Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ddj ergo werk niet - Page: 3

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 3:39 am
boyd.070 wrote :
met een ander geluids programma zoals iTunes of windows mediaplayer gaat dit niet. wil je dat wel dan moet je het stekkertje van je boxe in je laptop doen en de ergo uitschakelen.


Niet juist: zoals ik eerder aangaf is de Ergo als standaard geluidskaart ingesteld. Zet dus altijd je Ergo aan, dan werkt elk programma via de Ergo. Overigens is het zo dat als de Ergo niet aan staat, de interne kaart automatisch de standaard kaart wordt. Je blijft dan alleen stekkertjes wisselen.....
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 4:24 am
Martin FourS wrote :
boyd.070 wrote :
met een ander geluids programma zoals iTunes of windows mediaplayer gaat dit niet. wil je dat wel dan moet je het stekkertje van je boxe in je laptop doen en de ergo uitschakelen.


Niet juist: zoals ik eerder aangaf is de Ergo als standaard geluidskaart ingesteld. Zet dus altijd je Ergo aan, dan werkt elk programma via de Ergo. Overigens is het zo dat als de Ergo niet aan staat, de interne kaart automatisch de standaard kaart wordt. Je blijft dan alleen stekkertjes wisselen.....


ooh ja dat kan niatuurlijk ook. maar mijn pc is een beetje gaar dus die doet dat niet..
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 5:38 am
baco-robbert wrote :
ik gebruik gewoon harman kardon boxen voor een computer laat maar zeggen
geen versterker ofzo



niet correct,

in de speakers zit een versterker ingebouwd, zonder versterker geen geluid.


je gaat er nu verder uitkomen neem ik aan ?

 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 6:30 am
baco-robbert wrote :
op me laptop dit was de keren dat het werkte met windows 8 geen probleem... toen kwam daar gewoon geluid uit



dit kan alleen gewerkt hebben als je de interne geluidskaart van je laptop had geselecteerd en de ergo als mapper
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 6:33 am
top ik ga ff dat kabeltje bestellen! thanx

dan rest mij nog een vraag:
ik neem altijd me eigen spullen mee als ik moet draaien
dus me laptop en me controller.
hoe ga ik deze aansluiten op een mengpaneel en zorgen dat er dan geluid uit komt?
moet ik dan ook nog andere kabels voor hebben?
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 11:54 am
Master Out op een vrij kanaal van de mengtafel aansluiten. Kan met een standaard kabeltje met tulpstekkers (RCA) aan beide kanten..
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 12:18 pm
heren jullie zijn helden!
wat moeten we toch zonder jullie
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 2:46 pm
Rustig verder tobben..... ;)
Da's niet rot bedoeld, maar ik heb geleerd van doen, proberen en verder gewoon weer doen. Altijd thuis, nooit op een klus.
Als bijlage op mijn vorige post: Zorg dat je voor je standaard RCA-kabel ook een setje verloopjes hebt van RCA naar 6,3 mm jack. Dit omdat een PA-mixer vaak geen RCA-aansluitingen heeft...
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 4:03 pm
hij doet het inderdaad kabeltjes waren vandaag binnen en meteen kunnen draaien top!

en welke kabels zou jij aanraden dan?
 

Posted Thu 24 Jan 13 @ 1:10 pm
 

Posted Thu 24 Jan 13 @ 1:47 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Fri 25 Jan 13 @ 3:08 am
Die heb je niet nodig. De verloopjes naar Jack gaf ik aan omdat een PA-mixer niet altijd RCA-ingangen heeft, maar dan hebben ze zeker Jack. Gelukkig moet ik de mixer met uitsluitend XLR nog tegenkomen.

(BTW: De XLR-adapter die je hebt gelinkt is voor een uitgang :D)
 

Posted Fri 25 Jan 13 @ 4:53 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Mijn fout... die heb ik ook voor de uitgang van mijn VMS4 ;-)
 

Posted Fri 25 Jan 13 @ 6:25 am
Ik had het zelfde probleem onder windows 8

de oplossing is niet logisch maar heeft mij wel geholpen.

verander op virtual dj zelf de hoofdtelefoon volume. dus niet via de ddj-ergo-v maar met je muis.

En kijk hij doet het weer.
Het lijkt of hij gemute word of zo en op een of andere manier getriggerd word als je dat doet.

Voor mij de oplossing ik hoop dat je er wat aan hebt:P

Eelco
 

Posted Fri 20 Sep 13 @ 10:30 am
Mensen mensen help me alsjeblieft..
Ik heb vandaag mijn DDJ-ERGO binnen gekregen, plug hem in me laptop, open virtual dj en dan zegt die dat mijn geluidskaart niet aangesloten is of dat de instellingen niet goed zijn.
Volgens mij is de geluidskaart gewoon aangesloten en de instellingen heb ik ook veranderd maar er gebeurt niks. Ik kan gewoon nummers openen maar als ik op play druk gebeurt er niks..
Iemand enig hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb windows vista
 

Posted Thu 12 Dec 13 @ 2:14 pm
Wesley Fokkens wrote :
................Volgens mij is de geluidskaart gewoon aangesloten en de instellingen heb ik ook veranderd maar er gebeurt niks. .............


Je hebt de instellingen niet goed staan. Ga naar Config, dan Sound Setup, Sound Card Simple, dan klik je op wat van toepassing is.
(Heb je aparte boxen of alleen de speakers van de laptop? In het laatste geval klik je op primary sound card)
 

Posted Fri 13 Dec 13 @ 3:22 am
http://www.virtualdj.com/wiki/DDJ-ERGO.html

- Heb je de ASIO-drivers geïnstalleerd?
- je hebt de instellingen veranderd, zeg je. Waarin?

Dat je controller niet reageert op de play-knop kmot omdat je geluidskaart dus niet goed is geconfigureerd. Lees de aanwijzingen in de link en stel de controller ook zo in.

@Bob: met Simple werkt de koptelefoonuitgang niet. Het is een 4-kanaals geluidskaart ;)
 

Posted Fri 13 Dec 13 @ 7:15 am


(Old topics and forums are automatically closed)