Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: American Audio VMS4 - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hey,

Ik heb een vraagje over mijn VMS4 ik heb hem zo net ge.kocht maar nu blijkt dat de software er niet van werkt of wel de verbinding naar mijn VMS4. Er komt op te staan als ik virtual dj LE wil openen dat ik geen contectie met het toestel heb maar aan de kabel kan het al niet liggen?
Weet iemand mij raadt te geven??

Grtz Lennart
 

Posted Sat 09 Apr 11 @ 2:05 pm
Nieuwe firmware op zetten kan alleen maar met de le versie
Probeer dit eens uit:
Zet de laptop of pc uit en zet ook de VMS 4 ook af(schakelaar staat rechts aan de acherkant van het apparaat)
Trek de voeding van de VMS4 aan de achterkant uit het toestel
Zorg dat de meegeleverde usb kabels is aangesloten op de VMS4 en op de laptop of pc
Zet nu de VMS4 op met de schakelaar de voeding mag niet insteken
Start nu de laptop of pc op als alles goed is zou de VMS4 nu moeten opstarten samen met de computer(lichtjes gaan branden op de VMS4)
Indien dit niet het geval is dan heb je een USB probleem en zijn niet de juiste drivers geinstaleerd
Welke windows versie hebt ge?
Dan kunnen we nog verder?
 

Posted Sun 10 Apr 11 @ 11:34 pm
discorobinson wrote :
Nieuwe firmware op zetten kan alleen maar met de le versie


Dat lijkt me niet juist. De firmware van een apparaat wordt niet via VDJ geïnstalleerd maar via een eigen (flash)-programmaatje. Zou toch vervelend zijn dat LE-users wel zouden kunnen updaten en Pro-gebruikers niet ;)
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 3:24 am
En toch is het zo.ik heb op een test pc VDJ Le geinstaleerd en daar tussen stond firmware update
En Bij VDJ 7 staat dat niet,maar dat hoeft voor mij niet maar toch is het zo en indien je mij niet gelooft dan zal ik je mijn adres geven en mag je langs komen
Om te komen kijken en je krijgt er nog een pintje bier of een Duvel boven op en is dit nog te weinig mag je de middag en het 4 uurtje ook nog komen mee eten
Aan u de keuze laat het maar weten,ik woon in Belgie in vlaams Brabant en ik wil desnoods ook nog mijn gsm nummer en telefoonnummer geven
Ach ja dat is waar ook als we een afspraak maken dan mag je even mijn pc bedienen met teamvieuwer gaat dat toch perfekt en kan je alles zien

beleefde groetjes aan allen
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 11:54 am
Hoi,

m'n agenda heeft niet voldoende vakjes voor de komende weken, anders had ik zomaar van je aanbod gebruik gemaakt. ;) (Ben er sneller dan je denkt, ik woon een half uurtje van de grens af)
Uiteraard is het niet zo dat ik je niet geloof. Ik bedoelde echter iets anders:
In de Pro-versie is het waarschijnlijk ondoenlijk om voor elke controller een firmware-check te doen of een tool in te bouwen om de update uit te voeren. . De LE-versie is bedoeld voor die ene specifieke controller en er hoeft dus maar 1 webadres voor een update-controle te worden ingebouwd.
Ook de Pro-gebruikers kunnen het beste een firmware-update doen zodra deze beschikbaar is. Hiervoor moet je alleen wel zelf regelmatig de website van de fabrikant bezoeken. Is er een firmware-update beschikbaar, dan wordt er meestal een tooltje bij geleverd om de update uit te voeren.

Proost!
Martin.
 

Posted Tue 12 Apr 11 @ 1:19 pm
Probleem opgelost!!!

Blijkbaar werkt de nieuwste VMS4 niet meer op een Windows 7 64x. Het toestel wordt niet meer ondersteunt door een 64x windows 7!
Ik namelijk eerst naar American Audio gebeldt in nederland en zij hebben mij het nieuws verteldt dat dit niet mogelijk is! Blijkbaar gaat het met
de oudere versies van VMS4 wel nog, maar met de nieuwe is het niet weer ondersteundt! ik heb dus mijn laptop laten omschakelen naar 32x en
alles werkt perfect! Daardoor zie je maar dat ze je niet alle infomatie geven voor je het toestel geeft en dat de verkopers er niet worden over ingelicht.

Zij hebben namelijk 2dagen achter het probleem zitten te zoeken en kosten mij een 150 euro normaal maar hebben het teniet gedaan omdat ik het
probleem zelf had opgelost.

grtz lennart
 

Posted Sat 23 Apr 11 @ 4:28 am
Goed te zien dat het werkt zoals het hoort te werken. Wel met grote verbazing je post gelezen: Waar zijn die gasten nu mee bezig? De enige reden die ik kan verzinnen om deze stap te maken, is dat ze de drivers niet goed werkend krijgen in een 64-bits omgeving. Biedt de 32-bits oplossing dan aan als een noodstap en zorg dat je je zaken voor elkaar krijgt. Vind dit geen reclame.
Maar goed: het werkt nu en dat is veel belangrijker.
 

Posted Sat 23 Apr 11 @ 7:39 am
lennart27 wrote :
Probleem opgelost!!!

Blijkbaar werkt de nieuwste VMS4 niet meer op een Windows 7 64x. Het toestel wordt niet meer ondersteunt door een 64x windows 7!
Ik namelijk eerst naar American Audio gebeldt in nederland en zij hebben mij het nieuws verteldt dat dit niet mogelijk is! Blijkbaar gaat het met
de oudere versies van VMS4 wel nog, maar met de nieuwe is het niet weer ondersteundt! ik heb dus mijn laptop laten omschakelen naar 32x en
alles werkt perfect! Daardoor zie je maar dat ze je niet alle infomatie geven voor je het toestel geeft en dat de verkopers er niet worden over ingelicht.

Zij hebben namelijk 2dagen achter het probleem zitten te zoeken en kosten mij een 150 euro normaal maar hebben het teniet gedaan omdat ik het
probleem zelf had opgelost.

grtz lennart



Hoi Lennart,

Mijn VMS4 is pas een maand of twee oud en die doet het prima op een Windows 7 (Enterprise) 64 bit laptop. Ik moest wel even de juiste ASIO drivers vinden, maar daarna liep VDJ 7.0.3 Pro in combinatie met mijn VMS4 prima.

Dus.....het is wel een beetje een vreemd verhaal.

Succes,
Emile
 

Posted Sun 24 Apr 11 @ 3:01 am
Ondanks dat je een nieuwe VMS hebt, wil nog niet zeggen dat je er een hebt met een recente productiedatum. Die dingen bederven niet, dus kun je ze rustig een jaar in het magazijn laten liggen.
 

Posted Sun 24 Apr 11 @ 5:03 pm
en dan zijn er nog 2 verschillende vsm4 versies ook
 

Posted Tue 26 Apr 11 @ 8:49 am
Verzint eer ge begint??Controleer wat ge hebt en niet hebt?
De meeste kopen een toestel en beginnen direct te instaleren en loopt het dan mis dan beginnen ze de manuel of de handleiding te lezen dit is fout.
De software cd die bijgeleverd is,deze zal ik nooit gebruiken.Gan naar die site haal daar de nieuwste software en drivers enz.. af en zeker de handleiding.En met een beetje gezond verstand zal alles werken.
Ik kan me niet voorstellen dat een bepaald toestel niet zal werken?Lees mijn eerste regel boven dit schrijven
Beleefde groetjes
 

Posted Fri 29 Apr 11 @ 2:20 pm
lokonlLE userMember since 2010
hallo

ik heb wat problemen met me vms 4 ik heb op kanaal 3 een platenspeler op phono aangesloten maar al ik met computer er dan weer mee koppelt stuurt hij de muziek weer over kanaal 3 en 4 wat dus al bezet is met de platen speler.
ik hoop op een oplossing.
Gr Luuk
 

Posted Sun 08 May 11 @ 1:45 pm
Midlog 2 en 3 daar kan je alleen de computer mee sturen
Aan de voorkant van het toestel:
CH2 en CH3 zet je op usb dan kan je de computer sturen
Assign ook op 2 en de andere op 3 dan kan je de crosfader bedienen(zet de Curve op de gewenste stand)

Midlog 1 en 4 daar kan je analoge toestellen mee bedienen zoals cd speler of platenspeler
Aan de voorkant van het toestel:
CH1 en CH4 zet je op annalog
Assign ook op 1 en de ander op 4 dan kan je de crosfader bedienen(zet de curve op de gewenste stand)

Zet je CH1 tot en met 4 op Annalog dan kan 4 toestellen aansluiten,zoals platenspeler en cd enz
Om de crosfader te bedienen tussen die toestellen dan moet je de CH op de juiste kanalen zetten
Crosfader kan ook op normal of reverse gezet worden
Ps.vergeet niet op de achterkant van het toestel de juiste kanalen te kiezen line of phono en eventueel de knopjes te verschuiven line of phono



 

Posted Tue 10 May 11 @ 12:45 am
lokonlLE userMember since 2010
Ja dit snap ik allemaal maar de platenspeler moet op phono en dat kan alleen op kanaal 2 en 3 waar de computer dus weer over heen gaat
 

Posted Tue 10 May 11 @ 6:06 am
Ik heb spijtig genoeg geen platenspeler meer om dit uit te testen
Maar ik zou bij de advence config daar de kanalen eens wisselen daar kan je ook veel instellen en eens proberen met externe mixer daar kan je ook veel instellen,volgens mij zal het gaan maar de vraag is hoe weeral he,ik zou toch alle opties uit testen als ik van u was
 

Posted Wed 11 May 11 @ 10:36 pm
Dit had ik al uit de handleiding gehaald. De Phono-ingangen zitten aan de buitenste 2 kanalen en kunnen eigenlijk niet omgezet worden.
Ik heb net even de VMS4-website bekeken. Het ding komt met VDJ6.1 en dus zonder Advanced Config. (Lokonl is een LE-user)
Toch gloort er hoop aan de horizon: In het VMS4-forum vond ik >DIT< topic. Hierin heeft een gebruiker een andere map geupload waarmee de kanalen verwisseld kunnen worden.
Misschien een ideetje?
 

Posted Thu 12 May 11 @ 11:19 am
In de 7.02 le versie zit advence config wel in he??
 

Posted Sun 15 May 11 @ 1:31 am
Dat weet je beter dan ik. Ik heb geen VMS4 en dus ook niet de bijbehorende LE-versie ;)
Ik zie overigens nu pas dat Lokonl ook V7 heeft. (Zet je muis op het plaatje van de VMS en de geregistreerde versie wordt zichtbaar. Ik leer het nog wel eens....) Toch prettig dat de website van de VMS4 dus zo lekker actueel is.

@Lokonl: Als Discorobinson kan bevestigen dat de geavanceerde setup beschikbaar is in VDJ 7 LE dan kun je in de audio-setup je decks toewijzen aan kanaal 1 en 4. 2 en 3 blijven dan beschikbaar voor je draaitafel. Hoe je dat moet doen staat in de Nederlandstalige Geavanceerde Audio Configuratiegids
Succes.
 

Posted Sun 15 May 11 @ 5:39 am
lokonlLE userMember since 2010
het lukt nog niet om me platenspeler op midilog 2 te doen op phono
en de computer op 1 en 4.

ik heb het ook bij een vriend geprobeerd hij heeft de pro editie maar daar is het ook niet gelukt
 

Posted Sun 15 May 11 @ 7:07 am
lokonlLE userMember since 2010
het lukt nog niet om me platenspeler op midilog 2 te doen op phono
en de computer op 1 en 4.

ik heb het ook bij een vriend geprobeerd hij heeft de pro editie maar daar is het ook niet gelukt
Hoe zou ik het daar kunnen ktijgen met de pro editie

 

Posted Sun 22 May 11 @ 3:12 pm
58%