Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Kan hercules RMX console niet installeren - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,

ik heb een probleem, ik heb een hercules console mkII die voortreffelijk werkt. Nu heb ik onlangs een Hercules conole rmx gekregen die ik nu al dagen probeer te installeren op mijn laptop. (dus niet op de pc waar de MKII console op is aangesloten)

Ik heb de bijgeleverde cd (Virtual dj 5 + drivers) geïnstalleerd en op het internet de updates van de drivers gedownload doch de console wordt niet herkend!

In de taakbalk rechts onder verschijnt het DJ icoontje doch steeds met een rood kruisje, wanneer ik mijn apparaat wil selecteren blijft dit item grijs.

Ik heb reeds een volledige update gedaan van windows XP en alles wat ik maar kan bedenken, doch niets lukt. De laptop waarop ik wil installeren is een HP pavilion dv4000.

Hopelijk raak ik er nu uit.

mvg Frank
 

Posted Sat 23 Jan 10 @ 1:32 pm
hoi frank,

ik heb dit ook eens gehad,
nadat ik windows opnieuw had geinstalleerd was het probleem verholpen.

 

Posted Sat 23 Jan 10 @ 1:57 pm
Het is gelukt. Bedant voor de tip.
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 1:07 pm
graag gedaan
 

Posted Sun 24 Jan 10 @ 2:24 pm
Niet in meerdere topics hetzelfde onderwerp posten, a.u.b.!!!
 

Posted Mon 25 Jan 10 @ 12:39 pm
Fixed :)
 

Posted Mon 25 Jan 10 @ 8:46 pm
hoi
heb nu al een paar maand een hercules rmx die voortreffelijk werkt op vdj 5LE
ik heb onlangs de vdj 6 gekocht (nog niet ingevoerd op men account) maar daar wil men rmx niet mee spelen.
vdj 6 herkent hem wel en er komt geluid uit maar ik moet alles doen op de computer zelf want men rmx doet helemaal niks behalve muziek spelen, ik kan er niet mee scrathen, faders werken niet,.... kortom er werkt geen enkele knop in vdj 6 maar in vdj 5 wel.
ligt het aan de drivers of zo .... :s
ik weet het niet meer HELP ME !!!!!
(windows opnieuw instaleren werkt ook niet)
 

Posted Sun 04 Jul 10 @ 2:03 pm
kijk onder config/mappers en selecteer de rmx als controller.
 

Posted Sun 04 Jul 10 @ 4:48 pm
goonmanHome userMember since 2010
hallo,

ik heb een hercules control steel en heb virtualDJ DJC 5 op de cd erbij gekregen, ik heb dit al eerder op een laptop met vista gebruikt en dit werkte prima, maar nu heb ik een laptop met windows 7 en ik heb alles geinstalleerd, maar ik krijg nu ook de melding dat het apperaat niet is aangesloten als ik het programma virtual dj open. Ik neem aan dat dit iets met de drivers te maken heeft of met wat anders en hoop dat ik nu niet heel me windows opnieuw hoef te installeren of te updaten zoals hierboven staat? Er staat trouwens wel op de cd dat die alleen voor xp en vista bestemd is.

Gr Paul
 

Posted Mon 19 Jul 10 @ 9:21 am
Hoi, Paul,

als de driver-CD voor Vista en XP is bedoeld, dan is'tie ook voor Vista en XP. En niet voor Win7. Daar gaat het dus mis.
Niet getreurd, kan ook nog goed komen.
Eerst alles afkoppelen, daarna via het configuratiescherm de huidige drivers verwijderen.
HIER de nieuwe drivers ophalen. NOG NIET JE RMX AANSLUITEN. Eerst de drivers installeren, en de console aansluiten zodra de software het aangeeft.

Nu weet ik alleen (nog) niet zeker of versie 5,0 geschikt is voor Windows 7. Kom ik nog op terug.

[EDIT]: Zo te zien wel. Lijkt het me dat alles dan in orde moet komen.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 19 Jul 10 @ 11:29 am
hoi heb alles gedaan wat er op de forum staat. dus heb de oude drivers verwijderd en heb de nieuwe geinstalleerd. krijg een bericht dat niet alle stuurprogramma's geinstalleerd zijn en krijg dus ook het bericht van controller not detected. ik gebruik windows7 en de dj controller mk2. please help me
 

Posted Mon 24 Jan 11 @ 5:39 am
Dit forum is belangrijk, maar juist met dit soort problemen moet je zijn op de supportsite van Hercules. Het is uiteindelijk geen VDJ-probleem.
Er is daar een PDF te vinden (>>KLIK<<) met belangrijke aanwijzingen met betrekking tot het installeren onder Windows 7. Misschien ook maar even lezen?

(ik heb niet eens een Hercules, maar ik weet daar ondertussen beter de weg dan hier..... Niet goed)
 

Posted Mon 24 Jan 11 @ 6:15 am
heerh1PRO InfinityMember since 2011
In een rapport van Microsoft staat, dat alle software drivers die binnen Vista werken ook in Windows 7 werkt.
wel kijken welke versie er op staat 32 of 64 bits.
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 7:53 am
dit onderwerp is al geruime tijd niet meer actief en gezien de technische ontwikkelingen in drivers ook niet meer relevant.

let bij antwoorden op de leeftijd van het topic
 

Posted Mon 08 Aug 11 @ 9:05 am
Hallo ik heb een probleem ik ben mijn cd voor de rmx virual dj verloren kan ik hier nog een vervanging voor krijgen want ik heb het hoesje met de key erop nog wel!
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 11:18 am
Fout antwoord, Martin :D
Mijnheer de Commandant: Als je bent ingelogd (dat kan je gelukkig) dan klik je links bovenaan op "Download Center". Je kunt daar je software gewoon downloaden.
Is dat service?
 

Posted Wed 07 Dec 11 @ 1:01 pm
hallo, ik kan niet op de webside van hercules komen demelding die ik krijg is gegevens op lokale vaste schijf kunnen niet worden aangevuld met gegevens van de FTP server
 

Posted Sun 11 Dec 11 @ 4:05 am
wat wil je dat wij daar aan doen, dit is het vdj forum, niet het hercules forum,


maar hier moet je zijn, net getest en werkt prima

http://ts.hercules.com/eng/
 

Posted Tue 13 Dec 11 @ 4:13 am
hoi,
ik heb net een nieuwe pc met windows 8 natuurlijk. Ik wilde dus de drivers van mijn RMX console installeren maar dat werkt niet.
Ik heb de cd rom gebruikt en dan krijg je het scherm waar je je keuze kunt maken van wat je wilt doen. Als ik dan klik op installeren van drivers doet die niets.. Heb ook niets gevonden op internet waar je iets kan downloaden. weet er iemand waar ik terecht kan om mijn rmx console toch te kunnen installeren op een windows 8 pc?????
 

Posted Sun 06 Jan 13 @ 6:17 am
 

Posted Sun 06 Jan 13 @ 6:21 am
95%