Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Voorbeluisteren met Hercules Dj Control mp3 - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo, ik heb sinds gisteren een hercules dj control mp3 plus natuurlijk virtual dj.Ik ben er tevreden van maar ik zit nu nog steeds met het probleem dat ik niet kan voorbeluisteren. Ik heb een realtek ac97 geluidskaart. ik denk dat dat een 5.1 is want ik heb 5 uitgangen achteraan mijn pc. Mijn speakers zitten in de groene en mijn koptelefoon in de zwarte maar toch lukt het niet. ik heb al verschillende topics gelezen op dit forum maar vind nix interessant. Kan iemand mij wat info geven?
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 12:13 am
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Ik weet het zelf ook niet, want ik heb de Mk2. Daar staat vooraan een knop waaraan je kan draaien, daar kan ik kiezen tussen deck A of B of mix of split. Zo kan ik dan deck A laten spelen en als ik naar deck B draai hoor ik dat enkel door mijn hoofdtelefoon. Misschien moet je bij soundcards ook eens kijken of alles juist ingesteld staat.
Greetz
djpuurs

Ps: indien je hier niet geholpen wordt, maak dan op het Engelstalige General Forum een topic met dezelfde vraag maar dan in het Engels natuurlijk ;). Daar gaan ze je zeker helpen!
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 10:53 am
Heb mijn soundcard al eens bekeken en ik denk dat alles correct ingesteld staat, toch gaat het niet.
toch bedankt djpuurs. Weet iemand anders raad?
grtz
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 11:51 am
ik heb zelf ook een console mp3
kijk misschien ook eens bij de instellingen van je geluidskaart. bij mij stonden die standaard op 2.1, maar het was wel een 5.1 geluidskaart.
dan moet je in vdj 4.1 aanvinken. en dan zou het moten lukken.
als je vragen hebt vraag maar
grtz gregory
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 12:08 pm
Bedankt, het is gelukt! Zelfde prob dan greg. Mijn instellingen stonden op 2.1.

grtz
 

Posted Mon 03 Jul 06 @ 1:41 pm
Hey, ik heb ook een vraagske.

Ik weet niet precies welke soundcard ik heb, maar ik denk ESS Allegro, kan dat? En ik denk 2.1, want ik heb boxkes in mijn laptop, + nog een uitgang vooraan, is dat da n 2.1 ??

Kan ik daar dan muziek mee voorbeluisteren?

THX
Stanny32
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 5:16 pm
Stanny,
meestal is dit niet het geval. De meeste laptops hebben maar 1 stereo uitgang. Deze speelt over de ingebouwde speakers. Als je een hoofdtelefoon aansluit, dan gaan je speakers uit. Hiermee kan je niet voorbeluisteren
Je hebt dan een externe usb geluidskaart nodig, met de minimaal 4.1 (front stereo, rear stereo, subwoofer mono)
Ewout
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 5:50 pm
Ik heb een splitter, die de stereo-uitgang splitst in twee stereo-uitgangen. Kan ik hier op een of andere manier (via een versterker ofzo) toch nog voorbeluisteren?

Stanny32
 

Posted Sat 02 Sep 06 @ 6:45 pm
Dat kan je wel instellen met de volledige versie van vdj, maar niet in de console versie. In de console versie, kun je alleen voorbeluisteren met een 4.1 of betere geluidskaart.
Hou er ook rekening mee dat een splitter een mono signaal tot resultaat heeft. Dit is niet zo erg voor je hoofdtelefoon, maar ik zou niet mono op mijn pa willen draaien.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 4:36 pm
m.a.w. ik ga met hetgene wat ik nu heb nooit kunnen voorbeluisteren. Oke, toch bedankt om me te helpen =)
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 5:30 pm
Je kunt een usb geluidskaart van bijvoorbeeld Creative aanschaffen. Deze zijn een paar tientjes (Kerst, verjaardags kado?). Of je kunt een Esi u46dj aanschaffen €95, dit is een goede kaart die door het VDJ team aangeraden wordt. Hier zitten goede drivers bij.
Ewout
 

Posted Sun 03 Sep 06 @ 6:36 pm
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 8:20 pm
Stanny,
je moet er op letten dat de geluidskaart minimaal 4.1 is (front left, front right, rear left, rear right, subwoofer). De geluidskaart in de link is een 5.1. Deze heeft dus meer kanalen dan een 4.1 (5.1 = 4.1 + center speaker) en zal dus werken. Ik weet niet wat die kaart kost, maar als de prijs tegen de 80 euro aankomt, zou ik de Esi aanschaffen ipv degene uit de link.
Ewout
 

Posted Wed 06 Sep 06 @ 9:50 pm
Die prijs was geloof ik ongeveer 55 euro incl BTW
Dus dat zou dan een goede koop zijn, of net niet?

Stanny
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 8:45 pm
Ik zou even doorsparen voor de Esi, maar ik kan natuurlijk niet in jouw financien kijken.

De drivers van Creative zijn niet altijd even goed en deze "soundblasters" ruisen nogal. Thuis heb je van dat laatste geen last, maar wel als je deze geluidskaart aansluit op een grote geluidsinstallatie. Je kunt natuurlijk altijd eerst de Creative kopen, wil je later toch wat beters, verkoop je die Creative aan een vriend of zo en koop je de Esi (Of misschien is er dan wel weer een betere verkrijgbaar)
Ewout
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 9:42 pm
K, bedankt voor alle hulp

Stanny =)
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 9:57 pm
Graag gedaan, succes met je keuze. Laat even weten wat het geworden is.
Ewout
 

Posted Thu 07 Sep 06 @ 10:27 pm
berre06Home userMember since 2006
ok ... k heb dus vandaag zo ne dj control mp3 gekocht. K heb een ingebouwde geluidskaart op het moederbord (7.1, dus meer als 4.1 zoals ik overal zie). nu ik sluit da ding aan op de pc, ik installeer virtual dj, alles lukt perfect behalve het voorbeluisteren. ik heb mijne koptelefoon aan die zwarte uitgang gehangen en mijn boxen gewoon aan de groene. Als ik dan op da knopke duw om voor te beluisteren dan hoor ik wel da da werkt ma het probleem is da ik het gewoon door mijn boxen hoor ipv door mijn koptelefoon. het probleem wat wel vaker voorkomt dus.
In da config scherm bij sound carts kan ik enkel kiezen voor dj control, dus niks van die andere geluidskaarten, die zijn allemaal 'only availeble in pro version'. dan daarlangs heb ik aangevinkt 'headphones on 4.1 rear output'. Mijn geluidskaart staat op 7.1 dus...
IK WEET HET NEMEER

hoop da dit duidelijk mijn probleem omschrijft :-) SO PLEASE HELP ME
 

Posted Tue 17 Oct 06 @ 10:52 pm
Als eerste vul hier even het serial nummer in dat je bij je console hebt gekregen. Dan kan iedereen zien dat je de console versie hebt.

De instelling bij de sound config is goed. Als ik me goed herinner kan je ook nog een vinkje aanzetten voor een 7.1 geluidskaart. Ik weet niet meer precies hoe dit heette. Ik kan dit ook niet nakijken, want ik gebruik versie 4.

Kijk even in de handleiding van je geluidskaart welke uitgang de rear uitgang is (welke kleur). Sluit je hoofdtelefoon daar op aan. Houd er rekeing mee dat je de voorbeluister knop ingedrukt moet houden tijdens het voorbeluisteren.
Ewout
 

Posted Wed 18 Oct 06 @ 7:16 pm
berre06Home userMember since 2006
ok nieuw probleem, na veel testen en proberen ben ik er dan toch uit geraakt. Al is het niet echt naar wens. ik speel dus een nummer op kanaal 1 terwijl ik wil voorbeluisteren op kanaal 2. Ik hou dus mijn knopke ingeduwd en jawel... der komt geluid in mijne headset.
MAAAAAAR dit is zo ongelooflijk stil dat ik echt nie kan horen wa muziek er speelt. Als ik mijn boxen dan uittrek dan hoor ik het wel maar dus veel te stil. Heb al zitten prullen aan mijn volume regeling maar k krijg hem niet harder. (wel NOG stiller ma das nie de bedoeling :-) )
Als ik mijn boxen en headset verwissel heb ik net hetzelfde probleem dus het probleem ligt bij die rear-uitgang die blijkbaar maar heel weinig geluid doorlaat. valt hier iets aan te doen?
 

Posted Thu 19 Oct 06 @ 4:45 pm
54%