Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: vdj Radio - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo..

Ik heb van iemand gehoord dat je met VDJ een radio zender op internet ofzo kan maken..
hoe moet dat?

mv
 

Posted Wed 13 Aug 08 @ 12:45 pm
Ik heb er absolute geen ervaring mee, maar ik zie dat er in de manual een hoofdstuk staat over 'broadcasting and recording'. Zo te zien lijkt het veel op een mix op je harde schijf opnemen. Het is één van de laatste hoofdstukken van de manual

Succes,
manducator
 

Posted Thu 14 Aug 08 @ 12:12 pm
djbasbHome userMember since 2006
Met virtual dj kan je inderdaat radio draaien op het internet.
daarvoor moet je wel toegang hebben tot een shoutcast server, en daar mee connecten.
denk er wel aan dat als je zelf een radio station start dat daar ook rechten voor betaalt moeten worden.
www.shoutcast.com voor shoutcast
www.sena.nl voor de rechten
 

Posted Sun 17 Aug 08 @ 8:59 am
OpiaticHome userMember since 2008
Makkelijk! =D

ik ken een gratis shoutcast:

http://www.listen2myradio.com

open hier een account en stel een radio in.

de site geeft je een ip waar je de muziek naar kan zenden en een url voor je luisteraars om te openen.

open de optie "broadcast" in VDJ en stel het juiste IP adres in.
(als je een wachtwoord op het uitzenden hebt gezet, vul dit dan ook in)

en ziezo, je hebt een eigen radio zender.

Het nadeel is wel dat je zelf de link zal moeten rondsturen voor luisteraars te krijgen.

Grtz,
Opiatic
 

Posted Wed 10 Sep 08 @ 9:56 am
hoe stuur ik de muziek naar dat ip dan? en ik heb de djc editie zonder config menu.
Ben ik nu aangewezen op winamp of wmp om uit te zenden?
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 1:06 pm
Alle instellingen kan je doen in het config menu. Hier heb je dus de volledige versie voor nodig. Of je ook uit kunt zenden via Winamp weet ik niet.
Ewout
 

Posted Mon 15 Sep 08 @ 4:39 pm
bedankt voor de reply