Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: HERCULES DJ Control MP3 geluidskaart - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hallo,

Ik wil voor m'n zoontje van 12 een HERCULES DJ Control kopen.
Ik heb hier verder geen verstand van, dus richt ik me tot het forum met de vraag of dit een goede keuz is. Tevens ben ik benieuwd wat ik hier dan nog meer bij nodig heb.

bvd Fred
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 4:41 pm
Het ligt eraan wat hij ermee gaat doen. Je hebt geen ingebouwde videokaart dus je zult die van je pc moeten gebruiken. En het ligt er maar nét aan wat je ermee wilt doen zoals k al zei. Als je live wilt draaien, kan je beter de Hercules DJ Console MK2 pakken want daar kan je voorbeluisteren etc.
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 5:42 pm
Zoals ik al zei gaat het om een jongen van 12.
Die zal waarschijnlijk van uit z'n slaapkamer alleen de huisgenoten in de herrie zetten.
Ik vind 200 euro even te duur om met iets te beginnen.
Is er geen (alternative) manier om met de hercules DJ Control voor te beluisteren dan?
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 6:10 pm
Waar kan ik dat ding trouwens het beste aanschaffen (omgeving a'dam / Zaanstad).
Op internet kom ik weinig tegen.....
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 6:14 pm
Ik heb de eerste DJ Console van Hercules.
Hier kan je wel voorbeluisteren hoor, ik gebruik dit op m'n kamer feesjes...
Gaat super! Maar als je dan toch ene wil kopen raad ik je aan om Hercules DJ Console MK2 te kopen!
Zoals DJMixing zei, gewoon om het feit dat je die console kan 'uitbouwen'. (Externe draaitafels en etc.. op aansluiten)
Je zoon zal er zeker gelukkig mee zijn, maar zal vroeg of laat toch wel willen uitbreiden denk ik zo..
Je kan dit kopen in een speelgoedwinkel, computerzaak én internet.
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 6:21 pm
Ik denk dat dat 'uitbreiden' eerder vroeger dan later komt, dus voorkomen is wellicht beter dan genezen in dit geval.. ;)

 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 6:47 pm
nadeel aan hercules dj console (die van 99 euro): je kan niet voorbeluisteren
maar uitbreiden kan je ook via usb dus als je een niet te heel grote investering wil doen zou ik die van 99 euro kopen (als hij 12 jaar is zal hij toch niet professioneel gaan draaien denk ik)
en als je dan toch wil voorbeluisteren kan je een extra geluidskaart en een update kopen (bij die console krijg je VDJ 3.1 DJC edition die kan je dan nog laten upgraden naar de pro, zie products voor meer info) en een extra geluidskaart omdat je dan met de ene geluidskaart kan draaien en de andere voorbeluisteren.

Greetz DJ IbiziX
 

Posted Mon 12 Dec 05 @ 9:18 pm
Aloha rightsaid. De Hercules consoles zijn op het moment alleen nog maar verkrijgbaar bij de MediaMarkt in Almere. Dat is ook de enige winkel die ze nog heeft en alle andere winkels en online winkels krijgen hem pas weer geleverd, 2de week van Januari. Heb vrijdag kontakt met de Hercules importeur gehad in Belgie, vrijdag gebeld met MediaMarkt en weg laten leggen om hem zaterdag al draaiende te hebben.

Zoals eerder werd gezegd, ik zou ook gaan voor het MK2 model en wel hierom. Op de lange termijn heeft men er meer aan en de geluidskaart die er in zit is erg goed, was ik al gewend van Hercules. Verder is het mixen, in combinatie met Virual DJ een fluitje van een cent, maar je moet gewoon wat feeling hebben. Als je denkt dat je er met een paar platen komt, voor een beginnende puber, dan heb je het mis. Het apparaat is namelijk het meest geschikt, in beginsel, voor beatmixing, dus je heb al snel veel nummers nodig met aardige vergelijkbare BPM. Er mag best wel wat ratio tussen zitten, maar niet teveel, anders "verkracht" je de originele sound.

Onlangs een zoon van een vriend hier gehad en die is helemaal weg van de console, en het al aardig snel onder de knie. Maar een DJ zijn of worden houd veel meer in tegenwoordig, maar het is een leuke opstap voor mensen met muzikale interesse's. Ben zelf nu 38 en ben zelf met muziek begonnen op mijn 12de ook, mijn eerste mengtafel met 2 snar aangedreven draaitafels. Heb het dus op de harde manier geleerd, maar heb er veel plezier aan beleefd. Op mijn 15de had ik al een professionele drive in show en ben vandaag de dag nog steeds aktief in de muziekwereld, remixen en remasteren van analoge opname's. Wil weer aktief gaan draaien en moet ook eerlijk zeggen, het heeft me altijd geld opgeleverd.
Dus heeft je zoon interesse, stimuleer hem dan, de beste DJ's van de wereld komen nog steeds uit Nederland ;o)

Succes
 

Posted Tue 13 Dec 05 @ 3:37 am
je moet zelf weten wat je zoontje wilt: later verder uitbrieden of gewoon eventjes voor de LOL
draaien zie vorige antwoorden voor het verschil (het prijsverschil ligt wel ver uit elkaar maar je moet zelf weten hoeveel je wilt uitgeven)

Greetz DJ IbiziX
 

Posted Wed 14 Dec 05 @ 8:26 pm
bjorn26Home userMember since 2005
Ik had een vraagje.
Misschien kunnen jullie mij van een groot probleem afhelpen.
Ik heb een DJ Console MK2.
Ik zou graag online willen draaien met Shoutcast, maar het lukt niet.
Er komt geen geluid door.
Kan iemand me helpen hoe ik met de DJ Console wel online zou kunnen draaien?

Greetz...
 

Posted Sun 25 Dec 05 @ 2:15 pm
De pro versie van VDJ kopen, de versie die bij de DJC wordt geleverd heeft voor broadcast enkel de demofunctionalitiet..
 

Posted Sun 25 Dec 05 @ 3:16 pm
kijk eens naar de tutorail er staat mooi een tutorail (broadcasten - > tutorail)
staat op de eerste pagina van dit forum
 

Posted Sun 25 Dec 05 @ 7:42 pm
Broadcast werkt niet (volledig) in de versie die bij de Hercules wordt geleverd.. daarvoor moet je de Pro versie kopen..
 

Posted Mon 26 Dec 05 @ 4:57 am
bjorn26Home userMember since 2005
Kan iemand met me een deftige uitleg geven hoe ik met mijn dj console online kan streamen.
Mijn shoutcast verbind wel enzo maar hij zegt steeds dat mijn hardware niet goed is geinstelleerd is en er komt geen geluid door.
Kan iemand me helpen aub?
 

Posted Thu 29 Dec 05 @ 12:19 am
zoals paulheu al zei:
Broadcast werkt niet (volledig) in de versie die bij de Hercules wordt geleverd.. daarvoor moet je de Pro versie kopen..
 

Posted Thu 29 Dec 05 @ 11:06 pm
kleine1Home userMember since 2005
hey ik heb een vraagje. Upgraden naar de pro versie, kost dat geld?
 

Posted Sun 01 Jan 06 @ 6:08 pm
ja
 

Posted Sun 01 Jan 06 @ 11:19 pm
 

Posted Mon 02 Jan 06 @ 6:14 pm
hallo, kan er iemand mij vertellen hoe dat het komt dat de schuiven op virtual dj niet kunnen volgen op console en de muziek hapert soms

 

Posted Thu 05 Jan 06 @ 6:10 pm
Gregory,
graag 1 topic per thread. Als je een vraag hebt die nog niet in een van de andere threads staat, dien je een nieuwe thread aan te maken (nieuw topic).

Wat zijn de specs van je pc? Bekijk de minimale specs hier op de site. Als je pc te langzaam is of te weinig intern geheugen heeft kan de muziek haperen. Daarnaast kunnen achtergrond processen, virus scanners, virussen en wormen, je pc ook erg traag maken.
Kijk eens in het engelstalige forum, hier staan een heel stel threads over performance tuning, om je pc optimaal voor vdj in te stellen.
Ewout
 

Posted Thu 05 Jan 06 @ 8:46 pm
45%