Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 11

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

MerkyNLHome userMember since 2010
Hallo,

Ik ben in bezit van de Hercules MK4 en gebruik dit met VDJ. Nu heb ik een CD Speler aangesloten op 1 van de ingangen aan de achterkant v/d MK4 maar ik krijg vervolgens geen geluid.

Als ik op Source druk om te switchen naar de andere Line In krijg ik enkel wat gezoem (en op VDJ komt te staan TIMECODE BYPASS). Hoe kan ik een externe CD speler aansluiten en laten werken? Moet ik dan nog wat in de software veranderen? Het betreft een normale cd speler (dus geen CDJ o.i.d.).

Misschien een hele stomme vraag maar kan je ook een "gewone" CD speler op je MK4 aansluiten en dan beluisteren (via VDJ)? Of moet dit bijv. een CDJ ofzo zijn?

Heb het idee dat ik iets over het hoofd zie of echt iets stoms doe maar t werkt nie ;)

Dank alvast voor de hulp!!

M
 

Posted Sat 04 Dec 10 @ 5:46 pm
Ook hallo,

Dit is een probleem met de MK4 en niet met VDJ. Dat houdt in dat je voor een oplossing naar de site van Hercules moet. Nu heb ik het zware werk al voor je gedaan: >>>HIER<<< staat een handleiding hoe je de MK4 moet instellen bij gebruik van externe bronnen (zoals een microfoon of een CD-speler). Deze handleiding is ook meegeleverd met de MK4. Waarschijnlijk op de CD met de drivers.
Zou je, als VDJ-gebruiker, het Serial-nummer van VDJ in willen vullen bij Modify My Profile? Is een forumregel, zie bovenaan deze pagina.
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 4:22 am
Hallo,

Ik heb een Hercules DJ control MP3 E2 geinstalleerd en het bijbehorende virtual DJ-programma van de CD op mijn laptop gezet, maar dat is een Limited Edition.. In de handleiding (volgens mij voor Pro) worden functies uitgelegd die in de Limited Edition niet mogelijk zijn, ben ik vergeten iets te installeren of krijg je alleen Virtual DJ LE bij deze controller?
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 8:30 am
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 9:34 am
MerkyNLHome userMember since 2010
Dankje Martin!

Ik zal de serial erbij zoeken en plaatsen!
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 7:38 am
MerkyNLHome userMember since 2010
Overigens had ik het ook zo aangesloten als omschreven maar geen geluid :( (krijg in VDJ de melding: BYPASS TIMECODE. Ik heb Hercules al gemaild....
Nogmaals dank voor je input...
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 7:40 am
Ik zal het even uitleggen: Blijkbaar staat je MK4 nu ingesteld voor TimeCode. Hij verwacht dus een signaal van een draaitafel / CD-speler met een timecode plaat erin. Je zou eens kunnen kijken (maar zo langzamerhand weet ik ook niet meer wat kan en wat niet met een LE-versie) of je in de audio-configuratie kunt komen (Config-knop, audio setup) om de ingang om te zetten naar een gewoon audio-ingangssignaal.
Kun je eens een screendump maken van je audio-configuratiescherm en dat posten? Dat doe je als volgt (Misschien weet je het al, maar er zijn er genoeg die hier wijzer van worden):

Klik in VDJ op Config. Klik nu op de tab Audio-setup. Je krijgt dan iets te zien dat er zo uit ziet:



(Takketandjes, wat duurt dat uploaden lang......)

Klik dan op het pijltje (pull-down menu) bij Input (waar bij mij None in staat) Nu de truc: Druk op de toetsen Ctrl + Alt + PrtScn. Er wordt nu een afbeelding van het actieve scherm op je klembord gezet.
Open nu Paint. Klik op Edit (bewerken) en daarna op Paste (Plakken) Nu is de afbeelding van de screendump zichtbaar. Kies File (of bestand) en Save as... of Opslaan als... Sla het plaatje op waar je het kan terugvinden.
Nu inloggen op het forum. Open de post, maak een nieuwe post aan (antwoord) en klik op de afbeelding van de camera die onderin staat. Klik op Bladeren, zoek je plaatje, dubbelklik op de afbeelding en klik daarna op Upload. Tekst erbij, klikken op Save en klaar ben je.
Ik ben benieuwd. Misschien kunnen we hieruit ook een oplossing halen.
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 12:07 pm
1 ding is zeker, met een LE versie kan je geen timecode draaien.
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 2:31 pm
Beste,

Hier ben ik weer.
Ik heb een probleem met mijn hercules mk4,
Als ik men laptop opstart, en ik start virtual dj (6.1.2 pro), dan staat hij bij mij automatisch op alleen boxxen, via de output van mijn laptop komt er dan geluid uit.
Als ik dan bij men settings instel: boxxen+headphone, via de output van men hercules mk4 dan komt er nergens geluid uit, zet ik alles terug dan werkt alles weer...
Maar ik wil men headphone kunnen gebruiken :-(
Oja, ik heb een ASUS notebook N61Jv series, 4,00 GB RAM, 64 bits, hercules mk4, WESC en gewone kamerboxxen met een subwoofer waaruit alle draden vertrekken en aankomen.
Als er nog info nodig is zeg het maar.

MVG,

PS: In de uitgang van mijn controller zit een RCA kabel, aangesloten op een gewone mixer(een redelijk oude) en dan op mijn boxxen.
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 11:29 am
Ben ik ook.. Nog steeds :) Gefeliciteerd met de aanschaf. Toch geen Numark?
DJ VINCC wrote :
.....en ik start virtual dj (6.1.2 pro).....

Huh? Er staat toch echt een andere licentie onder je naam... Volgens de berichten die ik kan vinden zit er V5 bij....

DJ VINCC wrote :
PS: In de uitgang van mijn controller zit een RCA kabel, aangesloten op een gewone mixer(een redelijk oude) en dan op mijn boxxen.

Da's goed.

DJ VINCC wrote :
dan staat hij bij mij automatisch op alleen boxxen, via de output van mijn laptop komt er dan geluid uit.
Als ik dan bij men settings instel: boxxen+headphone, via de output van men hercules mk4 dan komt er nergens geluid uit, zet ik alles terug dan werkt alles weer...

De kabel van je uitgang (naar je mengtafeltje) moet in Out 1 en 2. Niet in 3 en 4, want dat is het kanaal voor de voorafluistering (Koptelefoon of monitor)
Dan het klassieke verhaal: Heb je hem goed geïnstalleerd? Dus eerst de drivers geïnstalleerd en daarna pas de USB-kabel van de console in je PC gestoken? Als je eerst de kabel erin hebt gedaan, gaat het mis. Je moet dan eerst de drivers verwijderen, PC opnieuw starten en ZONDER de console opnieuw starten. Drivers installeren en als de software erom vraagt of na het herstarten pas de USB-kabel erin.
Verder na installatie erop letten dat je de PC opstart met de MK4 aangesloten. Anders wil het (volgens de berichten op het forum) ook wel mis gaan.

Instellingen: Input: None, Output Headphones, soundcard: de ASIO-driver van Hercules of de Hercules USB-geluidskaart.
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 12:42 pm
Bedankt,

Ik hoop dat het lukt, maar ik kan het nu niet proberen. Ik meld wel iets of het werkt.

MVG
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 2:48 pm
Ja, Het werkt, mijn rca kabels zaten goed, maar mijn drivers waren niet goed geinstalleerd.
Bedankt hé, en kan er iemand mij een goede site of een topic geven over de cue knop, alleen in het nederlands, engels versta ik niet zo goed xD.
Ik weet waarvoor het dient. maar wil graag wat meer info errond. Of gewoon over het algemeen van Mixen enzo, is altijd welkom!

MVG
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 3:32 pm
als een nummer speelt en je drukt op cue, dan ga je of naar het begin of naar een cue point.
als een nummer gepauseerd is en je drukt op cue, dan maak je op die plek een cue point aan
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 4:09 pm
goeiedag, ik heb gisteren de nieuwe hercules dj console 4-MX gekocht
en kzou hem graag op de pc aansluiten, alleen heb ik een probleem,
of tewel hoor ik mijn muziek via de koptelefoon , of te wel via de boxen,
ik kan dus niet voorbeluisteren van andere tracks , want als ik op deck a en deck b een liedje zet spelen ze ook alle twee gwn af
dus met andere woorden ik weet niet hoe ik de instellingen moet zetten
kan iemand mij de hele uitleg geven hoe ik alles moet instellen, ben er zelf geen krak in

vriendelijk groeten
kristof
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 6:07 am
Haaaaj iedereen,

Ik heb zopas een DJC MP3 e2 gekocht, maar jammer genoeg blijkt die niet echt mee te vallen. Ik heb hem namelijk geïnstalleerd volgens de procedure dat het zou moeten zijn, de nieuwste drivers patcht (HDS4 ofzo) staat erop samen met VDJ 1.05. Het probleem is namelijk dat de knopjes af en toe wel werken en dan af en toe weer niet. Het is Windows 7 (64-bit) met een AMD Phenom II Quadcore 3 Ghz, 8 GB RAM, 7.1 geluidskaart ingebouwd op moederbord (Gigabyte 790XT-UD4). Het merkwaardige is wanneer ik het op m'n oude pc probeer Windows XP werkt het perfect. Wat zou het probleem dan kunnen zijn? Ik heb al een midi monitor gebruikt en alles gaat goed, dus weet ik echt niet waar het probleem ligt?

Groetjes,

Glenn
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 7:43 am


(Old topics and forums are automatically closed)