Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 9

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ajaxmatthew1 wrote :
Noovids, je moet speakers aansluiten aan de voorkant van je DJConsole. Ik heb ook de mk4 en ik heb er ook speakers op aan gesloten. Het werkt goed. ;)


waar sluit jij je hoofdtelefoon dan op aan?
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 3:39 pm
Noovids wrote :
Hallo,
Ik heb laatst hercules dj console mk4 gekocht en stuit op het volgende probleem: Als ik virtual dj opstart en begin muziek te draaien begint die vreselijk te stoteren. Mijn vraag is hoe kan dit ? ik heb toch een geluids kaart in mijn dj console ?


Ik begrijp de laatste zin niet helemaal in dit verhaal. Ja, er zit een geluidskaart in de console.
Kun je in het configuratiemenu de tab "Performances" vinden? Niet: Komt door je versie, LE heeft minder mogelijkheden. Wel: Schuif de bovenste schuifknop eens naar Fastest en kies bij Soundcard / Latency voor Auto.

Daarnaast kun je je computer eens nalopen: virusscanner uitgeschakeld, alle onnodige progrramma's uitgeschakeld, zit de console in dezelfe USB-poort als tijdens de installatie, netwerk uit, enz. Voldoende geheugen aan boord? Komen de specificaties overeen met de minimale (liever de aanbevolen spec's) die door VDJ worden genoemd?

Heb je een oudere PC, dan moet je eens kijken of je de computer niet zoveel mogelijk leeg kunt maken zodat hij eigenlijk alleen nog VDJ aan boord heeft en verder niets. Hoe minder het ding moet werken, hoe beter VDj loopt.

Laat maar horen of je er verder mee komt.
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 4:58 pm
ajaxmatthew1 wrote :
Noovids, je moet speakers aansluiten aan de voorkant van je DJConsole. Ik heb ook de mk4 en ik heb er ook speakers op aan gesloten. Het werkt goed. ;)

waar sluit jij je hoofdtelefoon dan op aan?


Ik had 2 ingangen, 1 aan de voorkant, richting het beeldscherm toe, en 1 aan de achterkant (waar je dat grote ding in moet pluggen) voor me hoofdtelefoon.

Maar nu een ander vraagje,
Hoe zit het met de DJ Console Steel? Als ik een hoofdtelefoon op me laptop aansluit, valt het speaker geluid weg. Dan heb ik alleen koptelefoon. En geen speaker. Als ik hem er niet in doe, heb ik niets dat is logisch. Dus wat moet ik doen??
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 1:26 pm
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 1:34 pm
1: Ik heb een Hercules control steel dus ik heb versie 5
2: Ik heb geen probleem met het programma, maar met het aansluiten van me koptelefoon.. Heb je hierook een link voor?
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 1:45 pm
ajaxmatthew1 wrote :
2: Ik heb geen probleem met het programma, maar met het aansluiten van me koptelefoon.. Heb je hierook een link voor?

>>>HIER<<< Da's de handleiding van de Steel......

Uitgang / voorkant / kant van het scherm..... Hij had hem achterstevoren...... :D

Je laptop heeft een geluidskaart aan boord met 1 uitgang. Die gaat dus naar je speakers. Je koptelefoon heeft ook een uitgang nodig, maar die heeft je geluidskaart niet meer.
Zal ik het verklappen???

Je hebt of een andere geluidskaart nodig, of een extra geluidskaart om je koptelefoon op aan te sluiten.
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 3:54 pm
1: maakt niet uit, het princiepe blijft hetzelfde voor alle versies
2: ook dat staat in de handleiding.

bekijk ook de rest van dit forum eens, je vraag is al veel vaker gesteld en beantwoord
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 4:03 pm
Edit. Verwijder maar
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 4:22 pm
Ik ga mezelf maar weer eens corrigeren........

Je hebt GEEN extra of andere kaart nodig. Stukje handleiding van de Steel:

5. KOPTELEFOON AANSLUITEN
De DJ Control Steel beschikt over twee koptelefoonaansluitingen: een aan de bovenkant en een aan de voorkant. De console is ontworpen voor gebruik met DJ-koptelefoons (stereo, impedantie tussen 16 en 64 Ohm). U kunt maar één koptelefoonuitgang tegelijk gebruiken: als er twee koptelefoons tegelijk worden aangesloten, heeft de koptelefoon op de aansluiting aan de bovenkant voorrang boven de koptelefoon die aan de voorzijde is aangesloten.

En ikke denken dat het ding geen audio aan boord had.... Mis!
De koptelefoon moet werken, met een Console-editie hoef je niets meer in te stellen.

@Bas:
De handleiding van de Steel heeft ook een stukje uitleg over VDJ (iig de meegeleverde versie) Daarin staat ook keurig vermeld hoe de voorbeluistering te gebruiken:

6.11. Monitor Select-knop
Gebruik de Monitor Select-knop om de overgang naar de volgende muziek vooraf te beluisteren en af te stemmen op de koptelefoon of monitor. Als de knop in de Cue-stand wordt gezet, staat de monitor op het deck dat de volgende track bevat, terwijl in de Mix-stand een mix van de muziek op deck A + deck B is te horen.

Makkie, dus. We kunnen altijd terug verwijzen naar de meegeleverde handleiding.
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 4:40 pm
Martin FourS wrote :
Ik ga mezelf maar weer eens corrigeren........

Je hebt GEEN extra of andere kaart nodig. Stukje handleiding van de Steel:

5. KOPTELEFOON AANSLUITEN
De DJ Control Steel beschikt over twee koptelefoonaansluitingen: een aan de bovenkant en een aan de voorkant. De console is ontworpen voor gebruik met DJ-koptelefoons (stereo, impedantie tussen 16 en 64 Ohm). U kunt maar één koptelefoonuitgang tegelijk gebruiken: als er twee koptelefoons tegelijk worden aangesloten, heeft de koptelefoon op de aansluiting aan de bovenkant voorrang boven de koptelefoon die aan de voorzijde is aangesloten.


Sorrie Martin, in of op de DJ Control Steel zit geen hoofttelefoon aansluiting! het knopje is er wel op afgebeeld maar er zit geen xlr ingang in of op.
Ik denk ook dat de handleiding tevens is gemaakt voor de RMX die het wel heeft. heb het zelf mee gemaakt toen ik hem kocht, heb hem terug gebracht toen ik er thuis achter kwam, en moest dus iets meer geld uitgeven voor de RMX die het wel heeft.
 

Posted Thu 14 Oct 10 @ 6:08 pm
Hoi,

sorry hoeft niet, hoor. Hier kan jij ook niets aan doen.

Ben eens gaan vissen, en kwam bij de Bax-shop het volgende commentaar tegen:
"Ook zitten er een aantal nadelen aan, Er zit geen aansluiting voor de koptelefoon aan terwijl de handleiding beweerd van wel."

Goed. Dus toch een andere of extra geluidskaart.
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 2:31 am
dus om het even concreet te maken.

speakers gaan in geluidskaart 1
hoofdtelefoon gaan in geluidskaart 2

vdj:
input: none
output: headphones
soundcard: 2 cards -> speakers kaart 1 hoofdtelefoon kaart 2
 

Posted Fri 15 Oct 10 @ 4:54 am
Hey weet iemand of Hercules DJ Console RMX het écht waard is om te kopen? Ik heb me Steel en MK4 al eerder terug gebracht.

 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 9:46 am
ajaxmatthew1 wrote :
Hey weet iemand of Hercules DJ Console RMX het écht waard is om te kopen? Ik heb me Steel en MK4 al eerder terug gebracht.



Hangt er helemaal vanaf wat je er mee van plan bent, en wat je te besteden hebt.
heb er zelf een aangeschaft om gewoon uit te proberen wat je allemaal kan doen met het draaien met mp3, en moet zeggen dat hij mij prima bevalt. er zijn natuurlijk betere, maar dan moet je er wel voor in de buidel tasten.
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 1:14 pm
Ik zou nog even wachten tot de 4-MX binnen paar weken uitkomt, qua functies komen ze zeer goed overeen, maar de sliders o.a. zijn beter geplaatst bij de 4-MX en dan heb je ook direct een console die 4 decks in VDJ kan controleren :)
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 3:59 pm
waarom heb je de steel en de mk4 teruggebracht,wat waren je klachten/teleurstellingen. als we dat weten kunnen we je misschien beter helpen
 

Posted Sat 16 Oct 10 @ 5:32 pm
De mk4 beviel me prima, maar toen zag ik op Internet dat de steel maar 11 euro duurder was. dus heb ik die gekocht. die beviel ook goed, alleen geen hoofdtelefoon uitgang. dus teruggebracht.
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 4:21 am
ok, als de steel je goed beviel, maar geen hoofdtelefoonuitgang had, dan zal de rmx je wel bevallen want die heeft een ingebouwde geluidskaart waar je wel een koptelefoon in kan doen.
de 4mx is ook mooi maar wlel een 200 euro duurder
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 5:29 am
De 4-MX is bij bax-shop.nl 'slechts' een goede €100 duurder, of dat zou toch alleszins de bedoeling moeten zijn.
Het is inderdaad duurder, dus dan moet je eigenlijk voor jezelf gewoon uitmaken of je de volledige functionaliteit van VDJ 7 zou willen gebruiken of niet (ga versie 7 zelf binnnenkort aanschaffen om dan met mijn MK4 en MKII tegelijk te werken, iets wat uiteraard wel een oplossing is, maar het is toch handiger in zo een geval om een console te hebben waarmee je al direct 4 decks kunt controleren (bespaart ook een USB-poort op laptop).
Dis is natuurlijk wel een persoonlijke mening, anderen zullen zeker een andere mening hebben.
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 6:00 am
Hallo allemaal heb de volgende vraag en ik hoop dat ik hier op het juiste adres ben :

wil beginnen met het maken van mixen gewoon om even te chillen daar ik 72 uur per week werk (eigen bedrijf) en heb ff wat rondgesurft op het internet en kan de volgende dj consoles kopen en wil graag van jullie weten wat jullie van deze consoles vinden.

SYNQ PCM-1 midi controller of Hercules Dj Console RMX.

Alvast bedankt.
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 10:07 am
83%