Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Virtual DJ 8, nieuwsupdates 18-08-2012 - Page: 3

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Die gaan we steeds vaker tegenkomen (en jij had, schat ik, de primeur ;))
De jogwheels zijn alleen dan weer wel net dakpannen.....
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 3:42 pm
Ze zijn inderdaad niet mooi, maar qua console blijft het gewoon betaalbare kwaliteit! Veel plezier gehad van mijn RMX, dat ding heeft me toch weer aan het mixen gekregen.
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 3:45 pm
Mee eens. Daarnaast is de adviesprijs van de RMX2 voorlopig lager dan die van de eerste. Als ze dan dezelfde kwaliteit in dat kastje hebben gestopt is de serieuze beginner niet slecht af.
 

Posted Tue 26 Jun 12 @ 5:55 pm
Ja, hoor! Daar zijn ze eindelijk: updates over de vooruitgang in VDJ8 Beta. Uitleg door Adam Whytall (Superaceman) in 4 delen:









De beta is nog steeds niet live, dus heeft, buiten de Atomix-crew, nog niemand de gelegenheid gehad om er mee te spelen. Wel noemen ze het al een beta, terwijl in de filmpjes van de Frankfurter Messe nog over een alpha werd gesproken :D

Om straks het gevoel een beetje te krijgen: er is een update aangekondigd naar V 7.1 waarin nieuwe controllers worden ondersteund en een aantal zaken uit VDJ8 zijn verwerkt. En wat Atomix nooit doet: ze hebben aangekondigd dat deze binnen een aantal weken uit komt.....

De RMX2 wordt overigens waarschijnlijk gelanceerd met V7.1.

 

Posted Sat 18 Aug 12 @ 7:48 am
Ben bang dat dit een beetje een tegenvallertje gaat worden, in ieder geval, als dit de manier is waarop de de 'nieuwe' versie aan de man gaan brengen. .. Er wordt niet vernieuwd, hooguit verbeterd en wat bij concurrenten bestaande functionaliteit toegevoegd.

Wellicht dat ze het gewoon niet weten uit te leggen, maar het grootste gedeelte van het verhaal gaat over de nieuwe interface engine. Leuk inderdaad, mooi dat het eindelijk een keer schaalbaar is. Maar de argumenten die worden aangehaald...

"We changed the ability to change the font size.. ehm...." Konden we dit al niet gewoon
"Now we can reposition .. we were very limited to seven stuck to a certain format.. ehm.." Dat konden we ook al..

"Looping is probably the neatest thing that has been changed.. We keep seeing these developments happen and wow... "... ennnnn....... anticipation....Het ziet er visueeel anders uit!! ok...

smart-play en smart-que zijn ook al eeuwen oud...

Wat ik voorals nog kan zien is niet vernieuwend. En natuurlijk zullen ze trots zijn op de vernieuwde interface, maar uiteindelijk draaien we plaatjes en zitten we niet de hele avond te kijken naar hoe mooi de nieuwe interface wel niet is.

Maar goed... we wachten rustig af ;P
 

Posted Sun 19 Aug 12 @ 6:55 am
Ik ben het niet helemaal met je eens. Je weet dat VDJ van de grond af opnieuw is opgebouwd. Dat ze hierbij gedeeltelijk vasthouden aan de oude looks is niet meer dan logisch. Je wilt uiteindelijk dat je software herkenbaar is en blijft.
Je vergeet daarbij dat er al eerder is aangekondigd dat er onderhuids ook het nodige is veranderd (o.a. de soundengine, met als belangrijkste wapenfeit de ondersteuning van hogere samplerates, functies van controllers waarmee tot dusver problemen waren (platters)) maar dat toont een beetje rot op een videoclipje zonder controller of externe hardware.
Waar jij minder waarde aan hecht is juist voor het General Forum, en specifiek het wishlist-topic, weer de spijker op de kop. Als je dat doorleest zie je juist erg veel verzoekjes met aanpassingen in de interface, functies zoals andere pakketten wel hebben, enz. Het is dan ook euforie hoogtij in het General Forum. Wat dat betreft denk ik dat de filmpjes dermate geregisseerd zijn om de grote meute tevreden te stellen. En daar zijn ze echt wel in geslaagd.
Saillant detail is overigens dat een aantal aanpassingen zijn gemaakt met DJDecks als voorbeeld. Deze had al een aantal veel gevraagde features aan boord, zoals de gekleurde waveforms (wat ik dan weer een totaal nutteloze aanvulling vind) en de uitgebreidere functies van de sampler. Die ideeën zijn dus niet eens overgenomen van de grote concullega's...

V.w.b. je opmerkingen in detail:
jboerlage wrote :
"We changed the ability to change the font size.. ehm...." Konden we dit al niet gewoon

Er staat: "We hebben de manier veranderd waarop de fontsize kon worden aangepast". Ja, dus.
Zijn we nu afhankelijk van skinbouwers die deze functie hebben ingebouwd of de mapping-kennis, al dan niet van jezelf, nu wordt de functie simpel bedienbaar vanuit de software zelf. En dat geldt voor meer van je opmerkingen. Het wordt allemaal een stuk gebruiksvriendelijker. VDJ was dat al (ik heb nog steeds geen feeling met Traktor, ik moet daar teveel zelf voor doen), het wordt alleen maar beter. Vind ik.... ;)
 

Posted Sun 19 Aug 12 @ 8:20 am
djjbPRO InfinityMember since 2004
jboerlage wrote :
Ben bang dat dit een beetje een tegenvallertje gaat worden, in ieder geval, als dit de manier is waarop de de 'nieuwe' versie aan de man gaan brengen. .. Er wordt niet vernieuwd, hooguit verbeterd en wat bij concurrenten bestaande functionaliteit toegevoegd.

Wellicht dat ze het gewoon niet weten uit te leggen, maar het grootste gedeelte van het verhaal gaat over de nieuwe interface engine. Leuk inderdaad, mooi dat het eindelijk een keer schaalbaar is. Maar de argumenten die worden aangehaald...

"We changed the ability to change the font size.. ehm...." Konden we dit al niet gewoon
"Now we can reposition .. we were very limited to seven stuck to a certain format.. ehm.." Dat konden we ook al..

"Looping is probably the neatest thing that has been changed.. We keep seeing these developments happen and wow... "... ennnnn....... anticipation....Het ziet er visueeel anders uit!! ok...

smart-play en smart-que zijn ook al eeuwen oud...

Wat ik voorals nog kan zien is niet vernieuwend. En natuurlijk zullen ze trots zijn op de vernieuwde interface, maar uiteindelijk draaien we plaatjes en zitten we niet de hele avond te kijken naar hoe mooi de nieuwe interface wel niet is.

Maar goed... we wachten rustig af ;P



Je mag een gegeven paart niet in de bek kijken.....en je kan blijven hangen bij v7.

Ik vindt het toppie....
 

Posted Mon 20 Aug 12 @ 8:34 am
Ik heb nu van vorige week donderdag (7 september) een rmx2 controler , daarbij zijn de drivers en de software erbij geleverd , wat normaal is met een nieuwe aankoop , maar er is nog altijd 1 probleem ,de software is de virtual dj le versie . geen probleem hoor , het werkt goed , maar nu het volgende , ik heb bij het uitkomen van de vorige controler de rmx de pro versie aan geschaft en heb een officiële licentie , maar deze werkt helaas niet op de nieuwe rmx2 controler.nu heb ik 1 probleem , de software die er bij geleverd is is maar een trail versie van 20 dagen , en dan ? hopelijk is er een update uit tegen die tijd van de vdj7,05pro naar de vdj 8 anders sta ik daar mooi , wie weet er nu wanneer deze echt gaat uit komen !!!!!!
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 3:28 am
Even geduld: V 7.1 is eerst aangekondigd. Die release is voornamelijk gemaakt vanwege het toevoegen van de berg controllers die de laatste tijd op de markt zijn gekomen. Je RMX2 wordt, als het goed is, dan ook ondersteund.

Enne: De 20-dagen trial heb je zelf geactiveerd. Dat doet hij niet uit zichzelf ;) Zijn je 20 dagen voorbij, dan wordt het vanzelf weer een normale LE-versie. Je kunt, totdat 7.1 komt, gewoon gebruik blijven maken van de RMX2 met je LE-versie.
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 4:42 am
Hahaha daar had ik nog niet aan gedacht. Hardware eerder in de schappen dan de software.
Ik zou ook zeker niet meer met LE uit de voeten kunnen, alleen al vanwege de broodnodige VDJ Pro settings..

@ericvds007: Succes en ik zou persoonlijk de RMX2 thuis laten voor de hobby en de "oude" RMX + VDJ Pro inzetten tot VDJ 7.1 er is....

Ik ben enorm fan van VDJ, maar ik denk wel dat ze te vroeg zijn geweest met de 7.1 aankondiging en de begeleidende tekst over op welke termijn....

Op de VDJ 8 vragen die ik in het forum lees, wordt alleen gezegd: "Geduld" en dat is acceptabel, omdat dit vanaf begin af aan al duidelijk is gemaakt dat er geen enkel zicht is op release datum en sterker nog, dat hij niet eens 100% af is. Duidelijk.

Maar voor de 7.1 is geloof ik "enkele weken" gezegd... Dan begint het uiteraard bij iedereen te branden, ook bij mij haha, maar als je dan ook week na week "Geduld" krijgt te lezen, dan krijg ik zo'n VDJ 8 gevoel.

Nu zal het nog erger gaan worden als ik dit zo lees betreft nieuwe controllers die de VDJ Pro nog niet kent.

Hadden ze NU verteld dat de 7.1 eraan kwam voor deze zaken, dan hadden ze al enkele weken winst en hadden mensen pas vanaf dit punt staan popelen :)

Dus misschien moeten ze volgende keer iets minder enthousiast naar buiten toe treden :)

Groet popelende persoon
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 5:51 am
Is'tie leuk? De RMX2 is aangekondigd met V8, later teruggedraaid naar V7.1 en nu halen ze dat zelfs niet. Hadden ze nu op z'n minst een service-update gedaan om de controllers te ondersteunen....
Er wordt op geen enkel niveau uitleg gegeven over waarom alles zo lang moet duren. Eigenlijk is het feit dat er een 7.1 uit moet komen ipv V8 een teken dat we voorlopig niet aan V8 hoeven te denken, anders hadden ze daar echt geen moeite voor gedaan.
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 4:20 pm
Martin FourS wrote :
Is'tie leuk? De RMX2 is aangekondigd met V8, later teruggedraaid naar V7.1 en nu halen ze dat zelfs niet. Hadden ze nu op z'n minst een service-update gedaan om de controllers te ondersteunen....
Er wordt op geen enkel niveau uitleg gegeven over waarom alles zo lang moet duren. Eigenlijk is het feit dat er een 7.1 uit moet komen ipv V8 een teken dat we voorlopig niet aan V8 hoeven te denken, anders hadden ze daar echt geen moeite voor gedaan.


Ze gaan de boot missen op deze manier.. de wereld draait door, er was een goed momentum met de aankondiging.. en nu...
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 4:29 pm
Frans toch?
 

Posted Fri 14 Sep 12 @ 5:31 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
Atomix Productions Inc.
Los Angeles CA 90036, USA
Tel: (323) 446 2221 (international: +1-323-446-2221)

 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 1:02 am
jan, je hebt gelijk frans.

die oprichter stefan clavel is frans en woont al een paar jaar in de ukraine.

maar het verklaart inderdaad een hoop :)
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 3:56 am
s.waterreus wrote :
maar het verklaart inderdaad een hoop :)


Yeah.... ik ken het .. 'main oui! we are ze best!' en maar stug volhouden zelfs als je links, rechts, boven en onder ingehaald wordt. Een Amerikaans bedrijf had dit nooit in zijn hoofd gehaald.
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 4:05 am
s.waterreus wrote :
ik had in een moderator forum ook al geprobeerd een discussie aan te zwengelen over de tactiek achter het aankondigen zonder gevolg te geven, maar ze willen er niets over zeggen en worden zoals altijd kortaf.


De frustratie zal er intern ook zijn, vandaar de toch wel agressieve manier van antwoorden op enthousiaste, te verwachten, gebruikers vragen.

De response 'Het is af wanneer het af is' is ..... nou ja. Het is de normaalste zaak om deadlines te stellen en releases te plannen.ook testen, dubbel testen, etc etc neem je mee in de planning. Nu staat ook Hercules voor lul, dure vergissing gok ik zo.
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 4:10 am
hercules is ook frans, dus die zullen het wel begrijpen :)
maar andere hardware fabrikanten zullen denk ik steeds meer geneigd zijn om andere software te bundelen bij hun controllers

als ik vdj was zou ik in ieder geval een beta test uitbrengen onder de vips en hoger, zoals dat altijd gaat.
dan geef je in ieder geval het signaal dat ier IETS gebeurd, kan je het weer 2 maanden rekken.
 

Posted Sat 15 Sep 12 @ 5:19 pm
Er is zowaar min of meer een verklaring afgegeven waarom de release van V 7.1 op zich laat wachten: er is een kleine vloedgolf aan nieuwe controllers gelanceerd nadat de aankondiging is gedaan dat 7.1 zou komen. Deze willen ze ook meenemen.
In datzelfde topic is gevraagd wat er dan mis is met service-updates (nieuwe controllers ondersteunen met een latere kleine update) maar dat lijkt geen discussie te worden: topic uiteindelijk op slot (wel meegenomen dat dit het zoveelste topic over de releasedatum van 7.1 en 8 was)
Voor de liefhebbers: >hier< is het bewuste topic te vinden.
 

Posted Tue 25 Sep 12 @ 12:34 pm
Tjah, als ik dat topic zo lees dan denk ik... zo lief als we tegen non licenced users moeten zijn, zo onbeschoft wordt er op enthousiaste gelicenceerde gebruikers gesproken als het gaat om vragen over beloofde releases. Maar goed, gooi maar op slot :P

Overigens, ik denk dat DJHansCore VirtualDJ 8 al wel zal hebben volgende week, hell, wellicht heeft ie 9 al :P :P
 

Posted Tue 25 Sep 12 @ 12:59 pm
70%