Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 8

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Heb sinds vandaag de Herculus Dj Console Rmx gekocht maar de muziek blijt telkens stotteren als ik aan de effects draai, zelfs soms als ik niets doe. Ik heb de ASOI-buffergrootte aangepast maar niets werkt. Ik heb een 3gb RAM geheugen, een Intel Core 2Quad CPU @ 2,5Ghz en een 32-bits besturingssysteem van Windows Vista. Dus ik denk wel dat mijn computer zwaar genoeg is. Mijn harde schijf is 189gb gebruikt van de 690gb. Ik moet binnenkort op een feestje voor muziek zorgen. Het is egt een ramp als elk liedje zo gaat stotteren..
 

Posted Sat 10 Oct 09 @ 3:04 pm
powp55Home userMember since 2009
goed ff mijn probleem nu..

ik heb van de week een dubbele cd speler om de RMX aangesloten en netjes poorten 3 en 4 gebruikt zoals de handleiding aangeeft.
nu is het probleem dat er maar 1 cd speler geluid geeft en dan wel over 2 kanalen dit kan niet de bedoeling zijn toch..
software is up to date dus daar ligt het niet aan iemand een idee?

thanks ;)
 

Posted Sat 17 Oct 09 @ 4:25 am
Ik heb de console RMX gekocht en de ik heb de PRO versie van Virtual DJ6. Mijn console werkt wel op de virtualdj5 LE versie (welke er bij was geleverd), maar niet op deze van versie 6. Ondanks dat alle drivers zijn geïnstalleerd. Het toestel stuurt het programma gewoon niet aan. Kan er mij iemand helpen aub?
Ik zou die versie willen gebruiken aangezien ik geen video kan uitsturen met die LE versie.
 

Posted Fri 23 Oct 09 @ 3:41 am
matti98PRO InfinityMember since 2008
als die hapert of zo iets of probeer ander efegten of scratch effe soms werkt dat ook


gr matti98
 

Posted Sun 01 Nov 09 @ 12:29 pm
hoi,

Ik had een vraag, ik ben van plan de Hercules RMX te kopen en daarbij ook een nieuwe computer maar waar moet ik op letten bij een nieuwe pc als ik wil dat mijn Hercules RMX console goed werkt? En ik vroeg me ook af of het een probleem is dat er op deze nieuwe computer windows 7 staat?

Alvast bedankt
 

Posted Fri 13 Nov 09 @ 8:07 am
AnitaaaPRO InfinityMember since 2009
He hallo ik heb een vraagje heb de hercules dj console rmx gekocht maar ik krijg geen geluid uit mijn headphone om voor te luisteren, ik kan wel geluid uit mn headphone krijgen maar dan krijg ik t weer niet uit mijn boxen....
Ik heb een logitech 5.1 boxen set z5500 maar krijg t maar niet voor elkaar, ben nu al 2 dagen bezig en van alles op internet gelezen, hercules gebeld en die zeiden dat mijn instellingen en alles goed stonden, wie kan mij aub helpen want word er gek van alvast bedankt groetjes anita

als ik de instellingen input/ none
output/headphones
soundcard dj console rmx gebruik dan krijg ik t wel via headphone maar niet uit mn boxen
nu heb ik


Instellingen...
input none
output headphone
soundcards 2 cards
sound card: luidsprekers sb audigy
second card : luidsprekers hercules dj console rmx
Output channels: master first card/ headphones: second card zouden volgens mij toch de goede instellingen moeten zijn, heb er inmiddels al veel geprobeerd maar pfff nog steeds nie gelukt
 

Posted Sat 14 Nov 09 @ 7:27 am
JumixHome userMember since 2008
Ik heb ook helaas een probleem... Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Als ik aan't draaien ben (wat helemaal goed gaat) stottert soms de muziek in 1 keer. Ik weet niet hoe dit komt, maar het is gewoon heel vervelend. Daarna doet hij het wel weer in 1 x goed. Maar het gaat zegmaar in vlagen dat hij stottert. Weten jullie wat ik hieraan kan veranderen??? Ik heb een intel core duo processor. Dus ik denk niet dat het aan mijn pc ligt... Alvast bedankt!!
 

Posted Sat 21 Nov 09 @ 2:25 am
@ Anitaa,
gebruik je een USB headphone? Anders raad ik gewoon aan om een plug te kopen voor je headphones (4€ geloof ik) en de headphones direct in je RMX te pluggen ;)
 

Posted Tue 24 Nov 09 @ 11:37 am
JumixHome userMember since 2008
Kan iemand me nog helpen?
 

Posted Thu 26 Nov 09 @ 1:55 pm
Jumix wrote :
Kan iemand me nog helpen?


Ik ben geen RMX-user dus specifiek: Nee. In het algemeen zijn er wel een paar dingetjes waar je naar kunt kijken:

- Vliegt je CPU-load omhoog als dat gebeurt? (Er vraagt een ander programma om CPU-tijd. Probeer dat uit te schakelen)
- Hoeveel geheugen heb je in je PC zitten? (Je nummers worden in het geheugen van je PC geladen. Houd zoveel mogelijk vrij/zet geheugen bij)
- Verbinding met het netwerk? (Je virusscanner kan vanwege een update even vrij veel van je PC vragen(Mijn eigen ervaring met G-Data))
- Programma's op de achtergrond? (Weer geheugen en CPU-gebruik)
- Lekkere ingewikkelde skin met draaiende schijven? (Probeer eens een simpeler skin. Hoe gekker, hoe meer CPU-load)

Je prcessor alleen is geen maatstaf voor evt. problemen. Er komt vaak meer bij kijken.
Ik heb een HP met Intel DualCore (2x 1,6 GHz) op Vista draaien. 4 GB geheugen en dat draait superstabiel, Ik heb nog geen problemen gehad, maar ik wil ze ook niet krijgen op een gig, dusl netwerk uit, alles op de achtergrond uit, virusscanner op stand-by (alles wordt wekelijks gescand, en omdat er geen netwerk draait, komt er ook niets gek bij)

Genoeg uit te proberen, dus.
 

Posted Sun 06 Dec 09 @ 6:33 pm
Hallo daar,

Zelf heb ik de RMX nu al sinds hij in de winkel kwam. Ik was dan ook een van de eerste die hem had.
De bijgeleverde VDJ was idd niet veel soeps (onder andere het haperen) en ook voor mij een reden om over te stappen naar de VDJ Pro.
Misschien doen ze het wel express zo hahaha.
Maar in de Pro versie kon ik veel meer geluids instelingen doen en ik heb ook daar de haperingen mogen ervaren en door middel van de ASIO te kiezen en dan toch de 48000Hz instelling, dan is je probleem gefixed. Bij mij in ieder geval...

Vandaag nieuw laptopje met Windows 7. Ik installeer eerst de nieuwste Hercules drivers, hierna de VDJ Pro en ik sluit de RMX aan.
Tot mijn verbazing krijg ik op geen van beide Headphone uitgangen van de RMX geluid.. What the f*** !?
Wat ik erger vind is dat ik 20 december aanstaande met deze laptop moet gaan draaien, dus ik hoop toch wel verdomd snel een oplossing te hebben !

Mocht er iemand een geweldige ingeving hebben waar ik kan checken, dan hoor ik dat graag.
Voor de rest kan ik niet anders zeggen dat het apparaat altijd prima naar wens is geweest en nu nog (op mijn probleem na dan).
Kan hem dan ook iedereen aanraden !!

Groeten Roy
 

Posted Fri 11 Dec 09 @ 2:14 pm
Ik heb een probleem met mijn Hercules dj console rmx.

Ik heb 1 platenspeler gekocht. ik heb hem aangesloten op de input's 1 en 2 maar als de platen speller aanzet (met een gewone plaat, timecode nog niet binnen) gaat de muziek aan terwijl source uitstaat en de cross-fader werkt dan ook niet de lp.
Kan iemand helpen?
 

Posted Wed 16 Dec 09 @ 12:50 pm
leon444PRO InfinityMember since 2009
Hallooow, ben sinds gisteren bij de BIG Group van de RMX bezitters.
Na véél geprul, nieuwe software gedownload, cd rom deed het niet echt goed.... Nu... dan toch eindelijk geluid !
Maar had graag geluid uit mijn aangesloten laptop ? ?
Kan dit ? Enkel door headphone is niet leuk (enkel maar één kant)
Wil wel een setje bijkopen maar hoop dat ik voorlopig even via laptop kan ! ?
Graag een oplossing en al op voorhand ! thx merci dank u !
 

Posted Thu 17 Dec 09 @ 2:06 am
hallo daar allemaal,

ik heb vandaag virtual dj remix aangeschaft,
ik heb alles geinstalleerd lijkt goed,maar als ik dan wil openen komt er dit op

the hercules dj series driver founds on your system is older than expected
please re-install the hercules driver package

en dan als ik men paneel aansluit en op het icoon klik komt er op

THE CONTROLLER has not been detected
please plug in the controller and start virtual dj again

terwijl men kabel in de usb steek en in men paneel....

kan iemand me helpen?
 

Posted Mon 28 Dec 09 @ 11:04 am
Hallo,
Ik heb een probleem...
Een maandje geleden heb ik me de Hercules MK2 aangeschaft.
Hij werkt heel goed, ik sluit hem aan op mijn Speakers en werk met Virtual Dj.
Alleen de Microfoon wilt het niet goed doen.. Er komt wel op dat ik Onair ben, maar ik hoor geen geluid door mijn Speakers...
De microfoon die ik gebruik zien jullie op deze Pagina: http://www.djelectronics.nl/bmz_cache/e/ec43b87040041553aa09710ef23b9d00.image.766x500.jpg
Hij wordt uiteraard gewoon aangesloten met een Jack plug, maar ja... Geluid krijg ik niet, kan iemand helpen?

Groetjes,
Jens
 

Posted Sat 02 Jan 10 @ 3:43 pm
stars25PRO InfinityMember since 2008
Krakend geluid.

Ik heb een Acer laptop dual core 2x1,86ghz
met 2 gb geheugen, draaiend op vista 32bit.
Ik heb de 6.0.5 pro versie en onlangs een RMX gekocht.
Ik heb de nieuwste RMX driver geinstalleerd.
Alle functies doen het, alleen heb ik een tik in het rechterkanaal van de koptelefoon.
VDJ draait op de ASIO driver, performance slider op fastest. Safe mode en overclock uit
en latency op auto.
De USB poorten heb in de energiebeheer uit de stand gehaald dat hij in de slaapstand mag schieten.
Alle visuele thema's staan uit. Visueel gericht op prestaties en virusscanner en alle andere software staat uit.
Ik heb de buffer in de ASIO al op diverse standen gehad, en toch blijft de tik aanwezig.
En het lijkt erop dat hij het ergste is als ik VDJ zie. Wanneer ik VDJ minimaliseer is het minder.
Als ik VDJ instel op de huis tuin en keuken geluidskaart die in de laptop zit is het weg.
Iemand anders hier ook ervaringen mee?
En, wat ook wel prettig zou zijn: heeft iemand een oplossing hiervoor?
 

Posted Mon 04 Jan 10 @ 4:16 pm
Ik ben dus van plan om thuis gewoon een beetje te spelen met de hercules rmx, maar waar sluit ik mijn boxen op aan??

Op mijn boxen zit gewoon een mini jack (zo'n wat in alle laptops, mp3 spelers passen), maar kan ik deze ook gewoon aansluiten op de hercules rmx?? of heb ik hier een verloopstuk voor nodig? zoja? welke dan?

Barry.
 

Posted Wed 06 Jan 10 @ 10:55 am
barry, je hoeft je vraag niet meerdere malen te stellen in verschillende topics, 1x is genoeg.
ik heb hem trouwens ergens anders voor je beantwoord
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:26 pm
lastavista wrote :
hallo daar allemaal,

ik heb vandaag virtual dj remix aangeschaft,
ik heb alles geinstalleerd lijkt goed,maar als ik dan wil openen komt er dit op

the hercules dj series driver founds on your system is older than expected
please re-install the hercules driver package

en dan als ik men paneel aansluit en op het icoon klik komt er op

THE CONTROLLER has not been detected
please plug in the controller and start virtual dj again

terwijl men kabel in de usb steek en in men paneel....

kan iemand me helpen?


ik zou zeggen,nieuwere drivers downloaden van de hercules support site
 

Posted Thu 07 Jan 10 @ 3:29 pm
Jim123Home userMember since 2010
Heb sinds vandaag de Hercules DJ console RMX in huis, maar heb hem nog niet fatsoenlijk aan de praat gekregen! :(
Ik heb Virtual DJ 6.0.2 Pro hier, en als ik die opstart werkt alles heel normaal via de boxen, maar geluid wilt er maar niet uit mijn hoofdtelefoon komen.
Ik heb het control panel van de DJ console ook al open gehad en die stond bij Audiomodus op WDM, maar als ik hem overschakel op ASIO en VDJ opstart krijg ik de fout "Error in the sound driver (Directx/WDM). Ik heb de drivers van mijn geluidskaart, van de dj console, en van Directx al geupdate, maar niks helpt. :(

Bij VDJ sound setup staan de volgende instellingen:

Input: none
Outputs: Headphones -> Master: First Card/Headphones: Second Card
Sound Card: 2 Cards -> SB Audigy 4 [8000] (bovenaan) -> Hercules DJ Console RMX (onderaan)

Wie o wie kan me helpen. :(
 

Posted Thu 11 Feb 10 @ 2:15 pm
53%