Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: VJ's: hoe scheiden jullie “VDJ work screen” van de video output?. - Page: 2

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

Zoals reeds gezegd: het loopt prima en het is werkelijk een plezier zo te kunnen werken als de bedoeling was.

Nu het volgende vraag: de VGA aansluiting heeft tot gevolg dat ik een kleiner (4:3) beeld op m'n laptop krijg.
(De TV output is ok.)
Het veranderen van skin in de 7-versies maakt de situatie alleen maar erger. Beeld blijft 4:3, maar letters worden groter zodat je tenslotte net drie songs op je playlist ziet.

Ironisch genoeg, het beste beeld krijg ik met de oeroude skin van VDJ-5. Met deze skin heb ik tevens het voordeel dat ik in automix de cues kan veranderen zonder dat de boel meteen op tilt slaat zoals met 7 versie. (hierover reeds zonder bevredigend resultaat gecorrespondeerd met support)

Zijn er meer VJ's die met een VGA aansluting werken. Hoe is jullie beeld c.q. wat doe je eraan?

Gr Bob
 

Posted Thu 13 Jun 13 @ 3:12 am
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Bob ,
kijk eens naar de ingestelde resolutie's in je windows.
Ik heb op mijn laptop scherm 1920X1200 en op mijn bijvoorbeeld beamer 720*1200
Je kan dit appart instellen
je kan dus je vdj scherm in 1024X768 zetten en te uitgaande VGA op een ander scherm grote.
ff uitvogelen welke settings voor jou het beste werken.Hou er inderdaad rekening mee :
hoe hoger de resolutie , hoe kleiner de lettertjes.( ik heb de 4 deck wissel skin in gebruik en daar kan je voor je playlist de letter grote instellen)
dus mijn lay-out is groot met kleine lettertjes , playlist en voorkeur lijst heb ik 1 maatje groter staan ivm makkelijk zichtbaar.


 

Posted Thu 13 Jun 13 @ 3:20 am
Martin FourS wrote :
Catalyst is het uitgebreidere programma van ATI voor de videokaart. Ik zet dat standaard op mijn laptops omdat het instellen en werken met een extern scherm vaak wat makkelijker instellen is dan met de ingebouwde Windows-oplossing. (resolutie per scherm ipv één voor alle schermen, volgorde van de schermen, enz) Zouden ze eigenlijk ook gewoon standaard mee moeten leveren....


Had 'm stiekem al verklapt..... ;)
 

Posted Thu 13 Jun 13 @ 7:36 am
Met de tips wat betreft de resolutie lukt het idd een "normaal" (dwz schermvullend) beeld te krijgen. Windows recommends 1364 x 768.
Tot zover zo goed.
Maar daarna kom ik slechts heel moeilijk verder. Of hij crasht, "fatal error", óf ik kom gewoon niet verder, stil-staand beeld, niets reageert meer, moet dus een geforcfeerde reset doen, hetgeen niet al te gezond voor je machine is, heb ik eens gehoord.
Dit gebeurde dus niet toen hij nog op de "4:3" cq 600x800 resolutie stond en merkwaardig genoeg, ik krijg hem niet meer terug op dat beeld. Hij slaat nu automatisch op de aanbevolen resolutie over.
Na 3 tot 4 keer crashen en resetten lukt het en heb ik continue muziek en beeld zonder problemen.

Is hier iets aan te doen of moet ik een kwartiertje eerder naar de zaak?
 

Posted Sat 15 Jun 13 @ 2:38 am
Druk bezig met m'n dak. Ik kijk vanavond ff hoe je dat moet doen in Catalyst.
 

Posted Sat 15 Jun 13 @ 1:06 pm
Ja, ik "volg" je dak op fb. Succes.
 

Posted Sat 15 Jun 13 @ 1:35 pm
Lukt niet.....
Op de thuismachine heb ik ooit eens HydraVision geïnstalleerd als uitbreiding op Catalyst en dat werkte zo "goed" dat ik uiteindelijk met wat gepriegel via Windows de 2 schermen voor elkaar heb gekregen.
De goede versie zit op mijn laptop en die staat op de zaak. Daar kom ik maandag pas weer.
Je houdt het tegoed....
 

Posted Sat 15 Jun 13 @ 4:36 pm
Beste BOB,is maar een tip,en een KLEINE investering.Actual Multiple Monitors te vinden bij www.Actual Tools .com . Ikzelf werk met 3 schermen op een en dezelfde laptop (Medion P6622).alles werkt perfect ZONDER stuterende beelden.Wel HEEL GOED de configuratie per scherm cotroleren.Eenmaal deze PERFECT ingesteld loopt het bij mij als een TGV. Succes.
 

Posted Sun 16 Jun 13 @ 12:26 pm
Beste Karel,
bedankt voor de tip. Ik heb het even aangekeken. Ik zie geen prijs (hoewel dat niet doorslaggevend zou zijn), maar wel allemogelijke toestanden en knopjes die op alle schermen voor te vinden zijn.
Ik wil natuurlijk op mijn schermen in de zaal geen WEindows startknoppen.
Toevallig heb ik de video-clip-laptop hier thuis en het zou makkelijk zijn als ik dit programma Actual Multiple Monitors nog vandaag of morgen zou kunnen downloaden.
Dus als je nog opmerkingen hebt, graag............
Dinsdagavond moet-ie weer in de disco staan!

En P.S. ik zou dit programma thuis downloaden ZONDER dat het 2e (VGA) scherm aangesloten is. Is dat een probleem?
 

Posted Sun 16 Jun 13 @ 2:12 pm
$ 24,95. ( http://www.actualtools.com/order/ )
Geen ervaring met het pakket, maar als je de taakbalk standaard op "Verbergen" zet, geldt dat dan ook niet voor de Actual-taakbalk?

Downloaden kan altijd, maar configuratie zal waarschijnlijk met aangesloten monitors moeten gebeuren. Als Windows geen extra monitors detecteert, zal het programma het er waarschijnlijk ook niet bij denken.
 

Posted Sun 16 Jun 13 @ 4:33 pm
De prijs maakt me weinig uit - 4 liter wodka lemon verkopen en het is betaald.
Echter, ik vraag me af of ik wat aan dat programma héb.
Het ongemakt - een paar keer totally resetten - zit hem m.i. gewoon in windows zelf.
 

Posted Sun 16 Jun 13 @ 6:10 pm
Denk ik ook. Maar ook de mogelijkheden om in te stellen zitten in Windows (en Catalyst). En je hebt beiden....
 

Posted Sun 16 Jun 13 @ 6:12 pm
Beste Bob,normaal zou dit programm. uw probleem moeten kunnen oplossen.De enige vraag dat ik mij stel (heb daar geen ervaring mee) hoe het programma omgaat met de converter ? Ik heb dit bij mij opgelost door te splitten via de vga en de hdmi uitgang(van de laptop).En inderdaad de monitoren MOETEN aangesloten zijn,anders worden deze niet herkend (wat denk ik logisch is).Hoop dat u de geschikte oplossing vind.Ik heb er een 2-tal uur over gedaan eer alles perfect ingesteld was.En daar kan ik u spijtig genooeg niet verder mee helpen,daar alles afhankelijk is van de individuele resoluties van elk scherm,en de weergave instellingen per scherm.Het zit hem soms in een klein hoekje,en dan is het natuurlijk zoeken waar dat klein hoekje zich bevindt.
 

Posted Mon 17 Jun 13 @ 1:26 am
Beste Karel,
ik heb op de zaak geen internet (waar ik erg blij mee ben, tenzij mijn zoontje met zijn hot-spot-hot-shot-super-smart phone aan komt zetten)
dus ik moet het programma thuis downloaden en kan dan pas op de zaak instellen met de monitoren aangesloten.

Ik denk dat ik eerst de instellingen van Windows zelf nog eens uitprobeer.
In ieder geval bedankt voor de moeite en het meedenken.

 

Posted Mon 17 Jun 13 @ 2:47 am
Kareltje wrote :
Het zit hem soms in een klein hoekje,en dan is het natuurlijk zoeken waar dat klein hoekje zich bevindt.


Lol. Het is idd zoeken. Mijn "video-laptop" staat weer in de discotheek en het begint nu echt stressen te worden. De ellende begon toen ik mijn windows scherm-resolutie op "recommended" zette.
Hij loopt steeds vast, of ik krijg "fatal error", hij herstelt zich dan zelf.
Maar meestal moet ik resetten. Soms blijft het config beeld gewoon staan, zonder dat ik dat kan sluiten, muziek en beeld lopen verder, maar ik kan niets meer veranderen.
Na een half uurtje prutsen -- waar ik natuurlijk geen tijd voor heb als de zaak vol is -- heb ik dan plotseling wel beeld en muziek, normaal, beelden gescheiden, ik kan op mijn werkscherm veranderingen aanbrengen.
Maar het "·hoe, wat, waarom" is onnavolgbaar.
 

Posted Wed 19 Jun 13 @ 4:19 am
Sorry, Bob. Ik laat wel even serieus verstek gaan, maar ik heb ook erg weinig tijd gehad het uit te zoeken. Eens kijken of ik de laptop morgen kan koppelen aan het netwerk op de zaak, post ik de plaatjes daar vandaan.
 

Posted Wed 19 Jun 13 @ 4:29 pm
"en we ploegen voort............"
Tijdens de middag schoonmaak ff geprutst.
Screen resolution van Windows kleiner gemaakt, meer of minder aangepasst aan de door mij meest gebruikte resolution van versie 7.
En zie: "slechts" één keer fatal error - waarbij VDJ zich van zelf herstelt, dus geen hinderlijke resets.
En daarna -- zónder verdere instellingen van video etc te checken -- functioneerde de boel naar behoren.

-- To be continued --
 

Posted Thu 20 Jun 13 @ 8:25 am
De hele avond clips gedraaid, ook enige keren aan en uit, off and on, steeds met hetzelfde resultaat:
ik krijg zegge en schrijve één keer fatal error (maar wel íedere keer als ik herstart), hij herstelt meteen en loopt als een VW.
Intussen ook de resoluties aan elkaar (Windows aan VDJ en vv) aangepast. Afgezien van die fatal error (mag eigenlijk niet, uiteraard, maar ja, niets is perfect, je bent ook wel eens verkouden en je oren slaan dicht...........) is alles okay.

Hopelijk blijft het hierbij en kan ik schrijven
all's well that ends welll.

 

Posted Thu 20 Jun 13 @ 6:00 pm
bobhofmans wrote :
Hopelijk blijft het hierbij en kan ik schrijven
all's well that ends welll.



Ah, dream on!
 

Posted Fri 21 Jun 13 @ 8:47 am
Niet dus.....
Ik heb vannacht (don't ask....) een setup gemaakt met mijn laptop en een monitor. Ik zou vanavond dus screenshots kunnen maken, en dat was ik dan ook van plan. Kan je nog geen tijd geven (zit nog op de zaak, moet nog naar R'dam) maar ik ga dat vanavond regelen.
 

Posted Fri 21 Jun 13 @ 11:58 am
67%