Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Alle problemen en vragen over de hercules RMX dj console [ENKEL HIER!!] - Page: 11

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

dat is vervelend,

ik zou zo zeggen, zoeken naar nieuwe drivers of terugstappen naar een macos die wel ondersteund wordt.
 

Posted Sun 16 May 10 @ 6:47 am
s.waterreus wrote :
dat is vervelend,

ik zou zo zeggen, zoeken naar nieuwe drivers of terugstappen naar een macos die wel ondersteund wordt.


ja is gelijk je zou zeggen de software kan worden geinstaleerd op 10.0.5 maar de mijne is 10.0.6 of zo zou mtn kijken maar had hehoord da je de nieuwe kunt afhalen of zo via virtual dj...(site)
 

Posted Sun 16 May 10 @ 8:10 am
nee, je kan enkel nieuwe vdj versies downloaden, ook voor de mac, de drivers voor je hercules apparaat moet je bij hercules zelf weghalen
als ik zo eens in andere posts kijk, zou mac software moten werken met vdj, voor je controller zou ik het niet weten
 

Posted Sun 16 May 10 @ 8:47 am
ja ik vindt da vdj veel standvaster draait met mac in tegen over windows
en da gaat prima ben er content van ja mss eens chekken in winkel waar ik hercules gekocht eb...
thank voor de info :)
 

Posted Sun 16 May 10 @ 11:36 am
He hallo ik heb een vraagje heb de hercules dj console rmx gekocht maar ik krijg geen geluid uit mijn headphone om voor te luisteren, ik kan wel geluid uit mn headphone krijgen maar dan krijg ik t weer niet uit mijn boxen....
Ik heb een logitech 5.1 boxen set z5500 maar krijg t maar niet voor elkaar, ben nu al 2 dagen bezig en van alles op internet gelezen, hercules gebeld en die zeiden dat mijn instellingen en alles goed stonden, wie kan mij aub helpen want word er gek van alvast bedankt groetjes anita

als ik de instellingen input/ none
output/headphones
soundcard dj console rmx gebruik dan krijg ik t wel via headphone maar niet uit mn boxen
nu heb ik


Instellingen...
input none
output headphone
soundcards 2 cards
sound card: luidsprekers sb audigy
second card : luidsprekers hercules dj console rmx
Output channels: master first card/ headphones: second card zouden volgens mij toch de goede instellingen moeten zijn, heb er inmiddels al veel geprobeerd maar pfff nog steeds nie gelukt

Heey Anita help me asjeblieft ik loop me de. . . . te zoeken hier op internet heb het zelfde probleem als jij en kom er gewoon niet uit :S
Heb jij het inmiddels opgelost en hoe?
Wil je me mailen? daan22zw@hotmail.com van mij part bel je me als je wilt om het te vertellen haha wil weten hoe het moet word er knettergek van :P me nr is 0623177410 nou hoop snel wat van je te horen en hoop dat je dit nog leest het is al uit 2009 dat je hier voor het laatst wat zei vandaar.
Gr Daan
 

Posted Tue 18 May 10 @ 7:32 pm
waar heb je de speakers en de koptelefoon in gestopt?
 

Posted Wed 19 May 10 @ 3:07 am
In z'n bureaulade...... ;-) (sorry, kon het niet laten)

Eerste indruk is dat ik zou hebben gekozen voor een andersom-instelling:
First card: Hercules DJ Console RMX (Met je speakers. LET OP: JE KRIJGT UIT NIET MEER DAN 2 SPEAKERS GELUID. Dat gaat niet anders)
Second card: SB Audigy (Met je koptelefoon)

De RMX is uiteindelijk het apparaat waar je resultaat uit moet komen. De koptelefoon is "bijzaak". Het zou niets uit moeten maken, maar niet geschoten is altijd mis.

Verder zien we graag antwoorden hier op het forum terugkomen. Als we alles buiten het forum om gaan beantwoorden, kun je je voorstellen dat we dezelfde vragen blijven krijgen omdat de antwoorden niet te vinden zijn.
Tot slot: Zou je in je profiel je serienummer van VDJ in willen vullen? Je wordt dan een geregistreerd gebruiker en vaak wat serieuzer genomen.

Succes,
Martin.
 

Posted Wed 19 May 10 @ 3:51 am
Martin FourS wrote :
In z'n bureaulade...... ;-) (sorry, kon het niet laten)




ja,ja,ja :). ik vraag het maar, want hij had de goede instellingen wel gebruikt. de speakers zullen dus wel weer achter in de geluidskaart van de pc zijn gestopt.
 

Posted Wed 19 May 10 @ 12:21 pm
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
ik ben weer eens begonnen met wat te mixen voor plezier en dergelijke en heb effe vlug weer wat hulp nodig

Ik vind op de RMX de knoppen 2 en 5 heel onhadnig... sinds daar de cue points functie opzit bij mij. Waar kan ik dat aanpassen zodat ik er bijvoorbeeld effect eronder krijgt...

Weet me god niet meer hoe dat moet :P
 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 4:22 am
ga naar config/mapper

rechts zie je een knop learn klik daarop en druk vervolgens op 22n knop op de rmx
onder learn zie je action staat, typ hier bijvoorbeeld effect. eronder staan nu alle commando\'s die je kan toevoegen aan de knop

 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 9:41 am
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
helemaal super Waterreus :D dank je wel
 

Posted Tue 01 Jun 10 @ 4:02 pm
Hallo, kan iemand me helpen? Ik heb onlangs VDJpro aangeschaft maar op de een of andere manier lukt het niet om dit te gebruiken samen met mijn Hercules DJ console RMX. Ik krijg steeds een melding "Error in the ASIO sound driver" en krijg geen geluid uit mijn hoofdtelefoon? Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? En volgens mij werkt de DJ console toch ook met VDJpro? Alvast bedankt.
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 2:24 am
hoi mark,
gefeleciteerd met je aanschaf, vul nog even je serie nummer aan bij je profiel.
deze error betekend dat de geselecteerde driver in vdj pro niet gevonden kan worden.
zorg dat de rmx eerst aanstaat voor je vdj aanzet.
bij sound options in config hoort sit te staan:

none
headphones -----> channel 1/2 speakers cjannel 3/4 headphones (moet wel corresponderen met de uit en ingangen van de rmx)
driver asio.

waarschijnlijk staat dit al zo anders zoekt vdj niet naar de asio driver.
zorg ervoor dat de rmx driver goed werkt voor je vdj aanzet.
kijk in het setup scherm van de driver of hij op asio staat en niet op wdm
installeer de driver anders opnieuw.
je kan ook de asio driver van asio4all proberen, kijk even wat er dan gebeurd.
succes
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 3:32 am
Heel erg bedankt, ik ga het proberen. En het is gelukt! Gr Mark.
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 4:18 am
super, veel plezier ermee
 

Posted Thu 03 Jun 10 @ 5:46 am
Hallo allemaal,

Ik zit met een redelijk oud 5.1 surround systeem (ozaki EM67706 http://www.vdhsoft.be/specs/20354.htm) en een DJ console RMX. Ik heb een tulpkabel gekocht maar op de versterker van mijn surround systeem vindt ik geen mogelijkheid terug om deze aan te sluiten.
Bestaat er een mogelijkheid deze met elkaar te verbinden? Of moet ik een surround systeem kopen met zo een aansluiting? Is dit een AUX aansluiting?


 

Posted Tue 15 Jun 10 @ 11:40 am
 

Posted Wed 16 Jun 10 @ 10:53 am
Hoi beste mensen,

Ik gebruik al een tijdje vdj en een hercules console. Nu heb ik een tip voor iedereen die klaagt over een brom die ze horen als geluid zacht staat. Zorg dat je de aarde van je stekker van je laptop afplakt. Dit lost je probleem op. Had ik ook namelijk en dat werkt prima. Test het zelf maar eens als je je laptop voeding uit je pc haald terwijl je luisterd naar je brom.

Nu heb ik alleen een probleem waar ik niet uit kom en niet kan vinden op het forum. Zodra ik met me RMX console aan de knoppen draai of druk hoor ik een kraak geluid. en dit neem ik dus ook op en zend ik dus ook uit. Had ik met me MK2 geen last van. iemand voor mij een tip die het oplost?

pc draait op stroom ( Laptop)
windows7 32bit
vdj 5.1 en vdj 6 demo
4 gb ram
dual 2.2 ghz

thanks

tris
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 7:03 am
probeer eens onder config/performance de schuif bij audio te veranderen in de "fastest" richting, hierdoor vergroot je de audio buffer.
een andere optie is om de drivers te gebruiken van asio4all ipv de hercules drivers, dit zou ook kunnen helpen.

succes
 

Posted Thu 17 Jun 10 @ 9:10 am
vissePRO InfinityMember since 2007
Probleem:

Heb een nieuwe laptop gelocht met windows 7!
Ik installeer alles van VDJ, maar mijn console werkt niet...(enkel het lichtje van mic on/off brand)
Ik kan dus wel mixen maar enkel via mijn scherm, op de console zelf kan ik niets doen....????

Weet iemand wat hier fout is???

 

Posted Mon 21 Jun 10 @ 3:51 pm
73%