Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hoi sandra,

probeer eens het installatiebestandje (waarschijnlijk setup.exe) van de cd te kopieren naar de harde schijf en de installatie vanaf de harde schijf uit te voeren.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 3:13 pm
:-)
Da's het gevaar van een forum: je bent nooit alleen........
Even uitdiepen: Ja, s.waterreus z'n oplossing is waarschijnlijk de goede. Meer gespecificeerd: Je moet setup.exe hebben in de map VDJ of Virtual DJ. Omdat er meer setup-bestanden op de CD staan (diverse demo's) kun je de verkeerde installeren.
Toch wil ik je vragen de tekst in het autorun-bestand hier te posten, omdat er meer tegen dit probleem zijn aangelopen. Dan ga ik er van uit dat er meer gaan komen en die willen we ook graag helpen. Altijd prettig om uit te vinden wat het probleem veroorzaakt.

Ik zal niet zo vlot meer reageren, ik ga 3 weken theater draaien. Toch zal ik de reacties vanaf mijn werk proberen te volgen.

groet,
Martin.
 

Posted Wed 07 Apr 10 @ 5:54 pm
Hallo Martin en S.Waterreus,

Alle hulp is welkom hoor, dus brand maar los zou ik zeggen ;-)

het autorun bestand is echt maar heel klein maar goed, hier komt ie dan:

[autorun]
open=Setup.exe
icon="Setup.exe"

De tip van S.Waterreus had ik al geprobeerd, maar helaas zonder resultaat.

Groeten, Sandra
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 5:25 am
sorry, had ik overheen gelezen,

welke windows versie gebruik je?
probeer het eens vanuit veilige modus
probeer het eens zonder dat er een antivirus programma meeloopt
haal eventuele externe hdd's of usb stick er uit.

in princiepe is dit een windows fout en geen vdj fout.
het zal ook in windows zelf opgelost moeten worden.

probeer ook eens de pro demo versie, wat gebeurd er dan?
http://www.virtualdj.com/download/trial.html
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 6:06 am
Hey,

Jij bent snel met je reactie zeg!! Wel heel fijn dank je wel!

Kan iedereen gebeuren om ergens overheen te lezen dus sorry is niet nodig, hoor.

Het lijkt er inderdaad wel op dat het een windows fout is. hoewel ik natuurlijk aan het expirimenteren ben gegaan kom ik het probleem alleen maar tegen wanneer ik VDJ wil instaleren en ook op de pc van mijn zoon stuit ik ophetzelfde probleem.

Nu heb ik het volgende gedaan: Ik heb er een USB-stick ingedaan (in de pc welteverstaan ;-)) en wat blijkt, hij wordt gezien als F: drive en wat denk je?.... Op die USB-stick staat nu wel VDJ en het werkt. Nu moet ik alleen nog iets vinden dat ik het op de pc krijg want om elke keer met die USB-stick te werk te gaan lijkt me niet zo makkelijk voor een manneke van 11 die nogal graag iets kwijt raakt, haha.

Ik heb overigens windows 7 waarop ik aan het proberen ben. De pc van mijn zoon heeft windowsXP maar geeft hetzelfde probleem.

Groeten uit een regenachtig Brabant
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 6:55 am
Ook de regen gaat voorbij. Hier in Dordrecht schijnt de zon alweer een uurtje.......
Dat Windows zich bemoeit met de drive-toewijzing is duidelijk. Je hebt blijkbaar t/m E: al toegewezen gekregen in je computer, dus de stick krijgt dan automatisch F: Tot zover geen gekke dingen.
Het setup-bestand zelf wijst de installatie toe aan drive F: (bron: autorun....) en daar zit dus iets in dat ik niet snap. De Wise-installer vraagt normaal gesproken wat de bestemmingsdrive is. Dit kun je dan ook altijd aanpassen, zodat je setup kunt toewijzen aan C:, tenzij Windows 7 zich op een soort Vista-manier bemoeit met de gebruikersrechten. Maar omdat je dit ook hebt op de XP-machine kan ik me dat niet indenken.

Nu dus de simpele oplossing: kan het zijn dat je dit over het hoofd hebt gezien en te snel op OK of Next hebt geklikt?

[EDIT] Niet opgelet, heb je al gedaan. Vreemd dat je aangeeft in C: te willen installeren en dat'ie dan toch F: kiest. ffies verder denken.....
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:16 am
ok, een kleine overwinning,
wel raar dat je hetzelfde probleem op meerdere pc's krijgt, je zou dan toch zeggen dat het eerder aan de installatie op de cd ligt.
het lijkt er nu dus op dat setup.exe de f drive (stick) als systeem drive ziet.
kan je nu tijdens de installatie er nog voor kiezen om vdj te installeren op de c: schijf in plaats van F: ?

je zou anders nog kunnen proberen om de data te kopieren naar c:\program files\VirtualDJ , maar dit geeft mogelijk alleen meer problemen.

kijk nog even wat de demo van de pro versie voor je doet, werkt die wel, dan zou ik gaan kijken of ik een andere cd kan krijgen, of in ieder geval een andere setup.exe
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:18 am
s.waterreus wrote :
......dan zou ik gaan kijken of ik een andere cd kan krijgen, of in ieder geval een andere setup.exe


Dat kan het toch haast niet zijn....? Dat zou inhouden dat bij elke verkochte console dit probleem zou moeten voorkomen. Sandra is de 2e pas in 2 of 3 maanden.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:21 am
het lijkt me ook raar, maar als je op verschillende computers met verschillende windows versies, met 1 cd dezelfde problemen krijgt,
tja, wat moet je dan concluderen..............
vandaar dat ik benieuwd ben wat de demo van pro doet,
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:28 am
Nee, ik heb het helaas niet over het hoofd gezien, was het maar waar, haha. ik had wel degelijk C: geselecteerd, maar automatisch gaat hij toch echt op zoek naar F: en zet het dus op de usb. Nog vreemder is dat er nu wel een snelkoppeling op m'n bureaublad staat en wanneer ik die aanklik VDJ gaat lopen maar alleen als m'n usbstick in de pc hangt. verwijder ik de usb, dan doet hij ook niks meer. Ik ga dadelijk nog kijken wat die demo doet.

groeten uit een inmiddels droog helmond zonder zon
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:34 am
dat van die snelkoppeling is logisch,
daar staat alleen maar een verwijzing naar virtual dj.exe in, waarschijnlijk zo:
f:\virtualdj\virtualdj.exe
bij verwijderen bestaat f niet meer dus kan de opdracht hierboven niet meer worden uitgevoerd.
we wachten met geduld op de resultaten van de demo vanuit een zonnig den haag
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:43 am
de demo geeft hetzelfde probleem.. zucht... Ik snap er dus echt geen bal meer van. Het ligt dus niet aan de cd.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:44 am
Als die net zo reageert, is het een gebruikersrechtenverhaal (3x woordwaarde....). Dat kan Sandra wel bevestigen: als alle PC's bij dezelfde leverancier vandaan komen, zijn er waarschijnlijk op dezelfde manier gebruikers aangemaakt met beperkte rechten.
Dan kun je alleen met de Administrator-account installeren op de C: -schijf. (had je al aangegeven)
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 7:48 am
dat is dus niet het geval.. de windows 7 pc is een vrij nieuwe pc van 3 maanden oud en de pc van mijn zoon is er 1 uit de tijd van de houtere gulden.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 8:27 am
Ps: ik installeer al met het Administrator-account.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 8:32 am
welke programma's gebruik je op beide pc's die hier mogelijk verantwoordelijk voor kunnen zijn?
het is een botte maatregel, maar probeer het eens met een schone windows installatie.
als je een beetje handig bent met de pc kan je ok ook in een sandbox proberen zoals vmware. windows in windows zeg maar.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 8:36 am
Heb je de mogelijkheid om als Administrator in te loggen? (misschien met de boekjes erbij, ik heb nog niet met W7 gewerkt....)

[TE LAAT] :-)
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 8:43 am
beter te laat dan overtijd martin :)
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 9:03 am
Hahaa.. das zeker waar.. Ik freubel nog ff door en jullie horen van me.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 9:06 am
Ik mis daar wat onderdelen voor........

Ik kom vannacht als ik thuis ben nog wel even spieken of er vooruitgang is geboekt.
 

Posted Thu 08 Apr 10 @ 9:35 am
19%