Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VJ's: hoe scheiden jullie “VDJ work screen” van de video output?. - Page: 3

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

Ik ga niet zeggen dat ik eruit ben, maar ik heb wel een idee wat er aan de hand is.....
Ik heb (onder Windows 8) geen Catalyst meer draaien. Ik kan je dus niet meer voorzien van plaatjes. Ik heb mijn instellingen voor het externe scherm dus ook via de Windows-instellingen gedaan. Ook daar kun je tegenwoordig (W8), via het configuratiescherm. de resolutie per scherm instellen, en jij hebt het waarschijnlijk op dezelfde manier gedaan.
Een probleem waar ik vaker tegenaan ben gelopen en wat jou nu ook parten speelt is de RCA-uitgang die je nu gebruikt. Ik had het al eerder gemeld:
Martin FourS wrote :
Nog ff een aanvulling (als je dit nog leest): Kies voor je externe scherm een TV. Probleem daarmee is wel dat sommige videokaarten dat niet klakkeloos willen aannemen en proberen een scherm te herkennen. Juist om die reden ben ik afgestapt van de RCA-videoaansluitingen.

Het probleem zit hem in het feit dat je via de RCA geen beeldschermherkenning hebt. Windows kan niet bepalen wat er aan de RCA-poort is gehangen en gaat (bij mij in het verleden) in de veiligste modus (640 x 480, 25 Hz). Via VGA of HDMI is er communicatie met het scherm en worden ze ook keurig herkend. De RCA heeft maar 1 verbinding en dat is niet genoeg om te bepalen wat voor scherm er aan gekoppeld is. Je Konig convertor geeft waarschijnlijk ook geen goede feedback over wat de mogelijkheden zijn.
Het is nu te laat (letterlijk) om rustig uit te zoeken of er convertors in de handel zijn die je laptop kunnen bedotten. Daar kijk ik morgen ff naar. Is wrs een goedkopere oplossing dan al je TV's vervangen....
 

Posted Fri 21 Jun 13 @ 6:39 pm
Martin, met het beeld is eigenlijk niets aan de hand.
Nog even voor de duidelijkiheid: ik gebruik dus de VGA uitgang naar de Konig converter. Vandaar gaat een RCA kabel naar een VCR waarvan ik 2 outputs gebruik: óf Tom & Jerry, of video clips.

Als de boel eenmaal draait krijg ik een goed beeld.
Het probleem zit 'm erin de zaak op gang te krijgen.
Gisteren had ik wat nieuwe clips opgeladen en daarna sloeg VDJ meteen op tilt. Dwz: niet alleen Fatal Error (die meteen met één click verholpen wordt), maar ook vastlopen. De laptop doet absoluut niets meer en ik moet totaal resetten, hetgeen natuurlijk enige tijd duurt.

Het heeft mss iets met de volgorde te doen, waarmee ik de installatie openmaak. De laptop moet als laatste aan, pas nadat Konig converter aangeloten is. Alles is natuurlijk continue aangesloten, en via één schakelaar komt overal stroom op. Maar ik zal er eens op gaan letten dat ik de laptop dan wat later aanzet.

 

Posted Sat 22 Jun 13 @ 3:35 am
Lunch-Time Report!

Hij draait weer goed.
Na de hoofdschakelaar aan (die dus ook stroom levert aan de USB hub waar de Konig converter op aangesloten is) even gewacht met het opengooien van de laptop.
Het werkt zonder resetten maar wel met het eeuwige Fatal Error gevoldg door Immediate Recovery!
Het is te doen. Ik krijg een goed uitgaand beeld zonder dat ik daar iets aan heb hoeven te doen. (dwz: ik heb niet aan de resolutie geprutst van het 2e beeld)

 

Posted Sat 22 Jun 13 @ 7:16 am
Smakelijk!
Bij mij ging de zaak in de laagste stand. Ik bedoelde niet dat het bij jou ook zo zou zijn.
Ik heb, voordat ik antwoordde, je eerste post nog nagelezen, dus ik begrijp de opzet. Het punt blijft dat Windows geen schermherkenning heeft via de Konig converter en dat daar je problemen in kunnen zitten.
 

Posted Sat 22 Jun 13 @ 7:39 am
Martin FourS wrote :
Het punt blijft dat Windows geen schermherkenning heeft via de Konig converter en dat daar je problemen in kunnen zitten.

Dat begrijp ik niet helemaal, Martin. In de instelling van Windows "extended laptop" herkent hij wel degelijk een 2e scherm anders had ik de boel nooit op kunnen lossen (dankzij tips van jou en Eduward)
Ik heb immers gescheiden beelden - waar ik naar streefde.
"Werkbeeld" en "Videos".

Btw: leuk geintje. Je kan ook foto's maken, de SD card in je laptop stoppen en de gasten zien onder het dansen hun evenbeeld op de TVs verschijnen!

Have a nice weekend en "kom van dat dak af!"


 

Posted Sat 22 Jun 13 @ 8:14 am
Ik heb de foto's al vaker gebruikt in VDJ. Laatst voor een bekende een avondje verzorgd voor zijn 50e verjaardag. Volledig op VDJ vertrouwd: foto's tijdens de muziek (aangeleverd door zijn vrouw) en tussendoor filmpjes van vrienden en bekenden die in het buitenland wonen en op die manier ook een beetje aanwezig waren. Hoe "multifunctioneel" kan het zijn.... ;)

Het werkt wel bij jou, maar is niet stabiel. Tenzij je de Fatal Errors als een standaard onderdeel van Windows beschouwt.... Bij een HDMI- of VGA-aansluiting wordt het externe scherm met naam en toenaam getoond en weet Windows zelfs wat de ondersteunde resolutie en refreshrate zijn. Dat lukt niet met de Konig. De Konig zelf wordt blijkbaar wel herkend, maar je laptop zal niet weten hoe de (aan de Konig) aangesloten VCR het best kan worden aangestuurd.

Dak is zo goed als klaar (nog een paar lijsten monteren tussen de buien door en er wacht me nog een cosmetische correctie), maar dinsdag komt project 2: de zonnepanelen. 3500 WP dat ik netjes over 55 m2 moet zien te verdelen. Ben nu dus aan het voorbereiden onder het dak (groepje extra aanleggen, doorvoeren in orde maken (komt er meteen airco in de slaapkamer. Met een plat dak niet echt luxe....)) dus dinsdag gewoon het dak weer op. Maar dan is dat iig zo goed als klaar!

Jij ook een goed weekend!
 

Posted Sat 22 Jun 13 @ 6:12 pm
Martin FourS wrote :
...........Het werkt wel bij jou, maar is niet stabiel. Tenzij je de Fatal Errors als een standaard onderdeel van Windows beschouwt.... Bij een HDMI- of VGA-aansluiting wordt het externe scherm met naam en toenaam getoond en weet Windows zelfs wat de ondersteunde resolutie en refreshrate zijn. Dat lukt niet met de Konig. De Konig zelf wordt blijkbaar wel herkend, maar je laptop zal niet weten hoe de (aan de Konig) aangesloten VCR het best kan worden aangestuurd.

Jij ook een goed weekend!


Dank je. Het is nog steeds akelig rustig hier.

Wat de Konig betreft: als je denkt dat de Fatal Errors door de converter worden veroorzaakt, wat is er verder nog op de markt? Het moet wel een converter zijn die HDMI of VGA naar RCA omzet. Bax heeft -- voor zover ik kan zien -- alleen de Konig in de kataloog.

 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 2:59 am
Er zijn er meer (Google) maar ik durf niet te zeggen dat je er iets mee op zou schieten.
Ik heb de handleiding nagekeken van de jouwe (Konig Telview1? http://www.konigelectronic.com/nl_nl/computer/video/785411 ) en ze zeggen dat er niets nodig is aan drivers of installatie. Maximum ondersteunde resolutie is wel 1280 x 1024, dus zou ik die zeker niet hoger instellen. Ik verwacht dat je niet beter uit bent met een andere.

Lastig....

Heb je nog wel eens gezien wat je voor uitleg krijgt bij die Fatal Error?
 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 11:03 am
Ik dacht niet dat ze een uitleg gaven.
Het gaat in de geest van, Ooooops I did it again. Fatal Error. Just press the button and you'll be okay.

Ik maak wel een screenshotje, neem dat mee naar huis op USB en etc etc
't Zou best eens druk kunnen worden vanavond, wat met de gewone touristen en dan Sant Joan - heel Spanje heeft geen sluitingstijd vannacht.

(Niet dat iik daar nou op zat te wachten!..............)
 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 11:17 am
bobhofmans wrote :
Ik maak wel een screenshotje


 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 6:33 pm
Huh?
Ik was steeds in de veronderstelling dat je Fatal Error uit Windows kwam. Dan is er iets anders aan de hand.
Je gebruikt waarschijnlijk een plugin die de crash veroorzaakt. Met een fatal error wordt een crashreport aangemaakt. ( http://www.virtualdj.com/wiki/Crashguard.html ) Dat wordt in je map Mijn Documenten / Virtual DJ gezet. Kun je dat eens posten hier? Het gaat me om het eerste deel (Met de details van de software) en de alinea waarin een Error wordt gemeld in de eerste regel. Daarmee moet goed te vinden zijn wat het probleem veroorzaakt.

Kun je niet vinden wat ik bedoel, mik dan het hele crashreport maar hier. Is wel een achterlijke lap tekst, maar daar kom ik wel uit.
 

Posted Sun 23 Jun 13 @ 8:08 pm
Martin, ik heb op de zaak geen internet, dus m.i. ook geen crashreport.
Thuis heb ik internet,maar m.i. geen crash! De hele reeks van 15 TVs ontbreekt uiteraard hier.
Ik zou iets kunnen prutsen met een vga kabel eventueel zonder monitor..............

Of wordt dat crash report ook zonder internet in mijn docs gezet? Ik zal straks een kijken.
 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 3:12 am
Martin FourS wrote :
( http://www.virtualdj.com/wiki/Crashguard.html ) Dat wordt in je map Mijn Documenten / Virtual DJ gezet.


Tenzij jouw map Mijn Documenten / Virtual DJ alleen via internet bereikbaar is...... :D
Lees ook even de uitleg achter de link. Maak de dingetjes wrs wat duidelijker.
 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 5:00 am
Martin FourS wrote :
Tenzij jouw map Mijn Documenten / Virtual DJ alleen via internet bereikbaar is...... :D


Ja, spot er maar mee, Martin................. :D
 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 5:08 am
:p
Zie trouwens nu pas je opmerking over de VGA-kabel zonder monitor. Dat werkt niet. Je kabel zorgt er niet voor dat er een uitgang herkend wordt, daarvoor moet er echt een monitor aangesloten worden.
 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 5:32 am
Geselecteerd de laatste crash-reports.
Kan je hier iets mee beginnen?

 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 11:47 am
Nee, niks. Dit geeft alleen maar aam dat je crashes hebt gehad maar er zit geen uitleg bij, behalve dat het iets met video te maken heeft. Heb je het juiste bestandje gepakt? ( crashguard report.txt )

BTW: Laten we alles in dit topic houden. Ik heb idd niet permanent mijn mail openstaan en de info afwisseled uit mail, PM en dit topic halen maakt het niet overzichtelijker.
 

Posted Mon 24 Jun 13 @ 12:20 pm
De "uitleg" bij de fatal errors blijft hetzelfde - ook bij crashguard report.txt.
Mijn "start" ziet er nog steeds als volgt uit:
1) open laptop and VDJ
2) VDJ blijft hangen op video playlist
3) push control-alt-delete
4) log off user - btw fatal error flitzt langs maar te snel om aan te clicken
5) logm on - gaat redelijk vlug
6) open VDJ en click again playlist
7) blijft wéér hangen maar nu verschijnt fatal error
8) click fatal error
9) VDJ video schakelt zich vanzelf in op het eerste nummer
10) click playlist aan en het kan beginnen!
 

Posted Sat 06 Jul 13 @ 11:34 am
Ik kan er helaas niets mee. Stuur je rapport eens door naar Support. Zij hebben iets meer inzicht in de codes achter de crashes.
 

Posted Sun 07 Jul 13 @ 5:10 pm
Martin, ik heb het een beetje opgegeven. Ik kan leuke clips draaien aan het begin van de avond - alleen de start-up is een beetje moeizaam.
Ik zal tzt eens een berichtje aan support sturen.
Nu weinig tijd - het seizoen is eindelijk begonnen en we zitten stampvol!
 

Posted Sun 07 Jul 13 @ 7:47 pm


(Old topics and forums are automatically closed)