Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 14

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

kijk eens bij de windows audio setup of de rmx als default kaart staat als de rmx aan staat. zo niet maak dit dan zo.
mogelijk werkt de rmx wel , maar staat het geluid in windows nog op een andere kaart.
kijk ook eens in het configuratiescherm van de rmx zelf of daar alle kanalen wel aan staan ( icoon rechts onderin de takbalk)
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 9:33 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
idd heel wazig

krijg ook niks te horen op de koptelefoon.
wat ook zo vreemd is, dat in het onderste plaatje bij de mixer van windows niet een balletje voor de RMX staat.
normaal kun je kiezen. en dan verschijnt er een balletje voor de geselecteerde.

heb nu zoveel geprobeerd. als ik het via de simpelste weg doe, mini-jack uit mijn interne geluidskaart dan doet hij het wel. maar via de RMX niet.
heel appart

denk dat ik nog maar wat moet vogelen. normaal als ik mijn laptop opstart knipperen alle ledjes van de rmx, als ik mijn pc opstart gebeurt dat niet.
terwijl de console wel te besturen is in VDJ.

Mijn pc gebruik puur als ik karaoke moet draaien, de rest doe ik via laptop, had dus een mooi probleem afgelopen zaterdag !!! haha maar is opgelost door mini-jack kabel en gewerkt zonder de rmx.

gr
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 9:38 am
nogmaals,

hoe staat de rmx in windows configuratiescherm/audio en hoe staat hij in het rmx scherm zelf
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 10:22 am
Ik denk dat je gelijk hebt, Bas. Wel vreemd dat Advanced Setup dan geen foutmelding geeft dat de kaart niet aanwezig of niet juist is geconfigureerd. Daar is'tie normaal gesproken best kordaat in. Bugje gevonden?

[EDIT] Een poging waard: Ik heb op het General Discussion-forum al eens gelezen dat de RMX problemen kan geven als hij later ingeprikt wordt. Als je hem dus eerst aansluit en dan pas je PC aanzet?
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 10:57 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Zal zo ff kijken in de setup van windows.

ik sluit mijn rmx altijd eerst aan, en dan pc of laptop aan. prik hem dus niet later in, weet nl dat dat problemen kan gaan geven.

bedankt dat jullie meedenke :)
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 12:13 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Heb volgens mij nu echt alles goed staan!!!

wat mij opviel is het volgende:
in het dj console rmx setup kun je kiezen uit wdm of asio. ik heb steeds op asio gezet maar hij wil steeds terugsrpingen naar wdm...
heel appart.

kan een bugje zijn.
maar voordat ik met no 7 werkte gaf het geen enkel probleem en nu doet de "oude" versie het ook niet.
steeds de error dat mijn asio niet goed is en dat mijn externe kaart niet is aangesloten.
windows herkent hem, geeft ook signaal (intern) maar iets horen ho maar...
rmx doet het gewoon (qua bediening) maar geen signaal.


 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 12:31 pm
gooi alle hercules drivers er af,dan reboot dan asio4all installeren.

kijk wat er dan gebeurd
 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 12:50 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008

ik geef het op...

heb nu alle mogelijkheden gehad,

kan een conflict met windows zijn, ik weet het ook niet.
Raar dat hij het bij de oudere versie en op mijn laptop gewoon allemaal werkte





 

Posted Wed 03 Nov 10 @ 2:14 pm
heb je de asio4all drivers geprobeerd?
wat was het resultaat?
 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 1:18 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
heb ik geprobeerd, maakte niks uit.

ik kan gewoon via de mini jack geluid krijgen, alleen geluid uit de rmx niet.

Daarom.. ik geef het op..
mocht ik binnenkort mijn computer weer willen opschonen haal ik alles eraf en installeer ik alles weer opnieuw.

ik draai op mijn laptop met w7 32bit en op mijn pc 64bit. maar versie 6.12 had daar geen problemen mee 7 nu wel

denk dat ik 7 eraf haal en het op mijn pc probeer met de 6.12 versie... maar wat ik zeg, moet ik eerst alles eraf halen.
nu ff geen zin in haha.

 

Posted Thu 04 Nov 10 @ 5:01 pm
apart probleem, asio4all drivers werken eigenlijk altijd wel. toch wel de oude drivers eraf gehaald he?
het is dat de rmx op een andere pc wel werkt anders zou je bijna zeggen dat het aan de hardware zelf ligt.
met een nieuwe windows installatie zal het probleem zo goed als zeker opgelost zijn. alle sporen van de foute installatie zijn dan immers weg. je kan naar mijn idee rustig versie vdj 7 gebruiken.
het kan daar niet aan liggen. de bugs die er nog in zitten hebben niets te maken met jouw probleem.

succes
 

Posted Fri 05 Nov 10 @ 2:59 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Hij doet het weer.

Vandaag w7 er maar weer opnieuw opgegooid.

Sluit hem aan, (zonder die moelijke config) en hoppa, hij doet het...

weer een zorg minder
 

Posted Fri 19 Nov 10 @ 11:57 am
HoidaarHome userMember since 2010
telkens als ik mijn hercules dj console wil gebruiken op virtual dj gaat alles perfect, maar de crossfader doet raar. hij staat perfect in het midden, maar op mijn scherm verplaatst ie zich hele tijd, plots schiet hij naar links, dan is hij wat aan het beven in het midden. Kan ik dit oplossen? waarschijnlijk is mijn console beschadigd, maar kan ik bv de crossfader uitschakelen in vdj?
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 4:21 am
s.waterreus wrote :
dat is allemaal goed, maar wij gaan je pas helpen als je het serienummer van virtual dj bij je profiel hebt ingevoerd zodat we kunnen zien dat je niet met een illegale versie werkt. je hebt vdj bij de rmx gekregen, het serienummer staat op het cd hoesje


 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 9:00 am
HoidaarHome userMember since 2010
ik heb de rmx overgekocht van iemand, en daarbij een cd'tje gekregen met virtual dj en de drivers op, maar das een blanco cd'tje dus geen serienummer te vinden?
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 6:03 am
Het antwoord dat ik heb gequote is het laatste antwoord dat je hebt gekregen na je voorlaatste post. Die stelling is ingenomen en zolang de moderatoren achter dit forum dat niet veranderen komt er geen antwoord op je vragen. Het verhaal van de CD had je al uitgelegd en het heeft geen nut die discussie opnieuw te starten. Ook het overnemen van gebruikte apparatuur met de daarbij horende risico's is meerdere malen besproken.

[EDIT] Ha, Bas. Dag, Bas..... ;)
Heb net het verhaal eens terug gelezen. Je hebt eerst verteld dat je het serienummer van het hoesje had ingevuld, nu vertel je weer dat je helemaal geen hoesje hebt. Weet je, als je van het begin af aan duidelijk en eerlijk was geweest, hadden we misschien wel anders gereageerd.
Een advies: Als je de RMX afdankt, bewaar hem dan voor onderdelen, koop een nieuwe en registreer je meegeleverde VDJ. Dat maakt je leven een stuk simpeler.
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 6:48 am
HoidaarHome userMember since 2010
echt lame, ik heb dit helemaal niet illegaal en toch krijg ik geen antwoord
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 2:19 pm
Hoidaar wrote :
ik heb de rmx overgekocht van iemand, en daarbij een cd\'tje gekregen met virtual dj en de drivers op, maar das een blanco cd\'tje dus geen serienummer te vinden?


Een blanco cd-tje en dat zou niet illegaal zijn?
Is het pas illegaal als ze er het woordje piraat op schrijven?

 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 11:43 pm
Beste,

ik heb een aantal jaar geleden een DJ console aangeschaft en geinstalleerd. Nu heb ik een nieuwe PC en het product opnieuw geinstalleerd, maar hij vraagt om een serial key. Helaas is mijn cd hoesje na die jaren kapot gegaan en dus weggegooid.
Is het nog mogelijk om mijn serial key te achterhalen? Want volgens mij heb ik het niet in mijn registratie opgenomen toen ik het voor de 1e keer heb geinstalleerd.

alvast bedankt
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 8:29 am
helaas, als je geen serienummer meer hebt is de enige mogelijkheid of een nieuwe controller kopen of de pro versie aanschaffen.
ook hier is het nut van registreren weer pijnlijk duidelijk.
 

Posted Mon 29 Nov 10 @ 9:25 am
93%