Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Show us your gear: Waar werk je mee? - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hierbij mijn DJ-booth. 2 x Pioneer Cdj-2000 + Pioneer Djm-800 in combinatie met Virtual DJ met Pioneer Pro skin op locatie.

Dj-booth set opgesteld in mijn studio. 3 x Pioneer Cdj-2000 + Pioneer Djm-800 in combinatie met Virtual DJ met Pioneer Pro skin en M-Audio monitors BX-8A.

Grts DJ FRANK Belgium
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 12:27 am
ziet er strak uit frank, is het probleem met het jog wheel display in combinatie met vdj al opgelost?
 

Posted Thu 09 Dec 10 @ 4:58 am
moet je al enkele posts gezet hebben mss om foto's te kunnen oploaden?
wil hier foto's oploaden van men gear en dat lukt niet :-s

gr
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:33 am
Je moet je VDJ registreren om foto's te kunnen plaatsen.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:40 am
Je moet je VDJ registreren om foto's te kunnen plaatsen.

dat stond hier al op deze laptop toen ik hem gekocht heb, kun je dat ergens terugvinden?
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:53 am
Heb je die laptop incl. VDJ miss 2e hands gekocht?
Dan vrees ik dat er weinig aan te doen is.
Het serial hoort bij de originele gebruiker en is niet "ergens terug te vinden". Alleen in de persoonlijke files van user # 1.
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 12:41 pm
n.b. Ik heb geen recente foto's van m'n dj-hok aangezien het seizoen al afgelopen was toen Martin met dit idee kwam.



Hoe het ook kan:

BoB's disco:
Dit is de opstelling van een disco-baas die zelf draait én tevens de mensen bedient. Ik wil er even bij vertellen dat ik in de jaren 80, 90 en begin 2000 gewoon full time met vinyl en CD draaide.
Met VDJ begonnen we pas in 2005.
Eigenlijk uit noodzaak: in 2005 kregen we er een 2e tent bij en mijn vrouw was de enige die ik kon vertrouwen om zowel zelfstandig de bar te runnen,als met geld om te gaan, als ook goeie muziek te draaien. Dat concept, muziek op automix en de baas/bazin achter de bar, nam ik in de BoB's spoedig over.

Packard Bell (ja, Martin, ik weet het! Intussen nieuw model, óók PB!) als main laptop, oude Sony Vaio als back-up. Deze laatste nog met XP en heeft een printer aangesloten die het alleen op XP nog goed doet. Handig voor het printen van drankbonnetjes als Beachmasters.nl en Jongerentravel.be plotseling 100 gasten meeslepen ipv de aangekondigde 48.

Behringer mengpaneel (inmiddels vervangen door de nieuwe digitale DDM4000),
met inputs voor 2 laptops, 1 iPod, 2 VCRs/DVD spelers. Die oeroude video recorders, waar ik in de 90-er jaren MTV clips op draaide, dienen nu hoofdzakelijk als omvormers voor de DVD spelers en TV aansluitingen naar de TV toestellen, waarvan er zo'n 20 stuk in de zaal hangen. In het algemeen loopt daar een Tom&Jerry DVD- dat is “typisch BoB's”.. Indien gewenst kunnen we voetballen kijken. Echter, meestal doen we dat “boven” in de Crazy Daizy, waar een beamer en groot scherm hangen.
Outputs: dansvloer, bar gedeelte en dj-monitors, 4 versterkers, 1 cross-over, 3 EQs. 4 JBLs in het bargedeelte, 4 op de dancefloor en 2 voor de DJ aan de ándere (dansvloer) kant van het glas (het lawaai is dusdanig dat die laatste 2 hard nodig zijn want ik bedien direct naast het DJ-hok en zo hoor ik of VDJ zich netjes gedraagt!)

Crazy Daizy discoBar:


Mrs. Bob voor haar VDJ installatie. Behringer mengpaneel, inputs voor VDJ, iPod, karaoke en regulaire TV..
Outputs 3 EQs, 2 versterkers, 2 joekels van speakers op de dansvloer en 2 kleintes boven de ingang.
Op de dansvloer hangen beamer en screen: hier doen we iedere vrijdag karaoke en kijken voetballen.
Het WK 2010 trok aardig wat gasten, vooral de laatste zaterdag en zondagavond met te weinig personeel voor een over-stampvolle en super-dorstige zaak! Ons reserve personeel voor drukke avonden komt uit het hotel en daar moeten ze zelf tot 22.00h werken. Dat schiet niet op als een voetbalwedstrijd om 20.30h begint.



De karaoke set is een klein Hard Disk/Computertje. Hebben we uit de Filipijnen meegesleept. Functioneert uitstekend, goed geluid, grote keuze uit songs, alles Engels dus we krijgen geen ruzie tussen Duitsers, Nederlanders en Belgen!
2 mikes met remote control. Dat laatste blijkt een groot nadeel te zijn aangezien onze aardig beschonken gasten er gewild of ongewild op drukken en er vreemde dingen gebeuren. Intussen hebben we de mikes in bubble plastic en tapes gewikkeld!
Daarnaast staat de iPod voor “instant music” als de zaak opengaat, en laptop en VDJ nog warm moeten draaien. Is tevens geschikt als back-up geluidsbron zou er iets met VDJ of de laptop aan de hand zijn.
In de drukke tijden stromen de mensen naar binnen op het moment dat ik om 21.15h de deur opengooi. Dan is het handig meteen muziek te hebben.(daarna open ik de BoB\'s om 21.30h – naar boven, naar beneden, up n' down, stress stress stress!)

Hieronder een voorbeeldje van de stress die ik heb!

 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 4:38 pm
Het idee was er al eerder, maar m'n camera produceerde waardeloze foto's. Ben wezen experimenteren met m'n instellingen waar ik lekker af had moeten blijven... En uiteraard begin je het topic pass als je zelf ook foto's kan plaatsen.

Machtig, Bob. Imposante show-off. (Voor de mede-lezers, ik heb een aangeleerde afkeer van Packard-Bell.....) Wil het echt nog wel eens live komen bekijken (wat best lastig is als overtuigd single met een eigen huis en een eigen bedrijf, waarvan de fiscus vindt dat ik jaarlijks mijn bijdrage aan de staatskas mag doen van m'n vakantiecenten.....)
Knopjes op microfoons zijn altijd een issue geweest. Ik heb een paar jaar talentenjachten gedaan, waarbij de nerveuze kandidaten altijd met de microfoon stonden te spelen tijdens het aanhoren van het jurycommentaar. Een paar keer de Beta58 door je handen laten schuiven en het werd ineens erg stil in de zaal.... (microfoon uit. Schuifschakelaars.)
Vraagje uit interesse: Hoe lang gaan jouw Behringer tafels al mee?
Vwb de laatste foto: wat een rotleven heb je toch.....
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 5:12 pm
Martin FourS wrote :
Vraagje uit interesse: Hoe lang gaan jouw Behringer tafels al mee?


In beide zaken zijn ze drie seizoenen meegegaan, 2006-07-08. In 2009 vernieuwd, ik heb de duurdere versie "beneden", Mrs Bob heeft de "eenvoudigere" uitvoering, DJX750 of zo iets. Deze nieuwe modellen zijn zwart en "verticaal" als je begrijpt wat ik bedoel, in tegenstelling tot de oudere 19 inch die "horizontaal" waren. Ik ben er erg tevreden mee en qua prijs vs kwaliteit niet te slaan.
In het verleden werkte ik met mengpanelen die duizenden toenmalige guldens kostten (bv Rodec) - ze gaan miss ietsje langer mee, maar het geluid is er niet echt beter op. (in tegendeel lijkt wel, maar dat kan aan de digitale verbeteringen liggen......................)
 

Posted Sun 12 Dec 10 @ 6:34 pm
-
Martin FourS wrote :
Wil het echt nog wel eens live komen bekijken (wat best lastig is als overtuigd single met een eigen huis en een eigen bedrijf, waarvan de fiscus vindt dat ik jaarlijks mijn bijdrage aan de staatskas mag doen van m\'n vakantiecenten.....)


Je zou er een soort "betaalde vakantie" van kunnen maken - op de zaterdagavonden (zaterdag is aankomstdag) hebben we altijd grote groepen "ter kennismaking" en altijd personeelstekort.
Verder, als Gigi d'Agostino in de Menfis Disco draait zou jij als tegenpool in de BoB's als guest dj kunnen optreden. Ik plak dan posters van je aan de muur en stuur meisjes op rolschatsen in mini-rokjes met Martin-4-S-flyers de straat op. Dat moet lukken en de fiscus hoeft hier niets van te weten................

 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 4:57 am
als martin komt staat gigi voor een lege zaal :)
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 8:54 am
Als Gigi komt staat Martin in Menfis..... ;)
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 11:43 am
Geintje.....
Ik heb 14 jaar geleden voor het laatst vakantie gehad dus het mag wel weer eens. Het is altijd leuk om bij bekenden aan te wippen (ook al is het dan van een forum) als je er dan eens een week of wat tussenuit piept. Ben in maart van dit jaar een weekendje naar Texel geweest om met andere forumleden (ander forum) een weekendje op te trekken. Was best leuk, voor herhaling vatbaar en altijd goed de koppen achter de vaak onzinnige berichten te leren kennen. De markt is slap op het moment, dus: Wie weet.... :)
 

Posted Mon 13 Dec 10 @ 11:49 am
Gisteren big party gehad voor 550 man.
Geheel thema maffia, echt supercool.
Dit is mijn setup...


2 xCDJ2000
2 xCDJ 850
1 xDJm800
Laptop HP 9595 + HP 4040
Natuurlijk VDJ 7.2
Geluid 2x Soundprojects, 2x Lem D400 en 1x Peavey alles actief.




 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 6:03 am
he richard, mooi spul, vind je dat die 2000's nog voordelen hebben boven de 850's als je met vdj werkt (behalve het gekantekde scherm)
 

Posted Sun 19 Dec 10 @ 8:02 am
Ik gebruik dit gedeelte erg veel,



Dat mis ik op de 850's

Maar de 850's staan er meer als backup bij, mocht VDJ crashen, wat overigens zelden voorkomt!!

Ik was trouwens de koptelefoon vergeten te vermelden, het is de Pioneer HDJ 1000.
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 3:21 am
maar in vdj werken de hotcue's toch anders dan losstaand, hoe gebruik je ze in vdj dan? je kan er enkel 3 cue punten mee maken in 1 nummer toch?
 

Posted Mon 20 Dec 10 @ 4:28 am
Ok hier mijn set up

2 flightcases op wielen waar alles ingebouwd zit
Case 1 Dateq mixer Flatscreen en PC, onder in de flightcase gaan voor transport mee 6 balkjes van 1 meter met elk 4 par36 spots en 4 x bat2
Case 2 lichtsturing flatscreen en PC onder in de flightcase 6 balkjes van 1 meter met elk 4 x par36 spots
Fohhn geluidsset active tops 2 x XT 33 en 2 x XS4 sub
2 standaards met 6 meter truss (kan tot 12 meter gaan) backdrop blauw of wit, videoscherm, spiegelbollen, angestraald met DMX colorspots
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 7:48 am
johansPRO InfinityMember since 2005
check mijn VDJ homepage voor wat foto's.
Doe max.10 feestjes per jaar. puur uit hobby.
 

Posted Tue 21 Dec 10 @ 2:49 pm
Hey mensen. dit is mijn gear.

VDJ

2x Numark ICDX
numark DM 1050

Technics RP DH 1200
JBL PRX 535 2x

& last but not least:
DBX drive rack




ik ben van plan om uit te breiden maar geen id waar mee. enkele sugesties zijn welkom.

CDJ,s ?

een DJM misschien?

wat vinden jullie
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 3:28 pm
17%