Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 7

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

matti98PRO InfinityMember since 2008
als die h et weer niet doet probeer dan eens een video aftspelen en kijk of dat het wel doet
 

Posted Sun 23 Aug 09 @ 4:22 am
yeankeHome userMember since 2006
Ik heb een half jaar geleden ongeveer de rmx console aangeschaft en soms wanneer ik is muziek wil spelen stottert de muziek alleen maar (het gaat in schokjes) ik heb alles geprobeerd. Pc opnieuw opstarten, enz enz... kan iemand mij helpen?
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 10:40 am
hoe kan ik samples afspelen met de hercules rmx en hoe opnemen ik heb de laatste versie van virtual dj en de rmx net nieuw
 

Posted Wed 26 Aug 09 @ 1:10 pm
k heb virtual dj pas maar k wil liedjes via netsearch halen maar dat gaat niet er staat dan error weet iemand hoe dat kan ? k hoor het graag

Afznd Jordin
 

Posted Thu 27 Aug 09 @ 3:22 pm
De RMX is een prima controller en je kunt hem precies instellen zoals je wilt. Als je het geluid op ASIO instelt wordt het ook al weer beter. Wat betreft de autobeat functie , ook dit kun je bij het config scherm instellen.
 

Posted Sun 30 Aug 09 @ 9:13 am
KwingHome userMember since 2009
Ik heb laatst mijn Macbook Pro geüpgrade van Leopard naar Snow Leopard. Heb ik de Rmx Dj Console gekocht, doet deze het niet met deze software, terwijl deze het natuurlijk bij 10.5 het nog prima deed. Weet men of hier een oplossing voor is? of moet ik een tijd wachten voordat Hercules met nieuwe drivers komt hiervoor?
 

Posted Fri 11 Sep 09 @ 4:21 pm
problemen met het gebruik van de RMX in combinatie met VDJ kan verschillende problemen opleveren in xp en vista.
de meeste van deze problemen zijn op te lossen door in apparatenbeheer de apparaten uit te zetten die je niet gebruikt.
bijv;
Draai je een dedicated dj machine? zet lekker je wireless internet en webcam en onboard audio card uit, vreet veels te veel cpu cycles.
Herzie je stroominstellingen, zorg dat je laptop altijd op maximale prestatie staat. ik heb zelfs geen accu in de mijne.
(let wel op dat als je apparaten uit gaat zetten dat je weet wat je doet, zodat je niet essentiele zaken uitzet waardoor je lap/pc t niet meer doet)
Zorg dat alle hoofd usb hubs volledig stroom krijgen.
Ook kan het voor vista gebruikers handig zin om de aero look van vista uit te schakelen, ziet het er wel allemaal een stuk meer xp uit, maar je lap draait 2x zo snel, vista vreet bakken geheugen.

download de dpc latency checker en check of je machine lagged of latency issues heeft, dit veroorzaakt pops en cracks en uitval.

laptops zijn standaard nou eenmaal niet ingesteld voor optimaal audiogebruik, maaar voor een veel breder scala aan taken, de meeste daarvan zijn voor een dj niet interresant en kosten alleen maar RAM en cpu cycles, welke we nou juist hard nodig hebben voor de muziek!!


als dit allemaal nog niet helpt check dan dit forum voor nog meer tips:
http://www.audioforums.com/windows-vista-optimization.php

happy mixing!!
 

Posted Fri 11 Sep 09 @ 7:20 pm
dit was tevens mn laatste bijdrage, sorry dudes, maar ik ben over naar traktor en ableton live
VDJ was een mooi programma voor mij om na vele jaren draaien de zaken weer eens op te pakken en heeft me geintroduceerd aan midi en digitaal dj-en.
Ik heb er veel uren lol aan beleeft maar merk toch dat het programma voor mijn doeleinden net te gelimiteerd is.
Ieders veel succes verders!!!
 

Posted Fri 11 Sep 09 @ 7:24 pm
Beste,

Ik heb een probleem met mijn DJ controle RMX, afgelopen weekend moest ik op verplaatsing gaan spelen, nu had ik daar het volgend probleem voor, ik heb de dj console aangeloten via uitgang 1-2 & ook geprobeerd via uitgang 3-4 (cinsh-cinsh(rood-wit)) en dan aangesloten met de cinsh kabel naar het geluidspaneel van zaak , MAAR er onstaat een verschrikkelijke storing (geruis) dat ik niet opgelost krijg, ik heb die avond de dj console er tussen uit moeten halen, heeft iemand dit nog al voor gehad of weet hier iemand een oplossing voor, of dat ik iets verkeerd doe

hopend op een positief reactie
frederik
 

Posted Tue 15 Sep 09 @ 3:07 pm
dydayPRO InfinityMember since 2008
ook al zo gedraaid via een bestaand mengpaneel, mijne hercules aangesloten op het mengpaneel dat er stond, en dit ging perfect zonder 1 storing 9 uur gedraaid. program nooit gehaperd, ik had er nogthans bang voor omdat het thuis wel soms ene keer hapert en blijft hangen daarom via een ander mengpaneel aangesloten zodat ik kan overschakelen op een cd tje als het mis liep
ik denk dat het probleem bij het mengpaneel is dat er stond .
 

Posted Wed 16 Sep 09 @ 1:09 pm
KwingHome userMember since 2009
ik heb de nieuwe drivers gedownload, maar virtual dj 5.2.2 herkent mijn console rmx nog steeds niet als een apparaat dat op m'n macbook is aangesloten. Hij zegt continu dat ik VDJ opnieuw moet opstarten omdat hij geen controller herkent. Ik heb echt geen idee wat ik moet doen.
 

Posted Tue 22 Sep 09 @ 3:08 am
Beste mensen,

Ik heb voorheen met een Hercules controller MP3 en een USB Logitech hoofdtelefoon inclusief VDJ pro (nieuwste versies) gemixt. Dit stelde ik in door in het configuratiescherm van VDJ onder het tabblad 'sound setup', het volgende te selecteren:

Outputs: headphones - master: left chan / headphones: right chan.
Sound card: mono separated - primair: geluidskaart - secondair: hoofdtelefoon.

Zodoende kon ik muziek draaien waarbij ik het opeenvolgend nummer kon voorbeluisteren via de hoofdtelefoon. Dit is goed gegaan t/m versie 5.x van VDJ. Het enige nadeel hiervan is dat bij intensief gebruik de hoofdtelefoon ruis veroorzaakte omdat deze niet krachtig genoeg is.

Nu heb ik zoveel plezier in het mixen dat ik ben overgestapt op de Hercules RMX, ditmaal in combinatie met een hoofdtelefoon op jackplug met VDJ 6.x. Als ik windows XP instel op de geluidskaart van mijn laptop, inclusief virtual dj instel op: outputs - single output, sound card: conexant (geluidskaart laptop), dan werkt VDJ zoals het hoort en kan ik de functies van de RMX gebruiken. Maar ik kan geen nummers voorbeluisteren. Het apparaat is aangesloten via de meegeleverde kabel en de drivers voor het apparaat zijn van de website, ik heb de meegeleverde cd niet geinstalleerd omdat ik VDJ pro heb, en die lever gebruik dan een uitgekleedde versie van VDJ.

Ik zou graag mijn speakers via een versterker willen aansluiten op mijn laptop. Het paneel via een USB op de laptop om het mixen te versterken. Een hoofdtelefoon op het paneel om nummers voor te beluisteren. Nu is mijn vraag, hoe dit mogelijk is? Ik heb al heel wat manieren uitgeprobeerd in de sound setup van VDJ en vaak krijg ik de melding: "Error in the sound driver or directX". Kan iemand mij hierin verder helpen in de zin van het instellen van het apparaat of moet ik meer kabels aanschaffen? Betreft de manier van aansluiten van deze apparatuur alsmede de benaming van pluggen, enz. ben ik echt compleet nieuw.

Ik heb al heel wat forums doorgelezen maar niet echt het antwoord kunnen vinden, misschien dat iemand me kan helpen of me in de goede richting kan sturen. Alvast bedankt voor enige reactie.

Groet, Steven.
 

Posted Thu 24 Sep 09 @ 1:46 pm
Kan je misschien eens iets schematisch tekenen, want ik heb echt mijn best gedaan om het te begrijpen wat je wil doen, maar ik zie het nog niet :)

Of komt het misschien omdat het al 4 uur is ;)

mvg
 

Posted Thu 24 Sep 09 @ 9:06 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Heb je de RMX of RMX Steel ?
Indien je de RMX hebt, waarom selecteer je deze dan niet als geluidskaart, want deze heeft een ingebouwde geluidskaart.

Hang je de hoofdtelefoon aan je PC of aan de RMX ?

Peter
 

Posted Fri 25 Sep 09 @ 3:05 am
Daar dacht ik dus ook aan. De Rmx heeft een ingebouwde geluidskaart. Dus je kan deze selecteren als geluidskaart. Je kan via de Rmx voorbeluisteren en je kan je luidsprekers aan de Rmx aansluiten.
 

Posted Fri 25 Sep 09 @ 5:37 am
Dank voor de snelle antwoorden en ja, het is behoorlijk vroeg geweest voor jullie. Ik zal me compleet laten leiden door jullie adviezen aangezien het niet uitmaakt wat ik na lees, ik kom er niet aan uit terwijl ik denk dat dit zowat het beginsel is van mixen (hoe sluit ik de hardware aan en met welke kabels).

Solarius vroeg me om een schets en laat het nu dat ik vele malen beter ben met tekenprogrammas dan met mixprogrammas. Ik denk dat de schets voorzich spreekt. Misschien is mijn vraagstelling te vooruitlopend. Laat ik eerst maar vragen hoe het apparaat zou moeten aangesloten worden dan.



Om de andere vraag te beantwoorden, ik heb de Hercules RMX met de interne geluidskaart juist om nummers te kunnen voorbeluisteren (niet de steel).

Ik hoop dat het hele verhaal nu wat duidelijker is.
 

Posted Fri 25 Sep 09 @ 3:33 pm
Je moet dus het rechtse schema toepassen. De geluidskaart van je laptop en een externe geluidskaart samen gebruiken zorgt vaak voor problemen. En je RMX is voorzien op uitgangen om naar een versterker te gaan.
 

Posted Sat 26 Sep 09 @ 3:24 pm
Dan weet ik in ieder geval hoe het aangesloten moet worden. Na wat onderzoek ben ik erachter dat een kabel met RCA aansluiting voldoende zal zijn tussen mixpaneel en versterker. Als tweede punt merk ik op dat de geluidskaart van de computer wordt overgenomen door de geluidskaart van het mixpaneel dan. En dat de geluidskaart van het mixpaneel mij in staat stelt nummers te kunnen voorbeluisteren.

Dan heb ik een vraag betreft een instelling in windows (XP in dit geval). Op XP kan ik via de geluidskaart de instelling genaamd: stereo mix, of voor sommige: wave out mix, selecteren. Door deze instelling kan ik direct muziek in diverse software streamen, zoals bijvoorbeeld een chatroom met audio mogelijkheden, waarbij mensen de chatroom bezoeken en naar de audio kunnen luisteren. Deze instelling kan ik echter niet terug vinden op de geluidskaart van het mixpaneel.

Is hier iets bekend over, in de zin van de manier van instellen?
 

Posted Sat 26 Sep 09 @ 5:25 pm
Ik heb het idee dat ik zowat de enige ben met deze vraag, aangezien niemand een kant en klaar antwoord heeft.

Dan een andere vraag:

Als een internet dj draait, hoe streamt die dan zijn muziek? Wordt het dan gebroadcast via virtual dj naar een server waar mensen kunnen inloggen om zo de muziek te beluisteren via een media speler?
 

Posted Wed 30 Sep 09 @ 11:50 am
DJ-SjotHome userMember since 2007
in de vdj LE die bij de rmx is geleverd zit geen configuratie scherm - allleen de optie om een 20 dagen pro trial te downloaden
is dus in vdj LE niks zelf in te stellen

Je kan de pro versie gewoon inschakelen en dan blijft de 20 adgen telling op een gegeven moment hangen bji 5 days left:P dus dan heb je altijd pro;)

 

Posted Mon 05 Oct 09 @ 7:29 am
47%