Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ik ook Headphones problemen - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik denk dat ge niet veel jonger kunt zijn dan mij (20) en ik moet ook alles bekostigen.
Ik zie dat je in Amerika woont en voor zover ik weet is het daar niet al te moeilijk om een bijverdienste te hebben, normaal gezien heb je bij een dagje werken in de plaatselijke supermarkt ofzo de prijs van die geluidskaart verdiend ...

En even ter verdediging van Bob, laat je nooit misleiden door het uiterlijk. Weet zelf ook niet hoe oud hij is, maar een succesvolle discotheek runnen aan de Spaanse kust, lijkt me toch niet echt makkelijk om te doen op, laten we beleefd blijven, volwassener leeftijd :p
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 4:55 pm
+1
Laten we het netjes houden
DJ Ouistiti wrote :
.........Ik zie dat je in Amerika woont.......

Denk het niet ;) Gebruikersnaam: DJ uit Krimpen......

Voor onder een tientje koop je tegenwoordig al een USB-audiokaartje. Niet dat ik hem aan zou raden, maar het kan voor koptelefoongebruik voldoende zijn.
En om het ook met Bob eens te zijn: Dit is geen goedkope hobby. Helaas weet ik er zo langzamerhand alles van. Je moet investeren om vooruit te komen. En oefenen, maar dat kost geen geld....

PS: Ik heb nog ergens een blokfluit liggen waar ik niets mee doe ;)
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 5:31 pm
Lol,,,Er is nog een 2e pagina,,,!
Ik elke dag kijken...Ik dacht dat er telkens maar geen reactie kwam maar okee,,,!

Uhmm ff kijken,,,Ik zie verwarring omtrent: djuitkrimpen...Jullie hebben bijde gelijk...Ik kom uit krimpen maar ben sinds een paar maanden verhuist naar Amerika...!

En okee,,,Externe-USB-geluidskaart...Word afgeraden...En zo'n splitter stekkertje...Ik bedoel zo'n kabeltje die zich splitst in 2...??Een optie??

En Bob...Het was niet bedoeld als onvriendelijk doen hoor...;) Meer als grapje...!

Ik zie ook iets over een blokfluit...Kom maar op...hahahaha!

Greets from silly,
Jay
 

Posted Fri 14 Jan 11 @ 12:48 pm
Okeee,,,Een klein vervolg!

Ik heb nu eindelijk een audio splitter gekocht...! Ik plug deze in de enigste audio uitgang die ik op mn laptop heb in...En je raad het nooit...Hij doet niet wat ik wil...!

Hij denkt dat mijn boxen óók headphones zijn geloof ik...! Ik hoor namelijk precies hetzelfde uit beide uitgangen...
Ik word er helemaal gek van...!

Maar is nu dan de uitkomst dat ik een externe geluidskaart nodig heb?? Of weet iemand nog iets anders?
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 6:13 am
djuitkrimpen wrote :
...En je raad het nooit...Hij doet niet wat ik wil...!


Heb ik een verrassing: Dat had ik je van te voren kunnen vertellen. Zonder aanpassing stuur je stereo uit en de splitter scheidt nu links en rechts. Dus het ene kanaal naar je speakers, het andere naar je boxen.

Omdat je niet bent geregistreerd weet ik ook niet welke versie je hebt. Om te voorkomen dat we hier nu een berg posts krijgen over het hoe en waarom, kun je beter de handleiding downloaden. Dat kun je tegenwoordig altijd, zelfs als je niet bent ingelogd.
Zet je muis hier rechts bovenin op "Support/Help" en klik daarna op "Wiki/Manuals". Kies dan voor "PDF versions (Downloads)" en haal de handleiding op van de versie die je hebt.

Het staat er allemaal in.

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 6:29 am
Ik heb dan ook een verrassing voor jou!

Die handleiding heb ik al gelezen..En als alles er in zou staan zoals je nu beweerd...Had ik deze vraag dus niet gesteld...!

In iedergeval bedankt voor de tip en ik ga gewoon zo'n dingetje kopen...

Greetz,
Jay
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 2:50 pm
[Quote handleiding]
Binnenkomend – Als je tijdgecodeerde platen of cd’s gebruikt om VDJ te besturen, selecteer dan de juiste binnenkomende configuratie uit de lijst. De keuzes zijn: Geen, enkele tijdgecodeerde controle, en tijdcode voor dubbele tijdgecodeerde besturing.
Verdere instellingen voor tijdcode wordt in de kop “tijdscode” in deze handleiding uitgelegd.
Uitgaand – Selecteer de gewenste uitgang uit de configuratie in de lijst. Let wel, afhankelijk van de gebruikte geluidskaart, kunnen niet alle opties beschikbaar zijn. De keuzes zijn: enkele (stereo) geluidskaart, enkele geluidskaarrt + koptelefoon, extern mengpaneel (2 kanaals uitgang), of 3-kanaals mengpaneel.
Geluidskaart(en) – selecteer het geluidskaart stuurprogramma welke je wilt gebruiken met VDJ.
ASIO (niet getoond) – Als de geselecteerde geluidskaart ASIO is, selecteer dan het ASIO stuurprogramma.
Ultra Latency ASIO (niet getoond) – Er zijn twee ASIO software motoren beschikbaar voor VDJ om betere latency ondersteuning te bieden. Aangevinkt wordt de geoptimaliseerde ultra latency motor gebruikt. Sommige computers kunnen hier niet goed mee omgaan. Er zal dan gekozen moeten worden om de instelling uit te vinken voor de “veilige” ASIO motor die minder geoptimaliseerd is, maar wel hogere compatibiliteit heeft.
Uitgangskanalen – Selecteer de weg die een apparaat maakt voor er geluid uit komt Met andere woorden, kies de juiste uitgangen voor speakers en koptelefoon en zorg dat deze corresponderen met de software. (enkel bij de keuzes: uitgaand + koptelefoon, extern mengpaneel en 3 kanaals mengpaneel).
[/quote]

Als je bedoelt dat jouw situatie niet specifiek wordt uitgelegd, dan heb je gelijk. Je begrijpt alleen wel, dat er niet voor elke PC met elke geluidskaart in elke situatie een aparte uitleg kan komen.

Je kunt het lezen en zeggen: "Mijn verhaal staat er niet bij" of je kijkt wat er op jouw deel van toepassing is.

Omdat het laatste niet op jou van toepassing is, hierbij de plaatjes die specifiek bij jouw probleem horen:



Nu moet je wel zelf uitvinden wat je koptelefoonaansluiting is en wat naar je speakers gaat. Lukt dat?

Succes,
Martin.
 

Posted Sun 16 Jan 11 @ 3:18 pm
Tnkxx man!

Erg vriendelijk van je! Het blijft een beetje warrig maar ik koop gewoon zo'n extern geluids ding en dan bid ik dat het zal lukken...!

Dit is Jay, over en sluiten...;) Always wanted to say that....hahhahaa
 

Posted Tue 18 Jan 11 @ 10:52 am
Het is gewoon ::
Config >> Advanced config (moet je met pijltje selecteren) >> druk je op een plusje >> daar doe je Master, Primair geluidsstuurprogramma, output 1 & 2 (((dat is je groene 3.5mm audio jack in je pc of laptop))))
Dan voor je headphones
Plusje >> Headphones >> Luidsprekers (dj controller bij mij "Hercules DJ Console RMX) >> output 5 & 6

Tussen die 2 zit nog een 5.1 setje maar ik bespaar mezelf de moeite voor die :P
\
hoop dat het werkt voor je bij mij wel;)
 

Posted Fri 24 Jun 11 @ 3:12 am
Ik heb laptop scherm en tv als scherm daarom ziet het er zo uit maar denk dat het wel duidelijk is zo ??
1e is 2.1 speakerset
2e is 5.1 speakerset Werken tegelijk synchroon;)
3e is Koptelefoon uiteraard
 

Posted Fri 24 Jun 11 @ 3:19 am
Mark(y),
thnx voor je antwoord, maar houd even erg in de datum van het topic en de laatste reacties. De laatste post is een half jaar oud en aangezien de laatste reactie is dat hij de oplossing heeft en er verder geen vragen meer zijn gekomen is het een beetje mosterd na de maaltijd. Je mag er van uitgaan dat dit al opgelost is.
 

Posted Fri 24 Jun 11 @ 5:46 am


(Old topics and forums are automatically closed)