Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 12

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Heb je het al met nieuwe drivers geprobeerd? Die zijn hier te vinden.
Oude verwijderen, RMX afkoppelen, nieuwe drivers installeren en de RMX pas aansluiten als de software erom vraagt.

Succes,
Martin.
 

Posted Mon 21 Jun 10 @ 5:50 pm
vissePRO InfinityMember since 2007
Heb ik gedaan, maar nog steeds hetzelfde...(raar want vroeger ging het wel op deze laptop, heb het dan een paar weken niet gebruikt en nu probeer ik terug en het lukt niet...)
 

Posted Tue 22 Jun 10 @ 4:36 am
Van horen zeggen: heb je hem in dezelfde USB-poort gestoken als een paar weken terug? Schjnt wel vaker mis te gaan.
Verschijnt er in de system tray (dat kleine vakje rechts onder in de taakbalk) wel een aanduiding dat de console herkend wordt? Als dat wel zo is, kun je nog in config/mappers in VDJ kijken of de juiste console wel is ingesteld.
 

Posted Tue 22 Jun 10 @ 2:00 pm
Hallo kan iemand mij helpen met een klein probleempje. Ik ben een trotse eigenaar van een rmx console maar soms slaat mijn music over of draai door is het door mijn laptop ( een medion van 1jaar oud ) of is er iets aan mijn console. Laat me iets weten he GRTZ.
 

Posted Tue 29 Jun 10 @ 8:08 am
 

Posted Wed 30 Jun 10 @ 12:26 pm
rici1Home userMember since 2010
Kijk aan,vandaag van iemand de rmx gekocht.Alles geinstalleerd en aangesloten op de laptop.
Alles doet het alleen krijg ik er geen geluid uit.Laptop is compaq,vista basic,3 gig werkgeheugen.
Is redelijk nieuw.Rmx werkt helemaal op virtual dj.Geluid krijg ik niet door de koptelefoon op de rmx.
Koppel ik hem los dan springt de laptop weer aan.
Wie kan mij helpen?????
 

Posted Thu 01 Jul 10 @ 3:20 pm
dat de laptop weer gaat werken als de rmx losgekoppeld is, is logisch, de rmx heeft een ingebouwde geluidskaart die prio krijgt boven de interne geluidskaart van de laptop, je moet dan ook alle apparatuur (speakers en koptelefoon) in de rmx stoppen. goed ingesteld gaat het zeker werken, ik ga niet weer uitleggen wat de instellingen moeten zijn, want dat heb ik al wel 5 keer gedaan op dit forum. ff zoeken dus.

succes
 

Posted Fri 02 Jul 10 @ 11:31 am
Hey,

sinds ik Windows 7 gebruik is mijn muziek die ik afspeel zowel via Virtual DJ als WMP helemaal vol storingen en om het zo te zeggen "verkracht'. Ik gebruik een Hercules RMX en heb op verschillende forums gelezen dat het misschein kan liggen aan de ASIO/WDM keuze maar ik zelf ken er niet al te veel van ;)
enig idee aan wat dit kan liggen?
Ik heb de laatste nieuwe driver van de site van Hercules.

Groetjes
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 12:13 am
Hi,

er zijn meer van dit soort klachten geweest. Wat je kunt proberen is de asio4all-driver te downloaden en installeren. Dan in je sound-setup deze driver gebruiken. (Dus in plaats van de huidige Asio-driver)
Laat je mog even weten of het werkt?

Succes,
Martin.
 

Posted Thu 29 Jul 10 @ 12:11 pm
het verschil tussen asio en wdm zit in de instelling van de drivers van je hercules.
de oplossing van martin is de makkelijkste en werkt in 99% van de gevallen.

voor windws 7 zijn wel eigen drivers dus die zal je moeten gebruiken en niet de drivers die op je cdrom staan.
in het config scherm van de driver (rechts onderin je taakbalk staat een icoon) kan je de keuze maken tussen wdm of asio.
wdm is een standaard audio driver, asio ook maar heeft door het gebruik van andere techniek een veel lagere latency, of terwijl
je knoppen van je console reageren sneller als je er op drukt. de zogehete latency hiervan kun je instellen, hoe lager hoe beter, maar te laag en de geluidskwaliteit wordt slecht. de snelheid van je pc heeft ook invloed op de snelheid van de latency.
 

Posted Fri 30 Jul 10 @ 6:26 am
hallo ik heb de rmx gekocht & een nieuwe laptop asus met win7

ik heb de drivers geinstalleerd & de software & alles werkt behalve de muziek slaat soms door & hapert, pc zegt ook kan asio driver niet vinden, ( hij shackelt danautomatisch over op wdm) . ik heb alles al gedaan wat op dit forum wordvoorgesteld zoals usb powermanagement , de juiste drivers geinstalleerd etc


quote =
er zijn meer van dit soort klachten geweest. Wat je kunt proberen is de asio4all-driver te downloaden en installeren. Dan in je sound-setup deze driver gebruiken. (Dus in plaats van de huidige Asio-driver)
Laat je mog even weten of het werkt?

ok ik heb dus asio4all geinstalleerd , maar hoe doe ik "Dan in je sound-setup deze driver gebruiken. (Dus in plaats van de huidige Asio-driver)
"
waar insoundsetup , of waar in windows vin ik dit? om teveranderan


any help zou demax zijn;; ik sukkel nual 5 dagen om die haperingen in de muziek ruit tekrijgen.; ik sta op punt van de rmx terug te brengen naar de shop, het werkt voor geen meter , notchans heel duur materiaal .

 

Posted Sun 01 Aug 10 @ 10:16 pm
heb je de drivers van de cd gebruikt, zo ja haal dan de nieuwste op van de hercules site.

als je asio4all wilt gebruiken, verwijder dan eerst de hercules drivers, reboot en installeer dan pas de asio4all.
rechtsonderin je taakbalk kan je asio4all instellingen wijzigen.
in vdj krijg je bij soundsetup een asio logo staan als alles goed is geinstalleerd. kies daarvoor.
 

Posted Mon 02 Aug 10 @ 5:37 am
Beste mensen,

Hier is mijn vraag. Ik heb vdj pro aangeschaft, heb een hercules rmx digitaal mengpaneel en 2 xtrm-1 platendraaiers van synq. Ik wil nu graag met timecode vinyls gaan werken;
Nu, ik had mij de serato scratch live besteld, maar die heb ik kunnen terug sturen, want werkt niet met rmx hercules. Ik heb nu de virtual vinyls van numark besteld, omdat deze het wel zouden doen.
kan er mij nu is eindelijk iemand vertellen hoe het eigenlijk zit?? De rmx heeft een inwendige soundcard, en dus is er zo geen speciale digitale box nodig om met timecodes te draaien, of ben ik mis??
Alleen, moeten het virtual vinyls zijn van numark?? Zit er dan toch een verschil in de frequenties van deze timecodes??

hopelijk kan iemand mij helpen!!

groeten!
 

Posted Mon 02 Aug 10 @ 5:52 am
Ik heb deze problemen ook gehad, en niemand maar niemand kon dit oplossen.
Het is gewoon een vreemde constructie van Windows 7, en RMX en virtual DJ.
Zie mijn eerdere post van eind april begin mei.

Daarom ben ik overgestapt naar een MAC. Was erin prikken en draaien.
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 5:24 am
de rmx zou ik theorie wel kunnen werken met timecode, maar in de praktijk is de geluidskaart ( of de drivers ervan) van de rmx gewoon niet goed genoeg voor een perfect timecode signaal.ik neem aan dat je wel de hele handleiding over timecode configureren hebt doorgenomen.
en ziggy, update je je serial in je profiel want met een le versie kan je geen timecode draaien, je hebt dus blijkbaar een pro.
 

Posted Wed 04 Aug 10 @ 5:30 am
HoidaarHome userMember since 2010
Ik heb ook een probleem
Ik werk met Hercules DJ RMX en VDJ op mijn standaardpc, hier werkt alles perfect, geen problemen.
Maar als ik mijn mengpaneel meepak naar mijn maat, en daar op laptop drivers succesvol installeer en vervolgens vdj opstart, reageert mijn mengpaneel niet. De lichtjes branden niet en ik kan vdj ook niet besturen met de hercules rmx. Ik weet dat je de rmx eerst moet inschakelen en vervolgens virtual dj opstarten, want ik werk er al een jaar mee op mijn pc zonder problemen. ook de drivers bij die laptop zijn up to date, hoe los ik dat op?
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 3:40 am
Als je al meer dan een jaar een RMX hebt heb je duidelijk ook geen trial versie, dus misschien best eerst beginnen met je serial in te vullen.
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 3:47 am
HoidaarHome userMember since 2010
bedoel je serial van vdj? heb ik al gedaan
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 4:00 am
nee, want dan had er wel dit bij je naam gestaan

heb je wel een origineel serie nummer gebruikt dat op de verpakking van de cd staat?
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 4:12 am
HoidaarHome userMember since 2010
ja, dezelfde als ik bij mij thuis heb gebruikt, bij mij werkt alles, daar niet
 

Posted Thu 05 Aug 10 @ 5:00 am
80%