Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De zoektocht gaat verder ..... Native Instruments - Audio 8 DJ - Page: 4

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

DjgreetPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 1:58 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Jij draait dus met 2.0.10 i.p.v. 2.9.4 drivers ?
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 2:48 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik draai nu van ellende maar met de WDM drivers i.p.v. de ASIO driver
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 2:49 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb de "oude" drivers van Ni Audio 8 DJ geinstalleerd (versie 2.0.10).....
Niet te geloven: De ASIO driver werkt (zonder gekraak), Latencychecker geeft gemiddeld ook lagere waarden aan !!!
Even een nacht nonstop laten draaien (op de automix) met alleen maar videoclips.
 

Posted Thu 03 Feb 11 @ 3:16 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Ben blij voor jouw dat je geluisterd hebt naar mij.
Die laatste driver werkt bij veel mensen niet goed.
Ik draai met de driver die bij mijn sound kaart zat.
Toen ik mijn dn-sc2000 had gekocht en mijn nieuwe laptop had ik ook last van drop outs.
zakt de moet effe in de schoenen nu nog wachten tot denon zijn firmware aanpast wand daar zijn ook veel problemen mee.
en werkt alles nu beter ?
 

Posted Sun 06 Feb 11 @ 7:38 am
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Ik heb zaterdagavond gedraaid en driemaal een "vastloper" gehad.
Waar het aan lag ???? Ik heb géén idee.
Na een derde herstart (zo rond de klok van 1.00 uur) heb ik tot 3.00 uur soepel door kunnen draaien.
Ik las dat Djgreet problemen heeft met zijn Denon DN-sc2000.

Djgreet wrote :

Ik draai met de driver die bij mijn sound kaart zat.
Toen ik mijn dn-sc2000 had gekocht en mijn nieuwe laptop had ik ook last van drop outs.
zakt de moet effe in de schoenen nu nog wachten tot denon zijn firmware aanpast wand daar zijn ook veel problemen mee.


Ik vraag me nu af: Is dat i.c.m. de NI Audio 8 DJ ?
Wanneer dat het geval is dan zouden de vastlopers het (in mijn geval) dus misschien ook kunnen liggen aan de driver van mijn controller i.c.m. de driver van de NI ??!!
Met andere woorden: Is het mogelijk dat die twee drivers elkaar niet "verdragen" en daardoor voor conflicten zrgen ?
 

Posted Sun 06 Feb 11 @ 3:15 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Weet het ook effe niet Willberg.
Heb eens gezien naar uw toestel (ziet er leuk uit)
 

Posted Tue 08 Feb 11 @ 12:10 pm
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
Heb nog eens gezien.
Als je met audio 8 speelt staat uw audio uitgangen af van uw M-Audio XPonent.
In uw Windows sound manager.
En staat ook uw geluid van uw laptop ook af.
Bij mijn laptop staat alle geluid af in soundmanager.
Alleen nog dat van audio 8 en vroeger was dat mijn maya 44, en dn-hs5500.
laat iets weten ;-)
 

Posted Tue 08 Feb 11 @ 12:17 pm
AniminePRO InfinityMember since 2010
Hi, heb hier ook last met vastlopers met denon sc2000, heb 2 van die controllers. VDJ loopt bij opstarten eerste keer altijd vast, via task manager afsluiten, opnieuw opstarten en beide controllers even van de usb afhalen en weer inpluggen. Dan werkt alles wel.

Ik zit ook met het probleem van krakend geluid, het rare is dat het niet op alle kanalen is, enkel op ch B van de output op de audio8dj ? Al een paar dagen met drivers aan het spelen, gisteren de laatste versie gezet, weer gekraak. Vanmiddag driver terug gedraaid naar de versie die hier vemeld stond, maar nog steeds gekraak op dat ene kanaal.

Dus zit beetje te twijfelen of het driver gerelateerd is, of precies ch B waar hardware matig iets mee aan de hand is... Ik heb geluid van een van de andere kanalen al eens door die output gerouteerd en ook dan gekraak. Op channels A, C en D niks aan de hand, perfect geluid. Oh en behalve het gekraak, komt het geluid enkel over het rechterkanaal. Kabels checken hoor ik jullie al zeggen, heb ik gedaan, zelfs andere kabel eraan en dan nog kraken.

Vanmiddag wat verder trouble shooten en indien ik niks meer vind, ticket openen bij NI support.

grtz!
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 6:17 am
SC2000's omwisselen. Verschuift je probleem dan naar Deck A, dan is het een hardwareprobleem.
 

Posted Wed 16 Feb 11 @ 11:17 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
met 4 decks kraakt inderdaad b kanaal dan moet je spelen met uw latency en safe mode in uw audio setup.
maar dit is geen probleem van audio 8 en Denon sc-2000 is gewoon instelling van Virtual Dj.
 

Posted Thu 17 Feb 11 @ 12:14 pm
wilbergPRO InfinityMember since 2009
Djgreet wrote :
Als je met audio 8 speelt staat uw audio uitgangen af van uw M-Audio XPonent.
In uw Windows sound manager.
En staat ook uw geluid van uw laptop ook af.
Bij mijn laptop staat alle geluid af in soundmanager.
Alleen nog dat van audio 8 en vroeger was dat mijn maya 44, en dn-hs5500.
laat iets weten ;-)


Ik heb in het configuratiescherm van Windows 7 alle "apparaten" die met geluid te maken hebben, uitgeschakeld. Al het geluid loopt dus via de NI Audio 8 DJ. Ik zal eens controlleren of er nog een "geluidspoor" naar de XPonent loopt.
Het lastige is dat de XPonent één driver heeft én dus niet twee (ééntje voor het geluid én ééntje voor bediening van de XPonent zelf)

Vermeldenswaardig is misschien wel dat ik afgelopen zaterdag gedraaid heb "zonder" beeld. Dat wil dus zeggen dat ik géén gebruik heb gemaakt van videoclips en visuals. De videofunctie in CONFIG was uitgeschakeld.
GEEN problemen gehad, geen vastlopers, laag CPU verbruik.
Dus toch die interne videokaart met shared memory ?

 

Posted Fri 18 Feb 11 @ 4:28 am
DjgreetPRO InfinityMember since 2005
dat zou kunnen man.
wat jij wil doen met video en foto's en geluid moet je top of the top laptop hebben of overschakelen naar ne zware vast computer denk ik.
het is me allemaal wat
 

Posted Sat 19 Feb 11 @ 11:54 am
AniminePRO InfinityMember since 2010
Hi, ik heb gespeeld met de latency settings en gekraak is weg, maar enigste probleem wat ik heb is dat het geluid enkel over de linker speaker komt. Kabels verwisseld, ander kanaal erdoor gerouteerd en zelfde probleem. Enkel geluid langs 1 kant... Heb ondertussen ticket geopend bij NI.
 

Posted Wed 23 Feb 11 @ 3:20 pm
Hey, Ik ben 13 en maak op mn PC vette platen met VDJ. Brandt ze daarna op een cd en leen af & toe uit aan klasgenoten. Vinden ze helemaal tegek ! Wilde ik gewoon even kwijt :)
 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 11:38 am
Je valt in herhalingen, whoopz.
Drie posts in 3 verschillende topics, met hetzelfde verhaal.
Dat is irritant voor de andere gebruikers.

P.S. Uiteraard mag je op je 13e irritant zijn, maar het is leuk als je het kan beperken!

 

Posted Wed 02 Mar 11 @ 6:57 pm


(Old topics and forums are automatically closed)