Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 3

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

laat je dat doen dan?? :)
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 11:14 am
Eerste en tweede zin staan volledig los van elkaar........ ;p

Geen resultaten, dus. Jammer. Morgen (vandaag) weer een dag?
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 6:49 pm
Vandaag inderdaad weer een nieuwe dag. Ik ga vanmiddag als m'n 3 kinderen het toelaten weer aan de slag. Positieve is wel dat hij er nu mee vooruit kanals is het wel via de usb stick.

Groetjes, Sandra
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 2:42 am
haha, ik heb nu ook dezelfde foutmelding. wel uitgelokt maar toch.



bij mij is het drive E: waar niet goenoeg ruimte op is en zoals je ziet heb ik die niet.


mooi nu ga ik een oplossing zoeken.

deze foutmelding heb ik gekregen door simpelweg mijn 2e windows (dual boot system) dat op E stond geinstalleerd te verwijderen.

sandra, kan het zijn dat beide systemen van jou tijdens installatie zijn geupdate in plaats van een schone windows installatie?
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 5:30 am
Euh.... ik heb geen idee???? Op de pc van mijn zoon stond voorheen windows 2000 en daar heb ik toentertijd zelf windows XP opgezet. Deze pc heb ik zo uit de winkel geinstaleerd en al gekocht met windows 7. Vaak kom ik er wel aan uit, maar verstand van pc's heb ik totaal niet, sorry.
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 7:12 am
vooralsnog lijkt het te maken te hebben met een verstoorde partititabel, of resten van verwijzingen naar een partitie die niet meer bestaat.

ik heb het hele register nagelopen, de master boot record bekeken, maar ik kan niets vinden.


de enige oplossing lijkt vooralsnog om windows opnieuw te installeren, dit heeft bij mij gewerkt.

de tweede manier is het tijdelijke oplossinggetje die je zelf ook al had gevonden, en dat is een harde schijf van letter te veranderen naar degene die de installer aangeeft.

dit zorgt ervoor dat op die harde schijf ineens een map program files\virtual dj wordt aangemaakt, ook al selecteer je de drive c als doelmap.
dit is echter geen goede oplossing.
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 8:35 am
Als je de kans hebt (en de software) kun je ook op je C: -schijf een extra partitie aanmaken en die toewijzen aan drive F: Dat is misschien makkelijker dan een volledige herinstallatie.
Ik zal eens zoeken naar een freewarepakketje dat dit zou kunnen......

[EDIT]: Gevonden: http://gparted.sourceforge.net/

En nu ben ik de deur weer uit. (Tot vannacht ;-D)
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 11:16 am
Super!!! Bedankt voor jullie meedenken! Helaas heb ik door het mooie weer en 3 kinderen vandaag weinig tot geen tijd gehad om ermee bezig te zijn. Vanavond/vannacht ben ik helaas ook niet thuis maar morgen gaat het me zeker lukken.

Alvast een fijn weekend

Groeten Sandra
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 12:30 pm
Eén van de aangedragen zaken moet een oplossing geven, dus heb ik alle vertrouwen in de goede afloop. Wazig blijft het wel dat we er niet achter gaan komen wat de oorzaak is. Ik ga mee met de conclusie dat er iets mis is met de partitieverwijzing, maar dan nog lijkt er fundamenteel iets mis met de installer. Die hoort zich te houden aan de instructies tijdens installatie en niet aan resten in de MBR of het register.
Leuk dingetje om uit te zoeken....

Jullie ook een goed weekend, zaterdagnacht kom ik wel weer eens kijken.
 

Posted Fri 09 Apr 10 @ 8:11 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
hey peeps,ben ik weer :)

net mijn laptop terug(is volledig gestripped met vista,staat niks maar dan ook niks meer op)
virtual dj staat er al op,maar de rmx wil maar niet lukken..

ik laat de rmx zoeken achter updates,maar eens ie gedaan heeft met installen krijg ik gwn een melding de op uw systeem gevonden hercules dj series drivers zijn ouder dan verwacht,update uw drivers...

alle drivers staan op mijn harde schijf(de laatste nieuwe)

dus ik snap het probleem iig niet:/
 

Posted Sat 10 Apr 10 @ 6:42 am
ja, leuk dingetje om uit te zoeken, Martin, haha. Ik ga in iedergeval mijn best doen met jullie aangedragen informatie en zo gauw ik er uit ben dan horen jullie van me. Zal misschien eventjes duren want ben beetje druk de komende tijd en met twee linker computerhanden ook niet de snelste ;-)

Nu ga ik in iedergeval lekker onderuit op de bank hangen en van mijn welverdiende rust genieten.

Groetjes San
 

Posted Sat 10 Apr 10 @ 2:32 pm
sandraatje wrote :
ja, leuk dingetje om uit te zoeken, Martin


Het is misschien nog erger dan je verwacht: De "knowledgebase" van Wise gaf op mijn zoekopdracht 39 pagina's resultaat....... Daar zijn we dus nog niet klaar mee.

sandraatje wrote :
Nu ga ik in ieder geval lekker onderuit op de bank hangen en van mijn welverdiende rust genieten.


Grrr.....Wrijf het er maar in: nog 2 weekenden theater (vrijdag, zaterdag, zondag......) waarbij bij het laatste weekend de voorbereidingen voor koninginnedag ook al mee gaan lopen. Daarnaast verbouwen bij m'n zus, de Nederlandse vertaling van VDJ afmaken, en als dat klaar is, gaat m'n broer verbouwen, tegelijkertijd met mij.......
Allemaal helemaal niet belangrijk, wilde het alleen kwijt.

@Lesly: Ik ben bekend met een probleem onder Vista: Alle installaties moeten worden uitgevoerd als Administrator. Waar jij volgens mij tegen aan loopt, is dat de drivers van de CD op een andere plek worden geïnstalleerd als de update (en nu ga ik er van uit dat je eerst de CD-installatie hebt gedaan).
Verwijder eerst alle installaties (via configuratie/software verwijderen), installeer daarna ALLEEN de nieuwe drivers van de Hercules-site. Sluit de RMX pas aan na de reboot na installatie, en pas als de PC volledig is opgestart. Laat hem automatisch zoeken naar de installatiesoftware, en alleen als hij zegt de drivers niet te kunnen vinden verwijs je naar de plek waar ze geïnstalleerd zijn. Dan zou het goed moeten komen.
Houd ons op de hoogte a.u.b.

Groet,
Martin.
 

Posted Sat 10 Apr 10 @ 8:13 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
lukt dus niet martin:(

http://ts.hercules.com/nl/index.php?pg=view_files&gid=17&fid=62&pid=215&cid=1

deze driver als admin uitgevoerd,eens de driver geinstaleerd is zegt ie meteen,de op uw systeem gevonden hercules dj series driver is ouder dan verwacht,update uw drivers...

reboot,rmx aangeslot,stuurprogramma proberen te zoeken,maar kreeg geen keuze om een locatie toe te wijzen(begon automatisch te zoeken,nadien kreeg ik de melding,stuurprogrammas instaleren mislukt,neem contact op met uw fabrikant....


voordien had ik nochtans geen problemen om alles op vista draaien,en nu wel ineens???

en nu?
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 5:37 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
no offense,maar hier heb ik toch bitterweinig aan?

vista is net volledig opnieuw geinstaleerd en gestripped op mijn laptop(gek genoeg ook een hp pavilion)
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 6:29 am
ik denk het wel,

je hebt de drivers mogelijk verkeerd geinstalleerd waardoor de rmx nu steeds in windows op zoek gaat naar dirvers die niet meer bestaan.
mogelijk de oorzaak achtergebleven register invoeringen.
tenzij je een held bent in het register zal er mogelijk niets anders op zitten.
ik heb deze problemen ook wel eens gehad en zalfs na het grondig handmatig verwijderen van alle driversporen bleef de rmx zoeken naar de oude drivers in plaats van de nieuwe, hardnekkig maar waar.
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 7:24 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
de windows drivers staan wel degelijk op mijn pc(heb hier zelfs de cd liggen)

maar ik krijg de keuze niet om de rmx in mijn c map te laten zoeken,moest dat wel kunnen zou het gaan(denk ik?)
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 7:35 am
de_lesPRO InfinityMember since 2010
ok,het probleem is dus opgelost :)

zoals ik al zei,ik moest enkel een optie weten om de rmx te laten zoeken achter de drivers in mijn c map(nu weet ik dus hoe dat moet)


thansk voor de hulp anyway!!


lesly

p.s. sorry voor de dubblele post!had er even niet aan gedacht mijn vorige post de citeren!
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 8:32 am
goedzo,

het ging je er dus blijkbaar gewoon om waar de driver stond.

ik dacht dat de geinstalleerde driver niet werd herkend door je rmx, vandaar de aangedragen oplossing.
zorg trouwens dat je de rmx altijd in dezelfde usb poort stopt na installatie van de drivers, dat voorkomt ook problemen. dit geldt trouwens voor veel controllers.
en als je ooit nog een keer windows gaat installeren, probeer dan windows 7 eens, werkt veel beter dan vista en sneller ook.

 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 1:11 pm
de_lesPRO InfinityMember since 2010
zal ik zeker proberen in de toekomst,helaas was xp niet mogelijk om op deze laptop te zetten(iets met partities ofzo...)

maar aangezien de laptop enkel voor virtual dj is zal ik niet snel een nieuwe windows nodig hebben:)


lesly
 

Posted Sun 11 Apr 10 @ 2:20 pm
28%