Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Het Grote Hercules vragen topic - Page: 5

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

djgokyHome userMember since 2010
hey, ik heb een hercules dj control mp3 aangekocht.
maar ik kan het niet gebruiken met mijn virtual dj 6.0 ?
 

Posted Sat 12 Jun 10 @ 7:34 am
hoi goky,

je moet even wat specifieker zijn, waarom kan je het niet gebruiken,

en als je vdj 6 hebt vul dan even je profiel gegevens aan
 

Posted Sat 12 Jun 10 @ 11:03 am
djgokyHome userMember since 2010
ik denk dat ik niet juist weet hoe ik hem moet installeren
 

Posted Sun 13 Jun 10 @ 7:05 am
nogmalls, wees wat specifieker, wat wil je van ons.

begin aners eerst eens met met lezen van de handleiding
 

Posted Sun 13 Jun 10 @ 3:29 pm
djgokyHome userMember since 2010
ik heb de drivers geïnstalleerd en hij heeft virtual dj 3 automatisch geïnstalleerd, maar ik wil hem niet op virtual dj 3 gebruiken. Ik wil hem op mijn Virtual dj 6 gebruiken en dat lukt mij niet...
 

Posted Mon 14 Jun 10 @ 5:25 pm
wat gaat er dan fout bij de installatie van vdj 6, lukt de installatie niet, of lukt het niet om je geluid setup goed te krijgen.
welke versie van vdj6 heb je
 

Posted Tue 15 Jun 10 @ 3:27 am
Ik weet dat er veel vragen over zijn gesteld (al helemaal of engelse forum) en nog meer antwoorden worden gegeven, echter ik kom er niet uit. Ik heb een gloed nieuwe Sony VAIO 4gig, i3 INTEL, RADEON 512 videokaart met Windows 7. Ik houd het systeem zo kaal mogelijk hetgeen betekend dat als ik VDJ 6.1 en RMX draaiende heb ik max 20% CPU gebruik en max 40% memory. Ik heb al mijn onnodige apparaten in systeemlijst al uitgezet, WLAN, LAN, Bluetooth, Battery Mgt, Webcam zelfs de videokaart 1 keer zonder succes. Heb de wireless muis vervangen door een wired muis. DPC Latency gaf mij voor installatie VDJ 6.1 met RMX geen enkel latency probleem, want dat heb ik met een de-installatie getest. Met VDJ en RMX begint het latency/Jitter probleem pas. Het rare is dat als ik met mijn muis wat extreem heenenweer over het beeldscherm ga ik het haperen gewoon kan laten ontstaan waarmee in een constante latency krijg van tot wel 16000 us. Wie gaat mij verlossen uit deze situatie want zo kan ik niet naar publiek :-)).
 

Posted Wed 23 Jun 10 @ 2:59 pm
heb je bij de usb instellingen al gekeken naar je spaarstand, kijk ook in het configuratiescherm eens naar de power settings, deze moet op full power staan.
 

Posted Wed 23 Jun 10 @ 3:03 pm
Hi SW, dank voor je suggesties heb ik gedaan maakt geen verschil. Via het engelstalige forum kreeg ik de tip om de ASIO buffer aan te passen. Die zou echter maximaal 13 ms moeten zijn. Ik krijg hem met 40 ms enigzins stabiel maar dan krijg ik last van de reactie snelheid van de knoppen, de software en de flowsnelheid van de waveform. Ben dus nog niet waar ik wezen moet...
 

Posted Wed 23 Jun 10 @ 5:25 pm
gebruik je de drivers van hercules zelf? probeer anders de drivers van asio4all eens. dit is een universele asio driver.
wel eerst goed de hercules drivers verwijderen door bijv na de-installatie ccleaner te gebruiken.

 

Posted Thu 24 Jun 10 @ 4:15 am
Ga ik proberen, laat het je weten. Thnx
 

Posted Thu 24 Jun 10 @ 3:45 pm
Heb ik inmiddels gedaan en levert geen verschil. Wat ik raar blijf vinden is dat mijn bewegen met de muis zoveel latency shit oplevert in DPC Latency. Het is dus meer een IO probleem dan iets anders lijkt het of niet?
 

Posted Fri 25 Jun 10 @ 3:30 pm
dat is jammer, meestal is het met andere drivers wel opgelost.
ik heb even gekeken en muisbewegingen geven wel een beetje latency , maar ik blijf nog in het groen.

er zitten toch geen oude usb 1.0 poorten op die laptop?

IO probleem zou kunnen, maar zijn bijna niet op te lossen, je zou kunnen proberen (als de optie er is) om in je bios een en ander te resetten/handmatig in te voeren. anders zou ik windows 7 opnieuw installeren.
 

Posted Fri 25 Jun 10 @ 4:35 pm
Hi SW, klinkt wel heftig herinstallatie.... beetje te ... het kan toch niet waar zijn dat deze vaio van 4 weken uit met 4 gig I3 processor en Radeon 512 VDJ6.1 / RMX niet aan kan vooral omdat ik verder niks op de laptop heb staan dan wat standaard uit de doos wordt meegeleverd? De USB pporten zijn highspeed, de muis verbruikt slechts 10% van de bandbreedte en per USB poort is 500Ma eigen stroom voorziening. Wat mij verder opvalt is dat als ik VDJ zonder RMX draai ik minder last heb van het gestotter.
 

Posted Sat 26 Jun 10 @ 8:13 am
tja, een herinstallatie lijkt heel wat, maar stelt met windows 7 niets meer voor, iedereen kan het en het kost je 30 minuten, grote kans dat het dan wel opgelost is. naar mijn indee is dat beter dan weken rommelen. je kan ook eerst een backup maken van je partitie, werkt het na de herinstallatie nig niet, dan kan je de backup terug zetten en ga je weer verder waar je gebleven was.
 

Posted Sun 27 Jun 10 @ 3:45 am
Mmmm, ik werk al jaren in de IT en ben geen fan van Microsoft maar om nu te zeggen dat een 3 weken "oud" systeem met als enige niet out of de box software nl VDJ en Hercules een herinstallatie nodig heeft, vind ik echt geen goede raad er ligt nl. geen relatie tussen de aangedragen oplossing en het onderliggende probleem (root-cause). Als ik leverancier was van VDJ en Hercules zoveel deze problematiek terug ziend op eigen forum en thirdparty forums, zou ik zorgen voor een structurele probleem analyse en oplossing.... Dan ga ik nog maar even verder modderen....
 

Posted Sun 27 Jun 10 @ 5:13 am
ik zeg ook niet dat het een microsoft probleem is. Het zit hem hoogst waarschijnlijk in de rottige drivers van hercules. het gebeurt regelmatig dat die na installatie niet goed werken. uninstall en herinstall van de drivers helpt dan niet meer, ik weet dit uit ervaring en heb ook al lang gerommeld om het weer aan de praat te krijgen, soms lukt dit ook wel , maar vaak ook niet.de drivers van hercules zijn nu eenmaal niet goed, zeker icm met vista. problemen kunnen al voorkomen door na de installatie ervan een andere usb poort te gebruiken, in sommige gevallen wordt de rmx niet meer herkend daarna en dit is vaak niet te verhelpen. dit kost veel tijd. een herinstallatie is zo gebeurd en je bent meteen van je drivers af. zeer grote kans dat als je het dan weer probeert het wel goed gaat. zo niet backup terugzetten en je kan verder rommelen, binnen 45 minuten weet je dan alles.
mocht je een root-cause gevonden hebben horen we het natuurlijk graag, altijd handig voor anderen
 

Posted Mon 28 Jun 10 @ 2:33 am
Begrijp ik. heb sony ook in de discusie meegenomen omdat ik een patroon in de latency belasting zie die vergelijkbaar is met en zonder VDJ actief en/of Hercules aangekoppeld. Het lijkt op een soort scheduled activiteit vanuit de HW drivers die met regelmaat de latency opdrijft. Dit wordt door gebruik muis en eerste gebruik van knoppen Hercules versterkt. Als ik van Sony meer weet kom ik terug op forum. Dank zover.
 

Posted Mon 28 Jun 10 @ 2:21 pm
heeft de laptop nog extra spaarstanden in de bios zitten die aan staan misschien?
 

Posted Tue 29 Jun 10 @ 2:45 am
Hoi allemaal.

Ik heb 4 dagen terug een "Hercules DJ Control Steel" gekocht. ik had alle drivers geinstalleerd enz. Toen starte ik Virtual DJ op deed het perfect! :) maar de 2e keer dat ik virtual dj opstart reageerd met mengpaneel niet meer. na een paar keer opnieuw virtualdj opstarten en een paar keer de USB kabel erin / eruit trekken doet hij het weer. Weten jullie een oplossing?

Alvast bedankt.

mvg. Jamal
 

Posted Mon 16 Aug 10 @ 1:44 pm
46%