Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Ik ook Headphones problemen - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

remon4Home userMember since 2008
Ik weet het mensen, er zijn vast al 100000 topics over die headphone problemen maar heb mijne niet kunnen vinden.

*Ik heb een 5.1 geluidskaart (Realtek HD Audio)
*Heb een Trial versie van virtual dj (5.0)
* Heb een 2.1 speakersetje
* En een koptelefoon

Mijn probleem is natuurlijk het voorbeluisteren, het werkt niet, heb alle instellingen geprobeert, als ik wil voorbeluisteren en druk op play, dan speelt de song gewoon door de andere heen.

Het zou geweldig zijn als jullie mij zouden kunnen helpen

mvg. Remon
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 6:05 am
Had ik ook, maar met mijn DJ control MP3 van Hercules niet ;)
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 6:27 am
remon4Home userMember since 2008
iIk heb er 1 besteld :) morge in huis, bedankt
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 9:26 am
Die mp3 control zorgt er niet voor dat het gaat werken, want dit is alleen een knoppen paneel vergelijkbaar met je toetsenbord.
In het VDJ config menu, dien je te kiezen voor "Inputs":None, "Output": Headphones, "Sound card": je 5.1 geluidskaart. Dan steek je je speakerset in de front uitgang en je hoofdtelefoon in de rear uitgang.
Als je wilt voorbeluisteren (bijvoorbeeld deck B, terwijl deck A speelt), zet je de crossfader naar het deck dat je niet wilt voorbeluisteren (in het voorbeeld dus de crossfader op deck A). Als je de crossfader in het midden laat staan, zul je altijd beide decks tegelijkertijd horen.
Ewout
 

Posted Wed 06 Feb 08 @ 12:24 pm
Bij mij werkte het wel door de knop 'headphone' ingedrukt te houden, dan hoor je het deck, waar je de knop ingedrukt hoort door de headphone.

Mocht ik je daarmee op het verkeerde pad gebracht hebben sorry ;)
grtz.
 

Posted Thu 07 Feb 08 @ 6:01 am
Klopt. Een van de restricties van de Hercules console editie is dat je de knop voor voorafluisteren ingedrukt moet houden zolang je voorafluistert. Dit is niet nodig met de pro versie en de demo.
Ewout
 

Posted Thu 07 Feb 08 @ 11:28 am
remon4Home userMember since 2008
Superstorm, ik heb nog geprobeert met de instellingen die jij zegt, maar ik begrijp die rear en front niet helemaal, ik heb alleen maar achteringangen, mischien komt dit dom over maar ik ben nog niet zo ver in deze dj scene, in ieder geval me dj console heeft vertraging dus verwacht hem waarschijnlijk morge
 

Posted Thu 07 Feb 08 @ 3:30 pm
Ik bedoel niet de voor en achterkant van je pc, maar de verschillende uitgangen op je geluidskaart. Een 5.1 geluidskaart heeft altijd een front (voor de 2 voorspeakers), rear (voor de 2 achter speakers), een center uitgang en een subwoofer uitgang. Deze hebben vaak verschillende kleuren (groen, blauw etc). Voor het aansluit schema kan je de gebruiksaanwijzing van je geluidskaart raadplegen, of bij de betreffende fabrikant op het internet zoeken.
Daarnaast kan je een hoop leren door zelf op onderzoek uit te gaan. je kunt bijvoorbeeld hier eens kijken.
Ewout
 

Posted Sat 09 Feb 08 @ 7:34 am
In de groene ingang steek je de jack van je boxen, in de zwarte die van headphone

Greetz karliboe
 

Posted Sun 10 Feb 08 @ 5:14 am
remon4Home userMember since 2008
Ik heb nu al alle instellingen geprobeert, alle ingangen etc etc. me mp3 dj heeft vertraging opgelopen en die kan ik dus morge bij postkantoor halen, maar ik zou ook graag willen weten waarom hij het niet gewoon doet, kan het aan de koptelefoon liggen?

mvg Remon
 

Posted Sun 10 Feb 08 @ 11:17 am
Kijk, klik! dit is een voorbeeld van een 5.1 geluidskaart -> zoals ik al zei steek je headphone in het zwarte gaatje, je boxen en het groene gaatje, dan stel je volgende settings in in VDJ klik
MvG karliboe
 

Posted Mon 18 Feb 08 @ 2:34 pm
Ik heb Virtual DJ op mijn Laptop...
Nu wil ik door de boxen van mn laptop de muziek laten komen en voorbeluisteren wil ik door mijn headphone...

Ik heb geen splitsers of andere dingen aangesloten...alleen dit...

Als ik nu mijn headphone in de output stop komt al het geluid alleen door mijn headphone...Niet meer door de boxen van mn laptop...!

Hoe kan ik dit ''splitsen'' zonder andere dingen aan te sluiten.???
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 12:55 pm
Welke versie van Virtual DJ heb je?
Verder hangt het van je geluidskaart van je laptop af.
Heb je een simpele geluidskaart, worden de boxen van je laptop automatsch uitgeschakeld als je de headphones inplugged.
 

Posted Sun 09 Jan 11 @ 5:35 pm
Volgens mij moet je al een geavanceerde laptop hebben met een bijhorend hoger prijskaartje om een geluidskaart beter dan 2.0 in een laptop te hebben.
Ofwel gaat ge een externe geluidskaart moeten aansluiten (kunt dit van de eerste keer combineren met een controller/console) of ge gaat moeten leven met DJ'en zonder geluidskaart :)
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 10:19 am
LOL....

Allebij de reacties...Bedankt!

Ik heb VDJ 7.0,,,,Mijn geluidskaart weet ik niet...
En ja,,,Hij stopt mijn boxen gelijk als ik mijn headphone inplug....!

Ik hoop dat je me verder kan helpen...Maar voor nu...Echt super tof...Tnkxxx;)
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 11:18 am
Je zult voor 5 tientjes (kan ook minder) een externe geluidskaart moeten kopen. Daar sluit je je koptelefoon op aan voor voorbeluisteren.
De muziek "voor het publiek" door je boxen.

 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 3:52 pm
Het is logisch dat hij stopt, hij kan geluid niet splitsen in twee kanalen. Dus ofwel is er contact in het kanaal voor headphones (dan hoor je het via de headphones) en anders speelt hij gewoon af via de boxen.
En wat Bob zegt is zeker waar. Kijk eens in Mediamarkt ofzo
 

Posted Mon 10 Jan 11 @ 4:40 pm
Iedereen heel erg bedankt voor jullie tips...!

De conclusie is dus eigenlijk dat ik veel geld uit moet gaan geven...hahaha...!
Laat maar lekker zitten dan...Ik word wel straatmuzikant....hahahaha;)

Erg bedankt boyzzzz
 

Posted Tue 11 Jan 11 @ 9:17 am
Als je 49 € voor een geluidskaart al "veel geld" vindt, zou ik het hele dj gebeuren maar gaan vergeten als ik jou was.
Je kan niet alles kraken. Het grootste gedeelte van een dj-installatie zul je met harde euros moeten betalen en 2.000 stuk daarvan ben je zó kwijt.
Succes met je draaiorgel!

 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 12:04 am
Maar beste Bob,,,

Ik denk dat je nu 1 cruciaal item weglaat....Ik heb nog een heel leven voor de boeg,,,En meneer Bob,,,U bent aan uw avatar te zien al??Laten we t redelijk houden,,98?

Nee zonder grappen,,,Ik heb nog genoeg kans om de lotto te winnen..Als ik ooit zo oud als u wordt dan zal ik dat draaiorgel overwegen...!
 

Posted Wed 12 Jan 11 @ 9:57 am
65%