Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 4

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb nu toch echt jullie hulp nodig, aangezien de TS van Hercules er nu niet uit komt.
Het zit zo, ik heb al bijna 2 jaar m'n Hercules RMX.
Deze heb ik altijd naar volle tevredenheid gedraaid op een P4 2,8 met 3 Gb geheugen. Alleen de mp3'tjes lade wat traag. Dus ik dacht, tijd voor een laptop.

Deze heb ik dus aangeschaft, een MSI CR620
Specs: Core i3 330m, 4Gb mem, win 7 64 bit. 320 Gb 7200rpm WD erin.

Met elke versie van Virtual Dj (van versie 5.2.2 tot de trail van 6.02) krijg ik er op geen mogelijkheid normaal geluid uit. Het gaat ongeveer een minuut goed, en dan begint het geluid te stotteren.

Wat heb ik al gedaan:
- Ts van hercules gemaild
- Google
- in Rmx panel Asio drivers, latency verlaagd, tot zelfs een halve seconde, maar toch garbage eruit.
- ook op WDM gezet, maar das net zo erg.
- Alle soorten zooi uit, virusscanner, wifi, usb power config (zoals in de pdf beschreven)
- laatste drivers van hercules geplukt

Weet echt geen raad, Koninginnedag moet het allemaal vlekkeloos draaien.
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 2:59 pm
hoi,

heb je al gekeken bij de instellingen voor de geluidskaart in windows zelf, mijn creative kaart wordt altijd herkend als 7.1, maar dat is ie niet en daardoor krijg ik ook raar geluid, de instellingen op 5.1 of stereo zetten maakt dan verschil. misschien staat de rmx ook verkeerd.
wat gebeurd er als je vdj gebruikt met de interne geluidskaart?
probeer ook eens de interne geluidskaart van de laptop in de bios uit te zetten, misschien zit er een conflict.
controleer bij de instellingen van je usb hub(s) of power saving uit staat. dit doe je in device manager/rechtermuisknop op usb root hub/power management. dan alles uitvinken
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 3:15 pm
Ik neem aan dat de screendump van je eigen PC afkomt. Wat ben jij van plan? 47 Controllers en 13 harde schijven?
 

Posted Mon 12 Apr 10 @ 5:26 pm
ja dat klopt,
maar daar hoef je niet veel voor te doen hoor, dit zit standaard op mijn moederbord, ik geloof 12 usb poorten en 8x sata aansluiting.
 

Posted Tue 13 Apr 10 @ 2:20 am
BckerHome userMember since 2010
Hey beste mensen,

Was opzich nieuweschierig of jullie nog wat innovatieve/creatieve button layouts(maps?) hebben die jullie zouden kunnen delen en beargumenteren.

Ben zelf in het bezit van de DJ MP3 e2, vind de standaard instellingen ietswat omslachtig en niet zo functioneel. Waar ik naar benieuwd ben is hoe anderen de effectiviteit van het apparaatje hebben weten te maximaliseren :) Moet komende zaterdag namelijk op een verjaardag draaien na een poosje het ding niet te hebben kunnen gebruiken door geluidskaart problemen. Echter ben ik benieuwd hoe anderen dus de knoppen hebben gecustomized, hierdoor kan ik eventueel mijn aanpassingen die ik in ieder geval ga plegen herzien.

Ook was ik nieuweschierig of jullie weten dat er ook virtual dj skins zijn die breedbeeld resoluties ondersteunen (HD formaat)?
 

Posted Mon 26 Apr 10 @ 7:32 am
je kan elke knop zelf programmeren en meerdere commando's tegelijkertijd geven.
als je iets niet handig vind werken, kan het simpel aanpassen.
in de pro versie zit standaard een skin voor breedbeeld 1280x768 dus niet hd.
geregistreerde gebruikers kunnen bij toosl de skin resize tool downloaden, daarmee kan je zelf een skin aanpassen aan een bepaalde resolutie.
je kan trouwens vdj beter in een "window" laten draaien in plaats van full screen want dat scheelt aanzienlijk veel resources van je cpu.
vraag me niet waarom, maar het is zo
 

Posted Mon 26 Apr 10 @ 9:35 am
Hallo,

hopelijk zit ik hiet goed met m,n 2 vragen.

ik heb sinds een maand of 3 de mp3 E2, maar zit er aan te denken om de control steel te kopen.
nu is mijn vraag of ik bij de control steel de virtual dj basic software kan kopen en gebruiken, dat ik dus daadwerkelijk met m,n controller iets kan doen i.p.v de muis.
verder heb ik last van een ruis als ik aan de knoppen draai, heb hier de software update al gedownload, maar bij de opname hoor ik het nog wel duidelijk...
alvast bedankt.
Gr, Annemarie


 

Posted Tue 04 May 10 @ 5:15 am
Dag, Annemarie,

je zit helemaal goed!
Bij de Steel zit al een LE-versie. Die kun je goed gebruiken. Ik zou NIET naar de Basic versie gaan, die ondersteunt namelijk geen MIDI / HID-controllers. (Zie http://www.virtualdj.com/products/comparison.html) De bij de Steel bijgesloten software ondersteunt de Steel volledig en je bent dus niet meer aan de muis gebonden.

De ruis bij acties (zoeals bij jou de knoppen) kunnen worden veroorzaakt door een aardlus. De goedkopere kaarten van Hercules hebben daar vaker last van. Dit is op te lossen door een zgn. groundloop-isolator ertussen te hangen. Is een (op het oog) plastic tonnetje dat in een stukje kabel is verwerkt met aan de ene zijde 2 tulpstekkers en aan de andere zijde 2 contra-tulpjes. Deze kun je simpel tussen de kabel zetten die je nu gebruikt.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 04 May 10 @ 5:30 am
je kan voor de ruis ook nog proberen om instellingen van je geluidskaart aan te passen bij config/performance, beetje afhankelijk welke le versie je hebt, maar het moet ergens staan.

schijf de regelaar meer richting fastest om betere reactie te krijgen van je geluidskaart/pc. mogelijk verhelpt dit ook de ruis
 

Posted Tue 04 May 10 @ 5:53 am
clerckHome userMember since 2010
Hallo

ik heb vandaag mijn hercules dj console rmx gekregen, heb hem geistaleerd alles ging goed tot wanneer ik echt wou beginnen draaien ER IS GEWOON GEEN GELUID??? hij geeft geen foutmelding fzo... wat moet ik doen??
help mij

groeten

klaas
 

Posted Wed 05 May 10 @ 10:19 am
begin eerst even je serie nummer in te voeren bij je profiel.

waar heb je de audio (die naar je versterker/speakers gaan) kabels nu in gestopt?
 

Posted Wed 05 May 10 @ 12:25 pm
loicvdwHome userMember since 2010
opgelost!
 

Posted Mon 24 May 10 @ 11:35 am
loicvdw wrote :
opgelost!


wat heb je opgelost?
 

Posted Mon 24 May 10 @ 1:32 pm
pazkeHome userMember since 2010
Hi, heb sinds gisteren de MP3 E2 binnen, que installatie geen problemen, MAAR ik kan 3 zaken niet gebruiken :
1/ de scratch functie
2/ de loop functie
3/ de FX fucnctie

kort samengevat de lichten branden niet op, had ergens gelezen dat het aan je VDJ instellingen lag, heb het proberen uitzoeken maar helaas pindakaas
(misschien heb ik wel iets over het hoofd gezien)
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 4:36 am
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 5:24 am
pazkeHome userMember since 2010
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 5:37 am
dat zeg ik niet, maar je hebt een probleem met je spullen toch??
om te kijken of het een hardware of software probleem is kan je kijken wat er gebeurd met een ander pakket.
in de volledige versie kan je ook zelf knoppen een functie geven, zo kan je in ieder geval zien of de knoppen wel werken.
werken de knoppen dan nog niet, dan zou het mogelijk een defecte controller kunnen zijn
 

Posted Sat 05 Jun 10 @ 2:56 am
rrickdjHome userMember since 2008
Hallo,

Ik heb net de DJ Control Steel binnen.
Heb alles geinstalleerd zoals het moet, drivers, virtual dj enz.

Ik krijg alleen de foutmelding wanneer ik het wil openen

'The controller has not been detected'
Rechts onderin staat er ook een pictogrammetje met een rood kruis erdoor heen.

Ook heb ik al een update geinstalleerd

Ik heb al eerder de DJ Controle mp3 gehad, met virtual dj 5. Kan dit misschien een oorzaak zijn?

Kan iemand mij z.s.m. helpen?
 

Posted Tue 08 Jun 10 @ 9:53 am
hoi rick,het lijkt erop dat de drivers niet goed zijn geinstalleerd, hoe dit kan blijft gissen.
probeer de drivers helemaal te verwijderen, reboot, en probeer het opnieuw.
zet ook eerst de controller aan (voor zover dit kan) voordat je vdj opstart.
zolang het kruisje rechtsonderin blijft staan hoef je vdj ook niet te proberen.
controleer ook de aansluiting naar je controller, of probeer een andere poort of kabel.
de steel heeft geen geluidskaart, maar enkel midi drivers nodig om te werken, dus je kan het ook proberen met asio4all drivers.
niet zo lang geleden had iemand anders hetzelfde probleem en het was toen opgelost.

succes
 

Posted Tue 08 Jun 10 @ 10:16 am
Ik bemoei me er even tussendoor.....
Bij heel veel USB-apparaten gaat het mis met de installatie, omdat niet de juiste volgorde wordt aangehouden. Dat zou hier ook het geval kunnen zijn. Stukje uit de handleiding van de Steel:

3.1. Eerste installatie
Voordat u de DJ Control Steel aansluit op de computer, moeten eerst de drivers
worden geïnstalleerd.


Ik denk dan ook dat de drivers (of een deel ervan) van de vorige console nog in de weg zitten. (Ik dacht dat Hercules een universele driver gebruikte, waar evt. wat randzooi bij geinstalleerd wordt, afhankelijk van de console)

Hier ga ik met Bas mee: Via Instellingen/Configuratiescherm/Software alles van Hercules verwijderen. Om op zeker te spelen, zou je nog een programmaatje als CCleaner kunnen draaien (is freeware, maar werkt erg prettig. Gewoon ff googlen) om de laatste restanten uit je Registry te halen. Daarna de drivers opnieuw installeren en DAARNA pas de console aansluiten.

Uiteraard horen we je daarna graag weer of dit resultaat had.

Succes,
Martin.
 

Posted Tue 08 Jun 10 @ 12:41 pm
37%