Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Mijn probleem is het volgende.
Ik heb net een rmx aangeschaft en heb de geupdate driversen en vdj 5.2.1 geinstalleerd en het apparaat werkt maar als ik nu een track afspeel en een effectknop aanraak gaat de muziek haperen en stotteren. Dat kan nooit de bedoeling zijn toch?
weet iemand hoe ik dit oplos?

Mijn vragen verder zijn.
ik had eerst een mk2 te leen van een vriend en daar kon je tracks al gelijk zonder tussenkomst van de sync knop gelijk laten lopen.
Als je op play drukte trok ie em zelf in de maat. De master tempo knoppen zitten niet meer op de rmx. Is hier nu iets anders voor bedacht?
Ook had je bij de vdj versie die bij de mk2 zat een overzichtelijk menu voor effecten samples en recording onder in beeld naast je mappen, deze kan k ook nergens vinden in vdj5.2.1. weet iemand hoe dit zit?
Ook de autoloop knop is er niet meer en daarvoor zit er nu de loop in en out knop. deze vat ik nog niet helemaal.
Kan iemand mij een korte loop uitleg geven?
verder ben ik ook erg benieuwd naar de functie van de pitchbend knoppen. als iemand me kan uitleggen waarvoor en hoe deze te gebruiken?

Ik zal wel enorm onozel overkomen maar ja..... je moet ergens beginnen;)

bij voorbaat dank mensen!
 

Posted Thu 04 Sep 08 @ 7:00 pm
ben er inmiddels achter dat het niet aan de knoppen ligt.
De muziek hapert en stottert continu eigelijk

Zo valt er weinig met het apparaat te beginnen en was ik beter af met de mk2
weet iemand alstjeblieft hoe ik dit euvel verhelp?
 

Posted Fri 05 Sep 08 @ 4:25 am
please anybody????
 

Posted Fri 05 Sep 08 @ 9:55 am
pascal75 wrote :
please anybody????

je zal even geduld moeten hebben, want vele dj's zijn draaien ,een antwoord zal je zeker nog krijgen. en ik kan jou helaas niet verder helpen!!
Mvg Albert
 

Posted Fri 05 Sep 08 @ 12:02 pm
ik heb al met de hercules helpdesk gebeld en die vertelde me om alle usb devices(muis en stick 4 gb) eruit te halen
maar nog steeds als ik een nieuw nummer probeer te laden of als ik ook maar iets aanraak hapert en stottert ie.
Het lijkt ook wel of de muziek geen continu tempo aanhoud:S

ik draai dit alles in XP op een acer aspire laptop met een mobile amd sempron 3300+ processor
kloksnelheid 2.00 GHz, 960mb
 

Posted Sat 06 Sep 08 @ 7:52 am
Probeer eens een andere usb oort te gebruiken. Het probleem kan komen doordat de geluidskaart van je rmx een interrupt deelt met een ander apparaat in je laptop. Bijvoorbeeld video kaart of draadloos netwerk. Dit kun je in de instellingen van Windows controleren. Zie voor meer info ook de sticky post over performance in het General forum.

Het probleem kan ook liggen aan een te hoge instelling van de performance slider in het config menu. Ik ben er alleen niet zeker van dat deze in het config menu van de rmx zit.

Het effecten menu zit volgens mij niet in de VDJ console versie voor de rmx. Wil je deze wel hebben (net als veel andere voordelen, zoals een uitgebreid config menu etc) dien je te upgraden naar de pro versie van VDJ. Dit kan met korting.
Ewout
 

Posted Sun 07 Sep 08 @ 7:30 am
thanx voor de reply- leek uiteindelijk gewoon aan de stroom instellingen van mn laptop te liggen.
lijkt nu allemaal prima te werken -alleen moet ik elke x als ik vdj opstart de fx knoppen opnieuw instellen.
Hier zal ik maar even mee moeten leven totdat ik t geld bij elkaar heb om die upgrade te kopen.
 

Posted Sun 07 Sep 08 @ 5:57 pm
folefHome userMember since 2008
oe kan ik Virtual DJ overzetten van een Windows PC naar een Mac Book zonder dat ik het 2 keer moet kopen.
De gene die hier raat op heeft vertel het me alstublieft
Folef Hooft Graafland
The Beat Bros
www.the-beat-bros.piczo.com
thebeatbros@live.nl
 

Posted Mon 08 Sep 08 @ 10:27 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
@pascal 75; mss graag ook de oplossing posten, zo kunnen achteraf mensen met hetzelfde probleem dit hier terugvinden.

grtz
 

Posted Mon 08 Sep 08 @ 11:30 am
folef wrote :
oe kan ik Virtual DJ overzetten van een Windows PC naar een Mac Book zonder dat ik het 2 keer moet kopen.
De gene die hier raat op heeft vertel het me alstublieft
Folef Hooft Graafland
The Beat Bros
www.the-beat-bros.piczo.com
thebeatbros@live.nl


Graag je vraag maar 1 keer posten, dan bijven de antwoorden ook bijelkaar. Het antwoord staat in je andere post.

@de rest, niet meer op deze post reageren, antwoord is reeds gegeven in een andere thread
Ewout
 

Posted Mon 08 Sep 08 @ 11:34 am
de oplossing was voor mij om de stroominstellingen in mn configuratie scherm aan te passen naar thuis/kantoor. stond op accu vol ofzo

Ik heb nu nog maar een vraag.
De helpdesk vertelde me dat ik het beste de instellingen van de rmx kon zetten op
48000hz
16 bit
7 ms

dit kan ik in de control panel aanpassen als vdj uitstaat
maar elke x als ik vdj opstart schieten de instellingen terug naar
44100 hz
16 bit
8 ms

weet iemand hoe ik dit blijvend aanpas?
moet ik daar ook eerst voor upgraden?
 

Posted Tue 09 Sep 08 @ 3:30 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
bij mij staat die standaard op 44100hz
16-bit
21 ms

blijkt ook niet in te stellen te zijn op het eerste zicht...

grtz
 

Posted Tue 09 Sep 08 @ 9:00 am
Ik heb hetzelfde probleem, kleine onderbrekingen zelfs gewoon tijdens het afspelen van een track, ik heb een acer aspire laptop, ik heb ook de stroombesparing afgezet, prestaties maximum, en nog steeds hetzelfde probleem. Bij het inpluggen van de hercules dj-console start virtual dj ook dikwijls niet automatisch, of het programma meld dat de console niet is aangesloten.
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 5:08 am
ben dr inmiddels achter dat je de rmx dient aan te sluiten voordat je je laptop aanzet zonder de koptelefoon en de mic in te pluggen.
pas als xp goed is opgestart plug je headphones en mic in
in je configuratiescherm ga je naar systeem
daar zoek je je usb hoofdhubs op en schakeld de optie " mag dit apparaat uitzetten om stroom te besparen" (of ziets gelijks) uit.
Doe dit voor al je usb hoofdhubs.
Nu krijgt de rmx voldoende stroom en zou t verholpen moeten zijn.

Nogmaals Hercules helpdesk adviseert instellingen die ik tot nu toe nog niet heb kunnen aanpassen.
Het klinkt nu allemaal al een stuk beter alleen lijken de knoppen niet helemaal scherp te reageren
Lijkt een delay van ongeveer een halve seconde in alle knoppen te zitten waardoor loopen en nummers inmixen best lastig is
Weet iemand hoe ik dit verhelp?
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 5:42 am
VDJ werkt het beste in 44kHz mode, omdat vrijwel alle mp3 files 44KHz sample mode heeft. 48KHz wordt meestal gebruikt voor dvds. Zit in de rmx versie ook het performance tabblad en het Sound configuratie tabblad in het config menu?
de instellingen kunnen namelijk alleen daar aangepast worden.
Ewout
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 1:43 pm
ok
dan zal ik moeten wachten totdat ik de pro versie kan aanschaffen

bedankt voor de reply
 

Posted Thu 11 Sep 08 @ 1:05 am
Nog steeds kleine onderbrekingen bij gewoon afspelen, de instellingen van de usb-poorten heb ik ook al aangepast. Zelfs Norton en internetverbinding uitgeschakeld, maar nog steeds dezelfde kleine haken in de muziek. Voor professionele aparatuur zit ik hier al verdomd lang mee te kloten. Sorry maar het is zo nu eenmaal.
 

Posted Thu 11 Sep 08 @ 6:24 am
Heb je in de rmx versie van VDJ wel het performance tabblad?

Lees ook het sticky topic in het general forum eens over performance. De meeste ticks en plopen komen door verkeerde drivers, irq conflicten, power management, storende software etc. mdat het aan veel dingen kan liggen is het vaak lastig om het echte probleem te vinden.

Gebruik je een laptop of een desktop? en wat zijn de specs van die machine?
Ewout
 

Posted Thu 11 Sep 08 @ 11:55 am
in de vdj LE die bij de rmx is geleverd zit geen configuratie scherm - allleen de optie om een 20 dagen pro trial te downloaden
is dus in vdj LE niks zelf in te stellen
 

Posted Fri 12 Sep 08 @ 1:02 am
ik heb weer met hercules gesproken en die vertelde me dat t toch echt een vdj issue is.
Ikzelf wacht nu geduldig totdat ik het geld n=bij elkaar heb om te upgraden maar verwacht daar dan toch ook wel heel wat van.
Weet iemand of in de pro versie de button response accuracy ook is aan te passen?
Kheb t idee dat mn rmx wat traag reageerd
 

Posted Fri 12 Sep 08 @ 3:47 am
7%