Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: ddj ergo werk niet - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

nee ik heb geen keyboard ofzo aangesloten op me laptop.
weten jullie wel hoe ik dit op kan lossen?
want alles werkt behalve de play knop en de jogwheels
 

Posted Thu 06 Dec 12 @ 10:23 am
ik heb een beetje zitten kloten en als ik aangeef in de config dat ik alleen boxen heb en geen koptelefoon + boxen doet de ergo het weer alleen krijg ik dan nergens meer geluid uit.

ik begin nu al een erge hekel te krijgen aan dit ding terwijl ik me er al een tijdje op heb verheugt.
met de vorige controller had ik nooit problemen!
 

Posted Thu 06 Dec 12 @ 10:32 am
Nogmaals: dat ligt niet aan "het ding" maar aan Windows 8. Geduld....
 

Posted Thu 06 Dec 12 @ 12:14 pm
''Het ding'' is een super ding, ik draai er ook mee en heb nooit problemen mee gehad. tis jammer dat hij alleen nog niet met windows 8 kan draaien maar dat duurt nier langer meer dan een maand.
 

Posted Thu 06 Dec 12 @ 12:59 pm
boyd.070 wrote :
''Het ding'' is een super ding, ik draai er ook mee en heb nooit problemen mee gehad. tis jammer dat hij alleen nog niet met windows 8 kan draaien maar dat duurt nier langer meer dan een maand.


waar haal je deze info (een maand) vandaan.



pioneer staat bekend om zijn stabiele drivers, maar er komen zelden updates voor uit. blijkbaar werkt de 1e release gewoon goed.

heb je al gebrobeerd om in compatibiliteitsmodus te gaan draaien.
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 2:10 pm
Vorige pagina, vierde post van onder..... ;)
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 4:22 pm
Martin FourS wrote :
Vorige pagina, vierde post van onder..... ;)


ah ok, ik open ook niet iedere link, betrapt :)
 

Posted Sun 09 Dec 12 @ 4:27 pm
hallo dj's,
ik heb jullie hulp weer eens nodig.
ik heb windows8 van mijn laptop af gehaald en me laptop weer terug gezet naar fabrieksinstellingen.
meteen me vdj geinstaleerd voor me ergo
drivers erbij die op de cd zaten.
maar ik krijg op geen mogelijkheid geluid uit mijn boxen!
wtf heb ik nou weer verkeerd gedaan?
graag weer een beetje hulp van jullie/
 

Posted Sun 20 Jan 13 @ 10:45 am
ik hoop dat iemand mij snel kan helpen want na 2 maanden nog niet te hebben kunnen genieten van dt ding ben ik er toch wel een beetje mee aan
 

Posted Mon 21 Jan 13 @ 4:55 pm
heb je de instelllingen zo staan als in de bijgeleverde blaadjes?
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 1:46 am
zo moeilijk is het toch niet.

allereerst windows 8 wordt niet ondersteund door pioneer, dus heb je die stiekem toch nog, dan gaat het niet werken.

dus windows 7 of vista.



dan ergo aanzetten en kijken of hij ook daadwerkelijk wordt herkend,

dit doe je onder start pioneer/ddj/ddj display utility.

zie je dit ( bij jou ergo)


dan is alles goed, staat er not connected of helemaal miets, dan is de ergo niet door windows geinstalleerd en moet je kijken naar je usb poorten of kabel.

daarna onder pioneer/ddj/asio

kijken of de asio instellingen in orde zijn



afhankelijk van je systeem (snelheid) moet je hier wat aanpassingen doen

vervolgen kijken of je in windows geluid hebt.

speel een mp3 af via media player.

bij geen geluid bekijken of er onder start config/sound de ergo als standaard geluidskaart staat.

anders kabels bekijken

eventueel andere geluidskaarten uninstalleren, zeker andere asio drivers.

dan pas vdj opstarten

onder config naar sound settings, dan deze aanhouden



bij microfoon kan ook none staan als je die niet hebt.

het moet nu werken

zo niet dan proberen om in wdm mode te werken,





bij jou staat ergo opv ddj-t1
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 7:01 am
alles klopt alleen nog steeds geen geluid.

ergo word herkend
asio instellingen zijn denk ik weet ik niet aangezien er geen geluid uit mijn ergo komt.
gedaan wat je zei met kijken of de ergo als standaard staat.
dat stond hij idd als ik deze weer zet naar mijn eigen laptop speakers krijg ik daar geluid uit.
sound settings in VDJ zijn precies hetzelfde
maar nog steeds geen geluid
ook in de WDM mode geen geluid

kabels checken ik heb er maar 1 inzitten en dat is de USB naar mijn laptop en die connect gewoon.

ik ben een beetje radeloos op dit moment
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 12:02 pm
baco-robbert wrote :
kabels checken ik heb er maar 1 inzitten en dat is de USB naar mijn laptop en die connect gewoon.


Misschien zit ik niet op te letten: En de kabel naar je speakers / versterker? De Ergo heeft een eigen geluidskaart...
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 12:07 pm
ik gebruik gewoon harman kardon boxen voor een computer laat maar zeggen
geen versterker ofzo
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 12:34 pm
jaa maar martin bedoelt.. heb je de boxe aangeslote op je laptop of op je ergo want ze moete op je ergo anders komt er geen geluid uit ja dat heb ik ook..
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 1:54 pm
op me laptop dit was de keren dat het werkte met windows 8 geen probleem... toen kwam daar gewoon geluid uit
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 2:10 pm
In de 2 onderste plaatjes in de post van Bas wordt de Ergo als standaard geluidskaart gebruikt. Dat heb je zo ingesteld (zei je) dus moeten de speakers in de Master Out van de Ergo.
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 3:46 pm
moet ik dan de ergo als standaard geluidskaart instellen of mijn standaard geluid van me laptop.
want zodra ik me ergo aan zet en ik speel wat af in media player krijg ik geen geluid als de ergo aanstaat als geluidskaart.
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 4:17 pm
maar hoe krijg ik dan geluid uit mijn boxen?
ik heb gewoon laptop boxjes maar dan wel hele goeie met goed geluid. maar deze heeft als uiteinde het zelfde wat een ipod oortje heeft laat maar zeggen voor in me laptop. hoe ga ik deze boxen dan gebruiken voor nog geluid tijdens draaien?
en als ik mijn ddj wil meenemen als ik moet draaien hoe doe ik dat dan met geluid?

ik had hiervoor een hercules controller.
hiervoor had ik een kabel gekocht met een rode en een witte plug aan een kant en zown gewoon uiteinde aan de andere kant.
de rood witte ging dan in het mengpaneel die ik moest gebruiken waar ik moest draaien en het andere uiteinde in mijn laptop en ik kon mijn laptop en controller gebruiken en draaien.

zo eentje laat maar zeggen
http://www.bax-shop.nl/jack-jack/procab-ref721-jack-6.3-stereo-2x-jack-6.3-mono-1.50-meter/product-details.html

het klinkt allemaal alsof dit nou een heel gedoe gaat worden
 

Posted Tue 22 Jan 13 @ 4:25 pm
nou kijk.. wat je moet is het stekkertje van je boxen in een splittert doen die er zo uitziet.



Die stop je in je master tulp in je ddj ergo





Zo dus..
stop daar het stekkertje van je boxen in.

Zodra je dit hebt gedaan ken je met virtual dj muziek afspelen. met een ander geluids programma zoals iTunes of windows mediaplayer gaat dit niet. wil je dat wel dan moet je het stekkertje van je boxe in je laptop doen en de ergo uitschakelen.

hoop dat het nu eindelijk lukt.
 

Posted Wed 23 Jan 13 @ 3:15 am
69%