Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video effecten en overgangen werken niet. - Page: 3

This topic is old and might contain outdated or incorrect information.

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Weer een paar uur later... Ik ben via mijn Intel Graphics and Media controlpanel naar een intel site gegaan waar ik de drivers nog eens een update heb gegeven. Vervolgens de nieuwste VDJ weer geïnstalleerd (nadat ik alles verwijderd had en ook kunnen opstarten. Als ik de system accelerator nu uitschakel heb ik geen beeld meer voor mijn beamer. De kwaliteit is barslecht te noemen met de accelerator aan. Ik ben in de BIOS gaan kijken maar ik vind nergens een optie om iets aan de instelling van het geheugen te veranderen. Als ik het kleine beeld uitvergroot via de VGA uitgang dan heb ik alles in analoge resolutie maar zonder effecten etc.
Ik stuur je eventueel de manual van mijn laptop. Met de registry tool kan ik ook niets aanpassen. Voor de rest werkt alles ;-)
 

Posted Sat 15 Dec 12 @ 3:16 pm
Martin FourS wrote :
Bas, ter info: Achter de schermen al ff bezig met Steven. Ik heb hem een oudere versie gestuurd, waarna bovengenoemd probleem de kop opstak.



ja, dat werkt inderdaad niet, de versie die je download heeft al info over je registratie, als je die naar een ander gaat mailen om te installeren, dan gaat hij dat merken en denkt vdj dat je een illegale versie hebt.

trouwens, neem aan dat het gewoon een eigen laptop is, waarom zou je dan een rechtenprobleem hebben, je gaat zelf toch geen account aanmaken om jezelf beperkingen op te leggen.

om te weten of je alle rechten hebt, hoef je alleen maar te kijken on der configuser accounts. staat daar bij je naam administrator, dan heb je alle rechten
 

Posted Sun 16 Dec 12 @ 8:35 am
Die is nieuw voor mij. Ik herinner me vaag dat al eens eerder te hebben gedaan en toen is er geen probleem gemeld. Als Steven dan toch met een oudere versie wil werken, moet hij hem dus zelf aanvragen via support.

De admin-account kan bij hem niet via computerbeheer aangemaakt worden. De optie "Lokale gebruikers en accounts" ontbreekt bij hem (screendump per mail ontvangen), waarschijnlijk omdat hij een Home-versie van W7 heeft. Nu een ander trucje doorgegeven (via CMD de instructie "Net user administrator /active:yes" uitvoeren) wat zou moeten zorgen dat de admin-account in zijn logon-scherm verschijnt.

Over de Windows 7 Home-versie heb ik op het General Forum meer "doom"-verhalen gelezen, maar kan ze tot dusver niet terugvinden. Ik ben iig blij dat ik hem nog geen volledige herinstallatie heb geadviseerd, want daar was hij nu weinig mee opgeschoten....
Reden van mijn uitleg is overigens dat als we over een jaar weer tegen een vergelijkbaar ding aan lopen, ik iig een verslag met (hopelijk) de oplossingen heb zonder weer het www af te moeten struinen.... ;)
 

Posted Sun 16 Dec 12 @ 9:50 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Dit is de oplossing:


First disable Aero Graphics
- Install the latest directX9 from here.. http://www.microsoft.com/downloads/en/details.aspx?FamilyID=2da43d38-db71-4c1b-bc6a-9b6652cd92a3&displaylang=en
- Download the Registry Tool from here..
http://www.virtualdj.com/addons/2170/Registry_Tool.html
Once its up and running enable these settings NvidiaFreezebug, VideoYV12Bug, set VideoMemMaxuse at 16 and check the VideoUseallmemory.



VirtualDJ is using DirectX9 to endure compatibility with old model graphics cards. Installing dierctX9 is not a downgrade of your DirectX. Both DirectX9 and DirectX11 will operate and each software will use the one is needed.

For disabling Aero graphics ..look here.. http://www.howtogeek.com/howto/windows-vista/disable-aero-on-windows-vista/

Ziezo, niet moeilijker dan dat ;-)
 

Posted Thu 20 Dec 12 @ 3:37 pm
Goed dat het is opgelost. Opvallend is het lage getal in de entry "VideoMemMaxUse". 16 MB? Dat betekent dus dat het niet mogelijk is van het beschikbare geheugen meer af te snoepen. Ook het feit dat elke beschikbare bugfix moet worden aangevinkt is niet echt een goed teken. Maar belangrijker is dat het werkt ;)
 

Posted Sat 22 Dec 12 @ 4:57 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Blijkbaar te vroeg victorie gekraaid. Problemen blijven aanhouden. Als ik de accelerator inschakel werken de verschillende effecten wel met vlc files maar niet met geripte DVD files. Het zal eenvoudig niet lukken blijkbaar.
Ik vind het jammer maar het zal waarschijnlijk niet lukken.
 

Posted Sat 29 Dec 12 @ 6:08 am
probeer het eens op een normale snellere pc, mogeljk heb je gewoonweg een te langzame laptop voor de bestanden die je wilt afspelen
 

Posted Sat 29 Dec 12 @ 8:19 am


(Old topics and forums are automatically closed)