Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 15

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Geachte lezer,

Ik heb net de DJ Console RMX gekocht met de VDJ 7.0.1 PRO.

Ik heb hem aangesloten op mijn laptop en via de output 1-2 met mijn versterker en boxen.

Nu heb ik 2 problemen.

1. Het geluid in mijn hoofdtelefoon loopt niet synchroon (=iets eerder) met de output van de versterker.

2. Mijn 6 effects-knoppen zijn nu alleen loop-gerelateerd. Kan ik nog andere functies aan deze knoppen geven?

Verder werkt hij prima.

Groetjes,
Daniel Alonso
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 11:50 am
Daniel,

de vraag over het niet synchroon lopen van je hoofdtelefoon is deze week al 2x eerder besproken. >DEZE< bijvoorbeeld. Voor de effectknoppen verwijs ik je naar de handleiding. Het staat er echt in.
Tot slot: Lees >DIT< ook eens. Een forum is best makkelijk, maar zoek eerst zelf eens naar antwoorden. Veel van de gebruikers hebben niet hetzelfde als jij en moeten handleidingen gaan downloaden om je antwoord te geven. En jij hebt ze al...
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 3:44 pm
Geachte Martin,

ik geef je helemaal gelijk met je antwoord.
Ik heb inderdaad eerst gezocht naar antwoorden in handleidingen, forums, etc.
Het probleem is dat ik met al deze bronnen niet precies antwoord krijg op mijn vraag.

Ook nu nog steeds is het synchroon lopen van de nummers niet gelukt.
Al de antwoorden lijken mijn probleem op te moeten en kunnen lossen, maar dat doen ze niet.

Ik denk dat ik het best geholpen ben met een 1-op-1 live-gesprek met een expert.
Ik waardeer alle hulp tot nu toe, maar veel heeft het me nog niet opgeleverd.

Mocht iemand nog makkelijke tips hebben voor mijn probleem hoor ik het graag.

Groetjes,
Daniel Alonso
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 1:24 pm
Ho.... Geachte? Dat mag je weglaten. Allemaal vriendjes hier ;)
Heb je de koptelefoon aangesloten op je RMX of op de speakeruitgang van je laptop/PC?
Ook kan het zijn dat je ASIO niet hebt ingeschakeld. Hoe doe je dat?
>>>DIT<<< is een link naar de NL-handleiding, vanaf pag. 16 moet je zijn. Nu heb ik geen RMX, maar volgens mij is dit op te roepen door met je rechter muisknop op het icoontje van de RMX te klikken in de system tray (Dat vakje rechts onderin in de taakbalk) en dan voor Open te kiezen. Tabje ASIO en dan ASIO aanvinken. Hier kun je ook met je buffergrootte spelen. Hoe groter, hoe makkelijker het apparaat z'n werk kan doen. Maar dat levert dan wel weer wat vertraging op over het geheel.

De effectknoppen: Foutje van mij: Staat in de handleiding van VDJ. >>>DIT<<< is een linkje naar deze handleiding. Vanaf pag. 28 wordt uitgelegd hoe je via het scherm en je muis je effecten en loops kunt aanpassen.

Toch weer de handleidingen.....
 

Posted Tue 14 Dec 10 @ 1:43 pm
hallo. ik ben volledig nieuw hier, en kom direct al klagen :P hehe

het gaat om de hercules RMX. maar vrees dat het aan de software ligt.

ik heb de "ERROR IN THE ASIO SOUNDDRIVER" telkens als ik de virtual dj wil opstarten in mijn windows 7 65bit.

vorige week stond hij nog op mijn andere pc met vista.
nu ik mijn nieuwe laptop klaarstoom , blijft hij de melding steeds geven. ik kan zelfs geen track afspelen grrrr...


en het ergste van al. als ik die virtual dj FREE version hier even download om te proberen werkt hij volledig.(welja, 10minuten, want vanaf dan verwachten ze dat je de volledige versie koopt voor midi controllers...)

het enige wat ik wil is dat mijn "virtual dj LE" versie werkt!...

voelt maar shitty aan als je iets koopt van rond de 400 euro dat je al direct miserie hebt he :).
hopelijk is het maar een instelling.

btw: bij hercules konden ze me blijkbaar niet helpen (alhoewel ze rap waren om te antwoorden was het al snel van. tis bij virtual dj dat je moet zijn, huh)


so please help me, ik word zot als ik niet kan mixen :P

greetzz
jurgen
 

Posted Wed 15 Dec 10 @ 1:46 pm
Jurgen,

heb je al een update van de drivers opgehaald of alleen maar van de CD geïnstalleerd? Update vindt je >>>HIER<<<.
Wel goed de instructies lezen. De oude drivers eerst verwijderen, de RMX NIET aansluiten, drivers installeren en pas als de software erom vraagt of de PC herstart is, de console aansluiten.

Groet,
Martin.
 

Posted Wed 15 Dec 10 @ 3:30 pm
ja, jammer genoeg wel.
volgende reeds uitgevoerd:
-update via hercules, van drivers.
-asio4all gedownload en geprobeerd.
-reeds in viste op deze laptop ook geprobeerd.


het raarste van de hele zaak is, als ik de test versie van virtualdj 7 probeer werkt alles naar behoren met de midicontroller rmx. dus kan het niet aan de controller en driver liggen toch?

eergisteren werkte de hele setup nog op men vist desktop. noiets van problemen mee... maar nu ik met een laptop op windows 7 werkt is de bijgeleverde pcdj iet op gang te krijgen door telkens dezelfde foutmelding.

wat je wel ziet, is als het programma opengaat(na foutmelding van asio) de feathers zichtbaar beweegbaar zijn van mijn midi rmx controller. dus hij "ziet" mijn controller. maar ik kan mijn liedjes niet afspelen. hij laad ze,zet ze klaar, maar met play gaan ze niet op gang...

asio error message. als ik die asio afzet, werkt de hele boel nog minder, dan start hij zelf niet meer op

huh, reeds 2dagen aan het zoeken... zijn lange dagen zo...
 

Posted Wed 15 Dec 10 @ 4:23 pm
is opgelost!!

zal even zeggen wat ik gedaan heb zodat andere er misschien ook iuets aan hebben...

dus was "error in asio sounddriver"

is misschien wel een duurdere oplossing, maar ik heb gewoon upgraded naar "virtual dj 7 volledige versie."
is goedkoper als je al een rmx gekocht hebt.

als ik deze installeer, kan ik volledig zelf de settings kiezen. doe hoe ik de in en outputs will ansluiten via het "config" menu.

nu draait alles perfect op windows 7 64bit :)... geen gebreken, geen vertragingen, niets, werkt perfect...

jammer dat die LE versie die je erbij krijgt niet goed werkt bij nieuwere systemen. (wel, ik ken veel van pc's en heb hem in 48 uur niet aan de praat gekregen. zelfs niet met asio4all)

dusjah, mijne werkt nu volledig omdat ik de pro versie heb bijgekocht... natuurlijk niet evident voor iedereen, maar beter dan een rmx laten staan die niet werkt he....

groetjes,
jurgen
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 4:44 am
Dit is uiteindelijk de beste oplossing ;) Welkom bij de club!
Goed dat hiermee je probleem over is. De Geavanceerde Audio Setup is idd geweldig. Die geeft je veel meer vrijheid om te doen wat je wilt.
Toch is het vreemd dat je LE niet wil werken. Wordt bij de RMX V6 geleverd? Die zou in ieder geval met W7 moeten werken.
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 6:40 am
Martin FourS wrote :
Wordt bij de RMX V6 geleverd?.
ik dacht dat het de 5 versie was dat ik erbij heb. LE versie dan...
maarja, de full version is natuurlijk veel beter he... zeker dat mijn instellingen tenminste bewaard blijven voor alle knoppen hehehe

 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 10:56 am
Da's waar.
Als je idd versie 5 hebt, dan kan het kloppen dat het niet werkt met W7. Die ondersteuning is er pas gekomen vanaf V6.
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 7:01 pm
pudysHome userMember since 2010
Beste iedereen,

Ik heb een Dj console rmx aangeschaft.
Ik probeer hem nu aan te sluiten.
Ik heb een samengestelde pc van LG , voldoet aan alle eisen.
Het probleem is dat mijn virtual DJ hapert als ik een liedje afspeel?
Wat kan ik hieraan doen ?
Graag snel een antwoord want ik moet met nieuwjaar optreden met mijn nieuwe mixer.

Mvg,

Tjeu Hendrickx
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 6:11 am
Hoi,

tik in de zoekbox rechts bovenin eens "hapert" in. Er komt dan een topic boven dat volledig gewijd is aan jouw probleem.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 27 Dec 10 @ 6:24 am
dydayPRO InfinityMember since 2008
hallo ik zit met het volgende probleem

ik speel mijn muziek af op de boxen van logitech z-2300 .

de pc is aangesloten op de dj console rxm .
en de boxen is aangesloten (logitech) op de hercules

maar de kwaliteit is veel slechter als ik de geluidskaart gebruik van de hercules (dus pc kaart klinkt veel beter)

als ik mijn boxen inplug op de pc werkt het ook wel via wdm dan wel ,maar ik kan mijn koptelefoon niet gebruiken ik heb alles al geprobeerd
,en aan de handleiding ben ik er ook niet uitgeraakt

iemand een oplossing

dus ik wil mijn hercules gebruiken maar de boxen op mijn pc ingeplugt met een werkende koptelefoon
 

Posted Wed 29 Dec 10 @ 2:50 pm
je zzal dan toch de geluidskaart van de rmx moeten gebruiken, en ik heb het al vaker gezegd, de geluidskwaliteit van de rmx is nu eenmaal niet super goed, een simpele creative xfi klinkt al snel een stuk helderder en heeft toch meer diep geluid. ik heb de geluidskaarten in de herucles producten altijd wat doffig en mat gevonden.
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 2:30 am
dydayPRO InfinityMember since 2008
ik vind ook dat het doffer klinkt en mat ( een dure console voor zo'n geluid te hebben, spijtig)
en kan ik dit probleem oplossen met iets dergelijks ?

mvg

 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 8:56 am
Je hebt de Pro-versie. Al eens geprobeerd via Config/Sound Setup het geluid met Advanced Setup om te leiden naar je PC-kaart?
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 12:11 pm
dydayPRO InfinityMember since 2008
juist geprobeerd ik geraak er niet uit (zelfs een stopscherm gehad op mijne windows)
als asio nu eens een ingebouwde equalizer maakte dan denk ik dat mijn probleem opgelost is .
nog iemand een voorstel ??

allezins bedankt
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 1:46 pm
asio4all proberen en kijken of dat beter bevalt
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 2:30 pm
 

Posted Sat 01 Jan 11 @ 5:36 am


(Old topics and forums are automatically closed)