Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VDJ DJ Control MP3 probleem... - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Als ik wil mixen met mijn DJ control MP3 heb ik steeds z´n koptelefoon nodig om me platen goed te zetten!
Aangezien ik een een laptop heb heb ik geen 4.1 uit/ingangen (wat je bij de beschrijving bij een andere topic ziet...) moet ik daar voor zoon speciale Soundcard kopen? (heb er 1 geen zien van Sweex weet niet of je die nodig hebt...)

RobinMovies
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 9:08 am
Als je wilt voorafluisteren met een koptelefoon, heb je indeerdaad een 4.1 geluidskaart (of beter) nodig. Heb je een laptop kun je kiezen om een usb of firewire (als dit op je laptop zit) aan te schaffen. Deze kosten een paar tientjes voor een eenvoudige.
Ewout
 

Posted Mon 10 Dec 07 @ 1:35 pm
Nog vraagje... wat bedoel je met die USB (nog zoon ding wat je in je USB pot stop en dan nog 2 extra mirofoon en koptelefoon port heb?)


EDIT: ik wil graag nog een mengpaneel erbij kopen maar moet ik dan zoon USB Mengpaneel hebben of een normale...
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 12:51 pm
Sorry voor dubbel posten maar ik bedoelde zoon geluids splitter...
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 1:09 pm
In een laptop kan je geen andere geluidskaart "inbouwen", dus ben je genoodzaakt een externe geluidskaart te gebruiken. Deze kun je aansluiten op je laptop via Usb of Firewire. Als je een 4.1 geluidskaart neemt (of beter, bijvoorbeeld 5.1) heeft deze 2 stereo uitgangen. Deze kun je binnen VDJ op 2 manieren instellen:
- 1 kanaal voor de uitgang van je mix en 1 kanaal voor je hoofdtelefoon, je gebruikt dan de in VDJ ingebouwde crossfader.
- 1 kanaal voor het linker deck (deze sluit je aan op een ingang van je mengpaneel), het tweede kanaal voor het rechter deck (deze sluit je aan op een ander kanaal van je mengtafel). Je gebrukt dan je mengtafel om te mixen.

Ik gegrijp niet helemaal wat je met die splitter bedoelt.
Ewout
 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 2:08 pm
Voordat ik mijn Hercules console had, gebruikte ik een USB soundcard. Hoeft niet duur te zijn, en het is maar zo groot als een USB-stick. Ik had een gekocht in de mediamarkt. Kostte € 16 of zo, maar als je op www.cdrwinkel.be kijkt, vindt je er al eentje voor € 8,90.

Je gewone geluidskaart verbindt je dan met je geluidsinstallatie, en je hooftelefoon sluit je aan op de usb-plug. Even in VDJ de juiste config kiezen, en je bent vertrokken.



Als je een hercules mk2 mixer koopt, heb je zo'n plug niet nodig; achteraan de console zit een uitgang om te verbinden met je geluidsinstallatie, vooraan is een hoofdtelefooningang. Ook dit apparaat werkt via USB, en is dus een mixer + dubbele geluidskaart.

 

Posted Tue 11 Dec 07 @ 4:13 pm
ja dat bedoel ik met een splitter...

maar werkt dat oo met een mengpaneel???

PS: ik heb net op een ander topic gelezen en daar stond dat je met een home editie user
niet kan voor beluisteren met een 5.1/4.1 kan datwel met nog twee van die dingen?
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 7:04 am
RobinMovies wrote :
ja dat bedoel ik met een splitter...

maar werkt dat oo met een mengpaneel???

PS: ik heb net op een ander topic gelezen en daar stond dat je met een home editie user
niet kan voor beluisteren met een 5.1/4.1 kan datwel met nog twee van die dingen?


Ik weet niet of dit gaat met de home edition, omdat ik de pro versie heb. Je moet eens kijken bij config --> sound setup --> soundcards. Eén van de mogelijkheden die ik dan heb is:



Als jij deze optie ook ziet, is het mogelijk, anders niet.
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 8:27 am
maar werkt dat oo met een mengpaneel???

PS: ik heb net op een ander topic gelezen en daar stond dat je met een home editie user
niet kan voor beluisteren met een 5.1/4.1 kan datwel met nog twee van die dingen?[/quote]

Ik weet niet of dit gaat met de home edition, omdat ik de pro versie heb. Je moet eens kijken bij config --> sound setup --> soundcards. Eén van de mogelijkheden die ik dan heb is:



Als jij deze optie ook ziet, is het mogelijk, anders niet.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Is dit bij VirtualDJ of ergens anders?

Kan ik een Pro Editie kopen van VDJ en me HDCM3 (Hercules DJ Control MP3) gewoon gebruiken want misschien lukt het dan...

En nog een vraagje heb jij de MK2 of ook de HDCM3?
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:10 pm
In de home editie is het mogelijk om voor te beluisteren.

In de home editie is het niet mogelijk om 2 geluidskaarten te gebruiken. Wil je dus voor kunnen luisteren, of een mengtafel gebruiken, moet je een 4.1 geluidskaart of beter gebruiken.
Een dergelijke geluidskaart, als boven in het plaatje staat, zou in de pro versie wel werken. Je gebuikt dan de ingebouwde geluidskaart van je laptop voor het eerste kanaal en de de usb geluidskaart voor het tweede kanaal. Houdt er echter wel rekening mee dat het instellen van 2 geluidskaarten veel lastiger is dan dat je 1 kaart gebruikt. Daarnaast geven 2 kaarten veel vaker problemen. Mijn advies is dus om een 4.1 geluidskaart aan te schaffen.
In de pro versie kun je je mp3 control gewoon blijven gebruiken. Je hoeft dan ook niet steeds het vorafluister knopje op je console ingedrukt te houden. Daarnaast zijn er nog een aantal andere voordelen. Zie hier voor meer info.
Ewout
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:26 pm
De instelling is normaal terug te vinden in VDJ, ja.
Ik gebruik de MK2. Maar die heb jij toch ook, als ik naar je embleem onder je naam kijk?

Of je de mp3 controller kan gebruiken met een andere geluidskaart, weet ik niet. :(

Hier is info over de 2 systemen:

dj control mp3:
http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/bdd/p/14/dj-control-mp3/

dj console MK2:
http://www.hercules.com/nl/DJ-Muziek/bdd/p/12/dj-console-mk2-virtualdj-djc-ed/

Kijk goed naar de foto's; heb je vooraan je toestel aansluitmogelijkheden voor hoofdtelefoon en microfoon of niet?

Je praat over de dj control mp3, maar je hebt een dj console MK2 geregistreerd.

Groetjes
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:31 pm
Oeps, Ewout en ik waren tegelijk aan 't antwoorden, maar ik denk dat zijn antwoord meer ter zake is. Hij is een echte kenner, ik ben slechts een gewone gebruiker.
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:33 pm
Dus wat zou ik moeten kopen??
 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:36 pm
RobinMovies wrote :
Dus wat zou ik moeten kopen??


wat heb je nu?

De setting met de meeste mogelijkheden is uiteraard de MK2 in combinatie met VDJ pro. Je kan dan voorbeluisteren, via de MK2, zonder gebruik van andere geluidskaarten. Je kan dan ook cd-spelers en draaitafels aansluiten. Wat kan een dj meer wensen?

 

Posted Wed 12 Dec 07 @ 12:50 pm
simpel antword... Geld!!!

en ik heb natuurlijk ook nog HDCM3... wat moet ik daarmee dan doen niks?


PS.ik gebruik een DJ Control MP3 (heb de registratie nummer zelf opgeschreven die op het hoesje zat...) en ik snap niet waarom er zoon fototje met zoon DJ control met een 2 staat datis toch van MK2?? (als je bij youtube intikt DJ Console MP3 dan zie je welke ik heb!)
 

Posted Thu 13 Dec 07 @ 9:10 am
Er is geen verschil in iccontje voor een mp3 control en voor een mk2 console. Beiden bevatten de Hercules dj console versie van vdj en aan het serie nummer (dat je ingevuld hebt in je profiel) kan je niet zien of je een mk2 of een mp3 control hebt.

Als je vragen stelt, probeer dan ook de antwoorden te lezen. uit mijn post hierboven, kan je de volgende conclusie trekken: Koop naast je mp3 console een 4.1 geluidskaart (usb voor vaste pc of laptop, of interne voor een vaste pc). Je gebruikt deze geluidskaart om voor te beluisteren of op een mengtafel aan te sluiten en je gebruikt je mp3 control om vdj te bedienen.
Ewout
 

Posted Thu 13 Dec 07 @ 11:41 am
Dan heb ik nog een vraagje over die 4.1 geluidskaart bedoel je dat plaatje die al in deze topic staat? (of een andere...) en weet je ook waar je die kunt kopen? want ik wil eenmixmakenmaar wil wel even voor beluisteren!

Gr. Robin
 

Posted Sat 15 Dec 07 @ 2:50 am
Ik heb gezocht maar ik snap het niet met die geluids kaarten wlke geluids kaart best? Waar kan je die kopen?
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 11:14 am
Robin,
het plaatje dat eerder in de post staat is een externe usb geluidskaart met 1 stereo uitgang. Een 4.1 geluidskaart heeft 5 mono uitgangen: links voor, rechts voor, links achter, rechts achter en subwoofer. Deze 4.1 geluidskaart kun je ook gebruiken als 2 stereo uitgangen, waarvan je er een voor je master uit gebruikt en 1 voor je hoofdtelefoon. Deze info stond al meerdere malen in deze thread.
Daarnaast is zelf iets uitzoeken ook best leerzaam. Tik eens "4.1 geluiskaart" in in google bijvoorbeeld. Je kunt ook eens op de website van een geluidskaarten maker kijken, bijvoorbeeld de website van creative.
Ewout
 

Posted Sun 16 Dec 07 @ 2:33 pm
Maar kun je als je blieft deze vraag beandworden (heb wel al gekeken op google...) is die sweex soundcard 5.1 USB goed (ik vind het namelijk zonde als ie het niet doet met voor beluisteren en voor me mengpaneel)
 

Posted Mon 17 Dec 07 @ 11:20 am
61%