Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Show us your gear: Waar werk je mee? - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

De titel is duidelijk, denk ik. Plaats hier je foto's en omschrijvingen van de controllers, mixers, spelers, enz. welke je gebruikt in combinatie met Virtual DJ.
Graag een omschrijving erbij en je gebruikerservaringen met je gear. Foto's graag resizen naar 800 x 600 om de foto op de pagina te laten passen en de laadtijden van de pagina een beetje schappelijk te houden.

Het plan was er al even om dit topic te starten, maar het ontbrak tot dusver aan goede foto's. Gisteravond een feestje gehad waar ik mijn bereidwillige medewerking aan heb verleend en eindelijk foto's kunnen maken. Deze zijn van net na de technische opbouw, dus zonder aankleding of boot.

Het zenuwcentrum:



Van boven naar beneden:
- Numark CM200USB
- Numark DMC2-controller
- Numark D2 Director

De keuze voor de CM200USB was simpel: Zoals je kunt zien heb ik in deze kist te weinig ruimte om een grotere mixer te plaatsen. Daarnaast heeft de mixer 2 stereo geluidskaarten aan boord welke in VDJ toe te wijzen zijn aan de 2 decks. Voorafluistering gaat via de mixer, dus geen gekonkel met de interne kaart of iets dergelijks. Daarnaast ligt er onder in de kist nog een Maya EX7-geluidskaart met 4 stereo-uitgangen, die ik tegenwoordig standaard gebruik. Ik heb dus een uitwijkmogelijkheid als er een probleem met de Maya mocht zijn.
Alle slijtdelen van Numark (crossfader met faderstart is zo'n deel) is nog goed via Numark te verkrijgen. Dit is voor mij een belangrijke keuze geweest om voor Numark te kiezen zonder meteen een hoofdprijs te betalen voor de apparaten. (Ik ben geen DJ, maar geluidstechneut. Dit komt alleen zo af en toe voorbij)

De DMC2: Ook weer vanwege het formaat van de kist. Redelijk eenvoudige controller waar alles op zit wat ik nodig heb. De DMC2 heeft precies voldoende mogelijkheden om het toetsenbord niet meer aan te hoeven raken. Door keuzetoetsen krijgt de keuzeknop (rotary / push) steeds weer een andere functie, dus kan je ermee browsen en nummers laden (per deck), effecten selecteren en starten, enz. Daarnaast zijn Cue's, keylock, sync, softwarematige audio- en videocrossfade en automix met toegewezen knoppen te bedienen. Display toont artiest en titel, BPM, tijd (lopend of resterend) positie van de pitchslider, enz. Stabiele controller met (vind ik) als enig nadeel dat het een USB-controller is. Je moet dus rekening houden met het feit dat als je de Play-knop indrukt, dat je dit goed doet om de instructie verstuurd te krijgen. Een tikje op de knop wordt vaak niet gezien. Maar ook dat went.....

De D2 heeft niets met VDJ te maken. Is een onafhankelijke mediaspeler met 3 USB-poorten. Deze ondersteunen ook USB Hubs. (gelukkig....) Hieraan hangen een wisselframe ingebouwd in een USB-case, een DVD-ROM-speler in een zelfde USB-case, en een toetsenbordje (dat is de kabel die in de foto hieronder aan de voorzijde eruit hangt) Bovenop is vrij voor een eventuele USB-stick.
Deze speler gebruik ik meestal als speler voor orkestbanden van de artiesten waar ik mee werk. De D2 had bij aanschaf overigens veruit de voorkeur boven de 2500 of de 4500 van Denon vanwege het grotere scherm en de manier waarmee je door je bestanden kunt bladeren.

De voorzijde:



Een Behringer Ultrafex Pro en een Ultramizer Pro. Waarom? Dit setje kan zo aan een versterker worden gehangen. Ik wil alleen graag controle houden over het totaalgeluid in detail. De UltraFex is een processor waarmee je met een paar knoppen het totaalgeluid snel en goed kunt aanpassen. OK, het is geen equalizer, maar de mogelijkheden zijn voldoende om snel aanpassingen te kunnen doen. Erg sterk is de bas-processor. Hiermee kan een gebrek aan laag snel bij te werken en dan niet zoals een toonregeling op de mixer, maar het signaal wordt opnieuw bewerkt. Dit levert een beter en netter laag op dan alleen de mixer.
De Ultramizer Pro is een compressor-Limiter. Ik gebruik hem voornamelijk als limiter zodat de speakers en versterker beschermd zijn tegen grijpgrage handjes die niet van je mixer af kunnen blijven.

De PCs:



HP 9680ED met GB en een 4 GB SD-kaart als "reservegeheugen". Skin (slecht zichtbaar....) is Black Sheep 2. Daarnaast mijn oude laptop met FreeStylerDMX om het (vanavond erg bescheiden) lichtsetje aan te sturen.

Totaalbeeld:



Speakers: Mackie SRM350 V2 (peak 315 W/stuk) en LEM laagspeakers door mij in een stevigere kast gebouwd. (Was een flut-lichtgewicht kastje dat niet stevig genoeg was voor de 500W die het ding kan produceren) Dit is mijn "kleine" set (toch goed voor 1600W max) maar dit was nog te groot voor de zaal (12 x 8 mtr). Ik had een baskast thuis kunnen laten ;)
Licht: 4 x MultiPar, 575 W/stuk aan een ShowTec MultiDim dimmerpack, 2 x ShowTec Firestorm RotoScan, Antari Z1500MK2 rookmachine.

De Bose L1 en de MP3-spelers tegen de muur zijn van een zanger die een uurtje heeft staan zingen.

Uigebreid verhaal maar meer om het idee weer te geven. Begin is gemaakt. Graag hoor en zie ik jullie sets!!
Vragen staat vrij.

Groet,
Martin.
 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 1:00 pm
mooie mobiele set martin, voor het eerst dat ik nu eigenlijk zie wat je gebruikt :).
die processoren van behringer heb ik ook al eens naar zitten kijken, heb me door anderen ook al laten vertellen dat vooral het laag er veel baat bij heeft.



zal mijn setje er ook meteen bij zetten:

geluid:


(Dit is de daadwerkelijke set en geen voorbeeldfoto van internet)



Net verkocht. Pioneer cdj 400-k 2x. Werkt super goed en hoge geluidskwaliteit, echter geen Sync knop,
hiervoor moet dus een andere knop worden opgeofferd. Dit is met andere cdj's niet anders.

Pioneer DJM 700-k. Supergoed mengpaneel, mist wat effecten/filters die de DJM 800 wel heeft,
maar heeft ook wat extra's dat de DJM 800 niet heeft en is een stuk goedkoper.

Technics RP-DH1200 Hoofdtelefoon. Handig vanwege de 90 graden aansluiting.

Decksavers voor alles.

2x Behringer 1030A actieve studio monitors. Hele heldere speakers met voldoende laag,
kunnen behoorlijk hard zonder te vervormen en zijn mild geprijsd, goede KRK imitatie.


Licht:

ik heb enkel Led verlichting, de voordelen zijn:
lange levensduur
weinig warmte
laag energieverbruik

Nadelen zijn:
Lampen zijn niet te vervangen
Relatief weinig lichtopbrengst ten opzichte van een halogeenlamp.

Even snel neergezet in de achterkamer :)
Trussbrug American audio LTS 50T. Leuk voor thuis en kleine feestjes, maar niet stevig genoeg om dagelijks opgebouwd
te worden door vele plastic verbindigsstukken. Ziet er wel professioneel uit.





Showtec par 56 LEd DMX 3x. Erg leuke lamp voor weinig geld, reageren goed op geluid.


JB systems Andromeda. Leuke lamp zonder DMX. reageert goed op geluid. Lichtopbrengst matig (zelfs voor LED)



American DJ agressor. Maakt mooie effecten met een groot spreidingsgebied, goed lichtopbrengst, luidruchtig motortje.
Reageert goed op geluid.



American DJ revo 4 DMX. Super lamp. Erg mooie en diverse effecten. grote lichtopbrengst.echte partymaker.
Heeft wel wat geluid nodig om goed te reageren. In DMX moeilijk aan te sturen door vele partonen.


Antari Z80 rookmachine met draadloze AB. Maakt de effecten beter zichtbaar. Leuk apparaat voor weinig.
In 20 seconde staat het hele huis onder een dik pak witte rook.


Duurt wel een minuut of 8 voor hij inzetbaar is, maar kan vervolgens wel lang doorgaan.
Behuizing kan behoorlijk warm worden.

JB systems Scarab laser. Tja, het is eigenlijk net niets.


Wensen:
DMX controller, maar ben er nog niet uit of ik een paneel wil of software.
Mackie TH15a of SRM 450V2. Weet dat de srm's beter zijn, maar ze zijn ook 2x zo duur.
Goeie stroboscoop met AB of DMX
Echt Laser met minimaal 130mW
CDJ 850 of 900

 

Posted Sun 14 Nov 10 @ 3:17 pm
blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo mensen geen idee hoe je foto's moet uploaden dus doe ik het maar zo.

ik heb de volgende dingen in mijn mobile gear:

Numark dmc2
Numark c3usb mixer
American audio Sdj1 (voor noodgevallen)

2 master audio topkasten (active)
4x par 56 met controller
3x american audio comscan led scanners
1x showtec thunderstrobe 2500
1300 watt huricane rookmachine
pro dj stand tafel
3 meter truss met statieven
1x 100 mw laser van laserworld
1x moving head

dat was het wel zo een beetje denk ik
 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 7:06 am


het is zo simpel, je zou het bijna zelf uitgevonden kunnen hebben :)
als je snel bent kan je nog op het groene bolletje klikken om je post bij te werken
 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 7:10 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Nu ben ik aan de beurt.
Foto's komen dit weekend, want dan heb ik een klusje.

Laptop met natuurlijk VDJ, daaraan de Hercules RMX controller, naar een Numark 200FX (deze destijds gehaald omdat er effecten opzitten die ik nodig had voor mijn karaoke shows). Nog een echte oerdegelijk Beyer Microffoon en als hoofdtelefoon heb ik de Sony MDR-V900
Nu al 12 jaren oud en nog nooit ergens last gehad, totdat ik hem had uitgeleend, moest alleen even een nw jackplug op.

Geluid:
2x Proel Flash topjes 12A
2x Proel Flash Sub 15SA
Geen gedoe met versterkers, gewoon plug and play.
ook nog 2 draadloze microfoons van Shure (setje) van 2x PG 58 met de PG-288 ontvanger.

Licht.
1x Ledpar
1x Mushroom
1x Spiegelbol
1x Rookmachine van Martin
1x Bellenblaas machine
1x Snowbreeze sneeuwmachine
2x Wind-up met 2x 2 meter truss

Een een zelf gemaakt meubel.

en voor thuis nog een Yamaha MG166cx mixer om mijn radio uitzendingen te maken.

 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 1:26 pm
Lekker! Er zit beweging in. Uiteraard zijn de foto's belangrijk. Niet vergeten dus ;)

@Bas: Geen geluid?
Truss ken ik. Ik heb het niet aangedurft vanwege het gewicht van de MultiPars. Dat zijn behuizingen van gegoten aluminium compleet met koelribben. Hang ik er 8 aan, dan durf ik er niet meer onder te staan.... Daarnaast wegen de scanners 3x zoveel, en daar heb ik er ook 4 van. Voor je LED-armaturen is het perfect.
Ben erg benieuwd naar je nieuwe setup. Maar ik heb geduld..... ;)

@Sikko: Ik ben best benieuwd naar de Proel speakers. Ik heb het gezien (Peter Verspuy) maar nog niet gehoord.

Ik miste nog wat in m'n opening: De laptop heeft 4 GB aan boord (was weggevallen)
De rookmachine wordt ook met DMX aangestuurd. De Mackies zijn actief. De baskastjes weer niet. Op de 2e foto kun je rechts onder de versterker met het ienie mini cross-overtje zien.
De wensen: Goed plan. Ik heb niet zoveel op het lijstje staan. Het kistje van de eerste foto is oerdegelijk maar niet handig. Ik wil daar een andere flightcase voor bouwen. Hierbij moeten de CM200, de D2 en de DMC2 in een oplopende gebogen lijn ingebouwd worden. De mixer moet dan voorin komen. Dat gaat nu niet omdat alle aansluitingen (ontwerpfoutje?) aan de achterzijde zitten. Dat neemt nu teveel ruimte in.
Daarachter (dus niet erboven) een plateau waar de laptop op komt. De ruimte daaronder wil ik dan gebruiken voor de schijf, de CD/DVD-ROM-speler en de geluidskaart. Net dekseltje erop, klaar.
Hetzelfde voor de licht-laptop. Kan simpeler, daar hoeft alleen de laptop en de USB-DMX-interface in.

Over anderhalve week zal ik weer eens een update plaatsen. We gaan met een ploegje zangers en zangeressen een avondje oefenen. Is met ander geluid en iets meer apparatuur..... Uiteraard met foto's.

 

Posted Mon 15 Nov 10 @ 3:02 pm
nee martin, geen geluid, moet ik nog hebben, voor thuis wel 2 monitoren die hard genoeg kunnen.
en wat betreft de truss, goede inschatting van je geweest, ik vind de agressor op de Tbar al discutabel. voor 100 euro best leuk, maar veel te fragiel voor het echte werk, zeg maar.
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 9:00 am
Is het mogelijk dat enkel Pro-users foto's kunnen uploaden?
 

Posted Tue 16 Nov 10 @ 5:29 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
@Martin,

Op advies van een goede vriend die een webshop heeft in licht en geluid en heel erg kritisch is qua geluid (en ik ook) zei hij tegen mij dat wanneer ik iets nieuws zou willen eens moest kijken naar de proel flash serie. Hiervoor had ik een DAP Soundmate MKII (actief). die had ik gehoord bij de Importeur Highlite op een demo dag.. dat klonk ook erg goed, maar wilde wat anders. Wilde ook graag topjes actief voor kleinere klusjes. Dus toevallig op marktplaats deze proel set gevonden (nieuw kon ik niet betalen).
Niet 1x gehoord maar op het advies afgegaan van mijn kameraad... eenmaal thuisgekomen opebouwd ...
en toen......HEMELS wat een geluid...... strakke bas... geen vervorming....en super mid/hoog...
Deze week meegegeven aan een andere kameraad voor een kleine circus voorstelling. (alleen 2 topjes).. hij belde mij... Wat gaan die dingen hard...en zonder vervorming..
Kijk dat moet je hebben. als het hard moet.. kan ie hard...

Zeker de moeite waard om ze eens te beluisteren.. deze week een laser besteld. dat spul wordt ook steeds goedkoper.
een zgn 4 beam... 2x rood 2x groen.. foto's zet ik hier wel even op..

 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 2:46 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
Even een slechte foto tussendoor
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 6:30 am
DJ Ouistiti wrote :
Is het mogelijk dat enkel Pro-users foto's kunnen uploaden?



dat zou best eens kunnen nlu's kunnen het in ieder geval zeker niet

als je iets leuks hebt kan je me mailen, dan zet ik het er voor je op (zie PM)
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 9:25 am
Zal ik ook even mijn setje toevoegen!

Dit is mijn setup zoals ik m nu heb:



meer foto's

Ik gebruik mn macbook dus aangesloten op mijn flightcase. In de flightcase zit een USB Hub waar de Hercules en de CDJ850's op aangesloten zijn. Met wat kunst en vliegwerk heb ik alles werkend weten te krijgen en nu heb ik dus via VDJ 4 werkende decks... Works like a charm!
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 12:35 pm
blepsPRO InfinityMember since 2010

mijn set up
alleen nog zonder de
laser 100MW green
thunderstrobe 2500
en de hurricane 1300
 

Posted Wed 17 Nov 10 @ 3:18 pm
Kijk, zo zie ik ze graag: clean, simpel en effectief. Nette set!

Zoals gemeld heb ik gisteravond een avondje met bevriende zangers en zangeressen gedaan. Lekker ongedwongen, geen verplichtingen en vooral geen bezopen publiek :)
Hierbij van de hoofdset en de speakers een paar plaatjes gemaakt. Wel confronterend, want een aantal dingetjes moeten toch ook eens in een kistje (mijn draadloze mic's, bijvoorbeeld)

Opgebouwd:



Van boven naar beneden:
2x Shure SM86. Kleine zusje van de Beta 87, maar minder gevoelig voor rondzingen vanwege de opnamekarakteristiek.
1x Beta58
2x Tascam MD350
Allen & Heath MixWizard II met 16 monokanalen. Wereldtafel. De volgende (mocht dat ooit nodig zijn) wordt weer een A&H
2x Behringer dubbele compressor/limiter, in totaal dus voor 4 microfoonkanalen. (of een basgitaar, een kickdrum, enz)
Dezelfde Behringer processor als in de kleine kist op de bovenste foto
Sennheiser GWII in-ear monitoring
Yamaha 900-serie reverb (galm)
Roland echo
Homebrew MP3-speler waar dezelfde harde schijf in gaat als in de D2-director. Makkelijk als je alleen een achtergrondmuziekje moet hebben
2x 31 bands EQ voor de monitoring
2x 31 bands EQ voor de set. Is de electronische uitvoering van Behringer. Zit een realtime analyzer ingebouwd waar een meetmicrofoon op kan worden aangesloten. Hiermee kun je de akoestiek van de zaal meten en de analyzer de EQ in laten stellen. En dat werkt ook nog ;)

Kist is zelf ontworpen en gebouwd. Uitgangspunt was, dat de zaak volledig in een stationwagen moet passen. Het moet dus compact blijven maar wel alle toeters en bellen hebben. Dus achter de tekentafel en na 6 mislukte een geslaagd ontwerp. De truc:

Klap de MD-spelers omhoog:



Klap het deksel met de MD-spelers erin dicht:


Het voorste deel kan nog omhoog, zodat faders en spelers te bedienen zijn als je buiten staat en het weer slaat om. (of op een studentenfeest, waar het regelmatig bier regent.....)

Deksel dicht, klep erop en wegwezen!!



Ook de speakers komen uit eigen keuken:

Front:


en rear:


Kastontwerp is van Beyma en berekend op een Beyma 15" laagspeaker. Zit er ook in, aangevuld met een Eightteen Sound hogetonendriver. Laagweergave begint bij......; 38Hz!! Ik heb bij deze speakers dus vrijwel nooit een sub nodig. Als ik me uit wil sloven kan ik er 4 neerzetten en daarmee ruim 2 kW geluid. Ze zijn niet klein: De hoogte van de speaker is 82 cm.
Door het eigen ontwerp van de crossovers heb ik bereikt dat deze speakers niet op 10 mtr afstand in elkaar kakken maar dat het geluid echt ver draagt. Een soort mini longthrow set dus. Alleen buiten heb ik wat extra body nodig, maar ik heb in de loods nog 4 kasten met elk 2x 18" JBL liggen. Dat komt dus ook wel goed.

Nu nog eens kijken of ik de volledige lichtset op foto kan krijgen.......

Later!!
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 8:39 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Sat 27 Nov 10 @ 10:27 am
@ Martin, heel erg ingenieus en ik ben echt (geen :D) onder de indruk, maar eh dit eh ....................

\"Deksel dicht, klep erop en wegwezen!!\"

en ...................

\"Nu nog eens kijken of ik de volledige lichtset op foto kan krijgen.......\"

hoe doe je dat? Heb je 2 man personeel en een 6 x 6 voor de deur?

 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 3:17 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik zie dat DjGreet alles "in de woonkamer" heeft staan.....
Ik denk dat, wanneer ik dat zou gaan voorstellen bij mijn vrouw, ik in de garage kon gaan wonen.
 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 3:36 am
@DjGreet: Nette oplossing met de pootjes onder de controllers. Zeker omdat het zichtwerk is. Kun je de hele plaat nu zo oppakken en in de auto schuiven of moet je het dan overpakken in flightcases? (Als je überhaupt op locatie werkt natuurlijk....)

@William: Zolang je garage goed geïsoleerd en verwarmd is....

@Bob: Nope. Vrijwel altijd alleen. Zoals gezegd moet de set in een stationwagen passen. (Volvo 245) Uiteraard lukt dat niet met een dubbele speakerset en volledig licht. Dan huur ik er een aanhangwagen bij.
Wel is het zo, dat als ik echt iets groots heb (een band buiten o.i.d.) ik een vriend vraag me een dag te helpen. Een band volledig versterken is een flinke klus (een beetje drumstel krijgt al 8 microfoons) en dan ben ik alleen veel te lang bezig met opbouwen en afbreken. De basisset (zoals op bovenstaande foto's) staat met 15 minuten opgebouwd. De blauwe kist krijgt 230 V, 2 signaalkabels naar de versterker en de kabels naar de boxen. Klaar is Klara.

 

Posted Sun 28 Nov 10 @ 7:22 am
sikko03PRO InfinityMember since 2008
@ DJGreet: WOW!!! wat ziet dat er gelikt uit. (interieur van je huis ook)!!!

Gisteren overgenomen: 2x draadloos shure Beta58 1x sennheiser headset ew100 en martin: een kistjes waar je mic's in kunnen.
(Nieuwprijs 45 euro). kun je ze ook niet laten slingeren.
heb nu 4x draadloos is altijd wel lekker en een headsetjes voor apresski dingen.
dit weekend weer een I love 80 en 90 feestje.. wordt wel weer gezellig.
wordt ook weer tijd voor wat foto's

grzzz
 

Posted Wed 01 Dec 10 @ 4:12 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ik laat altijd volledige discobars zetten en sluit mijn laptop + denon controllers aan op de discobars.
Machine en nuo5 gaan nooit de deur uit.
merci al vast.


groetjes
Dimitri
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 4:48 am
8%