Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Auto mixing blijft in hetzelfde deck - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

heel spijtig dat de mixnow verdwenen, of toch de sneltoets ervan, ik had er namelijk iets op gevonden waarmee ik de sneltoets van de mixnow heel goed kon gebruiken, het zit zo, je maakt een playlist, zet automix aan, je sloopt een oud klavier, je verbind een toets met een ontvanger 'bv van een garage poort' met een zender 'het baksken van de garagepoort dan' heeft je zo een pulssigniaal die ook de toets een puls geeft, je plugt alles in de pc, je gaat even bij config je zet mixnow gelinkt aan deze toets en klaar. je kan zo je ander klavier ook nog gebruiken. super voor op rustig feestjes, wanneer je geniet aan de bar of je bent de vrouwkes aan het versieren "miauwkes" heb je nog altijd controle over hoe lang het liedje mag duren en staat er eens een liedje in je playlist die niet echt past dan druk je nog maar eens op het fameuze knopje dat je in je broekzak hebt zitten. daarom blijf ik nog steeds de versie 4 gebruiken en de automix in twee players was ook veel leuker, je ziet wat het programma doet met de autocue's, wanneer het nummer volledig geladen is, en als hij mixt. hij doet het nog maar je hebt geen zicht meer op het volgende nummer, ik geloof wel dat de 5.0 wel andere voordelen zal hebben voor personen die professioneel draaien. hoopelijk heeft de volgende alles meegekregen.

greetz
 

Posted Wed 19 Sep 07 @ 8:40 am
weet je wat ik raar vindt?????? ze kennen er alles van, maaaaar jullie zijn no license users, en de demo gaat maar 20 dagen mee.... gebruiken jullie een crack? zoniet vul dan even jullie serial nummer in. dan zien wij dat jullie in orde zijn.....

Albert
 

Posted Wed 19 Sep 07 @ 9:29 am
@ikbenliebrand,
hoe kan het dat jouw demo versie na ruim 20 dagen nog werkt? Jouw eerste post met vragen is meer dan 20 dagen geleden.
Ewout
 

Posted Wed 19 Sep 07 @ 5:01 pm
bjorn,
welke versie gebruik je?
Ewout
 

Posted Wed 19 Sep 07 @ 5:01 pm
@Ewout
Ik verkeer in de gelukkige positie dat ik door mijn werk als geluidtechnicus (en als ex-dj zijnde) wel eens mensen tegen kom die Virtual DJ hebben. Meestal kan ik het dan niet nalaten om, als het even kan, de mogelijkheden uitproberen.
Ik ben inmiddels daardoor aardig bekend met het programma. Mijn vragen over, kennis van, en meedenken met Virtual DJ zijn niet op alleen een demo-versie gebaseerd.
Ik begrijp de vraag en opmerking, en daar zijn de nodige conclusie's uit te trekken. Eventueel zal ik me dan ook eerst officieel registreren alsvorens mij nog op dit forum te begeven en-of te posten.


Renato
 

Posted Thu 20 Sep 07 @ 2:14 am
Ook het gebruik van andermans versie (of deze op de pc van diegene of van jou staat maakt niet uit) is illegaal. De licentie van VDJ is een persoonlijke licentie, dit betekent dat degene die de licentie aangeschaft heeft de enige is die het programma mag gebruiken. Lees de eula voor meer info.
Als je ex dj en geluidstechnicus bent lijkt me de aanschaf van vdj wel te doen: 1 avondje werken.
Ewout
 

Posted Thu 20 Sep 07 @ 8:14 pm
@Ewout
Gezien de context was het woord ‘uitproberen’ in mijn vorige post een erg ongelukkige keuze. Graag wil ik ik dit nog even nader toelichten.

Bij tv- of radio-uitzendingen c.q. opname’s kunnen er gasten, artiesten, muzikanten of radio-dj’s zijn die hun eigen apparatuur meenemen om te gebruiken. Dat kan van alles zijn: microfoons, zenders & ontvangers, di-boxen, cd of md-spelers, muziekinstrumenten, laptops (met bijvoorbeeld Virtual DJ), etc.
Al deze externe apparatuur moet vervolgens op ‘mijn’ geluidsmixer worden aangesloten en eerst worden getest c.q. uitgeprobeerd. Zonder daadwerkelijk zelf de betreffende apparatuur te gebruiken c.q. bedienen heb ik als geluidstechnicus beroepsmatig indirect ook te maken met allerlei apparatuur van derden. In dit verband betekent dat echter niet dat er in die zin sprake is van (illegaal) gebruik.
Dit soort zaken wordt uiteraard via mijn werkgever geregeld. Als zijnde slechts geluidstechnicus heb ik daar geen verdere bemoeienis mee c.q. verantwoordelijkheid over.

De mededeling over één en ander is op zich terecht en ter voorkoming van verdere misverstanden zal ik mij, zoals eerder gezegd, eerst als officiële gebruiker laten registreren.

Renato
 

Posted Sat 22 Sep 07 @ 11:04 am
Toch blijft het volgens de eula illegaal. Als iemand anders zijn laptop met vdj aansluit op jouw apparatuur, mag alleen de eigenaar (degene die vdj heeft gekocht) van VDJ (in dit geval meestal de eigenaar van de laptop) VDJ gebruiken. Dus om te testen mag alleen de eigenaar vdj bedienen en jij dus niet.
Ewout
 

Posted Sun 23 Sep 07 @ 7:40 pm
ik begrijp uit je reactie dat het antwoord hier nog niet hebt gevonden,

ik snap precies wat je bedoelt ik ook niet na wat geprobeer, op alle oude versies werd de playlist in deck a en deck b geladen en daartussen geswitched.
bij vdj zie ik zelf ook dat alle muziek maar in 1 deck blijft en niet switched van deck in autoplay. ik vraag me ook af of deze optie terug te krijgen is op vdj 5
ik vond het namelijk wel makkelijk om te zien wat er al geladen was, voor een korte plaspauze, maar ik kan de optie niet terug vinden.

mss weet iemand nu deze vraag wel te beantwoorden kon hem namelijk niet terug vinden in dit forum.

met vriendelijke groet dj code
 

Posted Tue 18 Dec 07 @ 12:57 pm
Ik denk dat de 2 deck automix niet terug komt. Er waren teveel problemen mee, daarom is deze omgebouwd. Je kunt nu nog steeds zien wat het volgende nummer is, namelijk het volgende nummer in de playlist. Het is even een kwestie van wennen aan de nieuwe opzet, het voordeel is dat deze nu stabieler werkt dan voorheen. Het is namelijk ook niet leuk als je naar de toilet bent en je hoort opeens niets meer ;-)
Ewout

ps, voor full version users is er een truc om de twee deck automix nog steeds te gebruiken ;-)
 

Posted Wed 19 Dec 07 @ 1:04 pm
NeyluzzHome userMember since 2007
Chantage ! :P haha.

Er is mij ook nu het een en ander duidelijk geworden over het Uela.
Maar kan je mij dan ook precies uitleggen waarom dit niet mogelijk is, het product is betaald dus waarom zou iemand niet even mogen kijken hoe het werkt cq. testen?

Ik wil hier verder geen onrust over kweken of iets dergelijks, maar nog wat verdere opheldering zou handig kunnen zijn.

Groeten,
 

Posted Fri 21 Dec 07 @ 3:15 am
Het is niet echt chantage, het heeft gewoon voordelen om de volledige versie te hebben.
Het is inderdaad niet erg om een versie van iemand anders te gebruiken voor testen of om het een en ander te proberen. Het is alleen niet de bedoeling dat een verhuurbedrijf 1 versie koopt en 10 djs met deze versie op pad sturen. Gebruik je VDJ regelmatig of draai je ermee op feesten schaf dan je eigen versie aan. De VDJ ontwikelaars moeten ook eten, zolang ze dat kunnen, zullen ze ook updates voor VDJ maken ;-)
Ewout
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 11:15 am
dammiePRO InfinityMember since 2007
Goedendag, ik volg al enige tijd de discussies over het automatisch mixen van deck A naar deck B. Zelf met versie 4 begonnen (probeer versie) Besloten om het programma aan te schaffen en toen versie 5 gekregen waar deze mogelijkheid niet meer in zit. Nu lees ik twee berichten terug dat dit voor full version users nog wel mogelijk is (ps, voor full version users is er een truc om de twee deck automix nog steeds te gebruiken ;-) Hoe kom ik hier dan achter?
 

Posted Sun 23 Dec 07 @ 2:36 pm


(Old topics and forums are automatically closed)