Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Help..volgende week draaien..muziek hapert - Page: 2

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

ramon76Home userMember since 2012
Nou,,het ziet er niet zo uit als die van jou.
Ik heb uitschieters naar de 1000.

Hoe krijg ik hem stabiel?
 

Posted Fri 15 Feb 13 @ 3:25 pm
Next step..

Download en installeer http://www.resplendence.com/latencymon

Sluit alle programma's en start latencymon. Druk op Play.. de applicatie gaat nu monitoren welke driver er een probleem veroorzaakt. Op een goed moment zal hij zeggen dat er een probleem is. Maak dan een screenshot en doe dit een paar keer en post die hier. De kans is groot dat je dan precies ziet welke driver (dus welk apparaat) de boosdoener is.

 

Posted Fri 15 Feb 13 @ 4:52 pm
ramon76Home userMember since 2012
Nou..die van mij ziet er niet zo uit als die van jou.
Vol pieken.

Maar het lukt me niet om een screenshot te maken helaas.


 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 1:24 pm
ALT + PRT SC en dan gewoon plakken in paint
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 1:26 pm
jan, volgens mij kunnen LE en lager geen plaatjes toevoegen aan een bericht,
dit is een beperking van het forum die is opgelegd door vdj voor LE en lager
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 1:28 pm
ramon,

voeldoet je computer wel aan de specifikaties,
wat als je van die pieken hebt, dan is vaak of je pc te langzaam of er spelen te veel processen die je pc langzaam maken,

kijk eens bij taakbeheer ( alt + ctrl+del) wat er allemaal loopt, en hoeveel cpu en mem dit gebruikt
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 1:30 pm
s.waterreus wrote :
jan, volgens mij kunnen LE en lager geen plaatjes toevoegen aan een bericht,
dit is een beperking van het forum die is opgelegd door vdj voor LE en lager


http://picpaste.com/
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 1:31 pm
ramon76Home userMember since 2012
gelukt
 

Posted Sat 16 Feb 13 @ 4:19 pm
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 4:46 am
Het ziet er inderdaad niet fraai uit. Je zou alle netwerk kaarten eens kunnen uitschakelen, maar ik ben ook wel benieuwd naar je specs en naar de cpu activiteit. Wellicht is kaal installeren een beter uitgangspunt.
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 1:45 pm
Ondanks dat ik geen problemen tijdens het draaien ervaar, heb ik toch even een testje gedaan.

Ik heb ongeveer dezelfde resultaten als de forumstarter. Bij mij ligt het probleem aan de "intel matrix storage manager" driver een essentiële driver voor mijn HDD, waar dus ook niets aan te doen valt.
Het uitschakelen van de WLAN adapter heeft bij mij geen effect op de prestaties en "CPU trottleling" staat op max.

Het valt me op dat jij (de forumstarter) problemen hebt met de "DirectX Graphics kernel" driver en de "NDIS" driver. Dat zijn beiden systeemdrivers waar je weinig mee kunt.

Toch ervaar ik geen geluidsproblemen of haperingen. Tenzij ik tijdens het draaien tegelijkertijd iets op de laptop doe.

De belangrijkste vraag is echter nog niet gesteld.
Wat zijn je hardwarespecificaties? (Processor + Snelheid per core, hoeveelheid RAM geheugen)
"Start -> Configuratiescherm -> Systeem & beveiliging -> Systeem"


Ik denk namelijk dat hier jouw probleem zit. Zeker als je een wat oudere desktop/laptop gebruikt.
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 3:22 pm
NDIS is een netwerkdriver. Als er geen netwerkverbinding is, zou dat proces gestopt kunnen worden.
De grootste problemen zitten alleen op andere plekken.
Op deze pagina wordt uitgelegd wat de betekenis is van de diverse resultaten in LatencyMon en waar te zoeken om ze ook weer op te lossen: http://www.resplendence.com/latencymon_using

@Ramon: je gebruikt toch niet toevallig je skin gemaximaliseerd? (vierkantje rechts bovenin naast het kruisje ("Afsluiten")) Daar belast je de PC onnodig zwaar mee.
 

Posted Sun 17 Feb 13 @ 4:53 pm
ramon76Home userMember since 2012
Ik heb mijn asio aangepast naar 10ms.
Dit werkt nu goed.
Maar ik ga binnenkort maar eens ff windows opnieuw installeren.

Maar ik wil een ieder bedanken voor zijn goede tips.
Ik heb er weer wat van geleerd.

 

Posted Mon 18 Feb 13 @ 3:48 am
Jammer dat je niet even inhoudelijk reageert op reacties, maar dat moet je zelf weten. De aanpassing van je "Latency" kan een tijdelijke oplossing zijn.
 

Posted Mon 18 Feb 13 @ 6:05 am
aDAPted wrote :
Bij mij ligt het probleem aan de "intel matrix storage manager" driver een essentiële driver voor mijn HDD, waar dus ook niets aan te doen valt.


is wel wat aan te doen,

bij moderne moederborden kan je de intel rst driver gebruiken, dan in de bios de hdd op raid zetten ook al heb je maar 1 schijf.

bij de volgende keer dat je windows gaat installeren kan je dit doen, daarna de rst driver installeren ipv matrix storage. die is verouderd.

als je de rst driver gaat installeren zonder dat de schijf op raid staat kan je bsod krijgen

 

Posted Mon 18 Feb 13 @ 7:06 am
Ik weet niet eens of ik de HDD van de laptop überhaupt wel in RAID kan zetten.
Thanks voor de tip, zal er volgende keer naar kijken.
 

Posted Mon 18 Feb 13 @ 3:44 pm
ramon76 wrote :
Ik heb mijn asio aangepast naar 10ms.
Dit werkt nu goed.
Maar ik ga binnenkort maar eens ff windows opnieuw installeren.

Maar ik wil een ieder bedanken voor zijn goede tips.
Ik heb er weer wat van geleerd.



10ms asio is niet zo slecht.. had je het eerst krapper?
 

Posted Mon 18 Feb 13 @ 4:01 pm
ramon76Home userMember since 2012
@ Adapted...ik reageer juist wel op acties,maar ik heb helaas niet iedere dag kunnen kijken.

En J Boerlage..ja ik had hem eerst krapper,maar ik denk dat dit ook tijdelijk is dus ga binnenkort maar eens goed aan de schoonmaak.
 

Posted Tue 19 Feb 13 @ 8:56 am
niet raar dat je problemen krijgt, als je onder de 10 ms gaat zitten, alleem perfec geconfigureerde desktops kan je goed gebruiken onder de 10 ms.
hoe meer haperingen je krijgt hoe hoger je de latency moet zetten om ( veel ) problemen op dat gebied te voorkomen
 

Posted Wed 20 Feb 13 @ 5:53 am


(Old topics and forums are automatically closed)