Quick Sign In:  

Forum: Dutch Forum

Topic: Video effecten en overgangen werken niet. - Page: 1

This part of topic is old and might contain outdated or incorrect information

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Sinds ik de nieuwe software heb aangekocht, stapelen de problemen zich op. Ik hebd een jaar lang met een gekraakte versie van Virtual DJ gewerkt om zeker te zijn dat Virtual DJ mijn ding is. Ik was daar zo van overtuigd dat ik hem ook gekocht heb. Maar wat merk ik nu op?
De videomix werkt enkel in een normale fade van 1 naar 2 en omgekeerd. De video-effecten werken niet. Ondanks dat ze geactiveerd worden, dat zie je als het vakje rond de naam van de overgang of het video-effect gekleurd en niet wit is, werken ze niet. De verklikker van mijn camera gaat aan op mijn laptop, maar het beeld verschijnt niet in Virtual DJ. Als ik de clipbank activeer, crashed Virtual DJ. Ik kan dan enkel afsluiten en terug opstarten. Ik wil me niet indenken om dit mee te maken tijdens een job. Ik zet al mijn krachten in om op 31 december een bom van een feest te draaien. Ik heb ook de countdown gedownload maar dit werkt ook niet.
Ik heb alle settings in de configuratie nagekeken maar er staat volgens mij nergens een instelling die dit aan of uit kan schakelen.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 6:31 am
Zo, dan... Dat zijn heel veel verschillende problemen in 1 vraag.....
Als eerste raad ik je aan te proberen het probleem met de controller op te sporen en te verhelpen. Eerst zorgen dat de basis goed is voordat je zoekt naar andere dingen. Kan goed zijn dat je problemen aan elkaar gerelateerd zijn.

Dan de andere dingen op volgorde:
- Welke video-effecten? Sonique bv werkt niet zomaar, dat moet je eerst configureren (vertellen vanuit welke map de beelden geladen moeten worden)
- Met welke plugin wil je de camera gebruiken? (Dikke kans dat ik je daar niet mee kan helpen, ik gebruik het niet.....)
- Clipbank heeft vaker voor problemen gezorgd. Vanwege de verschillende mogelijke oorzaken ben ik er zelfs niet eens aan begonnen...
- Je countdown: In welk bestandsformaat? Speelt het wel af in bv mediaplayer? Ik heb op mijn gigmachine het K-Lite Codec pack geïnstalleerd. Eigenlijk speelt daarna vrijwel alles.....
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 12:45 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb 2 printscreens gemaakt. Commentaar staat op de prints. Ik moet zeggen dat mijn keuze voor VDJ alles te maken heeft met de video mogelijkheden. Ik vul een nacht met clips en de weinige nummers die ik niet als video heb, voorzie ik van visuals uit de clipbank of video met de camera.
 

Posted Mon 03 Dec 12 @ 1:43 pm
heb je de nieuwe aangekochte versie geinstalleerd over de illegale versie ??

als dat zo is, dan zou ik alles goed verwijderen, ook uit het register en opnieuw installeren.

je kan ook de registry tool downloaden en daar wat dingen aanpassen


http://www.virtualdj.com/addons/2170/Registry_Tool.html
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 2:40 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
En dan nu, het volgende. Ik heb alles verwijderd en zowel de officiële als de gekraakte versie. Vervolgens de free versie geherinstalleerd maar nu kan ik niet terug naar de aangekochte full pro versie. Wat nu?
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 4:54 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Waarom zou je de free versie eerst installeren ???
Direct de full version.
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 5:14 am
Echt de registery tool over je computer halen, ik heb hetzelde probleem vroeger gehad en hiernaa was het opgelost.
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 9:05 am
Voor effecten download Essential media bij de downloads, ik gebruik dit ook, dit werkt perfect met clips , het is ook een soort clipbank. (is wel betaald eenmalig maar het is het waard, werkt zeer stabiel)
Tevens is er ook de mogelijkheid een camera aan te sluiten, ik heb het zelfs zo gemaakt dat ik met mn iphone door de zaal loop en dit beeld direct op de beamer kan laten komen, iedereen kijkt je dan verbaasd aan. Erg leuk! of live filmen vanachter je dj booth naar het dansende publiek.
 

Posted Tue 04 Dec 12 @ 9:47 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb de Registry tool gedownload, laten lopen en vervolgens de software terug geïnstalleerd en... Resultaat hetzelfde. Video effecten en overgangen werken niet.(enkel fade-over) Nog een gevolg van die tool is dat mijn cue punten weg zijn evenals alle virtuele mappen die ik had gemaakt. Ik ben geholpen bij het herinstalleren van VDJ door George van VDJ. Hij heeft mijn pc overgenomen van op afstand. Cool! Maar uiteindelijk heb ik niet het verhoopte resultaat. Wat is die Essential media? Waar moet ik dat halen en waar moet ik dat installeren?
 

Posted Wed 05 Dec 12 @ 3:38 am
stevoqx wrote :
Ik heb de Registry tool gedownload, laten lopen en vervolgens de software terug geïnstalleerd en... Resultaat hetzelfde. Video effecten en overgangen werken niet.(enkel fade-over) Nog een gevolg van die tool is dat mijn cue punten weg zijn evenals alle virtuele mappen die ik had gemaakt. Ik ben geholpen bij het herinstalleren van VDJ door George van VDJ. Hij heeft mijn pc overgenomen van op afstand. Cool! Maar uiteindelijk heb ik niet het verhoopte resultaat. Wat is die Essential media? Waar moet ik dat halen en waar moet ik dat installeren?


Je gaat hier helemaal naar boven bij deze pagina, dan de button downloads, vervolgens plugins, dan video effect, dan zie je het blokje redelijk bovenin staan, dit downloaden, vdj zet dit automaisch op de goede plaats in je pc, eenmaal gedownload ga je naar het vdj programma en bij het tabje effect moet ie dan bijstaan. Succes ermee!
 

Posted Wed 05 Dec 12 @ 3:15 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
De volgende stap. Nadat ik alles had geprobeerd kreeg ik de ingeving om te resetten en terug naar de basisinstellingen te gaan. Ik selecteerde vervolgens twee videoclip's 1 voor elke speler, (2 spelers en geen 4) en startte ze op. Ik probeerde een effect en een overgang en raad eens? Alles werkt. Maarrrrrr Normaal schakel ik de hardware accelerator uit om het beeld vloeiend te houden. Van het ogenblik dat ik dit in het configuratiescherm uitvink, dan vervallen alle video effecten en overgangen.
Ook is het geluid nu niet om aan te horen, permanent gekraak op beide bronnen. Lijkt wel of ik niet alles tegelijk kan kiezen. Werkt het ene dan werkt het andere niet meer...
Dan over de verdwenen virtuele mappen. Ik heb de oudere xml.lijst teruggevonden en naar de juiste plaats in mijn documenten/Virtual DJ geplaatst en de nieuwere (lege) map verwijderd. Geen één van de nummers die ik in een map selecteer vindt hij. Telkens weer krijg ik een error code in het display van de speler.

Ik moet op 31 december over 100% van mijn capaciteiten beschikken voor mijn feest in het Radisson Blu in Antwerpen... Vorig jaar deed ik het feest met de gekraakte versie zonder noemenswaardige problemen maar nu wil ik uitpakken met een volledig draaiend systeem! Iedereens broek moet afzakken. Helpen jullie daarmee?
 

Posted Thu 06 Dec 12 @ 3:27 am
Iwan.DPRO InfinityMember since 2007
In je config bij video settings zou ik de hardware acceleration eens aan zetten.
Dan werkt waarschijnlijk alles weer.
Wel even proberen of je programma dan nog stabiel werkt.
Ik heb er zelf ook problemen mee.
 

Posted Fri 07 Dec 12 @ 12:57 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb net gemerkt dat dit het omgekeerde effect heeft. Zet ik hardware accelerator aan dan werken de effecten en overgangen wel maar dan is het beeld schokkerig en heeft de neiging om vast te lopen. Trouwens het maken van veranderingen in het configuratiescherm heeft vaak als gevolg dat heel VDJ crasht... Dat is ook niet de bedoeling. :-(
 

Posted Fri 07 Dec 12 @ 1:31 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ondertussen heb ik een serviceticket ontvangen en beantwoord maar tot nu toe géén antwoord uit die hoek. Ik heb een aantal printscreens gemaakt van mijn systeem, de softwareversies etc. Nu wacht ik vol ongeduld op een oplossing... Ik tel de dagen naar nieuwjaar af, héél belangrijk voor mij...
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 5:35 am
Wat zijn de specs van je computer, geloof me, t werkt echt perfect allemaal, voor video heb je echter wel een goede videokaart nodig.
Denk toch je je ergens kleine instellingen niet goed hebt staan.
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 8:32 am
Als bij gebruik van Hardware Acceleration de zaak gaat schokken, is dat idd een probleem met je videokaart of de drivers. Als dat is aangevinkt wordt optimaal gebruik gemaakt van de capaciteit van de videokaart. Die lijkt dus niet opgewassen voor de taak. Specs zijn dus idd welkom.
De instabiliteit van je systeem vind ik overigens geen goed teken. Ik zou als laatste redmiddel een complete herinstallatie (schone installatie Windows, zo min mogelijk onzin mee installeren en alleen VDJ erop zetten) overwegen. Maar wel als laatste, eerst eens kijken wat er met je videokaart kan zijn.
 

Posted Sat 08 Dec 12 @ 8:56 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik blijf erbij. Met de vorige versie werkte het perfect voor mij. Daarom dat ik van de gekraakte versie overstapte naar een betaalde versie. Ere wie ere toekomt. De drivers van de pc zijn up to date. Maar heb ik door het updaten van de drivers misschien net een probleem gecreëerd?
Ondertussen ben ik volop aan het voorbereiden voor eindejaar en ik kwam tot de vaststelling dat het systeem ook vergeetachtig is. Ik verander instellingen voor het afsluiten en wanneer ik terug opstart zijn die instellingen terug verzet. Ook het opzoeken van nummers is niet wat het moet zijn. Bvb: Ik zoek een nummer van Booker T. in mijn collectie. Ik weet dat ik er een viertal nummers van heb. Invullen in de zoekbalk geeft 0 resultaat. Als ik op mijn harde schijf ga zoeken via Windows vind ik ze wel? Vooraf heb ik alle mappen toegevoegd aan de DB. Ik begrijp dit niet.
Genoeg om geërgerd te geraken. Jammer, moet ik uiteindelijk afzien van video en met Traktor gaan werken. Nochtans hou ik niet van dat programma...Echt niet.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 3:12 am
dat is jammer, want traktor is ook een fijn programma,

hoe dan ook, alle problemen die je hebt met vdj zijn niet normaal en komen in vdj ook niet standaard voor.

misschien is het een optie om gewoon een keer je hele handel te formatteren en opnieuw te beginnen.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 4:40 am
geef de specs van je computer nog eens even.
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 10:06 am
stevoqx wrote :
Ondertussen ben ik volop aan het voorbereiden voor eindejaar en ik kwam tot de vaststelling dat het systeem ook vergeetachtig is. Ik verander instellingen voor het afsluiten en wanneer ik terug opstart zijn die instellingen terug verzet.


Dan heb je niet de juiste rechten om wijzigingen in de instellingen te maken. Dat is vaker voorbij gekomen: Je kunt het beste als Administrator installeren en als Administrator met het programma werken (of de gebruikersrechten naar Admin-niveau zetten). Je hebt dan rechten over de volledige harde schijf en je instellingen kunnen vrij gewijzigd worden. Ik heb VDJ gedraaid onder Vista (daar is dat hele rechtenverhaal mee begonnen) en daarna onder W7 en W8. Tot dusver geen problemen gehad.
En inderdaad: Zet je specs eens hier neer?
 

Posted Mon 10 Dec 12 @ 12:08 pm
43%