Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 3

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

bwesHome userMember since 2007
ik heb namelijk ook de hercules rmx en ik heb virtual dj 5.0 geinstaleerd
maar het programma kan wel via men rmx muziek afspelen maar ik kan e rniet mee mixen
oftwewel als ik virtua dj opstart zegt hij asio driver niet gevonden en doet hij helemaal niets :s
en hij staat nigtans op asio :s
help mij aub !!
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 2:18 pm
zet die asio is uit!!
Mvg Albert
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 2:36 pm
bwesHome userMember since 2007
bedoel je dan op wdm zetten?
want als het daarop staat zegt ie nog altijd asio driver not found!
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 2:54 pm
nelieHome userMember since 2008
helpt zo externe usb met netvoeding echt voor die haperingen van die muziek.

Want ik heb gebeld met hercules en die vertelde het me ook. maar ik kan hem morgen ook terug brengen naar de winkel en krijg ik me geld terug.
Maar om nu 20 euro uit te geven voor iets wat dan nog niet werk.. vind ik een beetje zonde bedoel is toch 20 euro :P
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 4:58 pm
DK1908Home userMember since 2008
hallo iedereen ik heb een problem met me Hercules DJ Console RMX.
ik heb hem 4 weken geleden gekocht en heb hem ook aangesloten gehad op mijn laptop.
nu heb ik van de week mijn laptop opnieuw opgestart dus vanaf de fabrieksinstellingen.
ik heb de driver & VDJ geinstaleerd dus toen ik mijn draaitafel aansloot omdat het moest voor de instalatie van de driver vondt hij hem dus niet alleen de lampjes op de draaitafel gaan aan uit aan uit meer niet toen ik op de Mic on/off drukte vondt hij hem wel.
maar na de instalatie vondt die hem niet meer en als ik dan de Mic on/off indrukte vondt hij hem maar moest ik hem instalaren ik heb hem laten zoeken op het systeem en de CD-rom maar telkens zei hij dat hij niks vondt.

ik weet echt totaal niet wat het probleem kan zijn... hij geeft een singaal dat hij aangesloten is aan uit gaan van de lampjes.
maar het systeem vindt hem niet terwijl deze wel mijn muis ken vinden.
het icoontje van de Draaitafel onder op de taakbalk blijf ook met een rood kruisje staan en als je er op klikt zegt die dat er niks is aangesloten...

ik hoop dat iemand me ken helpen ik ben ook vol op bezig met update van me gegeven van windows vista.
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 7:29 am
het helpt om je RMX aan te sluiten voordat je de pc/laptop opstart.
ook helpt het als je de stroombesparingsfunctie van je usb hubs uitzet zodat deze volledig stroom geven. ( zelfde effcet als een usb hub met eigen stroom maar dan goedkoper)
En je kan ook nog als je op een laptop draait je stroom instellingen veranderen naar thuis/kantoor ipv accu vol of waar je m op had staan.
Maar hoe dan ook het blijft behelpen met de RMX.
Zie ook de post in http://www.virtualdj.com/forums/87692/Hardware_Technical_Support/Hercules_rmx_performances_setup.html?page=4 waar ik mijn bevindingen van 2 maanden werken met de RMX geef
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 8:17 am
bwesHome userMember since 2007
hallo iedereen ik heb een problem met me Hercules DJ Console RMX.
ik heb hem 4 weken geleden gekocht en heb hem ook aangesloten gehad op mijn laptop.
nu heb ik van de week mijn laptop opnieuw opgestart dus vanaf de fabrieksinstellingen.
ik heb de driver & VDJ geinstaleerd dus toen ik mijn draaitafel aansloot omdat het moest voor de instalatie van de driver vondt hij hem dus niet alleen de lampjes op de draaitafel gaan aan uit aan uit meer niet toen ik op de Mic on/off drukte vondt hij hem wel.
maar na de instalatie vondt die hem niet meer en als ik dan de Mic on/off indrukte vondt hij hem maar moest ik hem instalaren ik heb hem laten zoeken op het systeem en de CD-rom maar telkens zei hij dat hij niks vondt.

ik weet echt totaal niet wat het probleem kan zijn... hij geeft een singaal dat hij aangesloten is aan uit gaan van de lampjes.
maar het systeem vindt hem niet terwijl deze wel mijn muis ken vinden.
het icoontje van de Draaitafel onder op de taakbalk blijf ook met een rood kruisje staan en als je er op klikt zegt die dat er niks is aangesloten...

ik hoop dat iemand me ken helpen ik ben ook vol op bezig met update van me gegeven van windows vista.


je kan altijd proberen via deze site:
http://www.virtualdj.com/download/updates.html
maar als ik jou was zou ik eerst alles van hercules&virtual dj er af smijtendan je pc herstarten danl eerst je driver via cd installerenen dan je pc herstarten en dan via link proberen
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 8:18 am
bwesHome userMember since 2007
zou iemand mij aub kunnen helpe :(

ik heb namelijk ook de hercules rmx en ik heb virtual dj 5.0 geinstaleerd
maar het programma kan wel via men rmx muziek afspelen maar ik kan e rniet mee mixen
oftwewel als ik virtua dj opstart zegt hij asio driver niet gevonden en doet hij helemaal niets :s
en hij staat nigtans op asio :s
help mij aub !!
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 8:20 am
misschien eventjes andermans posts lezen en de zoekfunctie gebruiken ipv meerdere keren dezelfde post in een tread zetten.
Er staat een boekweerk vol aan info op dit forum over het wel en wee van de RMX
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 8:32 am
bwesHome userMember since 2007
ik vind niks sorry en ik kan geen engels.
maar wat kan ik nu aan men probleem doen?
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 10:47 am
Lol,
Deze topic staat bordevol tips en verhelpingen maar kheb t idee dat je niet echt leest.
Heb je alle hints en tips uit deze forumthread al geprobeerd?

je kan in de VDJ LE versie niks aanpassen omdat je geen configuratie menu hebt
in het menu van de hercules RMX kan je alleen de latency aanpassen
dus probeer:

-opnieuw alles instaleren
-je configuratiescherm induiken en de stroominstellingen voor je laptop en usb hubs aanpassen?
-heb je je specs gechecked om te kijken of je aan de minimale systeemeisen voldoet?
-draai je veel programmas te gelijk? ( download programmas enzo gebruiken aardig wat geheugen en kunnen verstoren)
etc,etc.....
-volg de instructies uit de handleiding op de voet op

Hoe dan ook word het een lastig verhaal als je geen engels spreekt om dingen aan te passen aangezien bijna alles op de pc en in VDJ in het engels is.
Mijn advies blijft LEES de forum topics en threads, gebruik de zoekfunctie.
Zo heb ik m ook aan de praat gekregen
 

Posted Tue 09 Dec 08 @ 11:03 am
bwesHome userMember since 2007
het gaat nog steeds niet maar hoe kan ik men liedjes opnemen als ik mix met de djconsole?
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 6:58 am
nelieHome userMember since 2008
ik heb precies gedaan wat er gezegd werd. stroominstellingen gewijzigd usb poorten.

heb zelfs externe usb hub gekocht. dit neemt wel haperen iets weg maar krijg er een enorm gebrok voor terug :P

ik maak me er gewoon kwaad om dit ding gaat lekker terug is me 329 euro niet waard.

 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 9:08 am
wat voor specs hebben jullie pc's?
processor?
ram?
etc...?
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 9:14 am
nelieHome userMember since 2008
dual core
1 gig geheugen
intel
183 Ghz
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 9:39 am
wat bedoel je met: een enorm gebrok voor terug??
Je kunt in het menutje van hercules (als je rechts onder in beeld op het icoontje klikt)
de latency aanpassen - je kunt de latency omlaag schroeven naar bijv. 8ms miss helpt dat

voor laptops: Zorg dat je laptop op thuis/ kantoor staat ipv accu vol
-draai niet teveel programmas op de achtergrond - VDJ trekt best wel veel processor en geheugen en kan dus storen als er teveel te gelijk van de pc/ laptop word gevraagd. (dus geen msn, torrent downloaders, p2p, etc..)
-herinstalleer VDJ en de drivers zoals aangegeven in de handleiding - sluit de RMX pas aan als daar tijdens installatie om gevraagd word. - Na installatie opnieuw pc/ laptop opstarten
-check in apparatenbeheer of je RMX herkend word
-Zorg voor het opstarten van je pc/laptop dat de RMX is aangesloten alvorens VDJ te launchen
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 9:49 am
bwesHome userMember since 2007
sorry maar je tip van naar 8ms werkt oiok niet heb zowat alles geprobeerd ma kan er iemand een programma noemen dat ik gwn men liedjes van virtuadj console versie kan opnemen
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 10:11 am
bwesHome userMember since 2007
dual core
2 gig geheugen
intel
466 Ghz
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 10:12 am
je kan gewoon met vdj zelf opnemen
druk op record rechts boven in de hoek.
selecteer een map en kies een naam voor het op te nemen bestand.
Zodra je op ok drukt start de opname.
Je kunt alleen in .wav opnemen met de LE versie.
Maar ik begrijp niet wat je wilt opnemen - je geeft aan dat je rmx helemaal niet werkt
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 10:16 am
zou iemand mij aub kunnen helpe :(

ik heb namelijk ook de hercules rmx en ik heb virtual dj 5.0 geinstaleerd
maar het programma kan wel via men rmx muziek afspelen maar ik kan e rniet mee mixen
oftwewel als ik virtua dj opstart zegt hij asio driver niet gevonden en doet hij helemaal niets :s
en hij staat nigtans op asio :s
help mij aub !!


je kunt wel afspelen via de RMX maar niet mixen?
Daarna zeg je dat ie helemaal niks doet??
wat betekend nigtans??

De rmx kiest zelf voor de wdm settings als je VDJ opstart
de asio setting is eigelijk meer bedoeld voor het aansluiten van bijvoorbeeld draaitafels aan je RMX
 

Posted Wed 10 Dec 08 @ 10:19 am
20%