Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Het kan toch niet zijn dat men gewoon virtualdj pro moet aanschaffen om je muziek zonder onderbrekingen te kunnen afspelen ??

Bij mij heb ik nog steeds om de 15seconden kleine haperingen in de muziek.

hardware : acer aspire pentium dual core 1,7 GHz harde schijf 120Gb 2Gb ram
met zonet XP met service-pack 3
performance staat op max.
stroombesparing USB-poorten is ook uitgeschakeld.
Norton antivirus heb ik ook al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet (wireless adapter ook)

Ik blijf het forum volgen in de hoop nog andere bruikbare tips te vinden.
 

Posted Sat 13 Sep 08 @ 3:08 am
belgainlunatic wrote :
Het kan toch niet zijn dat men gewoon virtualdj pro moet aanschaffen om je muziek zonder onderbrekingen te kunnen afspelen ??

Bij mij heb ik nog steeds om de 15seconden kleine haperingen in de muziek.

hardware : acer aspire pentium dual core 1,7 GHz harde schijf 120Gb 2Gb ram
met zonet XP met service-pack 3
performance staat op max.
stroombesparing USB-poorten is ook uitgeschakeld.
Norton antivirus heb ik ook al uitgeschakeld, maar dat hielp ook niet (wireless adapter ook)

Ik blijf het forum volgen in de hoop nog andere bruikbare tips te vinden.

Beste;
uw performance die moet je is helemaal naar liinks schuiven,, even uittesten, en dan een tikje naar rechts schuiven,, zo blijven testen,
mvg Albert

 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 2:24 am
Beste Albert, Ik kan bij performance enkel kiezen tussen 20-40-60-80-100% Dit is overgenomen door de originele acer-software, ik zou verder niet weten hoe ik dit rechtstreeks moet regelen. In het configuratiescherm wordt ik automatisch naar dit acer-hulpprogramma doorgelinkt. En wil jij misschien toch zeggen dat mijn systeem te licht is, als dit zo is waarom zijn de minimumvereisten volgens hercules dan nog veel lager ??
Ik heb de console online te koop gezet, dus als ik niet tijdig een oplossing vind, dan vliegt deze buiten.
Sorry maar ik heb me er al veel te druk in gemaakt.
natuurlijk toch bedankt voor de tips
Mvgr,
Jan
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 11:38 am
uw laptop is toch in orde hoor, maar wacht even tot morgen dan zal Ewout mischien wel een andere oplossing weten te vinden, heb je al getest met die slider naar links te schuiven via uw Acer dan ? ik zou het daar is in proberen ,te beginnen met 20% , dan testen, en zo ga je verder tot deze hapert, ik zou zeggen probeer eens!!!!
mvg Albert
 

Posted Sun 14 Sep 08 @ 1:06 pm
Albert,
de performance slider in VDJ hebben ze niet in de rmx versie. Dat wordt dus lastig in te stellen. Het enige dat je dan kan doen is de latency en performance in te stellen in het Hercules config menu.
Ewout
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 11:16 am
azo dat wist ik niet, maar omdat hij over een slider sprak die helemaal naar rechts stond, wou ik hem verder helpen, bij deze mijn veronschuldeging dan..
Mvg Albert
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 12:20 pm
Beste Albert, ik kon al niet goed volgen ivm die slider. Maar kan het toch zijn dat het mengpaneel soms toch niet genoeg stroom krijgt , ondanks ik energiesparen uit heb staan. Want als ik het mengpaneel op de geluidsinstallatie hang lijkt mij het signaal ook niet bijzonder zuiver.
Ik heb enkel een laptop en ik ga dus geen desktop kopen om het mengpaneel te kunnen gebruiken. Ze hadden er gewoon een apart netsnoer voor moeten voorzien.
groetjes en bedankt.
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 1:41 pm
nou heb ik gewoon een usb muis en stick 4 gb aan mn laptop hangen en de RMX
ik heb een acer aspire 3000 serie mobile amd sempron 3300+ 2ghz 960mb
ik heb de usbhoofdhubs energiebesparing uitgezet en mn energieinstellingen verandert van accu vol naar thuis/kantoor
muziek klinkt zuiver over mn installatie en koptelefoon (senheiser h215)
ook geen last bij t laden van nieuwe tracks (gaat alleen wel traag vind ik)
Alleen vind ik de reactiesnelheid van de knoppen een beetje traag waardoor de cue vrijwel waardeloos is
Als ik een track met geluid aan wil starten ergens precies op een andere track komt ie altijd te laat in.
Dit is wel te pitchen met de bend maar t is limiterend en frustrerend en jammer

khoop dat de button response is aan te passen in de pro versie zodat ie wat meer spot on en scherp is en dan zou t n perfect apparaat zijn
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 2:12 pm
De snelheid waarmee de console reageerd, kun je instelen met de latency. Volgens mij kan dit ook in het Hercules config menu. De latency instellen in VDJ gaat prima, zet je de instelling te laag (hoe lager de latency, hoe sneller de reactie, maar hoe meer er van je pc gevraagd wordt) zet, kun je problemen ondervinden zoals plops en kliks. Wat de juiste instelling is voor jouw pc is, dien je dus door verschillende instellingen uit te proberen uit moeten vinden.
Je kunt de demo versie gebruiken om de verschillende instellingen te proberen.
Ewout
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 4:44 pm
dus ik moet die 20day trial instaleren om de instellingen van vdj aan te passen?
Ik wacht dan wel totdat ik de pro kan kopen gewoon denk ik
En ja ik ga s ff met de latency settings van de rmx aan de slag thanx
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 5:15 pm
Je kunt de demo gebruiken om te testen of je het daar wel goed mee kan laten werken. De demo versie is de full version die maar 20 dagen werkt. Na die 20 dagen kun je gewoon weer je rmx versie gebruiken.
Ewout
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 1:38 pm
ik heb inmiddels uitgevogeld dat er met de asio buffergroote in het hercules console menu te spelen is en zo kan ik dus de knoppen scherper laten reageren. sta nu op 8ms en bevalt beter maar ben t nog een beetje aan t uit testen hoe ver ik kan gaan zonder de allom bekende pops en lags te krijgen
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 3:49 pm
Had ook het stroom probleem met de Hercules RMX.
Eigenlijk heel simpel, koop voor EUR. 20,00 een USB hub met (eigen) voeding en zet die ertussen.
Nu werken alle knoppen 100% (ook de lichtjes)
 

Posted Mon 24 Nov 08 @ 6:42 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
hoe veel ram geheugen heb je ?
persoonlijk vind ik dat je wel niet de zwaarste computer hebt he

ik draai op al mijn feestjes 100 Virtual dj met Maya 44 op 5 ms.
Laptop dual core, 1,8 mhz, 3 Gb ddr ram, 320 Gb Hd
werkt zo soepel als iets staan meer dan 20000 met alle cover art er op.
Mijn ervaring dat ik hier op het forum lees is dat veel vomputers niet sterk genoeg zijn.
Virtual dj pro is dan ook een uitgebreid programma he meer mogelijkheden als Serato.
maar ja daar ben je niet mee geholpen natuurlijk
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 4:27 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
8 ms is dat niet te traag bij mij staat dat 5 m seconde
 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 4:31 am

Geachte,


Heb mij jaren geleden de (vroegere) MK 2 aangeschaft en heb sinds kort ook de DJ CONOLE Rmx.
Is echt wel een verschil van dag en nacht qua gebruiksvriendelijkheid, moet ik zeggen en ben erg onder de indruk.
Het enige is dat ik altijd mix met mijn volumeschuiven en dus nooit gebruik maak van de crossfader tijdens mijn draaisessies
en bij de DJ Console MK2 kan je de crossfader vergrendelen op het midden (DJ Control Panel).

Probleem is dat ik (nog) niet gevonden heb hoe je de crossfader op het midden kunt vergrendelen met de DJ Console Rmx.
Is een beetje lastig tijdens het draaien als je per abuus tegen de crossfaderschuif stompt of een beetje verschuift (volumeverlies)

Hopend op een antwoord verblijf ik,


Groetjes,


Kris Van Den Heede

kvdh@euphonynet.be

 

Posted Sun 30 Nov 08 @ 4:23 pm
"Probleem is dat ik (nog) niet gevonden heb hoe je de crossfader op het midden kunt vergrendelen met de DJ Console Rmx.
Is een beetje lastig tijdens het draaien als je per abuus tegen de crossfaderschuif stompt of een beetje verschuift (volumeverlies)"


Weet niet hoe het bij limited is, maar bij pro in ieder geval": config - opties - crossfader - disabled
 

Posted Wed 03 Dec 08 @ 8:41 pm
Als we in een normale opstelling (2 draaitafels en een mixer) last hadden van de crossfader, plakten we een stukje tape aan weerzijden.
Wel een beetje "houtje touwtje" oplossing maar voor zover mij bekend kun je in de limited edition de funcit van de crossfader niet uitschakelen.
 

Posted Thu 04 Dec 08 @ 8:22 am
MilldjuHome userMember since 2008
Had ook het stroom probleem met de Hercules RMX.
Eigenlijk heel simpel, koop voor EUR. 20,00 een USB hub met (eigen) voeding en zet die ertussen.
Nu werken alle knoppen 100% (ook de lichtjes)


Marker,
Is met deze oplossing ook het probleem van het haperen van de muziek opgelost?
Want dat was de oorspronkelijke vraag. En ik ondervind met mijn RMX hetzelfde probleem.
Ik ben een newly user en zou graag erg tevreden zijn van het product,maar momenteel zijn er nog enkele zaken die ik moet uitklaren en afstellen voor ik er alles mee kan doen zoals ik me had voorgesteld.
Als die USBhub met eigen voeding een opl is, welkom.
Graag nog een bevestiging hiervan.
Mercie
Greetz
Milldju
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 4:40 am
Milldju,

Ik heb diverse dingen aangepast en getest om de RMX goed draaiende te krijgen.
Voor alle duidelijkheid zal ik hier een overzichtje van maken en dat volgt z.s.m.
 

Posted Mon 08 Dec 08 @ 9:08 am
13%