Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De zoektocht gaat verder ..... Native Instruments - Audio 8 DJ - Page: 3

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

wilbergPRO InfinityMember since 2009
dat heb ik dus ook geprobeerd met die SD kaart....
Vergeet het maar, krijg 'm niet eens geformateerd.
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 11:41 am
Waarom 16 GB? Dat ga je nooit gebruiken, tenzij je 4 DVD's scherp wilt zetten.... :)
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 12:50 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik had nog een 2 GB schijf liggen. Die werkt ook.
Daar ga ik eerst maar eens mee werken en kijken of het beter loopt.
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 2:55 pm
blepsPRO InfinityMember since 2010
hallo,

ik heb een audio dj4
en heb ook last van ''dropouts''
al gevonden waar het aan ligt?
 

Posted Tue 04 Jan 11 @ 3:26 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Die dropouts zijn bij mij "verdwenen".
Ik / een vriend die mijn apparatuur had geleend werd alleen geconfronteerd met het feit dat de apparatuur vastliep....

Ga er maar van uit dat het NIET aan je geluidskaart ligt maar aan de rest van je PC / Laptop.
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 4:04 am
blepsPRO InfinityMember since 2010
ik denk dat het aan windows 7 ligt want op mijn oude laptop met xp deed hij het gewoon goed
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 4:23 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Zou kunnen.
Ik werk echter ook met Windows 7.

Heb je Windows 7 geinstalleerd op een "schone" PC of via een update ?
Gebruik je de meeste recente drivers, heb je de BIOS geflasht .....
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 5:10 am
blepsPRO InfinityMember since 2010
bios geflasht???

het is een nieuwe latop van 2 weken oud waar windows 7 al op stond
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 5:48 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat zegt dus helemaal niets.
Loop eens al je drivers na, gooi alle rotzooi die je niet nodig hebt eraf (onnodige software), installeer Windows 7 desnoods helemaal opnieuw op een "schone" laptop.
Ik had het ook met de mijne. Op de kant-en-klare laptop stond allerlei spul voorgeinstalleerd. Dus ook programma's die ik niet nodig heb/had.
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 3:31 pm
+ probeer de vorige editie van de drivers eens, de recentsten geven bij mij ook problemen.
 

Posted Wed 05 Jan 11 @ 3:54 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik begin langzaam maar zeker nu toch echt "gestoord" te worden.
Zaterdag mag ik weer eens eeen avondje draaien en ik dacht: "Laat ik eens even controleren of alles nog wel goed werkt".....
NIET DUS !!!!

Om de havenklap storingen en gekraak.
Latency checker slaat ongeveer op tilt met pieken tot 32000 !!!

Wanneer ik op de "oude" manier de boel aansluit (dus via de geluidskaart van de XPonent) heb ik niet tot nauwelijks dropouts en kan ik gewoon draaien. Met de Native Instruments aangesloten kan ik het vergeten.

Wat kan ik nu het beste gaan doen ?
Laptop het raam uit ?
VDJ dan maar opgeven..... (ik dacht het niet)
 

Posted Mon 31 Jan 11 @ 4:03 am
als je het alleen op die laptop hebt gooi hem dan het raam uit, geeft me dan eerst even je adres, dan vang ik hem op :)

gezien je met je vorige kaart ook al problemen had zou je bijna gaan denken dat het niet aan de geluidskaart kan liggen.

jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen anders had je hem aan mijn laptop mogen hangen voor de vergelijking.

ik zou het gewoon eens proberen op een vergelijkbare laptop van iemand anders.
 

Posted Mon 31 Jan 11 @ 10:18 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik ben inmiddels aan het hobby-en geweest en heb het één en ander uitgevinkt via MSCONFIG.
Daarnaast heb ik ook de prestaties aangepast en nog wat settings veranderd.

Latency checker staat aan en VDJ draait nu "volle bak" nonstop.
Dat wil zeggen: in beide decks draait een Ben Liebrand Grandmix (in MP3 formaat) van dik een uur. Daar staat een zware Visual overheen (dus beeld en geluid).
Het beeld wordt dus gemixt.
Ik heb mijn externe HD geformatteerd en alle videoclips, MP3's en visual opnieuw erop gezet.
Database is opnieuw aangemaakt.
Laat maar werken die laptop. Ik ben benieuwd hoe het loopt.

s.waterreus wrote :
jammer dat we niet wat dichter bij elkaar wonen anders had je hem aan mijn laptop mogen hangen voor de vergelijking.


Wie weet maak ik nog wel gebruik van je "aanbod" en kom ik een keer je kant op. Ik heb wel kilometers over voor een goed werkend systeem.
 

Posted Mon 31 Jan 11 @ 1:53 pm
wilberg wrote :
Wie weet maak ik nog wel gebruik van je "aanbod" en kom ik een keer je kant op. Ik heb wel kilometers over voor een goed werkend systeem.


is goed hoor, ben nu druk met mijn verhuizing, maar dat is half februari wel klaar ( hoop ik).

heb je ook al services uitgezet die je niet nodig hebt zoasl firewall, security center, auto defrag enzo?



je kan trouwens ook eens kijken of je hier wat aan hebt, dit programmatje kan kijken waar je pc het zwaar heeft.

http://resplendence.com/latencymon
 

Posted Mon 31 Jan 11 @ 2:44 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik zal dat programma eens laten draaien.

Gisterenavond ongeveer 3 uur nonstop gedraaid zonder problemen.
Mijn eerste inschatting is dat het "verhogen van de prestaties" van mijn laptop (kost wel meer energie) en het feit dat ik via "de instellingen voor prestaties" (te bereiken via "Systeem / De weergave en prestaties van windows aanpassen") aanpassingen heb gedaan, ervoor gezorgd heeft dat de latency pieken nu veel lager zijn én binnen 1000 blijven.

Ik heb binnen het laatst genoemde (ontdekt via google) de settings veranderd in:
Visuele effecten: De beste prestaties.
Processorgebruik: Achtergrondservices.

Ik laat nog niet de harmonie en de dansmariekes door de straten gaan, maar vooralsnog "lijkt" het nu in orde.
Wordt vervolgd, want mijn Acer mag nu (de aankomende avonden) laten zien wat hij kan.
 

Posted Tue 01 Feb 11 @ 2:28 am
Wow! Niemand eerder over gehad? Sowieso alle prestatielevels op maximaal. ik neem aan dat je niet op de accu staat te draaien (is echt niet handig) dus als hij aan de adapter hangt, zou je je helemaal niet druk moeten maken om energieverbruik. Dus bij 230V-gebruik alles in Energie-instellingen op maximaal. Geen schijf uit na een half uur, niet de processor op standje zuinig, geen video die op halve kracht werkt en geen screensaver na 10 minuten.
 

Posted Tue 01 Feb 11 @ 6:45 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Sterker nog...... de accu staat uit !
Inderdaad: Alles op maximaal.
Geen screensavers e.d.
Beeldschermen, slaapstand etc. springt "nooit" aan.
 

Posted Tue 01 Feb 11 @ 7:06 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb mijn laptop enkele uren "volle bak" nonstop laten draaien met "latency checker" op de achtergrond.
Na enkele uren blijkt dat het geluid kraakt en ik een vijftal keer een USB error heb gehad (volgens het ASIO control Panel van mijn NI Audio 8 DJ). Daarnaast bespeur ik ook dat de latency checker vrij stabiele waardes aangeeft, maar dat ik wel te maken heb met een piek / meerdere pieken van 112000...... Da's dus géén goed nieuws.

Gisterenmiddag heb ik dus maar rigoreuze maatregelen genomen: Schone installatie Windows 7, videokaartdriver geinstalleerd, , driver NI Audio 8 DJ, driver M-Audio XPonent, VDJ opnieuw installeren, onboard soundcard uit, PING apparaten uit (WiFi, LAN, Bluetooth, etc.), MS Config: programma's uit die ik niet gebruik én draaien met die handel......

Volle bak de hele nacht laten draaien:
Géén USB errors gehad.
Hoogste latencypiek is ongeveer 2200. Dat is nog te hoog, maar levert géén probleem op.
Geen krakend geluid meer.
Ik moet nog (en dat merk ik nu tijdens het schrijven) één aanpassing maken, maar daarvoor moet ik even terug in dit forum. Het gaat om een setting aanpassen die te maken heeft met mijn NVidia videokaart.
Dat ga ik nog doen.
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 7:28 am
vergeet de services niet uit te zetten die je niet perse nodig hebt.

op het keyboard combinatietoest windows(tussen ctrl en alt) +r

dan commando services.msc opgeven


in het nieuwe scherm de service selecteren die je wilt uitschakelen en er dubbel op klikken


in het nieuwe scherm klikken op stop en kiezen voor disabled in het drop doen balkje


de service staat nu uit en wordt ook niet herstart niet meer opgestart.
klik apply en ok

services die zonder probleem uit kunnen zijn in ieder geval

firewall
security center
superfetch
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 8:23 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Je moet ook eens de oudere driver proberen van audio 8.
Met de laatste nieuwe driver van audio 8 deugt niet echt je moet maar eens naar het forum gaan van native instruments.
Heb een nieuwe laptop gekocht en heb zo wat rariteiten gehad die jij hebt gehad.
Draai nu met oudere driver en alles loopt smood.
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 1:42 pm
79%