Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 8

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

GoalKHome userMember since 2010
Ik heb een mini KP aangesloten op mijn dj console RMX en mijn laptop maar dat gaat tenkoste aan mijn volume uit de boxen terwijl de boxen zonder KP veel harder gaan. Waar ligt dat aan of wat kan ik daaraan doen zodat volume harder word?
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 8:17 am
Lees je je eigen posts niet terug? Ik heb je op de vorige antwoord gegeven, met dit te verwachten probleem en de oplossing. KLIK HIER
Daarnaast kun je proberen een actieve DI-box te vinden die het signaal kan opkrikken.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 8:58 am
GoalKHome userMember since 2010
Jawel. Maar als ik de gain zo zet dat hij net niet gaat knipperen of branden dan staat hij nog veel zachter dan normaal als ik hem dan harder zet gaat het lichtje branden. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik meer power krijg dan er hangen al 2zwaare boxen aan.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 11:03 am
Kom op nou! Even lezen!!
In de post met de vorige vraag (2 posts hierboven, klikken op de link met de tekst KLIK HIER) heb ik aangegeven dat je er een mixer tussen kunt hangen. Je kunt de gain van de mixer dan opschroeven zodat je wel 0 dB instuurt op je boxen.
In mijn laatste antwoord heb ik gezegd dat je ook kunt kijken naar een actieve DI-box, die je uitgangssignaal van de KP op zou kunnen krikken.
(Behringer heeft volgens mij zo'n ding. Ik heb ze liggen, maar kan ze nu niet uitproberen. Kosten echt geen goudgeld)
De KP is zacht. Daar doe je niets aan. Ik vertelde je al dat ik een grote KP heb en exact hetzelfde probleem. Omdat ik het ding aan een mixer heb gehangen kan ik het harder uitsturen.
Een ander antwoord kan ik er echt niet van maken. Een andere KP ook niet.
 

Posted Wed 22 Sep 10 @ 11:55 am
GoalKHome userMember since 2010
Oke bedankt snap het nu. Zal kijken of het lukt.
 

Posted Thu 23 Sep 10 @ 5:07 am
oke heb twee problemen.laatst konde jullie mij ook helpen dus hoop nu ook.

1 is wanneer ik aan de volume knop van me pc zit ( echt zon draai knopje (potmeter) waar ik aan kan draaien voor me laptop volume) maar wanneer ik daar aan draai gaat het geluid van me hercules rmx console ook zachter was eerst niet en na een her instalatie van me pc nu wel. en ander probleem is.had eerst al me muziek op me pc staan en kon ik in vdj gewoon zoeken. nu alles naar externe 500gb 2,5 inch gekopieerd en kan ik niet meer zoeken met vdj. ook niet als ik de map als favoriet zet van me hdd extern.

specs

win7 32bit
rmx console
toshiba pc
usb 2.0

hoop dat julie oplossing weten
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 11:59 am
Probleem 1: Het lijkt me ergens wel logisch, omdat als je de RMX inprikt, hij de functie van de interne kaart overneemt. Het wordt dus gewoon een externe geluidskaart en die kun je ook regelen met de volumeknop. Nu weet ik alleen niet of je W7 kunt wijsmaken dat je, met de RMX ingeprikt, de interne geluidskaart wilt aanhouden en alleen VDJ gebruik wilt laten maken van de RMX. Ik heb geen console. Die schuif ik dus door.

Probleem 2: Isse simpel. Je moet de database opnieuw aanleggen. Die is met de herinstallatie verdwenen.
Open (met de externe schijf aangesloten) VDJ, selecteer de externe schijf en klik dan met de rechter muisknop op die schijf (in je browser, onderste deel van VDJ, aan de linker kant) Klik dan op "Add to search Database". Wil je het echt goed doen, klik dan nogmaals met rechts op de schijf en selecteer "Scan for Tags" en, als hij klaar is, nog een keer maar kies nu voor "Scan for BPM's"
Hebbie weer een hele verse database en moet het goed komen.
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 12:16 pm
Probleem 1: Het lijkt me ergens wel logisch, omdat als je de RMX inprikt, hij de functie van de interne kaart overneemt. Het wordt dus gewoon een externe geluidskaart en die kun je ook regelen met de volumeknop. Nu weet ik alleen niet of je W7 kunt wijsmaken dat je, met de RMX ingeprikt, de interne geluidskaart wilt aanhouden en alleen VDJ gebruik wilt laten maken van de RMX. Ik heb geen console. Die schuif ik dus door.

Probleem 2: Isse simpel. Je moet de database opnieuw aanleggen. Die is met de herinstallatie verdwenen.
Open (met de externe schijf aangesloten) VDJ, selecteer de externe schijf en klik dan met de rechter muisknop op die schijf (in je browser, onderste deel van VDJ, aan de linker kant) Klik dan op "Add to search Database". Wil je het echt goed doen, klik dan nogmaals met rechts op de schijf en selecteer "Scan for Tags" en, als hij klaar is, nog een keer maar kies nu voor "Scan for BPM's"
Hebbie weer een hele verse database en moet het goed komen.

ga hier meteen mee aan de slag. heel erg bedankt voor de oplossing als het werkt.
 

Posted Fri 24 Sep 10 @ 5:08 pm
[quote=tris20online]Die schuif ik dus door.

quote]

als je iemand wilt quoten, gebruik dan het blauwe ballonnetje rechtsbovenin de post, dan komt de quote als grijs vak, dat leest makkelijker.

wat bereft probleem 1, het werkt nu recies zoals het moet werken, je gebruikt 1 geluidskaart en windows zorgt bij het inprikken van de rmx dat de geluidskaart in de rmx de primaire geluidskaart wordt, dit kan je wel aanpassen in soudsettings in config, maar zou niet logisch zijn.
de volumeknop op de laptop wordt waarschijnlijk aangestuurd door een stukje programmatuur in de vorm van een driver, wil je dat de knop niet reageert, dan moet je die driver niet installeren
 

Posted Sat 25 Sep 10 @ 5:54 am
djbasbHome userMember since 2006
Goedendag,

Ik heb een nieuwe laptop gekocht:
Acer Aspire 7741
Intel Core i3-330
3GB Ram met Windows Seven 64bit versie.
Nu komt er een ruis uit het rechter kanaal van de master 1/2 uitgang. Het is een soort van pinknoise.
Aardlusje is het niet (had ik met mijn vorige laptop, aarde afplakken of stekker er uit gaf de oplossing).
Heeft er iemand een idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Alvast bedankt,

Bastiaan
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 12:49 pm
djbasbHome userMember since 2006
Net opgelost,
het kwam door een inprik foutje, het is een beetje chaos hier met losliggende jack's enzo.
Nooit vergeten, kabeltjes nummeren...
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 1:05 pm
djbasbHome userMember since 2006
" de volumeknop op de laptop wordt waarschijnlijk aangestuurd door een stukje programmatuur in de vorm van een driver, wil je dat de knop niet reageert, dan moet je die driver niet installeren " <- quote...

T quote knoppie doet het niet echt..

Bij de mixer van windows kun je per geluidskaart volume's aanpassen voor opnemen en afspelen.
Als je je laptopboxjes dus harder of zachter wilt met rmx aangesloten moet je eerst bij sound mixer en dan eigenschappen of iets dergelijks je standaart geluidskaart selecteren, volgens kun je daar de volume balkjes regelen.
klinkt lastig, is simpel. Heb je hier wat aan?
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 1:11 pm
djbasb wrote :
T quote knoppie doet het niet echt..


Welles.... ;)
 

Posted Sun 26 Sep 10 @ 1:20 pm
Alle problemen op gelost. dankje jullie wel.

nu heb ik alleen nog een andere maar die is vdj geralenteerd.
 

Posted Mon 04 Oct 10 @ 9:07 am
Hallo, ik heb net wat effects gedownload via de VirtualDJ site. Maar ik krijg ze niet op het programma. Misschien zit ik hier fout hoor ben net nieuw sorry daar voor. Kan iemand me helpen?
Bijvoorbaad dank !

Gegroet, Matthew
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 8:01 am
hoi matthew, je zit hier goed,
de versie die je hebt is een gelimiteerde versie die je bij je controller hebt gekregen, hier zijn verschillende versies van en het kan goed zijn dat jouw versie geen extra effecten geinstalleerd kunnen worden.

in princiepe is het installeren van een effect niet meer dan dubbelklikken op het gedownloade bestand. het effect verschijnt dan automatisch in de effectenlijst na herstart van vdj, zo niet, dan ben je tegen een limitatie van je versie aangelopen
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 9:17 am
Dankje wel. Heeft iemand misschien een goede tutorial waar ik wat mee kan? Ik ben een beginnende mixer. Volgende week koop ik een keyboard, dan kan ik eigen beats maken. http://www.youtube.com/watch?v=OS_GytGRHiQ Dit is mijn laatste werkje. Iemand tips om een mooie mix te kunnen maken ? :)
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 11:23 am
Hoi, Matthew,

Een tutorial om het mixen onder de knie te krijgen? Kijk >>>HIER<<< eens. Niet echt een tutorial maar wel veel uitleg en tips van andere forumgebruikers. Helaas in het Engels, maar als je daar geen moeite mee hebt, een hoop nuttige info.
Voor de rest: oefenen, oefenen en daarnaast oefenen....... Gewoon thuis, op de slaapkamer. Ga je dan de mist in, dan horen hooguit de buren dat ;)
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 12:21 pm
Hallo,

Ik heb laatst hercules dj console mk4 gekocht en stuit op het volgende probleem: Als ik virtual dj opstart en begin muziek te draaien begint die vreselijk te stoteren. Mijn vraag is hoe kan dit ? ik heb toch een geluids kaart in mijn dj console ?

Alvast bedankt mvg,

Nathan.
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 2:12 pm
Noovids, je moet speakers aansluiten aan de voorkant van je DJConsole. Ik heb ook de mk4 en ik heb er ook speakers op aan gesloten. Het werkt goed. ;)
 

Posted Wed 13 Oct 10 @ 2:31 pm
74%