Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: De Pioneer DDJ-SX en VDJ - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Hello,

Ik heb sinds een tijdje de DDJ-SX. Aan de bijgeleverde Serato software kan ik niet wennen, dus blijf ik vertrouwd bij VDJ.

Qua mapping ben ik nog bezig om alles beter te krijgen. Wat me alleen niet lukt is het volgende:

Bij Serato komen de effecten uit de master output, heel handig bij bijv. de echo.
Is dit ook mogelijk bij VDJ?

En hebben mensen nog andere tips?
Ps. VDJ start altijd geminimaliseerd op, ik moet hem via taakbeheer maximaliseren... hoe kan ik dat oplossen?

Ik hoor het graag!

Bedankt alvast!
 

Posted Wed 31 Jul 13 @ 1:26 pm
Hoi,
Vraagje terug: Waar komen je effecten nu uit? Via de Master is normaal, ook bij VDJ. Als je ze hoort via de koptelefoon, heb je de audio-configuratie niet juist. De SX is alleen niet standaard ondersteund, dus een goede configuratie kan ik je niet tonen. Ik gok dat de SX een hardwaremixer heeft, dus zou je bij Audio-config moeten kieen voor External Mixer, als geluidskaart de Pioneer ASIO-driver en je kanaalindeling zou dan moeten zijn: Master: 1 en 2, Headphones: 3 en 4.

VDJ normaal opstarten is best simpel (als je het weet....) Klik met je rechter muisknop op het icoon van VDJ op je bureaublad. Kies dan voor "Eigenschappen". Zoek dan de regel met "Uitvoeren". Daarnaast zit een Pull-downmenu. In dat vak staat nu Geminimaliseerd. Kies daar voor Normaal. (Niet gemaximaliseerd, dan heeft je videokaart het weer zo moeilijk)

Succes.
 

Posted Wed 31 Jul 13 @ 5:32 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Zijn er al mensen die ervaring hebben met de DDJ-SX icm VDJ?

Ik ben officieel klaar met de Denon MC6000. Voor de 3e keer gaat er vandaag 1 terug (binnen de garantie) om een fader te laten vervangen.
Denon MC6000 nummer 1 lag al ter reparatie en Denon MC6000 nummer 2 gaat vandaag terug :-(

En om nu te zeggen dat ik die dingen mishandel, nee! Ik ben geen mixgoeroe die loopt te rammen en te beuken op het apparaat. Daar zijn ze me te kostbaar voor.

Morgen de DDJ-SX maar aanschaffen, want het drukke bruiloftseizoen (september/oktober) komt eraan en met 40 boekingen in 2 maanden moet ik wel iets hebben wat werkt ;-)
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:10 am
Nee ik niet, maar wel zeer positief over de N4 van Numark..
Werkt grandioos met VDJ Pro

Ben in me sas
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 12:59 pm
Ik gebruik de DDJ SX met VDJ voor Audio mixes, Video mixes, Karaoke en ook in combinatie met Firetext plugin om Facebook, Twitter en SMS door mijn beeld heen te laten gaan. Perfect!!
Zorg alleen voor een goede videokaart in je laptop als je met beeld wil werken.

De audio vlamt loeihard uit het apparaat! alle andere controllers van drive in shows en zelfs mijn eigen Pioneer Ergo als reserve kunnen niet op boxen tegen mijn DDJ SX met VDJ !

Serato mist naar mijn idee essentiele functies die bij de SX gewoon onder de knoppen zitten. Geen muis meer nodig, alles zit erop.

Vooral de kanalen kunnen switchen naar hardware / rand apparatuur zoals ipods en dergelijke werkt perfect!

Als je gedetailleerde vragen hebt, dan hoor ik het wel.
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 2:17 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Roy,

Kun je mij misschien de instellingen in je configuratie laten weten?
Ik krijg het niet goed aan de gang.

Heb vandaag m'n mc6000 ter reparatie aangeboden en direct een ddj-sx meegenomen.
Maar ik blijf "klooien" om het goed te krijgen.
Serato werkt prima, maar vindt het niet gebruiksvriendelijk. Ik blijf lekker bij VDJ!

Alvast bedankt
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:10 pm
zorg eerst voor de juiste driver voor je het paneel aansluit. Zorg voor de laatste firmware update van de Pioneer site.



 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:37 pm
Ik gebruik overigens de native mapper en skin en niet die zelf gemaakte van phantom
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:41 pm
Roy,
tipje: Met CTRL+ALT+PrtScn maak je een screendump van het actieve scherm. Als je daarna Paint o.i.d. opent, kun je kiezen voor Plakken, dan wordt alleen je Config-scherm als afbeelding geplakt. Die afbeelding opslaan (als PNG of iets dergelijks) en die kun je dan uploaden in je post. Dat blijft erg strak en leesbaar.
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:43 pm
I know haha maar dat lukt niet op smartphone :)
Mijn laptop hangt niet aan internet.

Maar dank voor je tip.
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 3:45 pm
Martin hoe je het vertelt, is altijd duidelijk...Klasse
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 4:40 pm
royvanmeel wrote :
I know haha maar dat lukt niet op smartphone :)
Mijn laptop hangt niet aan internet.


Nee, dat wordt lastiger.... :p
Ik heb VDJ eigenlijk alleen voor de plaatjes ook op mijn desktop staan. Mijn laptop is ook internetloos. Blijft'ie wel lekker rap van.

Hendrik64 wrote :
Martin hoe je het vertelt, is altijd duidelijk...Klasse


YW. Doe m'n best.
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 5:03 pm
Riessie wrote :
Ik ben officieel klaar met de Denon MC6000. Voor de 3e keer gaat er vandaag 1 terug (binnen de garantie) om een fader te laten vervangen.
Denon MC6000 nummer 1 lag al ter reparatie en Denon MC6000 nummer 2 gaat vandaag terug :-(


Zo dan...... Ik ben blij dat ik je ervaring niet deel (de mijne doet al een jaar feilloos zijn werk) maar ik kan me indenken dat dat je naar wat anders uit laat kijken. Ik hoop dat de Pioneer beter bestand is tegen regelmatig werk....
 

Posted Tue 06 Aug 13 @ 5:07 pm
RiessiePRO InfinityMember since 2009
royvanmeel wrote :
Ik gebruik overigens de native mapper en skin en niet die zelf gemaakte van phantom


Roy,

Thanks! hier kom ik al een heel eind mee.
Ik krijg nu geluid uit mn DDJ-SX haha

Maar ik blijf met een probleem zitten. als ik de eerste track in bijv de linker speler laadt dan gaat alles goed en speelt het vrolijk door.
Zodra ik de 2e track in de rechterspeler laadt gaat de linkerspeler uit!

Druk je op Play dan hoor je de rechterspeler door de koptelefoon en/of master out.
Echter, de linkerspeler is niet meer hoorbaar, ook al zie je dat de track gewoon verder speelt (na op play te hebben gedrukt!)
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:12 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Martin FourS wrote :
Riessie wrote :
Ik ben officieel klaar met de Denon MC6000. Voor de 3e keer gaat er vandaag 1 terug (binnen de garantie) om een fader te laten vervangen.
Denon MC6000 nummer 1 lag al ter reparatie en Denon MC6000 nummer 2 gaat vandaag terug :-(


Zo dan...... Ik ben blij dat ik je ervaring niet deel (de mijne doet al een jaar feilloos zijn werk) maar ik kan me indenken dat dat je naar wat anders uit laat kijken. Ik hoop dat de Pioneer beter bestand is tegen regelmatig werk....



Ik ben over de kwaliteit, indeling etc nog steeds te spreken! Een heerlijk apparaat! Maar eigenlijk is het van de zotte dat ik een backup controller moet kopen, omdat de jaarlijkse servicebeurt niet afdoende is.
Afgelopen weekend hield ie er weer mee op (fader). Gelukkig was dit op een bedrijfs BBQ waar ik achtergrondmuziek diende te verzorgen.
De automix functie vd speler/fader die het nog wel deed heeft me geredt haha

Alleen op bruiloften (90% van mijn boekingen) kan dit echt niet. Dan moet ik er van uit kunnen gaan dat alles werkt en blijft werken.
Hopelijk is de DDJ-SX van een betere kwaliteit, want alleen in September heb ik al 14 bruiloften staan. (en ja dat met een fulltime baan er naast haha)
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 12:16 am
Riessie wrote :
Maar ik blijf met een probleem zitten. als ik de eerste track in bijv de linker speler laadt dan gaat alles goed en speelt het vrolijk door.
Zodra ik de 2e track in de rechterspeler laadt gaat de linkerspeler uit!

Druk je op Play dan hoor je de rechterspeler door de koptelefoon en/of master out.
Echter, de linkerspeler is niet meer hoorbaar, ook al zie je dat de track gewoon verder speelt (na op play te hebben gedrukt!)


Heb je aan de voorkant van de DDJ SX de switches allemaal op PC staan en ook de originele 4 decks VDJ skin voor de DDJ SX?

Ik heb zelf ook een keer kanaal 4 op MIC gezet toen ik MIC nodig had. Toen ging het ook niet goed toen ik deck 4 in VDJ wilde afspelen. geluid bleef uit de master komen ondanks dat de schuif helemaal dicht stond op kanaal 4 :) Even "live" terug op PC geswitched en alles weer in orde.

Als je geluid over je hoofdtelefoon blijft krijgen, misschien heb je MASTER CUE (geloof ik) de button in het midden aan staan?

Daarnaast is de SX een 4 decks speler en werkt perfect met de originele DDJ SX 4 decks skin. Als je in het engelstalige forum zoekt, lees je ook dat er later wel een 2 decks skin is ontwikkeld, maar ik blijf bij de 4 decks die perfect presteert en veel extra ruimte kost het niet op het scherm.
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 2:57 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
royvanmeel wrote :
Riessie wrote :
Maar ik blijf met een probleem zitten. als ik de eerste track in bijv de linker speler laadt dan gaat alles goed en speelt het vrolijk door.
Zodra ik de 2e track in de rechterspeler laadt gaat de linkerspeler uit!

Druk je op Play dan hoor je de rechterspeler door de koptelefoon en/of master out.
Echter, de linkerspeler is niet meer hoorbaar, ook al zie je dat de track gewoon verder speelt (na op play te hebben gedrukt!)


Heb je aan de voorkant van de DDJ SX de switches allemaal op PC staan en ook de originele 4 decks VDJ skin voor de DDJ SX?

Ik heb zelf ook een keer kanaal 4 op MIC gezet toen ik MIC nodig had. Toen ging het ook niet goed toen ik deck 4 in VDJ wilde afspelen. geluid bleef uit de master komen ondanks dat de schuif helemaal dicht stond op kanaal 4 :) Even "live" terug op PC geswitched en alles weer in orde.

Als je geluid over je hoofdtelefoon blijft krijgen, misschien heb je MASTER CUE (geloof ik) de button in het midden aan staan?

Daarnaast is de SX een 4 decks speler en werkt perfect met de originele DDJ SX 4 decks skin. Als je in het engelstalige forum zoekt, lees je ook dat er later wel een 2 decks skin is ontwikkeld, maar ik blijf bij de 4 decks die perfect presteert en veel extra ruimte kost het niet op het scherm.



Dat zou het wel eens kunnen zijn ja!

MAAR!!!! ik heb de microfoon juist WEL nodig haha


 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 4:04 am
Riessie wrote :
Dat zou het wel eens kunnen zijn ja!

MAAR!!!! ik heb de microfoon juist WEL nodig haha


Je kan de microfoon ook gewoon gebruiken hoor, maar dan kun je deck 4 (of waar je hem ook op zet) dan niet meer gebruiken in VDJ.
Je kan ook gewoon "on the fly" switchen tussen mic en pc. Eén keer nodig gehad. 4 bezette VDJ spelers en dan een mic nodig. FF knopje aan de voorkant op mic, praten en hop weer terug naar pc.

 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 4:36 am
RiessiePRO InfinityMember since 2009
Ik draai eigenlijk altijd 2 decks.

Vanavond nog maar eens klooien.
Zou niet fijn zijn als het 2 decks niet werkt. Want on the fly switchen is geen optie mijn inziens.
 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 4:40 am
Riessie wrote :
Ik draai eigenlijk altijd 2 decks.

Vanavond nog maar eens klooien.
Zou niet fijn zijn als het 2 decks niet werkt. Want on the fly switchen is geen optie mijn inziens.


Je hoeft niet 4 decks te gebruiken. Als je in VDJ gewoon deck 1 & 2 gebruikt, heb je schuif 3 & 4 gewoon vrij op je controller voor extern apparaat of microfoon ofzo. Werkt prima! Zolang je dan maar niet in VDJ de decks 3 & 4 gaat starten, want dan moet de switch op PC staan wil je er controle over houden.

Ik heb soms deck 1 & 2 op PC staan, daar draai ik zelf dan mee met VDJ en deck 3 & 4 heb ik op LINE staan, omdat ik dan 2 andere DJ's op mijn kanalen 3 & 4 aansluit.

Gaat perfect, maar ik kan in VDJ dan deck 3 & 4 niet gebruiken, omdat die dan geluid overal overheen sturen... Ik houd echter ook dan nog wel de originele DDj SX 4 decks skin, omdat deze gewoon perfect werkt.

Succes vana!



 

Posted Wed 07 Aug 13 @ 5:05 am
48%