Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ddj ergo werk niet - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

hallo mede dj's
ik heb vandaag voor me verjaardag van mijn vriendin de DDJ-ERGO gehad.
helemaal te blij natuurlijk! dus ik sluit hem aan, instaleer VDJ en de driver software en toen deed hij het nog steeds niet.
soms doet hij het ff kan ik twee nummers mixen en dan reageert hij weer niet.
ik vind dit erg vervelend natuurlijk en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
ik heb windows 8 trouwens.
groeten
robbert
 

Posted Sun 02 Dec 12 @ 3:17 am
Alsnog gefeliciteerd!
Een paar dingetjes schieten me te binnen als ik je verhaal zo lees:

- Volgorde: tenzij het ding draait op Windows-drivers, is de goede volgorde: eerst software en drivers installeren, dan de controller aansluiten. De reden daarvoor is, dat als je niet eerst de juiste drivers installeert, Windows er één voor je uitzoekt. En da's niet altijd de goede...
- Heb je hem aangesloten op een desktop of een laptop? In het laatste geval kan het zijn dat de USB-poort de Ergo te zwaar vindt vwb stroomverbruik en de poort afsluit.
- Oude versie VDJ? Je hebt een Hercules gehad. Normaal gesproken moeten die 2 versies naast elkaar kunnen draaien, maar ik zou zeker proberen de Herculesversie te verwijderen.
- Sommigen hebben problemen met W8, maar bij mij draait het goed met de DMC2 en de MC6000.

Wat je kunt doen:
- Alle versies van VDJ verwijderen, mappen in Mijn Documenten/Virtual DJ weggooien (zorg wel dat je een kopie van je database bewaart. Die staat in de map Mijn Documenten/Virtual DJ en heet VirtualDJ Database V6.xml) en met een programma als CCleaner je registry schoonmaken van alles dat niet meer op je PC staat. Hiermee verdwijnen ook de registrygegevens van VDJ. Daarna een schone nieuwe installatie van de Ergo-versie, ASIO-driver installeren en als laatste de Ergo aansluiten. Belangrijk: Je raakt wel je cue-points e.d. kwijt als je die bewaard zou hebben.

- Probeer er eens een powered USB-hub tussen te zetten. Deze zorgt voor de stroomverzorging van de Ergo. Misschien dat het dan wel lukt. Sluit wel alleen de Ergo erop aan.

Succes.
 

Posted Sun 02 Dec 12 @ 6:39 am
he bedankt voor je comment.
ik had het al opgelost trouwens ;-)
ik had de drivers geinstaleerd maar die werkte maar tot w7...
dus toen ik die verwijderde deed alles het gewoon meteen dus windows had blijkbaar de goeie driver gezocht.

maar nu probleem 2:
ik krijg geen geluid door de koptelefoon?
ik heb mijn settings gewoon goed staan?
tips hoe ik dit kan fixen?
 

Posted Sun 02 Dec 12 @ 2:58 pm
>Handleiding< gelezen? Pag. 15 hoe je kunt kiezen wat je hoort via de koptelefoon, pag. 19 met de instellingen in VDJ.
Controleer ook eens of je met de laatste firmware-update werkt (1.2, >Klik<). FW is wel van april dit jaar, maar als je er een uit een oudere batch te pakken hebt, kan hij zomaar nog niet meegenomen zijn. Wil ook wel eens helpen tegen nukkige ASIO-drivers.
 

Posted Sun 02 Dec 12 @ 5:03 pm
update gedaan maar heeft niet geholpen.
handleiding idd gelezen maar ook dat helpt niet ik krijg nog steeds geen geluid eruit
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 1:50 am
kwam er trouwens achter dat mijn koptelefoon wel geluid geeft als ik bijv. niet me VDJ aan heb staan en aant het draaien ben maar well me controller en dan bijv gewoon muziek luister...
allemaal erg vaag
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 1:54 pm
hier een afbeelding van mij instellingen
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 1:56 pm
Hè? ASIO4ALL terwijl Pioneer z'n eigen ASIO-drivers heeft? ASIO4ALL is een emulator, oftewel een programmaatje dat net doet of ze de snelle route van processor naar geluidskaart kennen (maar dat stiekem niet doen.....) Als ik jou was zou ik eens goed gaan zoeken naar de originelen....
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 2:43 pm
ja dat vond ik dus ook al zo raar want als ik op dat balkje klik van asio config ofzo dan staat mijn pioneer er wel bij maar ik kan die niet instellen ofzo. zal weer even een screenshot maken
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:05 am
hier het screenshot
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:08 am
ik heb niet de driver cd geinstaleerd ligt het misschien daar aan?
want dat ondersteund windows8 niet....
is er al een update voor windows 8?
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:50 am
ik denk inderdaad dat het daar aan ligt want bij mij werkt het wel allemaal goed met windows 7.
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 11:53 am
Nope. Kijk >hier<
In de productsheet van de Ergo staat W7 als laatste besturingssysteem vermeld. Dan mag je er van uit gaan dat W8 bij hun nog niet officieel ondersteund wordt.
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 12:41 pm
hmmm heb hem net een week geleden naar w8 gebracht....
baal nu wel ontzettend!
hoe blijf ik op de hoogte of er een update komt voor W8?
of is er een andere manier om dit optelossen
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:17 pm
Uhhmm... dezelfde pagina. Als er een update komt wordt'ie daar ook neer gezet.
Die productsheets worden natuurlijk niet voor niets gemaakt. Voordat je iets doet is het wel zaak te controleren of je apparatuur het eens is met die wijziging. Ik heb bv eerst mijn desktop naar W8 ge-upped en mijn controller eerst een aantal dagen flink getest voordat ik mijn laptop, die ik gebruik voor gigs, van W8 heb voorzien.
Je hebt nu 2 opties: Terug naar W7 of geduld hebben totdat er drivers voor W8 worden gepubliceerd. 't Is ff niet anders...
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:28 pm
oke martin bedankt voor de hulp je bent een topper!
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:32 pm
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 1:36 pm
oke top!
nu volgende probleem speelt nu sinds vanavond op
hij kan opeens mijn ASIOdrivers niet vinden...
eerst krijg ik een melding van niet genoeg channels als ik hem opstart vervolgt door een melding dat mijn instellingen waarschijnlijk niet goed ingesteld zijn.
terwijl ik vannochend nog heb staan draaien?
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 3:29 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Het probleem met het keyboard misschien? Heb je een USB keyboard aangesloten? Indien ja dan heb je waarschijnlijk een driver conflict. Start eens op zonder het keyboard aan te sluiten.
 

Posted Wed 05 Dec 12 @ 9:24 am
Dat is een probleem met de Denon-driver. Er wordt op andere fora niet gesproken over dezelfde conflicten met Pioneer.
 

Posted Wed 05 Dec 12 @ 10:40 am
34%