Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 5

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Solarius wrote :
.........de performance slider helemaal naar links verplaatsen en de buffer op auto............


Beste Solarius, niet dat ik het nodig heb, maar ben gewoon nieuwsgierig. De performance slider is uiteraard niet zo moeilijk te vinden (bij mij staat ie overigens (als default?) wel naar links maar niet helemaal, zeg maar driekwart), maar waar zit die buffer?

Ik wil niets veranderen, wel graag alles weten! Lol

Mvg

 

Posted Sat 14 Mar 09 @ 8:40 am
JanBoexHome userMember since 2009
Hallo, ik heb juist de DJ Console RMX gekocht en alles geinstalleerd, maar als ik liedjes afspeel op virtualDJ met de rmx komt er geen geluid uit de pc? is dat normaal of is er normaal wel geluid uit de laptop?
Of heb ik soms een Speaker nodig én een koptelefoon, en er komt dan daar geluid uit, maar niet uit de pc?
de koptelefoon koop ik binnen een paar dagen.

danku
 

Posted Sat 14 Mar 09 @ 12:30 pm
rmx aansluiten op een extern mengpaneel of versterker en aanduiden in uw audio configuratie.
bij mij kreeg ik ook geen geluid uit mijn laptop.
 

Posted Sat 14 Mar 09 @ 7:23 pm
bobhofmans wrote :
Solarius wrote :
.........de performance slider helemaal naar links verplaatsen en de buffer op auto............


Beste Solarius, niet dat ik het nodig heb, maar ben gewoon nieuwsgierig. De performance slider is uiteraard niet zo moeilijk te vinden (bij mij staat ie overigens (als default?) wel naar links maar niet helemaal, zeg maar driekwart), maar waar zit die buffer?

Ik wil niets veranderen, wel graag alles weten! Lol

Mvg



Ja bij de buffer gaat het over de Latency. De latency vind je ook gewoon terug onder de performance slider.
 

Posted Sun 15 Mar 09 @ 12:11 pm
Ik heb onlangs de (proef) upgrade van VDJ Pro gedaan waardoor ik de volgende instellingen kon doen:

Settings/sound setup
Input: none
Output: headphones
Soundcard: 4.1card
Soundcard: Hercules DJ console RMX

Door deze settings is de console prima gaan werken, geen stotteren van muziek en snel laden van nummers.
Tevens heb ik bij het afspelen via een versterker geen "fluittoon" meer.

In de versie van VDJ die bij de RMX zat kan ik deze settings niet doen, moet ik nou perse VDJ pro aanschaffen om alleen deze settings te wijzigen want andere functie's van Pro gebruik ik niet ?

====================================================================================
Aansluiten USB hub met eigen voeding.

Hier was ik ook zeer over te spreken, keurig de RMX geinstalleerd zonder deze Hub en er later tussen gezet.
Op dit moment herkend mijn laptop de RMX niet meer als ik de Hub ertussen zet.



Laptop specs Intel 2,6GB CPU - 756MB DDR - OS XP sp 3

 

Posted Tue 14 Apr 09 @ 8:21 am
Mijn probleem is het volgende.
Ik heb net een rmx aangeschaft en heb de geupdate driversen en vdj 5.2.1 geinstalleerd en het apparaat werkt maar als ik nu een track afspeel en een effectknop aanraak gaat de muziek haperen en stotteren. Dat kan nooit de bedoeling zijn toch?
weet iemand hoe ik dit oplos?

Mijn vragen verder zijn.
ik had eerst een mk2 te leen van een vriend en daar kon je tracks al gelijk zonder tussenkomst van de sync knop gelijk laten lopen.
Als je op play drukte trok ie em zelf in de maat. De master tempo knoppen zitten niet meer op de rmx. Is hier nu iets anders voor bedacht?
Ook had je bij de vdj versie die bij de mk2 zat een overzichtelijk menu voor effecten samples en recording onder in beeld naast je mappen, deze kan k ook nergens vinden in vdj5.2.1. weet iemand hoe dit zit?
Ook de autoloop knop is er niet meer en daarvoor zit er nu de loop in en out knop. deze vat ik nog niet helemaal.
Kan iemand mij een korte loop uitleg geven?
verder ben ik ook erg benieuwd naar de functie van de pitchbend knoppen. als iemand me kan uitleggen waarvoor en hoe deze te gebruiken?

Ik zal wel enorm onozel overkomen maar ja..... je moet ergens beginnen;)

bij voorbaat dank mensen!



hallo iedereen,

heb net als velen onder jullie onlangs de hercules RMX aangeschaft. Ik was nogal ontgoocheld in de 'Light Edition' van VDJ die erbij zat.. een tijdelijke upgrade naar de pro-versie bracht geen soelaas: hoewel de console geactiveerd staat in de config, slaag ik er niet in om bvb. te loopen en de 6 effectknoppen te gebruiken. De RMX reageert wel, maar het is alsof die 6 knoppen verkeerd of niet zijn toegewezen.
Ik begin ondertussen wel handig te worden met de light edition ('VDJ 5 DJC'), maar net als Pascal 75 vraag ik me af of je een nieuw nummer erin kunt gooien (play met fader open) en dat ie hem gelijk in de maat trekt. Dit lukte met m'n ouwe VDJ 3.4 wel.
Ik mis trouwens veel functies die op de 3.4 zaten; loopen vind ik nu moeilijker bvb --> waarom kan ik m'n loop niet verlengen/verkorten met stappen van 4 beats, terwijl ie loopt?

dank bij voorbaat
 

Posted Thu 16 Apr 09 @ 9:23 am
nog iets over de effecten: volume vd flanger manipuleren of beatgrid aanpassen zou ook handig zijn, maar is volgens mij niet mogelijk met LE. Ik overweeg te upgraden nr pro, maar wil er eerst zeker van zijn dat die naar behoren werkt met m'n rmx (zie niet toegewezen knoppen, vorig bericht)
 

Posted Thu 16 Apr 09 @ 9:41 am
tja, nieuw probleem:
pas vandaag tijdelijke update van 20 dagen nr pro geactiveerd; na n tijdje sluit ie af met de melding dat dit slechts een probeerversie is en: 'begeef u naar www.virtualdj.com om de volledige versie te downloaden'.
spijtig, had echt t potentieel van de pro willen ontdekken, beetje zoeken, experimenteren..
heeft iemand dit al voorgehad? weet iemand hoe dit te verhelpen.

merci
 

Posted Thu 16 Apr 09 @ 9:49 am
Dandee schreef: nog iets over de effecten: volume vd flanger manipuleren of beatgrid aanpassen zou ook handig zijn

Naast de effectknoppen op je beeldscherm staat een pijl als daarop druk kun je gewenste effect onder die knop plaatsen.
Als je een effect indruk verschijnt erop je beeldscherm onder de effectknoppen het gekozen effect en potmeters hier kun je instelling wijzigen.

Het haperen bij effecten klinkt als een CPU probleem, geef even je pc / laptop specs en je instellingen v.w.b. het geluid.

Upgraden naar Pro demo ging bij mij prima via de LE versie, ik krijg geen meldingen tussendoor.
Ik heb dit als geregistreerde gebruiker gedaan.

 

Posted Fri 17 Apr 09 @ 2:40 am
arniejjPRO InfinityMember since 2008
tja, nieuw probleem:
pas vandaag tijdelijke update van 20 dagen nr pro geactiveerd; na n tijdje sluit ie af met de melding dat dit slechts een probeerversie is en: 'begeef u naar www.virtualdj.com om de volledige versie te downloaden'.
spijtig, had echt t potentieel van de pro willen ontdekken, beetje zoeken, experimenteren..
heeft iemand dit al voorgehad? weet iemand hoe dit te verhelpen.

merci

Bij mij niet ik kan gewoon een hele avond muziek draaien zonder melding of wat dan ook in die trial versie
 

Posted Fri 17 Apr 09 @ 4:12 am
arniejjPRO InfinityMember since 2008
Ik heb de RMX sinds deze week in bezit en ondervond ook het wegvallen van het geluid van een x aantal miliseconden en dat op een willekeurig moment. Ik heb de standaard instelling van de interne geluidskaart van de rmx (icoontje in taakbalk) veranderd naar:

Sample frequentie: 44100 Hz
Sample grootte: 16-bit
ASIO-Buffergrootte: 1056 (23 ms) <-- 2 ms meer dan standaard instelling

En sindsdien heb ik er geen last meer van haperingen, slecht geluid of andere irritante ongewenste zaken.

Wellicht kan dit jullie probleem ook oplossen, probeer telkens een paar ms hoger in te stellen wanneer je problemen hebt, nadeel is dat het geluid meer wordt gebufferd en dus later door de speakers naar buiten komt, waardoor je dus controle verliest over het mixen. Bij 23 ms is dat nauwelijks te merken, alleen als je er goed op let.

Ik hoop dat jullie hier ook iets aan hebben
 

Posted Fri 17 Apr 09 @ 4:20 am
ok, bedankt voor de reacties.

blijkbaar heeft niemand dezelfde problemen met de combinatie RMX/VDJpro, ook niet met het gebruik van de effectknoppen en het loopen..

1 vraag blijft echter open: is het mogelijk om een nummer direct in de maat erin te gooien (met volume open). ik maak dikwijls gebruik van deze methode tijdens het mixen en zou het jammer vinden indien dit niet meer zou lukken met de RMX en VDJ LE. Nu ja, er bestaan wel alternatieve manieren (nieuw nummer loopen en sync'en en fader opengooien op t goeie moment), maar die vind ik toch iets minder accuraat.
Heeft iemand tips/tricks?


 

Posted Fri 17 Apr 09 @ 3:07 pm
arniejjPRO InfinityMember since 2008
Zorgen dat de BPM gelijk is, en op het juiste moment starten?
 

Posted Sat 18 Apr 09 @ 9:02 am
Ik heb dus exact dezelfde problemen met de virtual dj rmx.
Muziek hapert en stottert. Het is meer een soort van hikje eens in de zoveel seconden.
inlezen van tracks gaat wel snel.
Heb vanalles geprobeerd, andere drivers, andere usb drivers. Geen stroombesparing op usb poorten.
Zelfs Vista geinstalleerd, maar exact dezelfde problemen.

Muziek hapert alleen niet als ik hem op de traagste snelheid zet in het control panel, maar das bijna 500ms. en das niet werkbaar.
SPecs: Celeron 1,6
mem: 1 Gb.
 

Posted Thu 07 May 09 @ 5:10 am
arniejjPRO InfinityMember since 2008
Bij mij hapert ie juist wel op Vista en niet op XP! Probeer anders eens met de Windows 7 RC1
 

Posted Sun 10 May 09 @ 11:59 am
En waar ga je die Legaal vandaan halen.
En als je het over de versie die bij microsoft vandaan haalt, die doet het max 180 dagen.
 

Posted Mon 11 May 09 @ 12:58 am
Ik heb vandaag de rmx met een ander pakket geprobeerd (traktor trail)), en daar had ik het geplop en geklik niet bij.
Er is dus duidelijk iets mis met het pakket.
 

Posted Tue 12 May 09 @ 2:43 am
ik heb een probleem met me Hercules Dj Console RMX

Nu wou ik hem dus aansluiten en installeren,
ik deed cdje erin, volgde de instructies. toen kreeg ik het beeld. sluit alle hercules producten aan die u wilt instaleren,
ik deed vervolgens de usb kabel in me pc. en de lampjes op me deck gingen branden. Maar het berichtje bleef staan, ik probeerde
andere usb aansluitingen zelfde probleem.
Ik probeerde het op me Laptop.

zelfde probleem..

Wat doe ik fout?!

Ik denk dat het een Hardware fout is.
zei mediamarkt ook , ben er vandaag heen geweest. ik ga woensdag terug voor een nieuwe hopelijk.
majah als jullie miss weten wat er fout is :)
zou dat helpen


mvg mark.
 

Posted Mon 01 Jun 09 @ 11:27 am
BarsikHome userMember since 2009
Hallo,

Mijn setup: Hercules Rmx USB aangesloten op de pc met de bijhorende Virtual DJ light version geinstalleerd. De audio van de Rmx gaat rechtstreeks naar een versterker (cinch).
Mijn doel: een audio recording device rechtstreeks aansluiten op de Rmx om de live mixen op te nemen in MP3 formaat.
1. kan ik hier een recorder op aansluiten?
2. welk recording device raden jullie aan (geen cd of dvd recorder - liefst hard disk recorder).
Als ik mijn light versie van Virtual DJ upgrade naar de pro versie (waarmee recording mogelijk is) dan werken bepaalde knoppen op de controller niet.

Graag jullie reactie :)
 

Posted Mon 08 Jun 09 @ 5:42 am
thanx voor de reply- leek uiteindelijk gewoon aan de stroom instellingen van mn laptop te liggen.
lijkt nu allemaal prima te werken -alleen moet ik elke x als ik vdj opstart de fx knoppen opnieuw instellen.
Hier zal ik maar even mee moeten leven totdat ik t geld bij elkaar heb om die upgrade te kopen.

beste ik heb dit probleem ook ( op mijn Steel edition) hoe en waar heb je je stroom instellingen verandert mits ik ook met laptop werk vriendelijke groeten

perry
 

Posted Wed 10 Jun 09 @ 1:39 am
33%