Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj Radio - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo..

Ik heb van iemand gehoord dat je met VDJ een radio zender op internet ofzo kan maken..
hoe moet dat?

mv
 

Posted Wed 13 Aug 08 @ 12:45 pm
Ik heb er absolute geen ervaring mee, maar ik zie dat er in de manual een hoofdstuk staat over 'broadcasting and recording'. Zo te zien lijkt het veel op een mix op je harde schijf opnemen. Het is één van de laatste hoofdstukken van de manual

Succes,
manducator
 

Posted Thu 14 Aug 08 @ 12:12 pm
djbasbHome userMember since 2006
Met virtual dj kan je inderdaat radio draaien op het internet.
daarvoor moet je wel toegang hebben tot een shoutcast server, en daar mee connecten.
denk er wel aan dat als je zelf een radio station start dat daar ook rechten voor betaalt moeten worden.
www.shoutcast.com voor shoutcast
www.sena.nl voor de rechten
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 8:59 am
OpiaticHome userMember since 2008
Makkelijk! =D

ik ken een gratis shoutcast:

http://www.listen2myradio.com

open hier een account en stel een radio in.

de site geeft je een ip waar je de muziek naar kan zenden en een url voor je luisteraars om te openen.

open de optie "broadcast" in VDJ en stel het juiste IP adres in.
(als je een wachtwoord op het uitzenden hebt gezet, vul dit dan ook in)

en ziezo, je hebt een eigen radio zender.

Het nadeel is wel dat je zelf de link zal moeten rondsturen voor luisteraars te krijgen.

Grtz,
Opiatic
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 9:56 am
hoe stuur ik de muziek naar dat ip dan? en ik heb de djc editie zonder config menu.
Ben ik nu aangewezen op winamp of wmp om uit te zenden?
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 1:06 pm
Alle instellingen kan je doen in het config menu. Hier heb je dus de volledige versie voor nodig. Of je ook uit kunt zenden via Winamp weet ik niet.
Ewout
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 4:39 pm
bedankt voor de reply
Iemand anders misschien die wel weet hoe dit zit? Opiatic misschien?
mixes shoutcasten via wmp en/of winamp?
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 7:31 pm
OpiaticHome userMember since 2008
uitzenden met een gratis versie gaat dus blijkbaar niet =)
welja, ikzelf gebruik een trial versie, ik heb de radio opgesteld bij een vriend van mij die dus blijkbaar de full version heeft.
je kan wel je mixen bv opnemen en ze uitzenden met winamp!
voor winamp als zender te gebruiken heb je wel enkele extra plug-ins nodig.

Om te beginnen heb je drie programma's nodig op je computer: Winamp, de SHOUTcast plug-in, en de SHOUTcast server. Hieronder de downloadlinks om de programma's te downloaden:

Download Winamp

http://nl.winamp.com/

Klik op "Download gratis".

SHOUTcast DSP plug-in

http://www.shoutcast.com/download/broadcast.phtml#plugdownload

De plug-in staat onder "Download the SHOUTcast DSP Plug-In for Winamp 5.x"

SHOUTcast WIN32 Console/GUI server

http://www.shoutcast.com/download/files.phtml

Klik op "DOWNLOAD" naast "SHOUTcast WIN32 Console/GUI server".

Dit zou alles moeten zijn wat je nodig hebt =)
hoe alles werkt na de installatie weet ik niet, zelf heb ik op dit vlak nog niets gedaan.
alleen gelezen en opgezocht toen iemand me vroeg een radio voor hem te maken =)
 

Posted Tue 16 Sep 08 @ 2:02 pm
OpiaticHome userMember since 2008
 

Posted Wed 17 Sep 08 @ 6:22 am
thanks man!
 

Posted Wed 17 Sep 08 @ 10:37 am
OpiaticHome userMember since 2008
geen probleem
blij dat ik kon helpen ^^
veel succes!
 

Posted Wed 17 Sep 08 @ 11:53 am
ik heb ge lezen dat je een eigen web radio kan maken ik heb virtual dj maar niet de orcieneele versie ik heb al wimamp gedownload de gratis versie en de juiste codecs zo als ik ergens heb kunen vinden ik heb ook al een site gemaakt en een free hosting bij www.yola.nl
hoe kan ik muziek uitzenden naar die site toe en kan ik met virtual dj via wimamp zenden naar mijn site? die ik aandemaakt heb en hoe kan ik er voor zorgen dat ze mijn radio kunnen hooren moet ik daar voor een music player op de site zeten kan iemand mij helpen???????
in ieder geval bedankt
 

Posted Fri 25 Dec 09 @ 10:29 pm
sikko03PRO InfinityMember since 2008
wij geven alleen tips aan mensen met een licentie.. Jij hebt geen licentie...

succes met google..

 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 3:44 am
Buiten dat: als hij van plan is op de radio zo te praten als hij schrijft, lijkt het me beter dat hij eerst ABN leert.
 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 7:11 am
ik heb ge lezen dat je een eigen web radio kan maken ik heb virtual dj maar niet de orcieneele versie ik heb al wimamp gedownload de gratis versie en de juiste codecs zo als ik ergens heb kunen vinden ik heb ook al een site gemaakt en een free hosting bij www.yola.nl
hoe kan ik muziek uitzenden naar die site toe en kan ik met virtual dj via wimamp zenden naar mijn site? die ik aandemaakt heb en hoe kan ik er voor zorgen dat ze mijn radio kunnen hooren moet ik daar voor een music player op de site zeten kan iemand mij helpen???????
in ieder geval bedankt

oke ik zoek op google en trouwens ik heb dislectie
en nog bedankt
 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 8:43 am
Sorry about that, Spidy.
 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 12:02 pm
Jongens jongens, waar is de kerstsfeer heen ?

Even voor de duidelijkheid, wij geven wel tips aan mensen zonder licentie. Enkel als de vraag goed is opgesteld en als we vinden dat je support verdiend. (daar is iedereen vrij in, als het maar vriendelijk en deftig blijft)

Voor de rest staan er op dit forum tientallen topics over hoe je virtualdj moet instellen voor broadcasting met of zonder winamp en met welke versie van virtualdj dan ook. Daarvoor dient dan ook die search optie binnen het forum.

Dyslexie is helemaal niet erg, maar het is handig als je het even vermeld. We houden er zeker rekening mee.

mvg

Solarius





 

Posted Sat 26 Dec 09 @ 9:49 pm
is het ook mogelijk om een broadcat plugin te downloaden voor virtual dj djc ?
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 9:04 am
Superstom wrote :
Alle instellingen kan je doen in het config menu. Hier heb je dus de volledige versie voor nodig. Ewout


Wel lezen, a.u.b. Je redt het niet met een plugin. je hebt dus de volledige versie nodig.
 

Posted Sat 13 Feb 10 @ 11:01 am
ik download de demo van v-dj en als ik hem dan probeer op te starten , komt er op dat mijn demo-dagen op zijn , en het is juist gedownload , weet iemand hoe je dit oplost ?+
 

Posted Fri 16 Apr 10 @ 12:19 pm
71%