Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Hulp met draaitafels - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hey hallo ieder1, ik ben van plan niewe dj spullen te kopen. ik zou heel graag 2 draaitafels en een mixer op mijn pc aansluiten zodat ik gewoon de muziek die op mijn pc staat in vdj kan slepen en dat ik het dan kan mixen en scratchen. ik heb een filmpje gezien op youtube dat eerst ook op de site van virtual dj stond : http://nl.youtube.com/watch?v=brj172UAayg dat zou ik echt perfect vinden, als iemant mij zou kunnen helpen met wat ik nodig zou hebben en wat dan goed zou zijn. Niet duurder dan 400 euro graag :)

Mvg. Marc
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 8:51 am
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 9:20 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik zou eerder gaan voor http://www.rjshop.nl/product/677/
Deze tafels zijn namelijk direct-driven ipv belt-driven.

Je moet dan natuurlijk ook nog VDJ en TCV's aanschaffen.
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 9:44 am
die kan ik gewoon aan mijn pc aansluiten standaard? geen andere benodigd heden?
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 9:52 am
Nu heb ik een Behringer 2000, versterker, boxen. ik neem aan dat ik de versterker nodig is? sorry hoor ben een beetje nuub op dit gebied en wil alles gelijk goed hebben zonder problemen.
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 9:54 am
Als je tijdcode wilt gebruiken (met je platen spelers vdj besturen) heb je het volgende nodig:
- Pc
- VDJ pro
- VDJ tijdcode platen
- geluidskaart met 2 stereo ingangen (hoe betere geluidskaart, hoe beter het resultaat)
- geluidskaart met 2 stereo uitgangen (als je een externe mixer wilt gebruiken)
- 2 draaitafels (liefst direct drive)
- 2 goede elementen / naalden, die geschikt zijn voor tijdcode gebruik (zie forum voor meer info)
Kijk voor meer info hier
Ewout
 

Posted Thu 14 Feb 08 @ 12:37 pm
 

Posted Fri 15 Feb 08 @ 9:23 am
VDJ ondersteund alleen de tijdcode vinyls van VDJ zelf en die van Serato. Andere vinyls zijn niet gegarandeerd en hierop wordt ook geen ondersteuning gegeven.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 6:26 am
dus als ik die set koop, en timecoded vinyls van vdj ben ik klaar en kan ik mixen op mijn pc met die draaitafels?
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 7:48 am
Als je de set in de link vergelijkt met mijn lijstje met wat je nodig hebt, ontbreken er een paar dingen: VDJ pro, Geluidskaart met 4 mono (= 2 stereo) ingangen. Daarnaast zitten er ook geen tijdcode platen bij, zoals je beschrijft. Je kunt met die set dus platen draaien en je pc aansluiten op de mixer om muziek te draaien, maar je kunt niet met tijdcode platen werken, want je hebt niet de juiste geluidskaart.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 10:23 am
Oke, dus ik heb nog vdj pro nodig, timecoded vinyl, en geluids kaart. Ik vind 400 nogal duur voor een geluids kaart, kan dat goedkoper? ik weet dat de kwaliteit achteruit gaat maar ik heb het geld gewoon niet.
suggesties voor goedkope geluids kaart?
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 12:33 pm
Ik gebruik de Maya usb, deze werkt prima en kost ongeveer 100 euro. De Esi u46DJ is ook een goede keus en is ook rond de 100 euro.
Ewout
 

Posted Sun 17 Feb 08 @ 1:21 pm
ok, dan koop ik 2 vdj tijd code platen, die maya usb sound stick, vdj pro, en ik ga dan ff kijken voor andere draaitafel set.

Super bedankt ieder1!
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 12:15 pm
 

Posted Tue 19 Feb 08 @ 12:19 pm
Toevoeging:
nog een vraag:

Als ik alles koop, set, vdj pro, serato tcv's, maya usb sound card, zitten de kabels om mijn mixer aan de soundcard aante sluiten zodat ik op mijn pc kan mixen op vdj met tcv bij de maya sound card of moet ik die zelf kopen?
 

Posted Fri 22 Feb 08 @ 3:21 am
Bij de maya usb, zitten geen kabels (behalve de usb kabel, die aan de geluidskaart vast zit). Die zul je er dus bij moete kopen. Let er wel op dat de Serato vinyls wel werken met VDJ, maar dat je geen needle dropping hebt. Needle dropping werkt alleen met de VDJ tijdcode platen.
Ewout
 

Posted Sat 23 Feb 08 @ 8:17 am
oke, wat voor kabels zijn het? kun je het me mischien laten zien met een site? dat zou ik heel erg waarderen.

oja en wat is Needle Dropping?
 

Posted Sat 23 Feb 08 @ 9:51 am
Die kabels zijn tulp->tulp (ook wel cinch->cinch, Rca->Rca, of Phono->phono genoemd). Dit zijn standaard audio kabels, waarmee je ook je draaitafels of cd spelers op een mengtafel aansluit. Zie hier voor meer info.

Needle dropping is het zoeken naar de juiste plek in een nummer. Je gooit je naald dus ergens neer, waar je verwacht dat het te zoeken stuk staat. Zo kan je snel door een nummer heen "prikken" als een soort voorafluistering.

Daarnaast is het echt niet eng om zelf eens wat uit te zoeken. Hier kan je veelal veel van leren, daarnaast bijft zelf aangeleerde kennis veel langer hangen dan dat iemand anders het voor je voorkauwt. Als je bijvoorbeeld op "Needle dropping" had gezocht in google had je binnen twee minuten geweten wat het was. Als je de fabrikant van de Maya usb had bezocht, had je kunnnen lezen welke aansluitingen erop zitten, etc etc.
Ewout
 

Posted Sun 24 Feb 08 @ 6:42 am
ok, dus als ik die kabels moet het werken?.

ik snap je opmerking maar ik wil gewoon alles gelijk goed hebben snap je.
 

Posted Sun 24 Feb 08 @ 10:01 am
:O ik heb trouwens ook nog dezelfde tulp kabels van mijn berhinger 2000 die gaan van mijn bcd naar mijn versterker, kan ik die gebruiken?

Iemant zei ook dat ik een voorversterker nodig had ofzo klopt dat?

mvg. Marc
 

Posted Sun 24 Feb 08 @ 10:03 am
74%