Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De zoektocht gaat verder ..... Native Instruments - Audio 8 DJ - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

wilbergPRO InfinityMember since 2009
Na vertwijfelde pogingen gedaan te hebben met een M-Audio Fast Track Pro...... kijk ik toch maar verder.
Ik stuit op goede verhalen over een Native Instruments - Audio 8 DJ.
Iemand hier ervaringen mee ?

Ik wil deze eventueel aanschaffen en gebruiken i.c.m. mijn M-Audio XPonent controller.
 

Posted Sun 07 Nov 10 @ 4:47 am
Ziet er goed uit. Ik ken hem verder niet, maar je mag toch met enige zekerheid zeggen dat je een kwaliteitskaart koopt.
Ben wel benieuwd hoe dit bij jou werkt.
 

Posted Sun 07 Nov 10 @ 12:49 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ook dat zal wel niet werken.......
 

Posted Sun 07 Nov 10 @ 1:26 pm
Optimist....
Ik zou wel proberen met de verkoper (winkelier of particulier) overeen te komen dat je het desnoods ter plelkke uitprobeert voordat je weer met een miskoop naar huis gaat. Hobbies moeten leuk blijven..... ;)
 

Posted Sun 07 Nov 10 @ 6:54 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Och een beetje investeren in iets is ook altijd leuk. Vooral wanneer het dan ook werkt.
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 2:05 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Beste Wilberg,


Audio 8 werkt gewoon gaaf man.
Heb hem nu juist 1 jaar.

je kan er me producen, 4 time code decks mee sturen, of 3 decks 2 deck 1en 2 en derde lijn sampler en zo...
Kost wat geld maar verdien je zo weer terug.
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 9:03 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Kijk daar heb ik wat aan.
Die zal (hopelijk) zelfs ik dan wel aan de praat krijgen.....
 

Posted Mon 08 Nov 10 @ 2:01 pm
Heb die kaart al 2 jaar. Ik heb er nog geen problemen mee gehad en werkt héél erg goed. :)
 

Posted Tue 09 Nov 10 @ 10:16 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Alle positieve reacties hebben me doen besluiten het apparaat aan te schaffen.
Als het goed is krijg ik 'm dit weekend binnen.
(Inmiddels is de M-Audio Fast Track Pro verkocht)
 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 2:17 pm
wilberg wrote :
(Inmiddels is de M-Audio Fast Track Pro verkocht)

Als je nu geen boze reacties krijgt van de nieuwe eigenaar, ga je je dan nog eens achter je oren krabben........?
Houd ons een beetje op de hoogte als je wilt. Ik ben eigenlijk best benieuwd.
 

Posted Thu 11 Nov 10 @ 4:09 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Even voor alle duidelijkheid: Ik ga ervan uit dat de koper (die 'm inmiddels opgehaald heeft) tot in de lengte der dagen gelukkig zal zijn met de Fast Track. Ik was dat niet.
Ik ben er ook van overtuigd dat dat waarschijnlijk ook aan mezelf lag......

Ik houd je op de hoogte.
 

Posted Fri 12 Nov 10 @ 2:28 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb inmiddels de Audio 8 DJ in bezit.
Drivers geinstalleerd, aangesloten en werken.....
Niet te geloven: Iets doet het meteen.

Nog wel niet helemaal goed, maar dat komt wel (hoop ik)
Soms hapert het geluid. Dat wil zeggen dat alles even stopt (ook het beeld op mijn laptop staat stil) en dan weer vrolijk verder gaat.
Dat moet er nog wel "uit"
 

Posted Thu 18 Nov 10 @ 2:52 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
wilberg wrote :
Nog wel niet helemaal goed, maar dat komt wel (hoop ik)
Soms hapert het geluid. Dat wil zeggen dat alles even stopt (ook het beeld op mijn laptop staat stil) en dan weer vrolijk verder gaat.
Dat moet er nog wel "uit"


Dat is er nog niet "uit".
Ik heb de interne geluidskaart van mijn laptop reeds uitgeschakeld... geen verschil.
Kan het misschien aan de controller liggen ? Dat wil zeggen de driver hiervan (XPonent van M-Audio) i.c.m. de driver van de NI - Audio 8 DJ ?
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 6:58 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Het "uitzetten" van mijn controller, maakt géén verschil.
Het haperen blijft !
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 7:05 am
latency verhogen william
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 7:38 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
In VDJ alle soundcardsettings gprobeerd, met zowel "safe mode" aangevinkt als uitgevinkt....
Haperen blijft !
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 8:58 am
je hebt waarschijnlijk ook nog een latency settingscherm in de driver van de audio kaart zelf, verstopt in een logo op de taakbalk of in start/programma 's. het kan ook nog staan inder de audio eigenschappen in windows zelf


EDIT

heb de laatste driver even gedownload en het staat hier:







aan de rechterkant van het config scherm staat de latency settings
 

Posted Sun 05 Dec 10 @ 9:26 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Dat heb ik dus ook ontdekt.
Toen ik ermee wilde gaan experimenteren stond Sinterklaas op de deurmat......
Wordt vervolgd !
 

Posted Mon 06 Dec 10 @ 1:50 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
De sint is vertrokken en ik ben aan het experimenteren geslagen met allerlei Latency instellingen.
Het "haperen" krijg ik er echter niet uit.

Via de site van Native Instruments en de Trouble Shooting Guide die ik daar heb opgespoord, heb ik het "tooltje" DPC Latency Checker gedownload. Dit meet de latencypieken die, wanneer ze te hoog zijn, de zgn. haperingen / "dropouts" veroorzaken.
Als advies wordt gegeven om "allerlei zaken" als modem, USB contollers, interne geluidkaarten e.d. in Apparaatbeheer uit te schakelen (één voor één) om er zo achter te komen WAT de Latencypieken veroorzaakt.....

Ik haak nu effe af !!
Dit groeit me boven de pet, want hier houdt mijn kennis op !
 

Posted Tue 07 Dec 10 @ 5:49 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Toch maar "gewoon" aan het experimenteren geslagen én één voor één het modem, ethernetkaart, WLAN e.d. "uitgezet".
De pieken blijven bestaan.

In de troubleshooting guide van de audio 8 DJ kom ik echter wel iets interessants tegen:

Avoid Shared MemoryIn general it is not recommended to use laptops with shared-memory graphic cards. A shared-memory graphic card accesses to the same memory as the CPU. Other graphic cards have their own memory, so that the main memory is reserved to the processing of audio. You want memory and processing power available for your audio project. Other names for the same technology are TurboCaching or Hypermemory, for example.
zie: http://www.native-instruments.com/knowledge/questions/881/NI+Audio+Interfaces+Troubleshooting+Guide+(PC)

Alle andere info die ik tegenkom "wijzen" allen in de richting van Powermanagement.
De CPU "lijkt" op bepaalde momenten te weinig "power" te hebben en dus dropouts te veroorzaken.

Interessant om te weten is dat ik tijdens het experimenteren ontdekte dat de latencypieken verdwenen toen ik de video in VDJ uitschakelde....
 

Posted Wed 08 Dec 10 @ 1:10 am
26%