Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De Pioneer DDJ-SX en VDJ - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ik snap er niets meer van haha.
Alle instellingen staan zoals Roy aangeeft.

Maar zodra ik de mic selecteer op kanaal 3 of 4, slaan de cue buttons vast. kunnen niet meer uit.
Wat ik ook probeer, ik krijg hem helaas niet goed.

Ben bang dat er nog niet voldoende ondersteuning in V7.4 zit.
Dat wordt Serato aanstaande zaterdag :(
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 11:59 am
Vreemd. Heb nog niet één keer problemen gehad sinds ik hem heb met Vdj 7.4
Zit de controller toevallig op een USB3.0 poort ?
Veel controllers kunnen daar blijkbaar nog niet goed mee overweg.

Ik switch ook tussen mic en pc kanalen. Geen probleem tijdens draaien.

Staat de controller ook op "native" mode en niet in "other software" mode?
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:07 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Hoe kan ik zien of hij in de native mode zit?
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:13 pm
Riessie wrote :
Hoe kan ik zien of hij in de native mode zit?


Euhhh weet ik zo niet. Vanaf fabriek staat hij in native geloof ik, maar op de Pioneer site en ook op dit forum (Engelstalige) staat welke knoppen je moet indrukken om te wisselen van modus...

 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:15 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Hmmm ok.

Nouja vreemd, want met serato werkt het als een tierelier. Alleen kan ik niet aan die Crates/playlists wennen.
Shoot! :(
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:16 pm
Ik vergiste me in aansluiten en starten. Serato moet ik eerst starten, dan pas controller aan een bij Vdj eerst controller en dan pas Vdj.
Verder ben ik niets tegen gekomen aan problemen
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:21 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Helaas.
Niks werkt.

Native mapper in welke map dan ook, instellingen op DDJ-SX, USB 2 of 3.0 poort.

 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 1:07 pm
Zonde man. Ik wil geen Serato meer gebruiken omdat Vdj mij veel meer bied en meer mogelijkheden naar wens in te stellen.
Ik help je graag aan een super ervaring met Vdj en DDJ SX maar het wordt nu wel lastig zo hahaha
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 2:39 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Weet niet of je in de buurt woont, anders was ik een keer langs gereden haha.
Serato vindt ik persoonlijk ook minder dan VDJ
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 2:45 pm
Geen idee of ik in de buurt woon. Maar ik kom op veel plaatsen. Zelf woon ik in noord brabant.
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 3:35 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ik woon in Midden NL ;)
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 10:54 pm
Riessie wrote :
Helaas.
Niks werkt.

Native mapper in welke map dan ook...


De DDj SX wordt standaard ondersteund door VDJ 7.4 dus je hebt geen mapper in een map staan als het goed is?

Op het Engelstalig forum staat een post over hoe helemaal opnieuw beginnen met VDJ en DDJ SX. Dit is toen geschreven voor de gebruikers die al de DDj SX hadden voor hij werd ondersteund door VDJ. (geloof versie 7.3) dus toen deed hij het al :)

Met de overstap naar VDJ 7.4 werd de DDJ SX volledig ondersteund dus kon men allemaal de zelf gemaakte mappers van Phantom verwijderen. Hier hebben ze toen wat handelingen voor opgeschreven, omdat het niet zomaar lukte om alles weer terug naar origineel te zetten geloof ik.

Als je laptop en controller in orde zijn, moet het gewoon werken. Kan niet anders. Ik heb de mijne op 2 verschillende systemen draaien, een master notebook en een (oude trage) reserve notebook. Werkt beide als een tierelier met DDJ SX en VDJ 7.4.

Zit te denken of ik niet iets met "Hulp op afstand" voor je kan doen ofzo...

 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 2:37 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
royvanmeel wrote :
Riessie wrote :
Helaas.
Niks werkt.

Native mapper in welke map dan ook...


De DDj SX wordt standaard ondersteund door VDJ 7.4 dus je hebt geen mapper in een map staan als het goed is?

Op het Engelstalig forum staat een post over hoe helemaal opnieuw beginnen met VDJ en DDJ SX. Dit is toen geschreven voor de gebruikers die al de DDj SX hadden voor hij werd ondersteund door VDJ. (geloof versie 7.3) dus toen deed hij het al :)

Met de overstap naar VDJ 7.4 werd de DDJ SX volledig ondersteund dus kon men allemaal de zelf gemaakte mappers van Phantom verwijderen. Hier hebben ze toen wat handelingen voor opgeschreven, omdat het niet zomaar lukte om alles weer terug naar origineel te zetten geloof ik.

Als je laptop en controller in orde zijn, moet het gewoon werken. Kan niet anders. Ik heb de mijne op 2 verschillende systemen draaien, een master notebook en een (oude trage) reserve notebook. Werkt beide als een tierelier met DDJ SX en VDJ 7.4.

Zit te denken of ik niet iets met "Hulp op afstand" voor je kan doen ofzo...

Ik zal waarschijnlijk een instelling verkeerd hebben staan.

Ben begonnen zonder mapper en de instellingen zoals je in je screenshot plaatste.
Maar toen liep de 2e speler vast zodra ik daar een track inlaadde (zowel met de load knop op de SSX als de track in de speler slepen op het scherm)

Toen kregen we het feit met het schakelen naar microfoon kanaal.
En nu weet ik het niet meer hahaha





 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 3:01 am
Toevallig ook al een andere USB kabel geprobeerd ?

Als je wil, dan wil ik best op je pc kijken of ik het gefixed krijg?

Mogelijke opties:
* alle drivers weghalen
* VDJ weghalen
* gebruikers map van VDJ weghalen
* (nieuwste) driver van DDJ opnieuw installeren (dus niet die "oude" die op de cd staat)
* nieuwste firmware check voor de DDJ
* VDJ opnieuw installeren

Dit kan allemaal wel op afstand met Hulp op Afstand of Teamviewer ofzo.
Jijzelf kan dan de handelingen op het apparaat zelf checken.
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 3:12 am
Ander ideetje: VDJ ondersteunt maar 1 custom mapping. Als je er 2 (bv een oude van je MC-D6000 en degene uit de Phantom-mapping van de DDJ) in de map Mappings hebt staan, gaat het mis. Mik dan die van de Denon weg.
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 3:23 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ik heb alle, hierboven beschreven, handelingen verricht, maar hij doet het gewoonweg niet goed.

alles verwijderd, alles geupdate, alles opnieuw geinstalleerd, maar het werkt helaas niet naar behoren.

 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 1:57 pm
Echt vreemd. Als je in de buurt woonde kwam ik met mijn laptop langs om jouw controller eraan te hangen, want begrijp niet waar het dan mis gaat bij je.
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 2:36 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Tja ik snap er ook niets van.
Heb alle instellingen zoals in jouw screenshots. Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd met de nieuwste versies, firmware geupdate van de DDJ-SX.
USB 2.0 en 3.0 geprobeerd, nieuwe usb kabel, gebruikte etc etc

En nog als ik hem opstart dan brandt direct 1 vd cue buttons en die gaat niet meer uit.
en zodra ik speler 2 inlaadt stopt speler 1....

Met Serato werkt de DDJ-SX perfect helaas. Dat zal het zaterdag dan maar moeten worden :-(
 

Posted Thu 08 Aug 13 @ 2:58 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Geloof het of niet, maar Serato is ook geen oplossing!
Deze heeft in Windows het "foutje" dat het vastloopt als je grotere library's hebt.

Tja. Als je voornamelijk bruilioften en bedrijfsfeesten doet heb je toch wel het eea nodig!
En het liep dus vast! Antwoord van Serato: Ja we weten sinds 2011 van dit probleem. Oplossing? Koop een Mac, of wordt house DJ, dan draai je toch alleen maar setjes van 2 uur!

Gelukkig heb ik 1 mc 6000 weer terug van reparatie, dus die gaat voorlopig weer mee. Hopelijk kan Roy binnenkort een keer langskomen, of ik bij hem. Want de DDJ-SX wil ik toch wel heeel graag gebruiken!

To be continued....
 

Posted Fri 23 Aug 13 @ 1:03 am
johansPRO InfinityMember since 2005
 

Posted Tue 27 Aug 13 @ 5:57 am
95%