Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Auto mixing blijft in hetzelfde deck - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Beste mensen,

Ik overweeg om het programma te kopen, maar zit met een probleem,

Als ik een playlist maak endeze via automixing wil laten mixen, gebruikt hij maar 1 deck met het mixen (snappie :) ?).
Dus hij laat alle nummers in 1 deck...

Is dit normaal of is hier een klein vinkje oid genoeg?

Overigens zijn er ook nog verschillende versie te koop?

Thx!
 

Posted Fri 07 Sep 07 @ 4:19 pm
 

Posted Fri 07 Sep 07 @ 7:52 pm
Mijn engels is niet al te best..., kan iemand mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg dat hij gewoon gaat mixen (of wat ik er uit begrijp faden) met 2decks, en dat hij de nrs vanuit de playlist naar de decks laat?

thx
 

Posted Sat 08 Sep 07 @ 4:01 pm
 

Posted Sat 08 Sep 07 @ 9:45 pm
Hier eventueel nog een Nederlandse vertaling (althans, een poging daartoe) van de originele Engelse instructie van moderator cstoll:


Auto-crossfade keyboard-toets(en) toewijzen voor de volgende handelingen (in het voorbeeld wordt de Space bar-toets
als snelkoppeling gebruikt)

- auto_crossfade = Automatisch crossfaden van het ene naar het andere deck
- play = Starten deck
- select = Veranderd welk deck actief is

Start Virtual DJ en ga naar:
1- Configuration ---> Keyboard Shortcuts ---> Add
2- Sla de Space bar aan om die toets toe te voegen
3- Kies 'all' in de linkerlijst, en dan 'auto_crossfade' in de middelste rij (= de rij rechts van de linkerlijst)
4- Selecteer 'on active deck' via het keuze-menu rechts-onder (boven de Cancel-toets) en klik OK

Herhaal deze procedure voor 'play' en 'select' (deze bevinden zich in de linker rij waar ook 'all' staat), en let op
dat wederom 'on active deck' wordt geselecteerd via het keuze-menu (boven de Cancel-toets).

Door op OK te klikken zal er een venster verschijnen met de mededeling: ‘This shortcut is already assigned.
Click Yes to add the new shortcut and build up macros. Click No to replace the previous shortcut.’ Klik op 'Yes'.
Als alle onderdelen zijn toegevoegd klik op OK in het Configuratie-scherm en test vervolgens de keyboard-snelkoppeling uit.

De Space bar is slechts als voorbeeld gebruikt. Andere toets-combinatie's zijn mogelijk zolang alle
geselecteerde handelingen aan dezelfde toets-combinatie worden toegewezen.
Belangrijk is de juiste volgorde te gebruiken bij deze handelingen, aangezien het resultaat en de functionaliteit anders
mogelijk zal afwijken (bijvoorbeeld als de gekozen toets ook al aan andere functie's is toegewezen.)



NOTE: Met dank aan moderator cstoll van de Engelse instructie.
(Thanx to moderator cstoll who wrote the English instruction.)


PS Voor het laden van nummers vanuit de playlist naar decks: dubbelklik op betreffend nummer in de playlist.
 

Posted Sun 09 Sep 07 @ 4:11 am
@ikbenliebrand, goed bezig, bedankt voor de vertaling
Ewout
 

Posted Sun 09 Sep 07 @ 1:49 pm
@[Superstom]

You're welcome. Ik hoop op korte termijn een licensed user te zijn, kwestie van tijd (en sparen!).
Ik heb de VDJ Staff eerder gevraagd hoe eventueel een moderator te worden voor Virtual DJ. Als ex-dj (eigenlijk gaat het me alleen om het mixen) en momenteel al enige jaren actief als geluidtechnicus, av-editor en programmamaker bij een t.v.- en radio-station zou ik graag willen meehelpen daar waar mogelijk Virtual DJ steeds te blijven verbeteren (en zelf te blijven leren).
Heb jij nog eventueel een tip of zo tot wie ik me daarvoor kan richten? Ik weet niet of Atomix Productions uberhaupt daarop zit te wachten, maar ja, nee heb ik en ja kan ik krijgen.


Renato

 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 1:58 am
Ik weet er het fijne niet van, maar als je je voorbeeldig blijft gedragen ben je waarschijnlijk op de goede weg :)
Ik denk wel niet dat het team 'no license users' als moderator gaat nemen, ik hoop je dus binnenkort als een pro gebruiker te zien!! ;)
 

Posted Mon 10 Sep 07 @ 8:11 pm
@van erum
Hartstikke bedankt voor de spontane reactie. Je snapt wel dat je daardoor direkt bovenaan de lijst staat van Virtual DJ Users die ik straks misschien kan helpen (of omgekeerd)....LOL

Renato
 

Posted Tue 11 Sep 07 @ 3:29 am
Je kunt stijgen in rang (zie het aantal sterren bij je naam) door dingen voor de vdj community te doen. Als eerste dien je een pro user te zijn. Dan door te helpen op het forum, skins te maken, effecten te maken of vdj op een andere manier promoten, kan je extra sterren opleveren (zo ga je van pro user naar experienced pro user naar vip member etc). Het gaat niet echt om het aantal posts dat je schrijft, maar voornamelijk om de kwaliteit ervan.
Ewout
 

Posted Tue 11 Sep 07 @ 8:25 pm
beste virtual dj'erkes

ik ben de virtual dj 5.0 aan het uitproberen, de verschillen van automix en auto-crossfarder zijn al uitgelegd wat volledig klopt maar ik zit toch nog verveelt met het feit als de automix aanstaat dat het op de eerste plaats in hetzelfde dek bljift spelen en dat je niet in het midden van een liedje gewoon kunt mixen naar het volgende liedje, wat bij de vorige versies gewoon onder de naam mix stond die ik aan de enter toets gelinkt had. het was zo simpel in de vorig versie wat nu toch wat moeilijker lijkt te zijn. voor de rest ziet het er zeer goed uit de 5.0.

 

Posted Wed 12 Sep 07 @ 9:47 am
@Ewout
Bedankt voor de interessante moderator c.q. member- informatie.
Ter voorkoming van enige verwarring bij andere lezers: DIT GAAT NIET OVER HET ORIGINELE ONDERWERP ZELF!!!


Renato
 

Posted Thu 13 Sep 07 @ 1:43 am
@bjorn tenon
Voor zover ik weet gebeurt Automix in Virtual DJ 5.0 uitsluitend met 1 deck, dit in tegenstelling tot Auto-crossfade (Virtual DJ 5.0 ondersteunt zowel Automixing als Auto-crossfade.)

Automixing kan in de playlist rechts geactiveerd worden (met icoontje boven het plus (+) teken), en vervolgens kan middels het plus (+) teken gekozen worden uit :
1- Automix type (= verschillende overgangen zoals: Fade [keep or skip intro-outro], Smart, None, etc)
2- Lengte overgang (alleen beschikbaar afhankelijk van gekozen overgang.

Ik weet in elk geval niet zeker of je bij Automix zelf het exacte begin en-of eindpunt kan bepalen.
Er is verder heel veel informatie hierover te vinden op diverse forums.



Renato
 

Posted Thu 13 Sep 07 @ 2:13 am
@bjorn tenon,
ik gebruik de automix eigenlij nooit, maar ik heb het even geprobeerd. Normaal kon je, in het midden, bovenaan het scherm op de "Automix" knop drukken, op dat moment werd er direct een overgang naar het volgende nummer gemaakt. Deze knop werkt nu echter niet meer. Ik kan ook geen keyboard sneltoets meer vinden die dit doet. Ik al uitzoeken of dit nog mogelijk is.

@renato,
je kunt het start en eindpunt per nummer instellen. Of vdj wat met deze start en eindpunten doet, hangt af hoe je de automix instelt.
Ewout
 

Posted Sun 16 Sep 07 @ 2:19 pm
@ewout
@bjorn tenon

Wat betreft een keyboard sneltoets voor Automix: ik denk dat het toewijzen van een keyboard sneltoets voor Automix kan worden gedaan
middels dezelfde procedure als hierboven beschreven voor het instellen van Auto-crossfade. (Ik heb het zelf nog niet utgeprobeerd.)

PS. Soms zijn de gekozen keyboard sneltoetsen al in gebruik voor een andere functie, waardoor de gekozen keyboard sneltoets(en) bij gebruik 2 functie's zal activeren. In dat geval kan gewoon 1 van de twee functie's opnieuw aan een andere keyboard sneltoets-combinatie worden toegewezen.


Renato


--
Moderated by Lady Cameron
Sorry ikbenliebrand no email address is allowed from a demo user
 

Posted Tue 18 Sep 07 @ 5:50 am
@Ewout
Ik snap nog niet precies waardoor weer de boodschap 'Moderated by Lady Cameron-Sorry ikbenliebrand no email address is allowed from a demo user' aan mijn vorige bericht is toegevoegd.
Is het misschien een ongelukkige lettercombinatie of zo in mijn vorige bericht, waardoor er wordt aangenomen dat ik een emailadress wil posten? Dat wou ik in elk geval niet doen, en er is verder ook niets aan mijn bericht gewijzigd dus ik vraag me af wat er fout gaat.


Renato
 

Posted Tue 18 Sep 07 @ 6:05 am
@ superstom

superstom verstaat mij volledig bij mijn gestelde vraag, voor een sneltoets bedoel ik niet een sneltoets voor automix maar wel één voor "mix" of "mix now"
 

Posted Tue 18 Sep 07 @ 2:20 pm
@ikbenliebrand, als jie iets intikt, wat lijkt op een email adres, dus met een apestaartje en een .nl oid, zal dit bericht automatisch aangepast worden: Het email adres wordt er af geknip en de Lady cameron melding verschijnt. Het is voor een demo user namelijk niet toegestaan om een e-mail adres te posten. Daarnaast is er inderdaad een sneltoets voor de automix, maar deze zet deze alleen aan of uit en niet zoals de vraag luidt: een mogelijkheid voor een mix now

@bjorn: Ik moet nog even testen, ik kom er op terug.
Ewout
 

Posted Tue 18 Sep 07 @ 6:36 pm
Er werd een soortgelijke vraag gesteld in het algemene forum: Er is geen sneltoets en ook geen knop, je kunt wel het volgende nummer starten door er in de playlist er op te dubbel klikken.
Ewout
 

Posted Tue 18 Sep 07 @ 6:52 pm
@ewout
Zou je misschien een nadere uitleg kunnen geven over het instellen van zelfgekozen start- en eindtijden per nummer bij het gebruik van Automix?
Daarmee bedoel ik dan niet de vaste tijden via de menu's van Automix, maar zelfgekozen start- en eindtijden per nummer.

Renato



(PS. Bedankt voor je antwoord i.v.m. de melding 'Moderated by Lady Cameron'. Ik vermoedde al zoiets.)
 

Posted Wed 19 Sep 07 @ 2:08 am
61%