Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: American Audio VMS4 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Ik heb pas dit toestel gekocht American Audio VMS4 (399€)en heb het serie nummer van dat toestel bij mijn profiel ingevuld.
vb:1111-1111-1111/merk toestel
Maar nu zie als ik klik op software updates het volgende staan serienummer vb:1111-1111-1111 zonder merk toestel en daaronder staan nu 2 nieuwe downloads met de naam: install virtual dj le vms4 6.1.2exe hier weet ik echter geen raad mee terwijl ik werk met vdj 7.01.
Het toestel werkt op een paar details na maar ik ga daar nu hier geen vragen overstellen aangezien ik dit toestel nog maar pas heb en alles moet uitproberen.
Is dit speciaal voor dit toestel of is dat?Ik zou het echt niet weten

Groetjes aan iedereen
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:07 pm
dit is een LE versie die je bij de controller krijgt, als hij als anders is dan zit het waarschijnlijk de een aangepaste skin,
je hebt de pro versie dus die moet je blijven gebruiken, de andere versie heeft voor jou geen toegevoegde waarde.
 

Posted Fri 10 Dec 10 @ 3:15 pm
hartelijk bedankt dit wist ik niet
groetjes dit mag gesloten of gewist worden aan jullie de keuze??
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 2:45 pm
het toestel in nu uit voerig getest tot nu toe geen problemen ondevonden,het weekend dat nu komt gaat het volledig in bedrijf??
Tot nu toe is alles naar mijn wensen
Groetjes en fijne Feestdagen
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 1:16 pm
altijd goed om te horen dat er weer een controller is getest en goed is bevonden door een ervaren gebruiker,

bedankt
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 2:13 pm
Hey, ik heb gisteren de virtual dj pro aangeschaft met de gedachte dat ik 4 decks zou kunnen gebruiken op mijn vms4 van american audio maar nu kan ik maar 2 decks gebruiken is dit normaal of moet ik daar nog een mapping voor downloaden? hoogachtend pieter
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 6:36 am
Pieter,

dat moet lukken. Kun je vertellen wat je tot dusver hebt gedaan om te proberen het werkend te krijgen? Kun je uitleggen WAT er niet werkt? Heb je een 4 decks skin geïnstalleerd? Gaat de wavevorm lopen als je op de startknop drukt van deck 3 of 4? Heb je de Geavanceerde Audio Setup-gids al eens gelezen over hoe de decks te koppelen aan de uitgangen? Heb je een mapper van de VMS geselecteerd?
Kortom: veel te weinig info. Pak eerst eens de handleidingen erbij. De Nederlandstalige handleidingen zijn vandaag gepubliceerd en kun je >>>HIER<<< vinden.

Mocht je er dan nog niet uit komen, dan horen we je graag weer terug.
 

Posted Thu 16 Dec 10 @ 6:52 am
Hallo,

Ik heb de 4 decks skin geïnstalleerd. Als ik mijn decks 3 en 4 wil gebruiken dan begint de wave form niet te lopen. Ik heb eens gekeken in de user guide maar is me niet helemaal duidelijk.
Moet ik iets in mijn sound setup veranderen (bij 'inputs' of 'outputs')? Mijn mapping is ook in orde. Bij 'mappers' staat VSM4 bovenaan. Dus dit lijkt in orde.

Thanks,
Pieter
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 1:19 pm
Hoi, Pieter,

Als de wavevormen niet lopen, is er dus geen uitgang (geluidskaart) aan dat deck gekoppeld. Dat is een symptoom dat alle voorgaande versies van VDJ al hadden. Ik kan je niet woordelijk uitleggen hoe je de uitgangen moet kiezen, simpelweg omdat ik geen VMS4 heb.
Als je naar het configuratiemenu gaat en daar de audio-setup kiest, dan heb je nu waarschijnlijk de setup zoals je die gewend bent van VDJ6. Dus een Input, een Output en een Souncard-setup. Zoals hieronder:



Dat moet je loslaten.Daarmee krijg je nooit alles werkend.
Trek het Output-menu nog eens open. Onderaan vindt je Advanced Setup:



Die moet je hebben. Je menu wordt dan ineens een stukje kleiner....:



Vanaf hier kan ik je alleen een idee geven en zul je dus zelf uit moeten vinden (beetje logisch denken, dan moet dat geen probleem zijn) hoe je de verschillende decks aan de uitgangen moet koppelen. Klik op de knop Advanced Config...
Wat staat je te wachten?:



In de eerste kolom selecteer je het deel van VDJ dat je wilt wijzigen. In de 2e kolom de geluidskaart die je gebruikt, en in de 3e kolom de uitgang.
Wat je dus kunt doen is voor deck 1 en 3 output 1/2 kiezen en voor deck 2 en 4 output 3/4 (als de VMS4 meerdere outs heeft en aan een mengtafel wordt gekoppeld.) Gebruik je alleen de gebalaceerde uitgangen, dan moet je elk deck aan uitgang 1/2 koppelen. Je kunt met je crossfader dan altijd tussen een linker- en rechterdeck schuiven.
Ik hoop dat je hiermee een stukje verder komt.

Succes,
Martin.
 

Posted Fri 17 Dec 10 @ 6:14 pm
ik heb in het weekend gedraaid en geen problemen ondervonden alles is naar wens en vlot verlopen(behalve het weer zat niet mee)
Ik zie hier boven instellingen staan,wat ik niet ken maar ik werk wel met twee decks en ook niet met advenced config instellingen maar wel met externe mixer en daar onder ziie ik wel een mooie afbeelding van de VMS4 staan.
instellingen:
INPUTS : NONE
OUTPUTS : EXTERNAL MIXER – DECK 1 CHANEL 1 & 2 EN DECK 2 CHANEL 3 & 4
SOUNCARD : VMS 4

Op het toestel

CH 1 : ANALOG
CH 2 : USB
CH 3 : USB
CH4 : ANALOG
ASSIGN : OFF
ASSIGN : OFF

(sorry voor de hoofdletters ik heb het nu éénmaal zo gekopierd)

Windows 7 - 64 bits en 4 gig geheugen en een sdhc geheugen kaart als ready boost ingesteld(want als ge met 4 decks gaar werken is dat zeker geen overbodige luxe want vdj laad alles in het geheugen?
ps.ik zal volgend weekend eens proberen met 4 decks en ook de instellingen plaatsen

ps.voorbeluisteren en micro geen problemen onder vonden
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 3:42 pm
De instellingen zoals ik ze heb gemeld zijn bedoeld voor 4 decks. De traditionele setup, zoals jij ze nu hebt gebruikt, kan idd prima met 2 decks. Met 4 gaat dat niet meer lukken.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

Groet,
Martin.
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 4:44 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Ik stuur vanavond nog wat meer info door maar met de standaard config kan jeVMS4 geen 4 decks aan. (hoe raar het ook klinkt)
Je zult een knop moeten mappen die kan schakelen tussen deck 1-3 of deck 2-4. Qua audio werkt het dan wel als je de VMS gebruikt zoals een extern mengpaneel. (geen crossfader)

De crossfader werkt alleen tusen deck 1 - 2. Als je dan deck 3 selecteert zou je verwachten dat de crossfader 3-2 wordt. helaas niet.
In combinatie met video wordt het nog complexer.

Ik ben terug gegaan naar 2 decks en gebruik sporardisch deck 3 & 4.

Best ook de mapper en skin van Djdad gebruiken bij 4 decks, dan wordt het wat eenvoudiger.
 

Posted Wed 22 Dec 10 @ 5:42 am
Wil iemand mij helpen om een goedwerkende mapper te instaleren op mijn vms4 voor vdj 7 pro
mijn huidige mapping doet het niet goed waardoor deck 2 en 3 ook worden aangestuurd op midi 1 en 4
het probleem verhelpen lukt mij niet
hoe begin ik met een schone vms4 en hoe zet ik er een andere mapping op of in
Gaarne HULP!!!
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 4:59 am
ik vraag me af of dit een mapper probleem is of meer een audio configuratie probleem voor 4 decks.
ik zou de advanced config gebruiken voor 4 decks en kijken wat er dan gebeurd
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 5:08 am
+1 s.waterreus: de advanced config is dé manier om met meerdere uitgangen om te gaan. Kijk eens bovenaan deze pagina: als je je muis op Support/help zet, verschijnt er een menu met o.a. Wiki & Manuals. ALs je die aanklikt en dan klikt op Manuals in PDF vindt je o.a. de Nederlandse versie van de Geavanceerde Audio-setup. Die zal je voor de audio-instellingen iig een eind verder brengen. (We hebben het ding niet voor niets gemaakt......;) )

toolman1 wrote :
Wil iemand mij helpen om een goedwerkende mapper te instaleren op mijn vms4 voor vdj 7 pro

Da's toch niet zo ingewikkeld: Download de mapper zoals Johans suggereerde (daar heeft hij in ieder geval wat resultaat mee), dubbelklik om te installeren, in het Config/mapper-menu de nieuwe mapper selecteren, Klaar!

toolman1 wrote :
hoe begin ik met een schone vms4...

Je zou de mapper die je nu hebt "verminkt" kunnen weggooien. Zoek in de downloadsectie eens naar mappers waarvan de omschrijving een beetje naar je doel toe wijst. Bewaar het installatiebestand van de mapper die je evt. wilt verbouwen. Gaat het dan mis, dan kun je altijd weer een verse installeren.

toolman1 wrote :
...en hoe zet ik er een andere mapping op of in
Gaarne HULP!!!

Zie 1e antwoord.

Verder even afwachten wat Johans heeft uitgevonden. Je bent helaas gebonden aan de VMSS4-gebruikers die er al wat verder mee zijn.
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 12:06 pm
de vms4 staat gewoon als native in de lijst,
om de native map te herstellen hoef je alleen maar de nieuwe mapper bestanden in de map mijn documente/virtual dj/mapper en devices te verwijderen,
daarna vdj opnieuw opstarten en de native mapper wordt weer gebruikt. als je dan weer aan het hobbyen slaat met mappen, komen er weer nieuwe bestanden te staan
 

Posted Thu 30 Dec 10 @ 2:35 pm
Ik post dit hier maar bij?

De VMS4 nieuwe FIRMWARE opzetten hoe?

Op de site van de VMS4 staat een download nieuwe firmware deze heb ik gedowload,maar ik vond nergens waar ik dit kon updaten,dan uiteindelijk na veel google toch gevonden op een youtube filmpje(duitstalig)
Op de cd die bij de VMS4 bij was,staat ook VDJ Le op,dit heb ik geinstaleerd op een oude pc(ge moet VDJ Le niet eens opstarten)
Klik op start en dan programma's en daar tussen staat dan Firmware update dit gedaan en amper 2 minuten was dit ok(volg wel de procedure op het scherm het is echt simpel)

Waarom heb ik dit gedaan?
Ik had ondervonden bij mijn VMS4 als ik drukte op de toets ( op de schuif van midlog 3)om voor te beluisteren op deck 2 dat de toets mee ging branden van de(schuif van midlog 4)om voor te beluisteren(ge kunt per schuif voorbeluisteren)er was geen probleem gewoon terug afzetten(op de schuif van midlog 2 was dit niet)

Na de firmware update was dit(probleemje)opgelost
Mijn vraag nu?Waarom staat bij VDJ 7.02 nergens bij om een Firmware update te doen en bij die VDJ le wel?
Iik had geen zin om mijn VDJ 7.02 eraf te doen om dan even die VDJ le erop te zetten,al een geluk ik had nog een oude pc liggen om dat te doen.
Nieuwe Firmware is er ook niet alle dagen maar wie moet daar nu voor zorgen?Een hoe zit dat bij andere toestellen??

 

Posted Fri 21 Jan 11 @ 2:16 am
Antwoord op logica: De LE-versie is speciaal aangepast voor jouw console (o.a. door AA). Als je er een andere console (bv een Denon of Numark) aan zou hangen, zal je LE-versie niet eens werken. Waarschijnlijk daarom zoekt de LE-versie op de site van de VMS of er een firmware-update beschikbaar is. Is een service die AA er wrs in heeft geplakt.
In de PRO-versie zou dat betekenen dat als VDJ draait, hij naar alle firmware-updates van alle standaard ondersteunde controllers moet gaan zoeken. Da's niet handig.

Dat je VMS / VDJ je vertelt dat er een firmware-update is, is meegenomen, maar beslist niet standaard. De meeste fabrikanten gaan er van uit dat je zelf komt kijken of er misschien een update is.
Overigens is zo'n update vrijwel altijd op te halen in combinatie met een installer. Het zou wat zijn dat als je gebruiker bent van andere software, dat je eerst VDJ zou moeten installeren om de update uit te voeren.

[EDIT] >>HIER<< helemaal onderaan staat de update incl. PDF-file hoe de update moet worden uitgevoerd.
 

Posted Fri 21 Jan 11 @ 6:30 am
Ja dit klopt wat je zegt,maar ik werk met de VDJ 7.02,ik had gewoon gelezen dat er een firmware update was en kon die nergens updaten daarom had ik een oude pc genomen om die VMS4 Le te instaleren ik heb zellfs die VDJ Le nog geen eens opgestart laat staan een serienummer ingevoerd en kon direkt een firmware update doen wat wel belangrijk was voor mij zie mijn vorig schrijven ,alles werkt voor mij perfekt
Maar ik vindt het toch raar dat bij die VMS4 toch software bij was van VDJ,het zal wel commerce zijn zeker?
Maar toch zit ik met een niet zo goed gevoel?
Hoe update je een Vb Numark,Denon,Hercules enz.Waarom dan geen update programma's van die merken of bestaat dat toch?
Het zou toch niet logisch dat ik mijn VdJ 7.02 eraf zou moeten doen en dan de VDJ le erop te zetten om te kunnen updaten en daarna terug mijn VDJ 7.02 terug erop te zetten?
Pff;.. ik heb wel tijd maart toch??

Groetjes aan allen
 

Posted Fri 21 Jan 11 @ 12:13 pm
firmware is software voor de interne hardware, het is nooit logisch dat software aangeeft dat dat er firmware updates zijn.
in princiepe is het updaten van firmware ook alleen aan te raden als je problemen hebt omdat het foutief installeren van firmware kan leiden to defecte hardware. ik kan me daarom voorstellen dat vdj je geen melding geeft voor een firmware update, al is het alleen al om de verantwoordelijkheid te ontlopen.
Firmware haal je meestal op op de site van de fabrikant en er wordt dan vaak ook een installatiegids bijgevoegd.
 

Posted Sat 22 Jan 11 @ 7:57 am
29%