Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 6

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Sinds een aantal jaar heb ik de PRO versie van virtual dj en download geregeld de updates,
zo ook onlangs de versie V6.0.1 die ik op mijn laptop Acer Aspire
installeerde.
Vorige week schafte ik mij tweedehands een Hercules DJ Console Rmx aan.
Ik installeerde van de bijgeleverde CROM enkel de drivers van de console
(optie 1 op de installatie CDrom), niet Virtual DJ omdat ik die toch al had.
Helaas kreeg ik mijn console niet aan de praat, ondanks dat virtual dj perfect werkte
op mijn laptop. Ten einde raad heb ik dan toch de versie 5 van de installatie
CDROM geïnstalleerd en toen werkte mijn console zonder problemen.
Hoe kan ik nu mijn console laten werken met mijn pro versie V6.0.1 ?
Men raadde mij aan op de site van Hercules naar nieuwe drivers te zoeken.
Ik heb daar volgend bestandje gevonden dat '2009_HDJS_1.exe' noemt.
Kan iemand mij zeggen of dit het juiste is om te installeren (ik ben helaas nogal
a-technisch). Dus oude drivers weg en deze exec in de plaats uitvoeren. Zo niet,
graag de link naar het juiste driverbestand. Hopelijk vraag ik niet teveel...
Jos.
 

Posted Thu 11 Jun 09 @ 12:57 am
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
hey jos

wat je het beste kan doen is de automatische update downloader van de hercules drivers gebruiken, die download direct de nieuste uptdate
ik heb hem ook zonet pas geïnstalleerd, moet zelf ook nog even kijken of dit mijn problemen oplost

maar ik kan in ieder geval zeggen dat je wel het juiste bestandje hebt gevonden ;)

groeten
 

Posted Sun 14 Jun 09 @ 2:56 pm
hallo allemaal!

Ik heb eergister mijn dj console rmx binnen gekregen. Maar t geluid hapert constant!:S Ik heb al wat
aan die asio verandert maar t wil niet baten! Ik word er echt gek van. Ik denk ook dat ik hem terug breng
want wat heb ik hieraan...Heeft iemand mischien een idee wat ik moet doen?! ik heb al wel wat dingen
geprobeerd maar t wil allemaal niet lukken. Ook opnieuw alles geinstalleerd, nieuwe drivers etc. Me laptop
is ook vrij snel dus daar moet t niet aan liggen

Gr Olaf
 

Posted Tue 16 Jun 09 @ 10:28 am
ruubke1Home userMember since 2009
Beste mensen,

Vandaag heb ik mij een reloop rp-4000 draaitafel aangeschaft. Ik heb deze aangesloten op mijn rmx, eerst was er zeer veel storing op het geluid dat van de draaitafel kwam. Dit kwam doordat (ik denk) de draaitafel een evengroot signaal heeft zoals cdj's. Op de 'line' knop klinkt hij dus wel zuiver. Maar nu is het probleem als ik een liedje sleep naar het andere kanaal (dus 1 kanaal met draaitafel en 1 vanop pc) dan blokkeert de muziek onmiddelijk om alletwee de kanalen... :( Mss staan er nog een paar instellingen verkeerd maar ken ik niet zoveel van.

alvast bedankt
 

Posted Fri 19 Jun 09 @ 8:01 am
ruubke1Home userMember since 2009
niemand?
 

Posted Sat 20 Jun 09 @ 3:44 am
stefvvPRO InfinityMember since 2006
Hey ieder,

Ik hier nog toevallig een probleemke? ontdekt, vroeger wanneer je je usb van de console uittrok stopte de rmx met spelen, nu blijft ie gewoon doorgaan, ik kan zelfs mixen en alles doen wat ik anders zou kunnen met usb, is hier iets verkeerd gelopen met de drivers? Iemand een idee?

grtz
 

Posted Thu 25 Jun 09 @ 9:46 am
RednazzHome userMember since 2008
ff een vraagje,


ik zou graag setjes op willen nemen met een zo goed mogelijke geluidskwaliteit. wat is volgens jullie beter? opnemen via VDJ of via een externe recorder die ik op de hercules rmx aansluit?

grtz
 

Posted Thu 25 Jun 09 @ 2:39 pm
ik krijg men mk2 echt niet aan de praat met de demo versie 6.0 . Ik ben bij Hercules de nieuwe driver gaan downloaden 5.1.
Heb bij vdj mk2 asio geselecteerd maar er werkt nog niks van men knoppen :( . En ik wou morgen de volledige versie kopen , maar als ik men mk2 zo moeilijk aan praat krijg , moet vrijdag en zaterdag draaien op feesten , misschien wat riskant om de 6 nu nog te upgraden . Maar wat kan ik doen voor de mk2 aan de praat te krijgen ben al 2.5u bezig :(
groeten
 

Posted Mon 29 Jun 09 @ 6:11 pm
is ondertussen opgelost MAAR : ik heb men mk2 rechtstreeks op usb-poort van men pc geinstalleerd , nu heb ik hier een usb hub liggen met voeding als ik daar men mk2 insteek krijg ik die niet aan het bollen , hij zegt nieuwe hardware gevonden , maar ik heb die al geinstalleerd , moet ik ergens instellingen van de usb veranderen ?
 

Posted Wed 08 Jul 09 @ 3:47 pm
arniejjPRO InfinityMember since 2008
is ondertussen opgelost MAAR : ik heb men mk2 rechtstreeks op usb-poort van men pc geinstalleerd , nu heb ik hier een usb hub liggen met voeding als ik daar men mk2 insteek krijg ik die niet aan het bollen , hij zegt nieuwe hardware gevonden , maar ik heb die al geinstalleerd , moet ik ergens instellingen van de usb veranderen ?

Je zult voor elke USB poort waarop je het apparaat gaat gebruiken de drivers moeten installeren, normaliter zou de optie automatisch installeren voldoende moeten zijn, omdat windows de drivers al in zijn systeemmap heeft staan.

But don't shoot me if i'm wrong!
 

Posted Thu 09 Jul 09 @ 3:12 pm
Vrij vreemd probleem.
Ik heb paar dagen terug de update naar Pro gedaan vanuit het 5.0 packet dat je bij de RMX krijgt. Nu heb ik beide programmas op men PC staan, 5.0 werkt perfect maar is natuurlijk te beperkt. In 6.0 krijg ik een storend geruis wanneer ik een van de knoppen van het 2e dek aanraak. Bijvoorbeeld het jog-wheel of de volume slider. Kan je als Pro nu de volledige 5.0 niet installeren? Want de optie effecten zoals Flanger aan te passen met de jog's is er ook blijkbaar niet meer bij?

Alvast bedankt.

edit: ik heb een fragmentje van enkele seconden opgenomen en dat kan je hier vinden:
http://rapidshare.com/files/254284818/test.mp3.html
ocharm 300kb groot
 

Posted Fri 10 Jul 09 @ 1:35 pm
heeft iemand de juiste instellingen voor een mk2 op vdj6 lekker te laten spelen , ook heb ik 1 denon dn-s1200 maar als ik die verbind met men mk2 de op input 1-2 en zo na versterker krijg ik totaal geen zuiver geluid , en veel ruis bij bas . Nu wil ik er ook timecode mee gaan draaien , maar kan ik dan ook gewoon cd's afspelen .

ik moet vrijdag weer op persooneel feestje draaien en haat het als programma zou haperen of de cd speler niet juist speelt .
Ik ben nog een beginnend dj dus alle hulp is welkom

groeten
 

Posted Fri 10 Jul 09 @ 3:39 pm
Ik gebruik Virtual DJ LE met een Hercules RMX. Ik heb verschillende problemen. Zo verspringt de gain steeds ongevraagd (vooral bij het opstarten van een nieuwe track), dit geldt ook voor andere knoppen (zoals de eq's). Laatst had ik tijdens een feest waar ik draaide dat het geluid op het kanaal waarmee ik afspeelde plotseling wegviel als ik iets in het andere kanaal inlaadde. Feestje verpest. Zijn er meer mensen die dit herkennen en valt er iets aan te doen? Waar ligt het probleem waarschijnlijk? Ik heb een jaar geleden mijn laptop gekocht, goede specs, harde schijf staat behoorlijk vol, maar dat kan dit toch niet tot effect hebben?
 

Posted Sun 12 Jul 09 @ 1:06 pm
hallo ik heb een vraagje

is het mogelijk om met timecode platen en de rmx te draaien ?
moet ik gewoon het softwarepakket kopen of zijn enkel de platen voldoende ?

groeten sander
 

Posted Fri 24 Jul 09 @ 7:38 am
Ik heb dat ook voor met downloads van I-Tunes.

Ik zet deze om in MP3's met een bitrate van 128.

Geen problemen meer.

Nb : Indien je een goede convertor gebruikt is de kwaliteit bij 128kbs nog steeds zeer goed.

MVG

 

Posted Sun 26 Jul 09 @ 4:31 pm
Heey !

Net hercules dj console mk2 gehaald,

maar kan iemand eventjes een screen maken van z'n sound setup in VDJ ?

Mvg,
Guido
 

Posted Sun 02 Aug 09 @ 5:26 pm
Heey !

Nadat ik mijn hercules dj console mk2 heb aangesloten,
kan ik geen youtube filmpjes e.d. meer bekijken,
het komt er op neer dat ik geen geluid van mijn computer meer via mijn boxen kan horen alleen nog VDJ.
Kan iemand me hier bij helpen ?

Mvg,
Guido
 

Posted Thu 06 Aug 09 @ 3:12 am
Ik heb sinds vandaag een Hercules RMX gekocht, probleem is dat ik alles heb geinstalleerd, lampjes branden als ik hem in de USB poort zet.... Nu wil ik Virtual DJ opstarten, zegt ie dat hij de console niet kan detecteren....Ook in mijn taakbalk zie ik een rode X door DJ icoontje staan en als ik rechtsklik doe staat er ook niks bij apparaten.... Ik heb de nieuwste drivers van de site af, dus ik snap het niet...
Kan iemand alsjeblieft helpen :)
 

Posted Sat 08 Aug 09 @ 3:51 pm
Heey !

Nadat ik mijn hercules dj console mk2 heb aangesloten,
kan ik geen youtube filmpjes e.d. meer bekijken,
het komt er op neer dat ik geen geluid van mijn computer meer via mijn boxen kan horen alleen nog VDJ.
Kan iemand me hier bij helpen ?

Mvg,
Guido

Als ik VDJ open heb staan, kan ik ook niks anders beluisteren of bekijken, maar als ik VDJ afsluit kan ik wel gewoon youtube etc via de speakers waar mijn RMX op staat aangesloten. Is dit ook bij jou, of kan je helemaal niks beluisteren als de RMX is aangesloten?
 

Posted Mon 17 Aug 09 @ 6:54 am
whosmeHome userMember since 2008
Hallo net een update gedaan naar virtual dj 6.
Erg leuk allemaal maar ik kom tot het volgende probleem!
Als ik wil scrollen met mijn jog-wheel in mijn muziek map doet hij het niet meer.
En mijn effecten aanpassen met mijn jog-wheel
doormiddel van de effectenknop ingedrukt te houden en dan te draaien aan de jog-wheels doet hij ook niet meer.
Het lijkt wel of je alleen nog maar met je jog-wheel kan scratchen enzo.
Gecombineerde acties zijn dus niet meer mogelijk bij mij.

Heeft iemand anders hier ook last van of heeft er iemand een oplossing voor me?

Mvg Dj Remco
 

Posted Mon 17 Aug 09 @ 10:13 am
40%