Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 13

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

HoidaarHome userMember since 2010
zou het helpen als ik vdj opnieuw installeer?
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 6:32 am
De installatie van VDJ heeft niets te maken met het wel/niet accepteren van serial number op de website. Geef het nog eens in, dubbelcheck eens en lees het dan nog eens na en als de website het dan nog altijd niet wil accepteren kan je ofwel zelf besluiten dat je een vals serial number hebt of je kan een ticket aanmaken voor de support en kijken of ze je daar kunnen helpen.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 6:44 am
HoidaarHome userMember since 2010
nee, maar het probleem is niet dat virtual dj niet werkt, dat werkt goed. alleen reageert ie niet als ik hercules dj rmx insteek, dus kan ik virtual dj niet met mijn mengpaneel besturen.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 8:37 am
dat is allemaal goed, maar wij gaan je pas helpen als je het serienummer van virtual dj bij je profiel hebt ingevoerd zodat we kunnen zien dat je niet met een illegale versie werkt. je hebt vdj bij de rmx gekregen, het serienummer staat op het cd hoesje
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 10:04 am
VenzioHome userMember since 2010
Hallo,
Nu heb ik gisteren op het feestje van mijn moeder moeten draaien, maar nu was het heel vervelend dat VDJ steeds eventjes bleef hangen misschien net 1 seconde maar toch even *tik* en dan gaat hij verder en na 20 seconden is het weer enzovoort.
Dit is heel vervelend en irritant weet iemand hoe ik dit oplos?

Gisteren met speakers gedraaid via Single Output en dan RMX zijn dit de goede? (Het was een heel gedoe om er überhaupt al geluid uit te krijgen)
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 8:59 am
Hoi,

vwb je eerste probleem: Even inlezen vanaf het begin (pag. 1) van deze post. Daar worden verschillende oplossingen aangedragen.

En de instellingen: Had ze voor je na willen kijken, maar de site van hercules is niet bereikbaar. Even de handleiding van de RMX erbij pakken? Staat ook op de bijgeleverde CD-ROM.

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 05 Sep 10 @ 9:12 am
divideHome userMember since 2010
Hallo,

Ik heb gisteren een Macbook gekocht en ik kan virtual dj5 le wel installeren maar als ik het programma opstart kan ik alles doen alleen gaan de platen spelers niet draaien, volgens het programma draaien de spelers wel maar er komt geen geluid uit.
Wie kan me helpen

alvast bedankt

Jordy
 

Posted Sat 23 Oct 10 @ 4:36 am
Jordy,

even kijken of ik je vraag snap: Je druk op Play na het laden van het nummer, maar er gebeurt niets? Met het niet draaien van je platenspelers bedoel je de schijven op je scherm?
Ik weet niet of je van PC over bent gegaan nar Mac, maar ook voor de Mac geldt dat je de drivers van de console moet installeren. Gezien de afbeelding onder je avatar denk ik dat je een RMX hebt. Die heeft een geluidskaart aan boord welke wel eerst door je Mac moet worden herkend. Daarnaast moet je in de Audio-setup aangeven dat na het opstarten de RMX de primaire geluidskaart moet zijn.

Graag dus wat meer info: RMX? Mac-drivers geinstalleerd? Draaien de schijven op je scherm of bedoel je iets anders? Schuift de wave-vorm of blijft die stil staan?
 

Posted Sat 23 Oct 10 @ 6:53 pm
Hey mannen,

Heb een klein probleempje met mijn rmx zijnde hetvolgende:

Als ik track op deck A laat spelen en op deck B een loopje laat lopen, krijg ik de loop niet gesynct aan deck A, ondanks het feit dat de twee bpm's gelijk staan zal deck B een beetje sneller of langzamer lopen.

Zet ik de loop out en sync gewoon de twee tracks loopt ie perfect....
Mijn vraag is : Doe ik iets stoms, is er ergens een instelling fout,.... ???

Alvast bedankt voor de uitleg
 

Posted Wed 27 Oct 10 @ 2:58 pm
maak je de loop in en out zelf of gebruik je de "automaat" (hangslotje bij de loop)
als ze handmatig worden gemaakt kan het zijn dat de loop niet perfect op de beat staat ingesteld, hierdoor is de loop dus te kort of te lang.
daardoor zal hij gaan verlopen ontdankt dat de bpm gelijk is
 

Posted Wed 27 Oct 10 @ 3:44 pm
Ik maak de loops zelf, maar ook als ik hem in auto zet of auto uitzet, no difference.

Nu heb ik nog een probleem: heb mijn rmx op mijn mengpaneel aangesloten met gewone tulpkabels, als volgt:

Output 1 & 2 op kanaal 1
Output 3 & 4 op kanaal 2

Het regelen van mijn kanaalvolumes etc werkt goed MAAR...

Als ik mijn hoofdtelefoon insteek in de rmx kan ik geen enkele plaat voorbeluisteren, cue select doet niks totdat ik het volume van de te voorbeluisteren deck omhoog duw met de crossfader in het midden, maar dit is dus niet de bedoeling!
Lampjes van cue select gaan branden, dat wel... Ook het volume headphone-geluid van de headphone staat op max.
En als ik dan gewoon de schuiver van het volume omhoog duw scheuren m'n trommelvliezen, net alsof mijn effectief geluid en mijn headphone-geluid op 1 lijn staan of zo.

Heb bij mijn instellingen ook gewoon als output external mengpaneel en de rmx als soundcard en input niks....

Het gekke is dat hij het 's morgens perfect deed, en na de middag niet meer.

Graag weer een oplossing, want kword stilletjes aan heel kwaad op de rmx

Groetjes

Alex
 

Posted Thu 28 Oct 10 @ 11:35 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Waarom voorbeluisteren op de RMX als je een mengpaneel gebruikt ? Gewoon op het mengpaneel voorbeluisteren is toch makkelijker, zeker als je ook nog andere geluidsbronnen gebruikt dan je RMX.
 

Posted Fri 29 Oct 10 @ 3:02 am
Da dacht ik dus ook, maar:

Zelfs via het mengpaneel hoor ik pas iets als ik volume fader van deck b omhoog duw...

Kweet het, rare situatie,

help please
Alex
 

Posted Fri 29 Oct 10 @ 10:57 am
????? extern mengpaneel, die kan je in jouw versie (LE) helemaal niet selecteren toch?
 

Posted Fri 29 Oct 10 @ 11:45 am
Hebbie een punt. Niet. Los daarvan:
Microphonecheck wrote :
Zelfs via het mengpaneel hoor ik pas iets als ik volume fader van deck b omhoog duw...
Kweet het, rare situatie

Niet raar. Dat hoort zo.
Je gebruikt een externe mixer, maar gaat dus toch mixen met de RMX. Helemaal los van de koptelefoon: Hoe wil je geluid krijgen uit een externe mixer als je de uitgang van de RMX dicht laat staan? Geen signaal naar de mixer is geen geluid uit de mixer. Als je met een externe mixer gaat werken is de RMX niets meer dan een dure en veredelde geluidskaart. Je kunt het dus aansluiten zoals je nu doet, maar laat dan allebei de kanalen van de RMX openstaan. Je kunt nu mixen met de externe mixer en dus gewoon de kanalen uitluisteren met de koptelefoon VIA DE MIXER. Het is totaal nutteloos en "human error sensitive" als je per kanaal 2 schuiven gaat gebruiken om 1 kanaal te mixen (1 schuif op de RMX voor kanaal 1 en 1 schuif op de mixer voor kanaal 1)
Dus: RMX onder de spullen en alleen via de mixer werken.
 

Posted Fri 29 Oct 10 @ 1:02 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Sinds de installatie van VDJ 7 op mijn pc heb ik problemen.

hij zegt dat er een fout in de asio drivers is EN dat ik alles moet checken omdat hij zogenaamd de controller niet kan vinden.

Op mijn laptop werkt hij perfect met dezelfde instellingen.

Als je bij config van de audio het vakje apply internal ... aan zet krijg ik dus de melding dat hij zgn de controller niet kan vinden.
alles geprobeerd,
nw drivers, nw asio drivers, rmx opnieuw geinstalleerd, vdj nog een keer opneiuw geinstalleerd.

Wat raar is dat hij in het audio setup menu wel degelijk mijn rmx laat zien, en de schuiven werken ook op mijn rmx, maar er komt gewoonweg geen geluid uit.!!!!!!
heel appart

Zijn er meer mensen met dit probleem (en die het dan hopelijk hebben opgelost)

Hier de foutmeldingen...



 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 5:23 am
Zoals je misschien weet is de audio-engine drastisch veranderd. Je kunt nu beter gebruik maken van de geavanceerde setup.
Waar je nu de RMX hebt gekozen (2e plaatje) moet je kiezen voor Advanced Config. (Staat helemaal onderaan) Nu zijn van de 3 venstertjes er 2 verdwenen. Klik nu op de knop Advanced Config.... en selecteer wat je waaraan geknoopt wilt hebben. Daarbij kun je nog steeds voor ASIO kiezen.

Lees ook de Audio Configuratie Gids eens door. Die kun je >>>HIER<<< vinden. (We hebben het ding niet voor niets vertaald ;) )
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 6:42 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
deze instellingen heb ik ook op mijn laptop.. en die werkt wel,

ben ook al bezig geweest met de advanced setup, geen verandering, maar ga het op dit moment nog maar een keer proberen.

Hou je op de hoogte

Gr
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 8:01 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Het wil niet, krijg er geen geluid uit.
dit is de setup die ik wil hebben

RMX out 1&2 gaat via tulp naar mixer
en voorbeluisteren via de RMX.

Zo werkt het ook via mijn laptop (ook via RMX met Windows 7 en VDJ pro 7) dus het moet lukken.
Daar heb ik geen geklooi met dit alles.

Op mijn werk ook even op een andere compter geprobeer (xp) alles geinstalleerd zoals ik ik wilde hebben (simpele confugiratie) en dat werkte ook perfect.. alleen op mijn pc doet hij het niet (ook even een oudere versie geinstalleerd 6.12 en die doet het nu ook niet meer oop rmx)
HELP!!!




 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 8:23 am
Wazig...
Als je op Play klikt, schuift de wavevorm dan wel? M.a.w.: VDJ speelt wel, maar er komt alleen geen geluid uit? Dit om wat zaken uit te sluiten.

[EDIT] Volgens het bovenste plaatje wel. Daar is het nummer al een stuk onderweg. Dat betekent volgens mij dat je het probleem van BDJ tot en met de RMX kunt laten rusten en moet kijken van de uitgang van de RMX (de goede?) tot aan de speakers. Als de RMX niet wordt herkend of goed is geconfigureerd, speelt VDJ namelijk niet.
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 8:40 am
87%