Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Show us your gear: Waar werk je mee? - Page: 5

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

djtimeuPRO InfinityMember since 2011
Ik draai met een Denon DN-MC 6000 waaraan een macbook pro hangt. Als koptelefoon Pio HDJ-2000 en als lulijzer een Shure SM58. Transport met de udg trolly.
 

Posted Wed 15 Jun 11 @ 7:32 am
ok, maar het topci is show your gear, dus we willen foto's zien :)
 

Posted Thu 16 Jun 11 @ 3:30 am
nice stuff allemaal. ik wil ook wel wat apparatuur kopen en dan gewoon bij kennissen en vrienden wat gaan draaien maar het is allemaal zo duur wat raden jullie aan om mee te beginnen? gewoon een all in one controller of table dingen of nog andere dingen?
 

Posted Sun 26 Jun 11 @ 10:13 am
Lucas, heb je überhaupt iets gelezen op deze site? Begin >>HIER<< eens. 1 van de regels is:
"Stel geen vragen als wat is de beste hardware, of welke controller is beter. Dit is persoonlijk voor iedereen en dit soort vragen kunnen we daarom ook niet beantwoorden." Lees de site eens door. Er worden meer dan genoeg ervaringen gedeeld.
Tot slot: Dit is een show-off topic, geen vragentopic. Houd je aan de onderwerpen, a.u.b.
 

Posted Sun 26 Jun 11 @ 10:35 am
Update: zoals eerder gemeld een beamer gekocht. Zaterdag hebben vrienden (en eigenaar van het restaurant) hun 10-jarige bruiloft gevierd. Mijn cadeautje: avondje muziek. Kon ik mooi de beamer eens uitproberen. Nu alleen m'n scherm nog meenemen de volgende x......
Overigens was ook de mengtafel net uit reparatie: Voor een merk als Allen & Heath bleek de elektronica belachelijk slecht gesoldeerd. Hierdoor kwam op sommige kanalen mijn PFL-signaal vol op de uitgang te staan. Hierdoor is uiteindelijk de effect-unit in de tafel uitgefikt. Perfect opgelost: Tafel is 3 dagen in reparatie geweest en werkt weer als nieuw (en dat voor €90,- aan kosten....)

Programma: zangeres, draaien tussen de blokken, karaoke beschikbaar houden, wat er ook op het pad mag komen....

Hoekje van het podium is voor mij....


Bij gebrek aan het scherm maar een stukje muur uitgezocht voor de video


Uiteraard karaoke (video in dit geval)


Wel de gelegenheid gepakt om te testen hoe de laptop zich zou houden met videoclips. Hiertoe een aantal DIVX-clips op schijf gezet. Dit doet het 2 jr oude beestje zo goed, dat het verschil tussen een slecht gecomprimeerde clip en een goede angstig duidelijk werd.... Met Transitions een paar maal een overgang tussen 2 clips geforceerd (er moeten dan 2 clips tegelijk draaien) en zelfs dat ging goed.Binnenkort de stad maar eens in op zoek naar videocompilaties van clips. Dit werd wel heel erg gewaardeerd. Mocht iemand suggesties hebben (geen DL. liefst hapklaar en divers op DVD of CD) dan hoor ik dat graag.

Later!

(BTW: 03.00 pas de muziek uitgezet. En dat vanaf 19.00.... Was wel geslaagd, denk ik ;) )
 

Posted Wed 29 Jun 11 @ 4:18 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Martin FourS wrote :
Binnenkort de stad maar eens in op zoek naar videocompilaties van clips. Dit werd wel heel erg gewaardeerd. Mocht iemand suggesties hebben (geen DL. liefst hapklaar en divers op DVD of CD) dan hoor ik dat graag.


Wat zoek je precies ?
Video effecten of videoclips ?

Wanneer ik zelf draai heb ik ALTIJD beeld. Het gaat dan om een videoclip of een MP3 waar ik een "video effect" overheen zet.
Die video effects haal ik overal vandaan: bv. gratis via Motionloops (één effect per week) of ik koop ze daar.
Google levert ook veel gratis effects op. Er zijn genoeg aanbieders.

 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 5:28 am
Ik werkte tot dusver meestal met de Numark D2. Dit is de eerste keer dat ik de volledige avond met VDJ heb gewerkt. De D2 levert geen beeld, dus tot dusver geen noodzaak geweest om de hele handel mee te sjouwen.

Met compilaties van clips bedoelde ik meer een soort Top40 in video-vorm. Sonique kan bij mij de rest goed aanvullen, dus aan video-effecten heb ik voorlopig nog geen behoefte.
Ga er wel even een kijkje nemen. Thnx!
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 7:01 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Totally off toppic :)

Martin kijk eens naar de PRomo only DVD's , die worden elke maand uitgebracht met diverse genres,
gebaseerd op de amerikaanse lijsten. (te bestellen via internet)
Ook zijn er genoeg artiesten die hun matriaal op Youtube zetten, meestal volstaat 1 email met de vraag om toestemming om de clip te mogen gebruiken.
Ik heb redelijk wat clips in de afgelopen maanden op die manier binnengehaald ;)
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 7:46 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik zou zeggen in dat geval: Promo Only !
Daar vind je allerlei videoclips die per maand worden uitgebracht op DVD, maar volgens mij ook eventueel te downloaden zijn.
De kwaliteit is hoog en de clips zijn volledig.

Daarnaast zou je ook via digitale TV bv. VH1, TMF (dance, Pure etc.) kunnen opnemen.
Da's goedkoper, al is de kwaliteit dan beeldtechnisch gezien wel "minder" dan de HQ clips van Promo Only.
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 7:47 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Wat een adviezen....
Twee personen die op hetzelfde moment hetzelfde adviseren !
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 7:57 am
Thnx allebei!
Ben nog niet zo'n fan van online aankopen, dus had ik gehoopt op een reguliere platenzaak met keus. Promo Only was me al bekend (hebbie m'n post over de gratis samples en drops gezien? 1 reactie......) Misschien moet ik me maar eens over een drempel duwen....
 

Posted Thu 30 Jun 11 @ 2:53 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Martin FourS wrote :
Ben nog niet zo'n fan van online aankopen, dus had ik gehoopt op een reguliere platenzaak met keus.


Er gaat een wereld voor je open .....

 

Posted Fri 01 Jul 11 @ 2:08 am
Ik werk niet zo zeer met ingewikkelde controllers,
maar meer met >>>>>>>>>>

 

Posted Tue 05 Jul 11 @ 4:59 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Zijn dat je kleindochters ????
 

Posted Tue 05 Jul 11 @ 7:49 am
M'n kleindochters zijn een stuk ouder dan dat, William.
Je bent gewoon jaloers:)
 

Posted Tue 05 Jul 11 @ 8:36 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Achterklein dochters dus.......
 

Posted Tue 05 Jul 11 @ 10:00 am
Idd.
Als ze maar zuipen, William, als ze maar zuipen.................
 

Posted Tue 05 Jul 11 @ 9:19 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ja dat lukt dus wel.
Leuke dames trouwens......
 

Posted Wed 06 Jul 11 @ 1:07 am
BoB-in-zijn-hok:
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 8:13 am
Zoon Bradley verkoopt een "paar" Pitchers Vodka-Lemon!
 

Posted Thu 14 Jul 11 @ 8:16 am
42%