Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help..volgende week draaien..muziek hapert - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

ramon76Home userMember since 2012
Volgende week moet ik draaien op een verjaardag,maar alles wat ik draai en afspeel via virtual dj(via Hercules RMX)hapert/stottert.
Ik heb het programma al eraf gehaald en opnieuw geinstalleerd.
Ook tips zoals wifi uitzetten heb ik al gedaan.

Wat te doen?
Ben een beetje radeloos.

Mvg,
Ramon
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 11:48 am
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 12:01 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Kijk eens naar de belasting van je processor en geheugen.
Indien die constant hoger dan pak um beet 60 - 80% staan zal je wat andere services en applicaties uit moeten zetten.
Ook het terug zetten van je desktop naar basic windows (zoals beschreven in de link die Martin geeft) scheelt een hoop performance.
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 12:30 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
Pas ik mijn vorige post aan (verkeerde naam gebruikt) dropt het forum hem als een nieuwe post ? ( zat ruim binnen de tijd)
Martin doet maar opruimen a.u.b ;-)
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 12:32 pm
Done.
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 12:33 pm
Dozo10PRO InfinityMember since 2011
dank je wel , maar je hebt wel de verkeerde post weggegooid ... lol nu staat de foutieve er nog ... gehehehehe
maakt niet uit , hij zal ut wel snappen ;-)
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 12:35 pm
misschien asio latency verhogen of wdm instellingen gebruiken
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 3:12 pm
:D Zag geen verschil....
Opgelost.
 

Posted Sat 02 Feb 13 @ 5:34 pm
Zijn al een paar goede ideeën geopperd, check zeer zeker even de "stress" op de CPU (Processor). Wil ook even de tip van s.waterreus toelichten.
VDJ openen -> settings -> soundcard (staat bovenaan).

Standaard staat "Auto" ingesteld. Probeer even wat verschillende "latency's". De safe mode is ook te proberen, maar dit is meer als er gekraak optreed.Valt te proberen, maar is geen garantie dat dit iets oplost(!)

Daarnaast is er ook nog de optie dat er iets met je audiokabels kan zijn. Heb op een gegeven moment gehad dat mijn speakers tijdens het draaien ineens luid begonnen te brommen. Dit had te maken met een draaibreuk in één van de kabels naar mijn tulp aansluitingen.
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 10:36 am
aDAPted wrote :
Zijn al een paar goede ideeën geopperd, check zeer zeker even de "stress" op de CPU (Processor). Wil ook even de tip van s.waterreus toelichten.
VDJ openen -> settings -> soundcard (staat bovenaan).

Standaard staat "Auto" ingesteld. Probeer even wat verschillende "latency's". De safe mode is ook te proberen, maar dit is meer als er gekraak optreed.Valt te proberen, maar is geen garantie dat dit iets oplost(!)

Daarnaast is er ook nog de optie dat er iets met je audiokabels kan zijn. Heb op een gegeven moment gehad dat mijn speakers tijdens het draaien ineens luid begonnen te brommen. Dit had te maken met een draaibreuk in één van de kabels naar mijn tulp aansluitingen.


ik doelde meer in de latency instellingen in de asio driver, niet in vdj,maar daar kan je inderdaad ook nog wat rommelen
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 2:51 pm
Nu ik het teruglees zie ik het inderdaad. Dan is er nog de bijkomstigheid dat niet alle controllers de mogelijkheid hebben om met de "asio" driver te werken.

Mijn controller heeft bijvoorbeeld een 4.1 geluidskaart en ondersteund geen "asio" terwijl ik met mijn "Hercules DJC MK4" wel deze mogelijkheid had.
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 3:12 pm
Om mij onduidelijke reden is ASIO het toverwoord geworden voor fatsoenlijk kunnen werken met een controller. Dat is het niet. ASIO zorgt voor een lagere latency (vertraging) die voor scratchers best belangrijk is maar voor een DJ die daar niets mee doet weinig tot geen toegevoegde waarde heeft. Het geluid wordt er niet beter van en je wordt ook niet op miraculeuze wijze een betere DJ. Als ASIO problemen geeft, dumpen. De standaard WDM-drivers gebruiken is geen straf.
Misschien maar eens toevoegen aan de "Nieuwe gebruikers"-post. (hoewel niemand die ooit leest.... ;) )
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 3:42 pm
Heb ik toevallig wel gelezen ;)

Ikzelf gebruikte "asio" ook nooit.. Een drama om mee te werken, werkte niet, dan weer wel. Dan ineens weer geen audio driver gevonden, Problemen (gezeik) met geluid (output).. "WDM" was altijd al mijn keuze (en gelukkig ook de standaard).
 

Posted Sun 03 Feb 13 @ 5:31 pm
als je geluidskaart geen asio heeft dan houdt het natuurlijk op en dan is wdm de enige oplossing.
en ja... er is ook asio4all, maar dat is geen oplossing, maar vals spelen.

de rmx heeft wel asio drivers.

ik ben het niet met jullie eens dat asio geen toegevoegde waarde heeft ten opzichte van wdm

er zit in de reactietijd van knop indrukken tot software actie wel degelijk een verschil.

dit kan je het beste merken wanneer je synchroon wilt instarten, hier sla je met wdm regelmatig de plank mis, terwijl met asio ( bij jusite latency)
bijna altijd goed zit. de bijna zit hem dan in de menselijke tekortkoming.

ik kan me voorstellen dat martin deze mening heeft, want de asio drivers van denon zijn vergelijkbaar met een del van het onderlichaam van een vrouw.

bij laptop gebruik is wdm misschien beter omdat laptops altijd langzaam zijn, maar in combinatie met een snelle desktop pc, blijft in mijn optiek asio ALTIJD een betere keus dan wdm. natuurlijk wel als er geen geluidsproblemen zijn.
 

Posted Mon 04 Feb 13 @ 7:40 am
ramon76Home userMember since 2012
Helaas...
Ik heb alle tips opgevolgd.
Zelfs Ad-Aware en Spybot weer laten draaien.

Ook heb ik de laptop op laten starten met alle services uit,zodat niks op de achtergrond draait.
Dan zelfs hapert de muziek een paar keer in een minuut.

Ik snap er geen hout meer van.

Dan zit er niks anders op dan dat ik me gehele pc mee neem ipv laptop..grrr

 

Posted Wed 06 Feb 13 @ 3:34 am
Paar tips nog.. Ik had zo af en toe het zelfde gez** met mijn RMX

- Zorg dat het power profiel "High performance" is, powersaving op schijven en USB devices geeft problemen
- Zorg ervoor dat je geen aero theme gebruikt
- Indien niet nodig, disable je netwerk devices
- Start VDJ op en zet (via de taskmanager) het process in Realtime priority (rechtermuisknop proces, priority)

Mocht dit helpen voor je kan je dit allemaal in een script stoppen, uiteindelijk voor mij de oplossing voor goede performance:

http://it.virtualdj.com/forums/138943/PC_Version_Technical_Support/Windows_7_optimization_tips___script.html

Succes!
 

Posted Thu 07 Feb 13 @ 6:13 am
ramon76Home userMember since 2012
power profiel?
Waar kan ik dat vinden?
(zal wel een computerterm zijn haha)
 

Posted Fri 08 Feb 13 @ 1:55 pm
Neehoor, gewoon via je "Energie" instellingen ;-).
Met een laptop kom je er door op je batterij icoontje in de taakbalk te klikken. Bij een desktop kost het wat meer moeite.
Start -> Configuratiescherm -> Systeem en beveiliging -> Energiebeheer.
 

Posted Fri 08 Feb 13 @ 4:50 pm
ramon76Home userMember since 2012
Het helpt allemaal geen ruk.
Snap er niks meer van.
Alle iedeen en tips uitgevoerd,maar helaas
 

Posted Wed 13 Feb 13 @ 10:43 am
 

Posted Thu 14 Feb 13 @ 12:55 pm
51%