Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 10

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Noovids wrote :
Hallo,
Ik heb laatst hercules dj console mk4 gekocht en stuit op het volgende probleem: Als ik virtual dj opstart en begin muziek te draaien begint die vreselijk te stoteren. Mijn vraag is hoe kan dit ? ik heb toch een geluids kaart in mijn dj console ?

Ik begrijp de laatste zin niet helemaal in dit verhaal. Ja, er zit een geluidskaart in de console.
Kun je in het configuratiemenu de tab "Performances" vinden? Niet: Komt door je versie, LE heeft minder mogelijkheden. Wel: Schuif de bovenste schuifknop eens naar Fastest en kies bij Soundcard / Latency voor Auto.

Daarnaast kun je je computer eens nalopen: virusscanner uitgeschakeld, alle onnodige progrramma's uitgeschakeld, zit de console in dezelfe USB-poort als tijdens de installatie, netwerk uit, enz. Voldoende geheugen aan boord? Komen de specificaties overeen met de minimale (liever de aanbevolen spec's) die door VDJ worden genoemd?

Heb je een oudere PC, dan moet je eens kijken of je de computer niet zoveel mogelijk leeg kunt maken zodat hij eigenlijk alleen nog VDJ aan boord heeft en verder niets. Hoe minder het ding moet werken, hoe beter VDj loopt.

Laat maar horen of je er verder mee komt.


Ik heb wat dingen uitgeschakeld zoal virus scanner enz maar soms blijft die stoteren en bij mn config kan ik niet komen ( waarschijnlijk door mijn limmited versie ;) ) maarja in iedergeval bedankt voor de informatie.

Groet, Nathan
 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 3:18 pm
DJ Ouistiti wrote :
De 4-MX is bij bax-shop.nl \\\'slechts\\\' een goede €100 duurder, of dat zou toch alleszins de bedoeling moeten zijn.
Het is inderdaad duurder, dus dan moet je eigenlijk voor jezelf gewoon uitmaken of je de volledige functionaliteit van VDJ 7 zou willen gebruiken of niet (ga versie 7 zelf binnnenkort aanschaffen om dan met mijn MK4 en MKII tegelijk te werken, iets wat uiteraard wel een oplossing is, maar het is toch handiger in zo een geval om een console te hebben waarmee je al direct 4 decks kunt controleren (bespaart ook een USB-poort op laptop).
Dis is natuurlijk wel een persoonlijke mening, anderen zullen zeker een andere mening hebben.


ik wil niet discussieren om het discussieren, maar volgens mij is dit verschil 200 euro.

 

Posted Sun 17 Oct 10 @ 5:11 pm
Hoi beste VirtDj 'rs, Ik heb een probleem met de configuratie RMX Console en DjTrim4&6.Om te kunnen werken met VirtDj7 (4decks) zou ik deze graag opsplitsen in die zin: Kanaal 1 en2 via de cosole en 3 en 4 via Trim 4&6.Maar hoe zit het dan met de voorbeluistering???
Kan er mij iemand eventueel de GESCHIKTE instellingen uitleggen om met deze beide te kunnen werken ??(RMX Console met Hercules DjTrim 4&6).Ik heb deze vraag reeds gesteld bij Hercules zelf, maar daar moet men soms DAGEN wachten op respons.Alvast bedankt en een DIKKE PROFICIAT voor de mensen die de nederlandse vertaling hebben gedaan!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Posted Wed 20 Oct 10 @ 8:14 am
graag gedaan,

ik neem aan dat je wilt voorbeluisteren op de rmx.

kies in de sound setup config voor advanced mode.

kies nu voor deck 1 met daarachter de rmx en daarachter ch 1&2
daarna deck 2 met daarachter de rmx en daarachter ch 3&4
daarna headphones ook de rmx en het kanaal van de hoofdtelefoon (kan 5& 6 zijn, maar dat moet je even proberen)
daarna deck 3 dj trim ch 1&2
daarna deck 4 dj trim ch 3&4

alle channel keuzes zijn mede afhankelijk van de manier waarop je het hebt aangesloten en welk deck je met welk apparaat je wilt besturen.
maar het moet er ongeveer zo uitzien

misschien moet je een beetje spelen met de volgordes van zaken, maar als je de logica doorkrijgt van deze manier van instellen gaat het eigenlijk vanzelf

succes
 

Posted Wed 20 Oct 10 @ 8:43 am
Thanks waterreus,werkt perfect.Het is inderdaad wat logisch denken, het enige waar ik mee verveeld zat was de koptelefoon(voorbeluistering).
En ik had eerlijkheidshalve Kan.5&6 over het hoofd gezien!! (nog niet goe wakker zeker) Thanks mate.
 

Posted Wed 20 Oct 10 @ 8:52 am
Goedenavond,

Al enige tijd heb ik de RMX console waaraan ik veel plezier beleef, nu wil ik graag mijn cd-rom versie upgraden, maar de link in het programma verwijst naar een website van virtual dj die helaas niet meer bestaat.

Online Upgraden kan niet want ik beschik niet over een credit-Card, Hoe kan ik mijn versie upgraden zonder eerder genoemde maar met behoud van mijn korting?

Grtz
 

Posted Thu 21 Oct 10 @ 11:36 am
Ik heb ook geen creditcard. Toch gelukt..! ;)
Je kunt ook met PayPal betalen (heb ik gedaan) of met een bankoverschrijving. Hoe de bankoverschrijving in z'n werk gaat, kan iik je helaas niet vertellen. Je korting blijft gewoon geldig als je via de Buy-knop hier bovenaan je bestelling plaatst. Ze vragen namelijk als tweede de productcode van je LE-versie.
 

Posted Thu 21 Oct 10 @ 12:35 pm
bankoverschrijving gaat net zo makkelijk, dat heb ik gedaan. duurt wel even voordat je een serienummer krijgt omdat ze wachten tot het geld bij hun binnen is.
 

Posted Thu 21 Oct 10 @ 1:22 pm
DJ Ouistiti wrote :
De 4-MX is bij bax-shop.nl \\\'slechts\\\' een goede €100 duurder, of dat zou toch alleszins de bedoeling moeten zijn.
Het is inderdaad duurder, dus dan moet je eigenlijk voor jezelf gewoon uitmaken of je de volledige functionaliteit van VDJ 7 zou willen gebruiken of niet (ga versie 7 zelf binnnenkort aanschaffen om dan met mijn MK4 en MKII tegelijk te werken, iets wat uiteraard wel een oplossing is, maar het is toch handiger in zo een geval om een console te hebben waarmee je al direct 4 decks kunt controleren (bespaart ook een USB-poort op laptop).
Dis is natuurlijk wel een persoonlijke mening, anderen zullen zeker een andere mening hebben.

ik wil niet discussieren om het discussieren, maar volgens mij is dit verschil 200 euro.
[IMAGE1]
[IMAGE2]


Dat klopt wat je daar zegt, maar in de eenkondiging (als je gzaat kijken bij nieuws) ga je zien staan dat ze hem voor €379 ofzo zouden verkopen, dus ergens is er een foutje opgetreden, en denk eerder dat het bij het product zelf fout staat om 2 redenen:
1. officieel hebben ze het zelfs nog niet
2. €200 meer betalen voor een console die evenveel kan als rmx maar gewoon wat beter in elkaar zit en V7.0 heeft is gewoon overdreven (zeker voor bax-shop)
 

Posted Fri 22 Oct 10 @ 4:52 pm
ik vond het ook een dure controller, maar 2 rmx'en tegelijkertijd kan niet, dus als je 4 decks wilt combineren met hercules is dit wel een optie.

richtprijs op de site van hercules is 449
 

Posted Sat 23 Oct 10 @ 12:48 pm
jannesvlControlleristMember since 2010
Dus ik kan niet nog een tweede rmx op mijn pc aansluiten om dan met mijn vriend 1 virtual dj 7 4 deck te besturen?

grtzz
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 1:38 pm
Waarom zou je dat niet kunnen? Als je ze allebei op een aparte USB-poort aansluit.?
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 5:17 pm
Ik denk (al kan ik het niet uitproberen) dat de Hercules-drivers een beetje debiel worden. Daar zal het niet op zijn geschreven. Buiten dat wordt er nergens door Atomix gemeld dat er meerdere controllers tegelijkertijd worden ondersteund. Tot slot heeft het Config-menu de mogelijkheid om een controller te selecteren maar nergens om er 2 te kiezen.
Proberen kan altijd, maar reken nergens op.
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 5:51 pm
zoals martin al aangeeft, dit wordt niet ondersteund door de hercules driver.
dit is geprobeerd door het vdj team.
er is in de hogere forums een topic van gemaakt.
hercules claimt het wel werkend te hebben gekregen met een hoop gedoe, maar door een limitatie in de driver is het simultaan gebruiken van 2 rmx consoles niet mogelijk.

meerdere controllers is per definitie niet uitgesloten, 2x cdj's bijvoorbeeld is geen probleem, je kan alleen niet zien welke controller welk kanaal heeft, dit is een kwestie van proberen en eventueel omdraaien.
 

Posted Tue 09 Nov 10 @ 8:02 am
sisseHome userMember since 2005
Help!

Ik heb een aantal maanden geleden de Hercules RMX steel aangeschaft en gebruik deze met de bijgeleverde Vdj. Dit is een tijdje goed gegaan tot nu. Na een aantal minuten spelen loopt vdj vast, de muziek loopt nog maar het programma staat volledig vast. Hij reageert ook niet meer via de controller.

Ik heb op de fora's een aantal mogelijke oplossingen gevonden maar niets helpt. Het volgende heb ik al geprobeerd.

- VDJ geherinstalleerd.
- USB power settings aangepast.
- virtueel geheugen verhoogd.
- Geformatteerd.
- Wifi uitgeschakeld.
- Anti virus uitgeschakeld.
- enz.

Heeft er iemand een oplossing?

Mijn Laptop gegevens:

Vista Home Premium
Intel Pentium Dual CPU T3200 2GHz
3 GIG Ram
32-Bit

Thanks,
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 12:24 pm
je hebt al een hoop geprobeerd dus ik heb nog wat vragen

1: welke versie vdj gebruik je
2: welke driver gebruik je voor de rmx en heb je al gezocht naar nieuwere.
3: krijg je een crash report ( mijn documenten/virtual dj) zo ja inhoud graag posten
4: is dit bij alle liedjes,iedere keer of soms
5: welke skin gebruik je
6: hoe is de belasting van de cpu/geheugen op het moment van freeze (alt ctrl delete/taakbeheer/performance)
7: reageer de rmx nog of lijkt het of die ook blijft hangen (ledjes aan/uit bij indrukken knoppen)
8: heb je nu een steel of een rmx (steel = zwart/zilver RMX= geheel zilver)
9: als je een steel hebt welke geluidskaart gebruik je voor vdj
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 5:04 pm
sisseHome userMember since 2005
je hebt al een hoop geprobeerd dus ik heb nog wat vragen

1: welke versie vdj gebruik je
2: welke driver gebruik je voor de rmx en heb je al gezocht naar nieuwere.
3: krijg je een crash report ( mijn documenten/virtual dj) zo ja inhoud graag posten
4: is dit bij alle liedjes,iedere keer of soms
5: welke skin gebruik je
6: hoe is de belasting van de cpu/geheugen op het moment van freeze (alt ctrl delete/taakbeheer/performance)
7: reageer de rmx nog of lijkt het of die ook blijft hangen (ledjes aan/uit bij indrukken knoppen)
8: heb je nu een steel of een rmx (steel = zwart/zilver RMX= geheel zilver)
9: als je een steel hebt welke geluidskaart gebruik je voor vdj

Hey,

1: De versie die ik gebruik is de VDJ 5 djc edition bijgeleverd bij mijn Hercules RMX.
2: Tot zover ik weet gebruik ik de laatst uitgebrachte driver.
3: Geen error reports gevonden.
4: Dit gebeurd bij alle liedjes altijd.
5: Ik gebruik de originele skin.
6: CPU gebruik 12%
Geheugen 1,39 GIG van 3 gig in gebruik.
Fysiek geheugen: 723 beschikbaar. In cache 1165. Totaal 3031.
Dit op het moment van de crash.

7: De Rmx zelf reageert ook niet meer. Het liedje loopt gewoon uit.
8: Ik heb een RMX (volledig zilver).

Thanks for the quick response...
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 1:52 pm
wat gebeurt er als je de rmx loskoppelt en een interne geluidskaart instelt.
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 10:00 am
sisseHome userMember since 2005
wat gebeurt er als je de rmx loskoppelt en een interne geluidskaart instelt.



Hoe doe ik dit juist?
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 12:22 pm
usb plug eruit trekken en interne geluidskaart selecteren bij config/audio setup
 

Posted Mon 22 Nov 10 @ 1:26 pm
93%